Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj, mam problem s touto Octavií, koupil jsem ji cca před měsícem a po asi 100km se mi rozsvítila kontrolka motoru - Diagnostika ukázala chybu sekundárního vzduchu VAG - 16795, po prohlídce a diagnostice snad uplně všeho jsem došel k chybě - V hlavě válců není otvor pro vhánění vzduchu za výfukové ventily. Tedy někdo měnil motor nebo hlavu, protože podtlakový ventil je okouřený od spalin, ale z teto hlavy to nebude :), na hlavě ale jsou všechny závity pro ventil, tak by mne zajímalo, jestli v ní nejsou kanály pro vhánění připraveny a pouze zaslepeny nějakou třeba 5mm stěnou?? Nemáte prosím nějakou zkušenost? nebo technický výkres hlavy? Nebo na koho se obrátit? děkuji

To je divne

Upraveno od Host

Nazdar

Ja mám asi rovnaký problém, tiež mi VAG ukazuje chybu 16795 "sekundárny vzduchový systém - prietok bez chyby" sporadická , ale hlavu valcov som zatiaľ neskúmal. Takže systém sekundárneho vzduchu je v podstate odvetranie kľukovej skrine ? ak tomu dobre chápem. Mne však budíky nehlásia žiadnu chybu, na VAG som si to napojil len tak preventívne lebo som tu octávku len teraz kúpil (1.8T 20v AUM 2001, 175tkm) a bola tam tato chyba a ešte zopar sporadických prkotín, šetko som si to skopol do wordu a vymazal. Po týždni však 16795 nabehlo zas. Teraz ked je chladnejšie sa mi zdá že auto tak divno štartuje, jak chytí tak ho na moment vytočí do vyšších otáčiek asi 1500 niečo ako keby zachrapčalo , hned na to sa už držia na 1300 a normalny chod. Raz za dažda sa mi stalo že otáčky pri štartovaní ostali asi okolo 1500 ale motor akoby šiel na tri valce ale po pol minúte to ustalo a normalne bežal na 1300. Včera som si všimol že aktualna spotreba stuplna na volnobehu na 0.9 - 1 l/h (90°C) no ked som ju kupoval tak som videl že pri zohriatom motori bola 0.7 sem tam preblyklo 0.8 , presne ako 1.6 75kW AVU čo som mal pred touto. Ešte chcem vymeniť olej a sviečky, s tým olejom som už na jasnom, norma VW 504 00 (určený pre benzín a aj preplňovaný čiže turbo) , vyhovoval by aj VW 503 01 , určený pre Audi TT 1.8T a S3 1.8T (zrejme výkonešie ako 110kW čiže naročnejšie aby ho nenapalovalo v turbe), no 504 ho v podstate nahrádza. tu je link:

http://www.eoil.sk/o_olejoch/triedenie_a_vlastnosti_motorovych_olejov.html

Teraz zisťujem aké sviečky do toho.

No u sekundárního vzduchu rozhodně nejde o odvětrání klikové hřídele. Je to samostatný system, který po studeném startu motoru okysličuje výfukové spaliny, aby docházelo k dokonalekšímu spalování a rychlejšímu ohřevu KATů. V autě je vzduchová pumpa, která přes kombinovaný ventil (vpravo na hlavě) vpouští vzduch za výfukové ventily. Ventil je ovládám podtlakem ze sání pomocí elmgn ventilu N112 umístěného před sáním zespodu plechové lišty uplně vlevo. Jednotka to měří tak, že : během vhánění vzduchu se zvyšují volnoběžné otáčky turba a tím dochází k většímu průtoku vzduchu na sání. jedná se o navýšení cca o 2-5g. měřitelné to je v parametru 077 - ve VAGu. To jestli funguje pumpa poznáš po startu, při zvýšených otáčkách motoru je slyšet zepředu auta, jako kdyby ti tam běžel vysavač(ještě se spouští několikrát během ohřevu motoru nad 30%, ale to už jedeš :) ). jinak z 98% je závada na tomto systemu v tom, že jsou zpuchřelé hadičky a v zásobníku podtlaku se nevytvoří dostatečný podtlak pro ovládání. Ten zásobník je pod krytem motoru na hlavě. taková černá krabička s jednou hadičkou. a podtlak by v ní měl správně zustat i po vypnutí motoru, pokud je system dostatečně těsný.

