Přejít na obsah

Kontrola tlaku v pneumatikách


Diamant

Doporučené příspěvky

Je to fakt celé založené len na snímačoch otáčania koles, žiadne snímače v kolesách nie sú. Snímače majú až podstatne drahšie autá než je OII (Lexus LS600h, Audi A8, ...). Dá sa to poznať ľahko, že sú v kolesách snímače. Auto už zobrazuje tlaky pre každé koleso vrátane rezervy, niektoré ukazujú aj teplotu jednotlivých koles a na diagnostike sa hlási samostatná RJ na monitoring tlaku pneu.

Ako som tu už písal, tlačidlom sa vymažú hodntoty obvodu zapamätané pre každé koleso v rôznych rýchlostiach. A hlásenie defektu bude aktívne, ak auto najazdí istý počet km v priamom smere a v zákrutách pre rôzne rýchlosti.

Ohadom hlásenia, mne to pokles tlaku alebo výmenu kolies ohlásilo zvyčajne tak po cca 1 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to fakt celé založené len na snímačoch otáčania koles, žiadne snímače v kolesách nie sú. Snímače majú až podstatne drahšie autá než je OII (Lexus LS600h, Audi A8, ...). Dá sa to poznať ľahko, že sú v kolesách snímače. Auto už zobrazuje tlaky pre každé koleso vrátane rezervy, niektoré ukazujú aj teplotu jednotlivých koles a na diagnostike sa hlási samostatná RJ na monitoring tlaku pneu.

Ako som tu už písal, tlačidlom sa vymažú hodntoty obvodu zapamätané pre každé koleso v rôznych rýchlostiach. A hlásenie defektu bude aktívne, ak auto najazdí istý počet km v priamom smere a v zákrutách pre rôzne rýchlosti.

Ohadom hlásenia, mne to pokles tlaku alebo výmenu kolies ohlásilo zvyčajne tak po cca 1 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Cavte som tu novy a este som nestihol precitat vsetko o zavadach a o problemoch ale a mam jeden zavazny menil som kolesa letne za zimne zo 17tok na 15 a vyskocila mi kontrolka tlaku v pneumatikach skusal som rozne metody nafukat kolesa a nic podrzat dlhsie to tlacitko set ale stale nic precital som o tom asi 500 stran a nic aj knizku som si kupil a nic stale to svieti myslite ze mi pomoze iba to vymazat cez pocitac len nemam taky kabel na diagnostiku a neviem co to bude stat som student a uz som rozmyslal ze to asi zatrem nejakou specialnou farbou nech je pokoj svaty.A este edna vec je to podla mna najhorsia vymozenost v octavii elegance aj tak ked mam defekt tak to pocitim ze mam jednu stranu nizsie ak odruhu a ked som ten defekt mal tak to ani nezaznamenalo a teraz ked nemam tak svieti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cavte som tu novy a este som nestihol precitat vsetko o zavadach a o problemoch ale a mam jeden zavazny menil som kolesa letne za zimne zo 17tok na 15 a vyskocila mi kontrolka tlaku v pneumatikach skusal som rozne metody nafukat kolesa a nic podrzat dlhsie to tlacitko set ale stale nic precital som o tom asi 500 stran a nic aj knizku som si kupil a nic stale to svieti myslite ze mi pomoze iba to vymazat cez pocitac len nemam taky kabel na diagnostiku a neviem co to bude stat som student a uz som rozmyslal ze to asi zatrem nejakou specialnou farbou nech je pokoj svaty.A este edna vec je to podla mna najhorsia vymozenost v octavii elegance aj tak ked mam defekt tak to pocitim ze mam jednu stranu nizsie ak odruhu a ked som ten defekt mal tak to ani nezaznamenalo a teraz ked nemam tak svieti.

Ja mám Octaviu II už skoro 5 rokov a ver mi, že keď ti kontrola tlaku v pneu zahlási pokles tlaku, tak to ešte nepocítiš. A dnešné moderné pneumatiky sú na ohýbanie bočnice celkom háklivé (runflat pneumatiky sa dokonca po prejazde istej vzdialenosti bez tlaku musia vymeniť), takže jazda na defekte ťa môže v krajnom prípade stáť aj výmenu pneu za novú.

