PTiCA Vloženo 27. Listopad 2020 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2020 Postup výroby a inovace v průběhu výroby vozy Škoda 100/110/110R 08/69 od motoru č. 450 632/8 a karoserie 457 696 Modelový rok 1970 – Š 100 (typ 722) a Š 110 (typ 717) Od počátku výroby kotoučové přední brzdy a dvojitý brzdný okruh. Významná redukce mazacích míst na přední nápravě zavedením samomazných ložisek či ložisek s trvalou náplní maziva. Zvětšená ložiska kol přední nápravy. A další... Barevná paleta (1002-bílošedá, 1019-písková, 1071-šeď střední, 5002-světlezelená, 5910-zelená tmavá, 8220-červená tmavá). 12/69 od karoserie 499 501 Nové měkké těsnění blatníků. 02/70 od motoru č. 510 078 Sjednocení vačkových hřídelí motorů obou objemů (časování použito i pro řadu 105/120). 03/70 od karoserie 529 101 Změna osového uložení svislého čepu – náhrada třecích kroužků za podložky. Současně třecí podložky i mezi čepem a jeho hlavicí, odstraněny kovové podložky pod maticemi. 06/70 Náběh výroby sportovního kupé Š 110 R – typ 718K. Vyšší komprese, dvojitý karburátor Jikov 32 – DDSR. Vyráběno do roku 1980, vyrobeno 56902 ks. 08/70 od motoru č. 568 887 Zlepšený karburátor – mechanický sytič, mosazný čep škrticí klapky, nově tvarovaný difuzor, podtlaková odvzdušňovací přípojka, atd. od karoserie 583 900 Zesílení svislého čepu z průměru 17 na 18 mm se spodním příslušenstvím. od karoserie 590 401 Změna samočinné podpěry víka zavazadlového prostoru. 09/70 od karoserie 595 801 Zvýšení počtu upevňovacích šroubů předního blatníku M7x14 o dva kusy. 10/70 od karoserie 603 051 Zavedení dvoudílné (bezpečnostní) volantové tyče. od karoserie 614 025 Změna zapojení spínače varovných světel (i při vypnutém zapalování). Nově kontrolka prošlápnutí brzdového pedálu (síly obložení) zapojena na zadní okruh. 11/70 od motoru č. 610 121 Nový velký rozdělovač – provedení obdobné Octavii Combi. 12/70 od karoserie 630 501 Nové plastové těsnění blatníků. Od 02/71 i pro Š 110 R. 01/71 Náběh výroby sportovního sedanu Š 110 LS – typ 719. Chladič oleje, dvouhlasné famfáry, vnější zpětné zrcátko na blatníku, elektrický ostřikovač čelního skla, radiální pneumatiky, nové opěradlo předních sedadel, bezpečnostní vnitřní zrcátko. 08/71 od karoserie 715 570 Zvětšení odvzdušnění (trubky) nádrže z 9 na 12 mm (jiná nádrž). 08/71 od motoru č. 700 170 Modelový rok 1972 Nucené větrání karoserie, pevné okénko zadních dveří, změna v upevnění vnitřního zrcátka a sluneční clony, změna v otevírání okénka předních dveří (bez mechanismu). Změna plnicího otvoru nádrže v blatníku (dvířka místo vyskakovacího znaku), změna zadního čela (?), nová vnitřní výplň dveří, inovace v horní partii přístrojové desky v provedení "De luxe" – prolis pro odkládání předmětů. Barevná paleta: 8220-červená, 5102-světle zelená, 2086-světle hnědá, 1002-šedobílá, 5441-khaki, 4153-šedomodrá. 09/71 od karoserie 728 501 Nová plastová koule na páce řazení. 11/71 od karoserie 753 800 Zlepšení upevnění rezervy. 12/71 od karoserie 767 001 Změna tvaru rozdělovací kostky předního brzdného okruhu. 01/72 od karoserie 777 270 Záměna kluzných ložisek řídící tyče "Glacier" za "Desmopan 295". 