Přejít na obsah

Trhanie motora, nový firmware v riadiacej jednotke


ministry078

Doporučené příspěvky

Začnem najprv mojim postrehom, ktorý som zistil po zakúpení auta. Auto som kupil koncom Januára 2019 ako nové /1.5 TSI Manual/a hneď ráno, keď  boli nízke teploty, auto pri pohnutí  a následne po preradení na II.stupeň skackalo /chod bol trhaný/, vždy som cez spojku musel pridať plyn, následne to už po pár sekundách  bolo v poriadku. A toto sa dialo každé ráno, vyzeralo to ako keby som prvý krát jazdil v autoškole :)  Druhá vec, ktorú som si všimol bola, že auto často krát "zdochlo" pri pohýnaní napr na semaforoch. Alebo keď boli otáčky po preradení z I. na II. okolo 900, auto absolútne nereagovalo na plynový pedál. Dal som schválne "podlahu" , a ?  - nič.  Len veľmi veľmi pomaly stúpali otáčky, ak sa dostali na úroveň cez 1000ot/min tak auto ako tak ožilo. Stále som musel cez spojku kúsok zdvihnúť otáčky.  Hovoril som tento problém neskôr  v servise, Bolo mi povedané, že si len musím zvyknúť na inú spojku, atď...... No nezvykol som si.....Až následne pred cca mesiacom som si všimol na webe, že motory 1.5 TSI ACT majú problém a bude zvolávačka, resp. príde list, alebo e-mail. Mne nič neprišlo, tak som šiel do autorizovaneho servisu, a povedal som tento problém. Technik, sa ma pýtal či som dostal e-mail. Nie, nič mi neprišlo. Dohodli sme si termín, a v jeden deň som auto nechal v servise, o dve hodky  volali, že mi nahrali nový firmware v RJ.  A výsledok je, že je to omnoho, omnoho lepšie ! Auto mi odvtedy ani raz "nezdochlo", pekne reaguje na stlačenie plynu aj pri nízkych otáčkach /napr. keď sa prehupnem cez retardér pri II.st. a stlačím plyn, auto reaguje ihneď - čo pred tým nebolo/.  Dnes ráno bola teplota cca 1°C a auto abdolútne netrhá, neskacká.   

 

RESUMÉ: Mne osobne preinštalovanie nového firmware v riadiacej jednotke pomohlo. Ak máte podobný problém , neváhajte navštíviť servis. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ano, problém s firmware (FW) byl. Kodiaqa máme 05/2019, 1,5TSI, manual, Když se mi to stalo poprvé, tak jsem si říkal, že nejsem zvyklý na spojku. Když se to u studeného motoru stávalo víceméně pravidelně, tak jsem šel do servisu, kde ze mě nejdřív dělali blba, že to není možné. Odpoledne mi ohlásili, že je to pravda a že bude nový FW. Toto mi pak po nějakém čase opravdu přehráli a vše je OK.

S tímto také řeším problém s nepřesným řazením manuální převodovky, kdy u RS 1-4 je řazení ve směru nahoru nepřesné. Dolů je to v pohodě. Jaké máte s touto převodovkou zkušenosti vy? Založil jsem na to případně nové vlákno. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...
V 19. 11. 2019 na 8:34, ministry078 napsal:

Začnem najprv mojim postrehom, ktorý som zistil po zakúpení auta. Auto som kupil koncom Januára 2019 ako nové /1.5 TSI Manual/a hneď ráno, keď  boli nízke teploty, auto pri pohnutí  a následne po preradení na II.stupeň skackalo /chod bol trhaný/, vždy som cez spojku musel pridať plyn, následne to už po pár sekundách  bolo v poriadku. A toto sa dialo každé ráno, vyzeralo to ako keby som prvý krát jazdil v autoškole :) Druhá vec, ktorú som si všimol bola, že auto často krát "zdochlo" pri pohýnaní napr na semaforoch. Alebo keď boli otáčky po preradení z I. na II. okolo 900, auto absolútne nereagovalo na plynový pedál. Dal som schválne "podlahu" , a ?  - nič.  Len veľmi veľmi pomaly stúpali otáčky, ak sa dostali na úroveň cez 1000ot/min tak auto ako tak ožilo. Stále som musel cez spojku kúsok zdvihnúť otáčky.  Hovoril som tento problém neskôr  v servise, Bolo mi povedané, že si len musím zvyknúť na inú spojku, atď...... No nezvykol som si.....Až následne pred cca mesiacom som si všimol na webe, že motory 1.5 TSI ACT majú problém a bude zvolávačka, resp. príde list, alebo e-mail. Mne nič neprišlo, tak som šiel do autorizovaneho servisu, a povedal som tento problém. Technik, sa ma pýtal či som dostal e-mail. Nie, nič mi neprišlo. Dohodli sme si termín, a v jeden deň som auto nechal v servise, o dve hodky  volali, že mi nahrali nový firmware v RJ.  A výsledok je, že je to omnoho, omnoho lepšie ! Auto mi odvtedy ani raz "nezdochlo", pekne reaguje na stlačenie plynu aj pri nízkych otáčkach /napr. keď sa prehupnem cez retardér pri II.st. a stlačím plyn, auto reaguje ihneď - čo pred tým nebolo/.  Dnes ráno bola teplota cca 1°C a auto abdolútne netrhá, neskacká.   

 

RESUMÉ: Mne osobne preinštalovanie nového firmware v riadiacej jednotke pomohlo. Ak máte podobný problém , neváhajte navštíviť servis. 

Ahoj, vedel by si mi povedať číslo firmwareu? Alebo aspoň nejaké ID? Pýtal som sa na to v servise a o ničom nevedia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...