Publikováno Červen 11, 20205 r Úvodem - nevím, jestli je popsaný problém věcí samotného motoru, anebo toho, co je od převodovky dál. Vzhledem k tomu, že v kondici samotného motoru mám momentálně větší důvěru, než ke zbytku "pohonu", tak to píšu takto obecně do sekce motory. O co jde, pozoruji u auta vibrace a to ne jen tak ledajaké... pokud mám zařazený 2. a 3. převodový stupeň a jedu třeba z mírného klesání kdy doslova jenom hladím plyn, auto se rozcuká. Prakticky to vypadá tak, že autu na chvilku poklesne tah, pak ho zase zvýší atd. furt do nekonečna respektive do doby, kdy buď plyn pustím, anebo na něj trochu víc šlápnu. Přijde mi, jakoby se někde hádal nějaký regulátor a motor nebyl schopný nastavit správnou dávku paliva (ale to je spíš jen doměnka). Vibrace nejsou nějak extra rychlé, frekvence onoho cukání je odhadem mezi 1-2 Hz (přibližně, zatím jsem to opravdu neměřil). Že by nějak začala skákat spotřeba, nepozoruji. Stejně tak diagnostika nehlásí žádné chyby. Jak už jsem psal, pokud sešáplnu plyn, vibrace zmizí. Pokud tomu šlápnu na krk, motor bez problém vyletí do otáček a táhne. Jedná se o S2 combi s "neslavným" motorem 1.8 TSi CDAA (r.v. 2010, leč novější střeva), najeto cca 240 kkm, manuál 6°. Kromě silentbloků motoru je tam dole všechno původní, takže kdoví co se kde vyžvejkalo... Upraveno Duben 9, 20214 r od Tomas F
Prosinec 17, 20204 r Autor Pokud by měl někdo stejný problém - jednalo se o vyžvejkaný vnitřní kloub poloosy. Po výměně se vibrace ztratily. Znát je (respektive teď už není) i přechod z tahu na výběh - krásně hladce. Respektive nejednalo se o nějaký hádající se regulátor, jak jsem se domníval, ale čistě mechanickou věc. EDIT: Nakonec se z toho vyklubal ještě setrvačník na konci životnosti. Upraveno Duben 9, 20214 r od Tomas F
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.