Přejít na obsah

Nouzový režim hned po studeným startu


Pasák oveček

Doporučené příspěvky

Octavia 1.8t 110kw AUM (chip na 138kw a 275nm od Camp Performance, je tam od velkých prázdnin loňského roku)

 

Zdravím, mám problém s nouzovými režimy a už nevím s čím to může souviset. Nez zavolám do firmy, tak by me zajimalo, jestli nemel nekdo nekdy to same. Nouzáky začaly sami od sebe asi mesic nebo dva po chipu, předtím to nikdy nedělalo.
Po delším stání (6-8h nejčastěji, někdy to dela třeba i po 2h stání), tedy když je auto studené, má nouzak. Po nastartování a klidné jízdě (je to studené, tak točím max. 2,5k otáček) mám vetsinou nouzi. Jakmile se auto zahřeje jízdou a zatáhnu si, tak to pocitově nejede a tlačí dle diag. jen 0.3b, takže klasická nouze. Žádná kontrolka nesvítí, můžu točit kolik chci a jet kolik chci, jakmile vypnu a zapnu zapalování, tak je vše v normálu a tlaci krásně pozadovanej tlak. V obou stavech auto necuka a nijak jinak, krom netlaceni turba, se neda poznat, ze ma nouzi.

S tímto problémem se potýkám již cca 4-5 mesicu a už jsem toho odzkoušel docela dost pred tim, nez to budu řešit s firmou, tak jsem se chtel zeptat jeste tady, jestli nekdo nemel stejny/podobny problem. Jedine co pomuze, aby auto nouzi po stani nemělo je proslapnuti auta v tahu za studena hned po startu a vyjetí. Stačí jen lehce nechat turbo, aby se roztočilo a už nouzi nemám. Takže nastartuji, vyjedu, dam za jedna, za dva, cca z 1.8k otáček dam pul plynu na 2,5k, slysim turbo, citim tah, pustim plyn a uz nouzak za tu jízdu nemám.

Za tu dobu jsem udělal už více věcí, nejen kvůli tomu, ale i kvůli prevenci nebo to bylo potřeba.
N75 nová originál, vyměněné těsnění: sani, klapky, parohu, vstriku, palivového regulátoru, svodů, turba, downpipe, saci trubice turba, dokonale utěsněny výfuk, vyřešena slavna netěsnost o-krouzku hadice od turba ke cooleru. Zaslepen sekundar a odpojen konektor, nasazen rezistor. (Asi 4 dny po tom odpojeni konektoru a zaslepení na bloku to jezdilo bez chyby, bohužel po tom zase nouze) Zaslepeno a odpojenu kvůli důvodnemu podezreni na to, ze to zpusobuje nouzáky, kdyz to dela jen v dobách, kdy fen bezel. Jinak vzdy fen fungoval . Wastegate tesni, zadny unik nikde, bylo to na kourovym testu.
Nejspíš jsem i na něco zapomněl, co jsem měnil v domyšlení, že to je s tím spojeno, ale aspoň toto si pamatuju.
Vag nic nehlasi, jen klasiku "pokles tlaku mezi klapkou a turbem", ale to hlasilo i předtím.
Jediné, co se mi ještě nezda z merenych hodnot, pri startu atd., je čidlo tlaku turba, když je nouze (tedy přes 0.3b to nepustí), tak pri akceleraci je schopno přes obd II, aplikaci torque na telefonu, (na vagu netuším, vsiml jsem si toho nedávno a ještě jsem se nedohrabal k logu za nouze, mam dost svych osobních věcí) ukázat i 0.9b, coz je tlak bez nouze.

Tak co? Setkal se s tím ještě někdo?

Editováno: , autor: Pasák oveček
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čauko, ťažko povedať o čo ide. Ak nemáš toľko času pošli mi logy na email (napíšem ti PM). Môže to byť aj elektrická záležitosť, nejaký skrat alebo odtrhnutý káblik práve z čidla tlaku tuba resp. nefunkčné čidlo a preto tieto núdzové režimy. Chyba "pokles tlaku..." tam nebude zaznamenaná len tak, buď to bude čidlo tlaku alebo ešte podtlakové hadice z odvetrania, i keď to bolo na "kourovym testu" radšej by som ich skontroloval vizuálne, niekedy je netesnosť v ohybe alebo rovno pri kovovej sťahovačke danej hadice a test s dymom to nemusí vždy odhaliť. A neviem isto či by fén (SAI)  spôsoboval núdzový režim s tým, že neťahá turbo.. Ak tak urobil by som komplet delete SAI/N249/eVAP/PCV s tým, že tam bude oveľa menej podtlakových hadičiek a teda menej netesností. Je tam ale problém, že bez N249 nestihne zareagovať DV včas (resp. bez n249 chvíľku trvá vytvorenie vákua v saní na základe, kt. sa otvára DV) a na zlomok sekundy (rádovo v milisekundách) sa vytvorí obrovská špička tlaku, čo nie je vôbec dobré pre turbo z dlhodobého hľadiska, takže tieto odstránenia by som riešil až vtedy, keď by som si nevedel dať rady (lepšia varianta je vymeniť komplet PCV/N249 hadičky ako delete). Každopádne ak sa chceš posunúť ďalej treba mi tie logy, bez toho to je len hádanie. Ideálne treba nalogovať požadovaný tlak, skutočný tlak, pozíciu škrtiacej klapky, váhu vzduchu, otáčky motora, n75 duty cycle počas núdzového režimu a bez neho a fajn by bol aj log akurát keď to padne do núdzového režimu.

Editováno: , autor: DwDckQo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...