Tlačidlo SET sa má držať keď je zapnuté zapaľovanie a auto by malo stáť. Tlačidlo sa podrží pár sekúnd a gong a zhasnutie kontrolky ti potvrdí, že sa reset vykonal. Tým tlačidlom totiž vymažeš uložené obvody kolies a až po prejdení istej vzdialenosti pri rôznych rýchlostiach sa ti nové obvody kolies uložia do pamäti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sak to mi je jasne a to som uz skuskal aj pri azde aj pri zapnutom kluci to podrzat a stale nic stale sviti no sak asisa na to kuknuem z Vagom a ivideme co to spravi lebo mi to ttam sieti do oci a ide ma z toho jebnut....

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dodělával jsem si tlačítko TPM na v Octavia 2 Facelift Ambiente 2010 model 2011.

Nevíte někdo jestli moje řídící jednotka brzd podporuje tuto funkci?

Je to "1K0 907 379 BD".

Kódování 03-Brzdy 1K0 907 379 BD mám teď tohle -

113B201C092800FD880D04E6901A0041"34"0000 což 04 je bez TPM a 34 je s TPM podle netu.

Po tomto kódovaní po zmáčknutí tlačítka budík reaguje alespoň gongem.

V kódvání v 19-Getaway jsem TPM aktivoval a budík už i zobrazil kontrolku. Kontrolka blíká a hlásí chybu.

Stále systém hlásí, že 65-kontrola tlaku je bez funkce . V chybové paměti je, že tato kontrola nekomunikuje.

Můj názor je, že buď tato jednotka nepodporuje TPM a nebo se musí ještě něco aktivovat.

Děkuji za jakoukoliv pomoc.

Editováno: , autor: Happy83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že nejsem vedle. Tahle kontrola se aktivuje v ABS. OII Face jenom přepočítává pootočení kol v jednotce. Pokud máš ESP tak by jsi měl tuto funkci aktivovat a to je vše.

Pak by se ti měla zobrazit jednotka "65-kontrola tlaku v pneu"

U starších OII Face to prý takto fungovalo.

Na netu je mnoho návodů. Tady máš jeden z nich :

http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=en&u=http://www.myturbodiesel.com/1000q/a6/activate-tpms-system-vw-golf.htm&ei=UXE2TdimDdSwhQeUhMihAw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=8&ved=0CGQQ7gEwBw&prev=/search%3Fq%3Dlong%2Bcoding%2Babs%2Bvw%26hl%3Dcs%26sa%3DN%26rlz%3D1C1CHNU_enCZ335CZ335%26prmd%3Divns

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jseš vedle, u OII se TMP aktivuje kódováním ABS jednotky. Adresa 65 je určená pro passata, který má tuto RJ v komfortce (jsou využity antény ke komunikaci s ventilkama kol) 65 je prostě u OII nekóduje.

pokud si pozorně prohlédneš obrázky v tom odkazu, tak je tam za TMP vždy kódové značení druhu výbavy, TMP v ABS se neschoduje s TMP v adrese 65 - jiné značení výbavy = systém na jiném principu!

btw je tam i napsané, že TMP v ABS je nepřímý systém a v 65 přímý.....

Editováno: , autor: rolbař
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A proč bych si nedal říci??

Díky za infomace. To určitě oceňuji. Ale potřebuji tuto funkci zprovoznit. A to zatím nikdo nenapsal.

Jestli někdo jiný ví jestli je to možné a jak tak předem děkuji.

Díky

PS: kamarád v Yeti 4x4 aktivoval tuto funkci v ABS a vše chodilo jak má.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Ahoj, může zde prosím někdo napsat, jak kontrola tlaku funguje?? Předpokládám, že se projevý až výraznější pokles tlaku v kole a samozřejmě nezjistí, jaké kolo je podhuštěné....??

Za 1000kč i s materiálem bych to bral i já.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...