Pasák oveček Vloženo 4. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2019 Zdravím, mám problém s únikem tlaku a odporným zvukem, který s tím nejspíš souvisí.....už nevím co dál, tak píšu sem, jestli někoho něco nenapadne. Kde bych nějak začal...seznámím vás se situací Auto jsem měl v Srpnu na chipu na 138kw a 275nm. Zároveň mi byl zvednut plnící tlak až na jeden bar. Auto jelo a tlačilo jak mělo (při plném plnícím tlaku to natlačilo 1.2b, v zápětí padlo na stálých 1b, nejméně na 0.9b-prostě vše jak má být), naneštěstí se před 1.-4. týdnem začaly objevovat problémy. Auto mi začalo padat do nouzáku po dlouhém stání, třeba po noci. Příklad: Ráno jsem jel do školy, čekal jsem až se auto prohřeje, po asi 5 km jízdě městem si chci zatahnout a tlaci to jen 0.2b (mám napojený budík tlaku turba z Číny, ale porovnával jsem ho, měří dobře.), nic nesviti, staci restart klickem (Nejspíš nebyl dosazen plnici tlak-do te dane doby jsem s tím nešel přes 0,1b). Po pár dnech mi to začalo házet tlakem při plném sešlápnutí pedálu. (krátce, byla špatná N75) Když to blblo a dávalo to třeba 1.5b a hned to padalo na 0.5b, tak v kdy to bylo na 1.5b byl slyšet odporný syčící zvuk (dále to rozepíšu níže). No, neřešil jsem, vyměnil N75 (byla tam 058906283F, dal jsem 06A906283E- Fko jsem nesehnal, tak jsem dal Ečko) a zkusil to. Auto najednou tlačilo max. 1b a padalo to přinejlepším na 0.8b stálého tlaku, ale spis to padlo většinou padlo na 0.6b....Ke všemu ten zvuk, o kterém jsem psal výše, se nyní ozýval již při 1b a jak to padlo pod 1, tak už slyšet není. Nikdy předtím slyšet nebyl. Usoudil jsem, že mám netěsnost, tak jsem vše začal procházet. Nasávací část turba v pořádku, hadice ke cooleru (cooler samotný jsem ještě netlakoval, ale na vývodech to těsní-ověřené mýdlovou vodou) také. Asi 5x jsem je tlakoval a eliminoval pouze jednu netěsnost (tím byl o-kroužek viz. 1. obrázek označení 10B...). Ještě jsem si několikrát vedení vyhodil komplet od turba až dolu po hadici s již před chvílí zmiňovaným o-kroužkem a tlakoval pod hladinou. Tu část, kde je ten o kroužek jsem následně zatěsnil, co nejvíc to jen šlo. Také jsem rovnou vyměnil o-kroužek na hadici nasávání do turba. No, stav je takový, že auto po delším stani jede v nouzáku, při 1b tlaku syčí a padá na stálý tlak 0.6b. Podtlaky jsem zatím prošel pouze vizuálně a nasávaní od airboxu také. Decelerační ventil ok. Dlouho jsem hledal na ČR serverech někoho, kdo by měl podobný problém a našel jsem pouze jedno vlákno, ale je to to samé, co mám já a je přiloženo i video. Bohužel netuším, co autor myslí daným o-krouzekm (vlákno zde: https://forum.skodahome.cz/topic/139171-18t-auq-rs-unik-vzduchu-kolem-turba/ ), který údajně měnil a eliminoval syčení. Neví někdo o jaký o-krouzek se přesně jedná? Zakladatele vlákna jsem již kontaktoval, ale pochybuju, že odpoví. Neví náhodou někdo, jak to vyřešit? Ještě mě napadlo z 1. obrázku označení 25, ale nejsem si jistý, jestli by to v nasávání dělalo takovýhle problém. Navíc tento nákres mi prijde zmatecny, ale jiny nemam. Zmatecny proto, že u hadice nasávání jsem již kroužek měnil, měl stejný kód, jako 25tka z obrázku, ale muj meneny o-krouzek je na hadici nasavani, ne na litine, jak je to situovano na obrazku. Video zakladatele vlákna je přiloženo v jeho vláknu, je to to samé syčení, jako mám já. