Publikováno Srpen 30, 20187 r Čau mám na vás dotaz. Škoda Octavia II 125 Kw, kod motoru Cega. Auto nemá dostatečný výkon a má velkou spotřebu cca 7 - 10l mimo město. Jízdní styl do 100 km/h na pohodu. Na autě provedena diagnostika. Žádné chyby nenalezeny. Kontrola přes diagnostiku: vstřikovače (hodnoty v normě), průchodnost DPF filtru - (hodnoty v normě), turbodmychadlo měřen plnící tlak při jízdě - (hodnoty v normě), egr ventil nový - (ověření funkčnosti - v pořádku), škrtící klapka nová - (ověření funkčnosti - v pořádku). Tlak paliva - (hodnota v normě), Měření kompresních tlaků studený motor - 29 barů všechny válce. Orientační měření výkonů log - 330 NM, 140 koní - Třikrát provedeno měření a vždy stejné. Pro zkoušku vyzkoušena z jiného vozu váha vzduchu + snímač na rozdíl tlaků DPF filtr. Žádná změna. Odpojen DPF filtr od turbodmychadla pro test. jízdu - výkon a spotřeba pořád stejná. Motor jede v celém spektru otáček, ale je citelný rozdíl, že nemá výkon. Motor má z mého pohledu velký odpor - nutnost přidávání plynu i z velkého kopce. Převodovka v pořádku - žádné ložisko nehučí. Brzdy jsou v pořádku. Nejnovější verze SW. DPF filtr často regeneruje, ale kontrolka nesvítí. Výfuky zcela čisté bez jakýkoliv sazí. Pro porovnání jízdní zkouška se dvěma totožnými auty a byl znát citelný rozdíl ve výkonu a v lepší spotřebě, rozdíl cca 2 litry stejná trasa, řidič, rychlost. Ve 190 tis.km prasklé těsnění pod hlavou, vše opraveno. Motor dobře startuje za tepla i za studena, necuká, Nikde nejsou slyšet žádné kovové zvuky. Kdyžtak piště co by vás napadlo. Budu rád za každý poznatek. Díky
Srpen 30, 20187 r jakože, já jsem lama, speciálně ohledně dieselu, ale - nemá to dostatečnej výkon: nemá dost kyslíku (netěsnost v sání, ucpanej vzduchovej filtr?), nemá dost nafty (ucpaný vstřikovače, ne ideální čerpadlo, ucpaný palivový cesty, filtr...?), má velkej protitlak na výfuku (ucpanej kat, dpf, tlumič výfuku šrapnelama katu nebo dpf?)... to mi přijde jako jediný možný důvody, z toho co vím o motorech :) Zkusil bych to prolít prasečí dávkou VIFu, BG, a OXICATu, vyjezdit jednu nádrž a co se stane (a prohlídnout ty filtry)...
Srpen 31, 20187 r To ale dost dobře není současně možné. Něco z toho, co píšeš nebude pravda. Chybí ti 30 koní, dobře, ale to ještě neznamená, že bys nutně měl mít i vysokou spotřebu. No, vlastně jedna možnost by tu byla: Pokud je v pořádku váha vzduchu, tak bych si tipnul na nějaký únik vzduchu cestou do válců. Váha vzduch změří a nadávkuje k němu odpovídající množství paliva. Ale protože cestou část vzduchu zmizí (prasklina v intercooleru, netěsnost vedení stlačeného vzduchu), je toho paliva moc. Takže SW často regeneruje a spotřeba je vysoká. A není ani výkon. Upraveno Srpen 31, 20187 r od Tonda-B
Srpen 19, 20232 r V 12. 4. 2023 na 6:59, irwin napsal: Doplňující info po x letech. Problém byl ve vířivých klapkách. Ahoj. Jak jsi na tenhle problém přišel? Začalo to házet chybu nebo jsi nějak usoudil, že to jsou klapky? Diky
Prosinec 22, 2024Pro 22 Ahoj, po roce a půl😅 přidávám mojí zkušenost. Taky jsem řešil vířivé klapky, rozsvítila se mi kontrolka motoru - diagnostika vyhodila chybu P2015. Nový díl stojí kolem 10-20k. Já jsem to vyřešil takzvaným Dorazem vířivých klapek z Allegra za cca 250kč. Doraz se přimontoval na servomotůrek, který klapky otevírá/zavírá (práce na cca 2h), protože motůrek je u tohoto motoru otočen šroubami dozadu, takže se musel více rozdělat motor (úplně se v tom nevyznám). Nicméně chyba se měla po namontování a nastartování vymazat přes diagnostiku, ale mně zmizela při druhém startu sama. Od té doby v pohodě a nic nesvítí. Motor i při akceleraci přestal dělat divné zvuky (jak kdyby od sání?). s prací mě to vyšlo na 1500kč cca. Mimochodem při vybírání dorazu je nutné vybrat přímo podle kodu motoru.
Únor 25Úno 25 Ahoj, jak to jako myslíš “od sání”? Jakoby takový “vysavač” při akceleraci? Syčení, nebo něco tomu podobného?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.