Přejít na obsah

výměna brzdovky


1.8T

Doporučené příspěvky

hledal jsem něco o výměně brzdovky u aut s  ABS/EDS/ESP zda se to dá udělat doma... Názory se liší, ničeho jsem se moc nedobral...

 

Když si dám bacha na zavzdušnění, dám to klasickým způsobem?  našlapat a držet - povolit šroub a upustit kapalinu ale stále držet pedál, utáhnout šroub a  povolit pedál  a to celé znovu?

Četl jsem, že takhle odvzdušním jen hlavní válec a trubky.  Že ABS je jakoby bokem a paralelně, takže tímto v něm brzdovku nevyměním.  Leda až se za jízdy spustí abs, tak se propláchne novou a stará se dostane do nádobky a tam se smíchá s novou...

 

Zkoušel jste někdo vytlačit kapalinu přetlakem. Náhradní víčko nádobky provrtat, dát tam ventilek a připojit hustilku. Na kole povolit odvzdušňovací šroub a pumpičkou vyvolat tlak který by z dolité nádobky protlačil kapalinu do kola...

 

A nebo jen na šroub nasadit hadičku a nějakým podtlakem nasávat kapalinu a dolévat do nádobky. Utáhnu to nějakou velkou stříkačkou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Vyměnil jsem brzdovku... pokud někomu pomohou poznatky...

Použil jsem origo kapalinu VW, nechtěl jsem experimentovat s viskozitou, byť někteří výrobci kapalin slibují i lepší parametry.

Spotřeboval jsem  1,2litru - v DP píšou přibližně 0,2l na přední a 0,3 na zadní kola. Plus objem nádržky, 0,1l spojka a něco abs...

Nepoužil  jsem VAG, po výměně jsem párkrát za jizdy aktivoval čerpadlo aby se kapalina vytlačila z jednotky abs a pak ještě znova odsál novou kapalinu z nádobky a doplnil opět novou. Stará kapalina z abs se aktivací vytlačila do nádobky, proto jsem ještě jednou vyměnil kapalinu v nádobce. Asi to není úplně dokonalé, ale deci staré kapaliny rozmíchané v nádobce s 2x vyměněnou kapalinou už vliv mít nebude. Navíc, nebezpečí varu je v trubkách od brzdičů k hlavnímu válci, ne v expanzní nádobce.

Zkusil jsem metodu bez našlapávání - neměl jsem pomocníka. Koupil jsem náhradní jednoduché víčko, provrtal ho a našrouboval jsem do něj cykloventilek vyříznutý ze staré duše. Byl trochu problém to utěsnit, protože ve víčku je odvětrávací kanálek a není úplně jednoduché ho utěsnit.

Na odvdušňovací šroub jsem nasadil pruhlednou hadičku, povolil odvzdušňovací šroub a cyklo pumpičkou natlakoval systém. Je potřeba důsledně a mnohokrát dolévat nádobku, protože to teče rychle a hladina v nádobce rychle klesá. Poměrně matoucí je, že hadičkou jedou pořád nějaké bubliny, dokonce i když kapalina moc neteče. Je to však falešný poplach... Viskozní kapalina má svisle svěšenou hadičkou tendenci pomalu odtékat a vytváří nahoře v hadičce podtlak. Hadička může nahoře netěsnit k odvzdušňovacímu šroubu a vytvořený podtlak přisává vzduch a vytváří bubliny. Netěsnící hadička však nebyl můj případ, dokáže to nasávat vzduch i závitem povoleného šroubu. Takže stále bubliny vycházející ze šroubu do hadičky nejsou zavdušněné brzdy, ale přisávání falešného vzduchu závitem šroubu. Pochopil jsem to, když jsem předním kolem (krátké vedení) prohnal asi 0,4L kapaliny a pořád šly bubliny... Kapalinu jsem vyměnil i ve spojce.

Po dokončení práce jsem to jel vyzkoušet. Spojka začala brát hezky nahoře a při prvním zkušebním zabrždění z rychlosti cca 25km jsem málem olízl přední okno. Velmi jedovatá reakce brzd. Nečekal jsem takový  rozdíl s novou kapalinou, protože předchozí byla vyměněna v nejznačkovějším ze značkových servisů před 4lety. Chci věřit, že ji skutečně vyměnili a předpokládám, že to dělali strojem a VAGem - tedy že nebyl příliš prostor, aby to udělali špatně a zavzdušnili to.  A přesto takový rozdíl jak na spojce tak v reakci brzd a to jsem za ty 4. roky najel jen 60kkm a to moc agresivně nebrzdím -tedy brzdovka nedostávala příliš zabrat vysokými teplotami. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Návštěvník

Kapalina v trubkach nikam netece a nekoluje, takze pokud jsi neaktivoval pri vymene kapaliny cerpadlo, ktere uvadi do pohybu ventil ABS pro dane kolo, tak tam ta stara kapalina zustala a nejake brzdeni s ABS tu kapalinu nikam nepopozene o kus dal. Nezapomen, ze se pri brzdeni s ABS uvolnuje tlak v trubkach na dany brzdic a kdyz mas ESP, tak muze cerpadlo prave na opak kolo i pribrzdit opacnym efektem bypassem , tedy tlakem kapaliny. Ale nikdy ne, ze se stara kapalina dostala treba mimo jednotku ABS.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...