Upraveno od Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!

To je divne

Divné to moc není. Ne všechny motory 1.8T měli vhánění.

Jaky kod motoru mas ?

Oznacil jsem ti radek

post-3876-0-63198300-1318782887_thumb.pn

Písal si že "sekundárny vzduch" okysličuje spaliny kôli emisiám a aby rýchlejšie ohrialo kat. Takže to naspäť vracia takto upravené spaliny do nasávania ?, niečo na spôsob EGR ? hmmm šikla by sa bloková schéma celého systému aby som mal v tom jasno. Aj som to tipoval na nejakú netesnosť na hadiciach, budem to musieť pokukať. Inak mam tu el. zapojenie RJ pre 1.8T AUM , ak by bol záujem môžem upnúť aj ostatné motory. Je to vo formáte XPS čo je win format pre priamu tlač, ak by Vám to nešlo otvoriť použite program čo tiež posielam. Zatiaľ dik za odpoveď :palec2:

1.8T AUM.zip

XPS_Viewer_EP-portable.zip

Zkus se podívat sem

Je tam učební text k 1.8T. Možná to tam bude.

Dik, je to super dokument, je tam všetko ohľadne turba a tak ale pre motor AGU, a ten zrovna jediný nemal systém sekundárneho vzduchu :lol::'> , nevadí ale aj tak mi to objasnilo veľa vecí, napr. doteraz som nevedel k čomu ten piaty ventil hh. Ale zrejme sa jedná hlavne o zníženie emisií.

Když si stáhneš dílenskou příručku na Octavii tak tam najdeš všechny schemata hadic a ostatních věcí. mají to tam moc hezky a pochopit se to taký dobře dá. Je to třeba tady :

http://www.skodaforum.sk/filebase.php?c=33

-> ten učbní link byl dobrý, ale bohužel jsem z toho řezu hlavou ani z textu nevyčetl nic co by mi pomohlo. Takže přistupuju k další metě : Dump jednotky 1.8T pro motor AGU -> nakopírovat do mojí jednotky AUM.

Tím deaktivuji Sekundární vzduch. Ovšem naskýtá se problém, sehnat na pujčení jednotku pro motor AGU, nebo alespoň její DUMP a pak spárovat budíky, protože mam pocit že to bez loginu k jednotce nepujde.

A keby si skúsil zohnať hlavu valcov na AUM z vrakoviska alebo aj na bazároch je dosť aut na diely (osobne som jedným prispel kol119 ale 1.6 AVU), mal by si to potom tak ako to má byť. Jedna otázka ešte, motor sa ti správa v pohode ?

  • 1 rok později...

Prave jsem tenhle system uspesne rozchodil na Superbu 1,8T. U me bylo vse v poradku, az na zarezle lozisko cerpadla a prepalenou 40A pojistku v releovem boxu. Cerpadlo neslo normalni cestou rozebrat, bylo dokonale a nerozebiratelne spojene. Takze prisla na radu flexa a do cerpadla jsem se podival z te sirsi strany, kde jsou turbinky. Lozisko jsem rozchodil, promazal a cerpadlo slepil dvouslozkovym lepidlem. Drzi to jak cert, navic v tomhle miste neni cerpadlo nijak mechanicky namahane. Pak stacilo vymenit pojistku a vse zas bezi jak ma.

  • 5 let později...

Zdravim,za nekolik dni me ceka stk s octavii 1.8t 110kw a ted se mi rozvistila kontrolka motoru,diagnostika pise chybu ohledne sekundarniho vzduchu,bude problem na stk?auto jede v poradku bez nejake zmeny...diky za nazory

Upraveno od 1kremilek

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.