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pasák oveček Vloženo 4. Říjen 2019 Autor Sdílet Vloženo 4. Říjen 2019 Ještě dodatek. Teď jsem si něco uvědomil. Měnil jsem o- krouzek hadice nasavani (obr. č. 1.). Ale ta litina, do které se vsunuje hadice nasavani, opravdu má ještě jeden o-krouzek ze strany turba!! (viz. obr. 2.) Je tedy možný, že tak velké fičení dělá tento o-krouzek na litine? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DwDckQo Vloženo 30. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2019 (editace) Prekročená horná medz plniaceho tlaku alebo to nedokáže natlačiť požadovaný tlak, takže ti to bude padať do núdzového režimu logicky. Ak ti padá tlak tak bude niekde netesnosť (podtlakové hadičky, tlakové hadice do/z IC, samotný IC, DV (odkúšať takto https://www.youtube.com/watch?v=uwl2yIAFJhs). Hlavne skontrolovať všetky tlakové hadice z turba do IC na prvý pohľad to nieje vidieť !!! (najčastejšie to 90 stupňové kolienko hneď z turba alebo hneď to ďalšie po pevnom prechode - na tvojom obrázku č. 6B, a celý ten komplex 6-10A-10B-5A-12 ...) Najlepšie je urobiť tlakový test a to nasledovne. Zaslepiť ventil odvetrania kľukovej skrine (ja som tam hodil kus igelitu a zošróboval naspäť), a do sacej hadice fúkať vzduch (mal som vystrihnuté zo spreja a obyč. ventil z biku) no a počúvať a rôzne ohýbať hadice z turba i tie podtlakové + striekať vodu s jarou. Tu máš aj video (https://www.youtube.com/watch?v=v_ZppZAke7M). Potom daj vedieť načo si prišiel. Editováno: 30. Listopad 2019, autor: DwDckQo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pasák oveček Vloženo 1. Březen 2020 Autor Sdílet Vloženo 1. Březen 2020 (editace) V 30. 11. 2019 na 8:33, DwDckQo napsal: Prekročená horná medz plniaceho tlaku alebo to nedokáže natlačiť požadovaný tlak, takže ti to bude padať do núdzového režimu logicky. Ak ti padá tlak tak bude niekde netesnosť (podtlakové hadičky, tlakové hadice do/z IC, samotný IC, DV (odkúšať takto https://www.youtube.com/watch?v=uwl2yIAFJhs). Hlavne skontrolovať všetky tlakové hadice z turba do IC na prvý pohľad to nieje vidieť !!! (najčastejšie to 90 stupňové kolienko hneď z turba alebo hneď to ďalšie po pevnom prechode - na tvojom obrázku č. 6B, a celý ten komplex 6-10A-10B-5A-12 ...) Najlepšie je urobiť tlakový test a to nasledovne. Zaslepiť ventil odvetrania kľukovej skrine (ja som tam hodil kus igelitu a zošróboval naspäť), a do sacej hadice fúkať vzduch (mal som vystrihnuté zo spreja a obyč. ventil z biku) no a počúvať a rôzne ohýbať hadice z turba i tie podtlakové + striekať vodu s jarou. Tu máš aj video (https://www.youtube.com/watch?v=v_ZppZAke7M). Potom daj vedieť načo si prišiel. Vyreseno...bylo to neoriginalnim N75 od AIC (nekupovat!!), bylo mi receno, ze vyrabi jen uz tento vyrobce a nic jineho pod 2000Kc nesezenu, pred par dny mi odesel a zkusil jsem jednu zapadlou firmu na skoda dily a tam mi rekli, ze maji original za 1450 typ s "J" na konci (to jsem tam mel i pri koupi aj pri chipovani), tak jsem ho vzal a mam hned jine auto. Nepocukava, neprefukuje, parada. Ten od AIC byl typ s "E" na konci. A Blow mam ok ;) Ano, horní mez prekrocena, ale asi jen o 0,2-0,3b, zadna nouze z prekroceni nikdy nebyla. Zadna netesnost, vsechny minimalni netesnosti jsem dotesnil a pote probehla i zkouska kourem a vse ok. Cooler je take v poradku. Nemam zaslepene odvetravani. Omlouvám se za pozdni odpoved, zapomnel jsem kontrolovat xD Kazdopadne, dekuji za rady :D Editováno: 1. Březen 2020, autor: Pasák oveček Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.