03/72 od karoserie 812 500 Nové těsnění skel předních dveří. 04/72 od karoserie 816 400 Jednodílná volantová tyč (opět) namísto dělené. od karoserie 823 500 Stěrače předního skla v matově černé barvě. od karoserie 0 595 766 (R) Přemístění upevňovacího šroubu bezpečnostního pásu do sloupku dveří z nosníku střechy – Š 110 R. od motoru č. 882 631 Nový spínač olejového tlaku. 08/72 od karoserie 861 000 Modelový rok 1973 Změna v plnicím otvoru nádrže (dvířka posunuta výše), zvětšení délky nalévací hadice nádrže o 10 cm. Alternátor 490W (35A) a odpovídající relé. Dvoustupňový větrák topení. Nové zapuštěné mechanismy dveřních zámků – Bomoro. 110 LS a R dostává čtyřokou masku. Nová ozdobná lišta na předním čelu. Nová přístrojová deska – boční výdechy vzduchu v přístrojové desce a barevné změny: standard – šedá s černou lištou, De luxe – černá s leštěnou lištou s drážkováním, 110 LS – černá s imitací dřeva a leštěnou lištou. 09/72 od karoserie 872 001 Změna kliček otevírání bočních okének. 11/72 od karoserie 900 625 Nové dveřní těsnění u prahů (profily prům. 18 za původních 16 mm). od karoserie 904 800 Nové zajištění hurdy-spojky volantové tyče – matice s plastem namísto korunových se závlačkou. 12/72 od karoserie 927 501 Odstranění výpustného šroubu přebytečného oleje na zadní poloose. 01/73 Zavedení čtyřokého čela pro R a LS. Boční výdechy teplého vzduchu v palubní desce pro všechny modely. od motoru č. 927 420/4 Změna výlisku ochranného plechu pod karburátorem Jikov 32 DDSR (110 R a LS). od karoserie 935 100 Zavedení zamykatelného víčka nádrže. 03/73 od karoserie 948 200 Nové vnější dveřní kliky s černým plastovým potahem. od karoserie 950 101 Vazelína TSP-2 v zámcích dveří vyměněna za Mobilgrease-932. od karoserie 957 151 Plastové výdechy topení namísto plechových. 04/73 od karoserie 964 000 Změna upevnění chladiče – spodní šroub vypuštěn. 08/73 od karoserie 1 016 001 Modelový rok 1974 Nové vnější zpětné zrcátko, přemístění spínače couvacích světlometů na převodovku. Nová barevná paleta (8220-červená, 5157-zelená, 2166-žlutá, 1036-šedobílá, 4085-světlemodrá, 4466-modrá střední, 5051-atraktivní zeleň). 10/73 od karoserie 1 034 770 Odstranění klapky z tělesa větráku topení. 04/74 od karoserie 1 116 820 Odstranění bezpečnostního kroužku ventilů. 04/75 od motoru č. 388 001/4 (R a LS) Nová vystavovací cívka startéru. od motoru č. 388 242/4 Nový stírací pístní kroužek (s pružinou, jako 120) pro motory LS a R. od motoru č. 396 457 Nové tlumiče s jinými charakteristikami. 08/74 Montáž pastorku s koly v převodovce – hnaná kola 2. 3. a 4. stupně se otáčejí na drážkování bez pouzder. 05/75 od motoru č. 412 851/4 Nový materiál výfukových ventilů pro motory R a LS. 08/75 od motoru č. 445 700/4 (R a LS) Inovovaná hlava válců – následně pro model Š 105/120 (větší rozteč ventilů, jinak sestavená vahadla, větší dříky ventilů,...). od motoru č. 445 700/8 Zmenšení průměru talíře výfukového ventilu z 28 na 27 mm. 09/75 od karoserie 1 453 049 Zesílení litinového pouzdra zámku řízení. od karoserie 1 458 680 Nové víčko nádobky brzdové kapaliny a změna jejího úchytu v karoserii. 