Přejít na obsah

Ztráta výkonu, velká spotřeba 125 Kw, CEGA


irwin

Doporučené příspěvky

Čau mám na vás dotaz. Škoda Octavia II 125 Kw, kod motoru Cega. Auto nemá dostatečný výkon a má velkou spotřebu cca 7 - 10l mimo město. Jízdní styl do 100 km/h na pohodu.  Na autě provedena diagnostika. Žádné chyby nenalezeny. Kontrola přes diagnostiku: vstřikovače (hodnoty v normě), průchodnost DPF filtru - (hodnoty v normě), turbodmychadlo měřen plnící tlak při jízdě - (hodnoty v normě), egr ventil nový - (ověření funkčnosti - v pořádku), škrtící klapka nová - (ověření funkčnosti - v pořádku). Tlak paliva - (hodnota v normě), Měření kompresních tlaků studený motor - 29 barů všechny válce. Orientační měření výkonů log - 330 NM, 140 koní - Třikrát provedeno měření a vždy stejné. Pro zkoušku vyzkoušena z jiného vozu váha vzduchu + snímač na rozdíl tlaků DPF filtr. Žádná změna. Odpojen DPF filtr od turbodmychadla pro test. jízdu - výkon a spotřeba pořád stejná. Motor jede v celém spektru otáček, ale je citelný rozdíl, že nemá výkon. Motor má z mého pohledu velký odpor - nutnost přidávání plynu i z velkého kopce. Převodovka v pořádku - žádné ložisko nehučí. Brzdy jsou v pořádku. Nejnovější verze SW. DPF filtr často regeneruje, ale kontrolka nesvítí. Výfuky zcela čisté bez jakýkoliv sazí.  Pro porovnání  jízdní zkouška se dvěma totožnými auty a byl znát citelný rozdíl ve výkonu a v lepší spotřebě, rozdíl cca 2 litry stejná trasa, řidič, rychlost. Ve 190 tis.km prasklé těsnění pod hlavou, vše opraveno. Motor dobře startuje za tepla i za studena, necuká, Nikde nejsou slyšet žádné kovové zvuky. Kdyžtak piště co by vás napadlo. Budu rád za každý poznatek.

Díky

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jakože, já jsem lama, speciálně ohledně dieselu, ale - nemá to dostatečnej výkon: nemá dost kyslíku (netěsnost v sání, ucpanej vzduchovej filtr?), nemá dost nafty (ucpaný vstřikovače, ne ideální čerpadlo, ucpaný palivový cesty, filtr...?), má velkej protitlak na výfuku (ucpanej kat, dpf, tlumič výfuku šrapnelama katu nebo dpf?)... to mi přijde jako jediný možný důvody, z toho co vím o motorech :)

 

Zkusil bych to prolít prasečí dávkou VIFu, BG, a OXICATu, vyjezdit jednu nádrž a co se stane (a prohlídnout ty filtry)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ale dost dobře není současně možné.

Něco z toho, co píšeš nebude pravda.

Chybí ti 30 koní, dobře, ale to ještě neznamená, že bys nutně měl mít i vysokou spotřebu.

No, vlastně jedna možnost by tu byla:

Pokud je v pořádku váha vzduchu, tak bych si tipnul na nějaký únik vzduchu cestou do válců.

Váha vzduch změří a nadávkuje k němu odpovídající množství paliva.

Ale protože cestou část vzduchu zmizí (prasklina v intercooleru, netěsnost vedení stlačeného vzduchu), je toho paliva moc.

Takže SW často regeneruje a spotřeba je vysoká.

A není ani výkon.

 

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...
  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...