09-10/75 od motoru č. 464 372/8 (100) a od motoru č. 476 792/5 (110) Inovace karburátorů – 32BS 3170 na 32BS 2903 (Š 100) a 32BS 3171 na 32BS 2904 (Š 110L). 12/75 od karoserie 1 507 800 Odhlučnění vylepšeno nalepením tlumících desek na podlaze a v zavazadlovém prostoru. 02/76 od karoserie 1 522 970 Změna profilů těsnění – blatník/dveřní rám, čelní stěna/podběh. 03/76 od motoru č. 542 688/8 Výpustné šrouby v převodovce a olejové vaně motoru, původně kuželové SW 19, nahrazeny válcovými (M 22x1,5) s těsněním. 04/76 od karoserie 1 561 280 Zavedení nové přední nápravy (dále pro řadu Š 105/120) – redukce mazacích míst na dvě, nový materiál brzdového obložení. od karoserie 1 563 270 Změna usazení páky ruční brzdy – zkrácení pákového ramene ze 48 na 42 mm. Tím zvýšení brzdného účinku. 07/76 od karoserie 1 594 550 Změna ložiska konzoly řadící páky z Glacier na Delrin NC 500. 08/76 od motoru č. 610 970/8 Zlepšení odvětrávání motorové skříně (víko ventilů 105) a nový vzduchový filtr. od karoserie 1 606 650 Odstranění gumového těsnění mezi dveřním rámem a zadním blatníkem. od motoru č. 615 500/8 Odstranění kontramatek na upevnění výfuku, zkrácení šroubů a použití bezpečnostních podložek. Přední brzdy (brzdiče, kotouče) odpovídají řadě 105-120. 09-10/76 od motoru č. 626 488/8 Zavedení ventilů motoru Š 110 R i pro motor Š 100. Motor osazen karburátorem EDSR (2910-Š100, 2911-Š110, 2912-Š110R a LS). Nové palivové čerpadlo. 12/76 od motoru č. 680 606/8 Příprava pro termostatickou klapku na sání vzduchu před vzduchovým filtrem. Zvětšený průměr dříku ventilů na 7,94 mm. 1977 – březen – konec výroby modelu Š 100/110 i LS, dále pouze 110R 10/79 Karburátor EDSR 2927. 08/80 Modelový rok 1981 Ráfky 4,5Jx13H1 a odpovídající plastové poklice, pneu 165SR-13, startér má cívku s odpojovacím kontaktem a zapalovací cívka má předřadný odpor (jako 105-120), vyhřívané zadní sklo. 1980 – prosinec – končí výroba Š 110 R a odvozeného soutěžního modelu Š 130 RS. -- Poznámka Číslo karoserie – umístění v motorovém prostoru, vyražené na plechu nad chladičem, číslováno průběžně MB 1000/1100 – Š 100/110, šestimístné – sedmimístné (vyrobeno celkem přes 1,5 milionu vozů). Vozy 110R s karoserií kupé číslovány mimo tuto řadu, Vozy MBX patrně též? Výrobní štítek vozu vzadu na plechu nad chladičem, později ke konci výroby Š 100 přemístěn na pravý bok v kufru. Číslo motoru – vyraženo na přírubě pro vodní pumpu, šestimístné do 04/1987 (po dosažení 999 999 patrně číslováno znovu – od MB po Š 130): řada MB 1000/1100 dle ČSN (SAE) xxx xxx/1 MB 1000 (ještě 11. serie) typ 990 – 721 (1964) 27,2 kW (30,9) xxx xxx/7 MB 1000 (21. serie) typ 721 (1966) 31,6 kW (35,3) xxx xxx/2 MB 1100 (21. serie) typ 715 34,5 kW (38,2) řada 100/110 dle ČSN (SAE) xxx xxx/8 Š 100 typ 722 30,9 kW (35,3) xxx xxx/5 Š 110 typ 717 35,3 kW (39,0) xxx xxx/4 Š 110 R a LS typ 718 a 719 38,3 kW (45,6) řada 105/120-130 dle ČSN (ISO) xxx xxx/1 Š 105 typ 742.10 33,9 kW (33,1) xxx xxx/2 Š 120 typ 742.12 38,2 kW (36,7) xxx xxx/6 Garde a Rapid 120 typ 742.12x 42,7 kW (40,5) xxx xxx/9 Š 120 (G)LS typ 742.12x 42,7 kW (40,5) xxx xxx/7 Š 130 typ 742.13 45,2 kW (43,0) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.