Publikováno Listopad 14, 200618 r Založil jsem toto téma, neboť mě zajímá jedna věc. U xenonů pozoruji jakési "oklepání se/mihotání" světelného parsku při přejíždění nerovností (nemám ny mysli vrchní hranici). Bohužel jsem měl možnost to pozorovat jen místa řidiče či spolujezdce a nikoliv z pohledu zepředu (na světlomety). Teď nevím, zda je tento jev normální a souvisí nějak s ostře ohraničeným světlem (oproti halogenům) anebo jestli souvisí s vadnou konstrukcí světlometů či něčím jiným? Pozoroval jsem to u vícero Octaviií I, zajímalo by mě to, jestli je to u všech, jestli to pozorujete i jako řidičí Fabií, Superbů, atd............... nebo jak je to?
Listopad 14, 200618 r Dělaly mi to i jedny na Superbu-nové.prý nějaká výrobní vada na uchycení paraboly.
Listopad 15, 200618 r Ja bych to jen poupravil. U nekterych serii mozna opravdu byly vyrobni vady, nicmene svetla se klepou u vsech aut pri prejezdu nerovnosti. U sveho auta jsem klepani zaznamenal snad jen jednou kdyz jsem vymetl opravdu velkou diru. Predstavte si, ze by se svetla neklepaly - pak by takova dira znamenala tak obrovskou ranu pro zarovku/vybojku, ze by okamzite musela prasknout, spalit se. Ale to se nestane. U halogenu je to dost casto pozorovatelne u tezkych nakladnich aut, u osobaku mene. U xenonu je to, rekl bych, viditelnejsi, prave kvuli ostrym prechodum.
Listopad 15, 200618 r částečně máš Martine pravdu,třepe se samo i vlákno,ale to co třebes je často vidět u náklaďáku-pokud se to hodně třepe,je to vymlácené uchycení paraboly
Listopad 15, 200618 r To neni pravda - delaji to i zbrusu nove nakladaky nebo treba i zbrusu nove trolejbusy.
Listopad 15, 200618 r martine,dělají to i zbrusu nové Octávky a Superby.Je to vada.Včera jsem se o tom bavil s šéfem výstup.kontroly v autopalu NJ,kde se třebas dělají xenony na OI,Focus atd a byly a jsou s tím problémy,bohužel.Vaša ti to potvrdí,ví vo co go.
Listopad 15, 200618 r Ja nepopiram, ze je to vada. Jen do urcite miry je to normalni u kazdych svetel. Az ve chvili, kdy se svetlo klepe pokazde, tak je to spatny. Ale jinak svetlo se klepat musi, jinak by se tvrda rana do podvozku rovnala smrti zarovky/vybojky.
Listopad 15, 200618 r 2Martinoslav: Ano,to ci píšeš, dává dozajista smysl. Ale já to zamihotání pozoruji i při přejíždění malých, řekl bych drobných nerovností. U halogenových lamp jsem tento jev absolutně nepozoroval. 2Cosby: Dá se tato "výrobní" vada nějak eliminovat nebo alespoň zmírnit? Jsou takto "vadné" všechny xenon.lampy na O1 nebo jen nějaká serie?
Listopad 15, 200618 r jen zběžně, nejsem u sebe u PC Klepání jsem reklamoval přímo u výrobce (Hella Mohelnice) a bylo mi vyměněno celé světlo. Tenkrát se třepotal paprsek jen u L světla, dneska to dělá zase, ale už u obou. Projel jsem i jiný FRS, kde to bylo stejné a dokonce to dělá i bixenon u MB, Touarega, xenony u OII i OI... Takže asi tak. Někde doma mám v mejlu kopii vyjídření Hella, můžu zkusit pohledat, sváděli to tam tuším na špatné seřizování v servisech. Víc teď nevím. PS: Všiml jsem si toho i u xenonů na MB, ale bez čočky, kde to není díky méně ostrému ohraničení paprsku tak viditelný...
Listopad 15, 200618 r servisák ze škodovky mi říkal,že asi dvakrát měnil bixenon u Superba na garanci,normálně když se s autem postavil proti stěně a měl nastartováno na volnoběh,tak bylo vidět krásné třepání(jako moje první bixenony na Supu)
Listopad 15, 200618 r Tak sem to našel. Dobrý den pane ..., Váš "starý světlomet Fabia RS" 6Y1 941 016 AB byl podroben analýze za účelem zjištění příčiny vibrací reflektoru. Bylo zjištěno, že horizontální nastavení reflektoru není správné a reflektor se nachází v kolizi s jiným dílem uvnitř světlometu - krycím rámem. U světlometu zmíněná kolize vyřadila z činnosti gumové klouby v horním uchycení reflektoru. To může v praxi znamenat vibrace reflektoru při určitých otáčkách motoru zejména u TDi Každý světlomet má konstrukčně daný určitý rozsah horizontální a vertikální přenastavitelnosti. Nastavení se provádí pomocí nastavovacích kol umístěných na zadní straně světlometu. Bohužel mezi reklamacemi světlometů se poměrně často z důvodu neodborného přenastavení objevují také případy poškození uchycení reflektoru, což je neopravitelná závada. Ne vždy je totiž personál servisu v dané problematice řádně proškolen. Věřím, že je Vám uvedený popis problému srozumitelný a přeji Vám mnoho příjemných kilometrů se světlomety Hella. S pozdravem XX HELLA AUTOTECHNIK s.r.o Qualitätssicherung Druzstevni 16 789 85 Mohelnice/ Czech Republic
Listopad 17, 200618 r Že jsem si nenechal halogeny.... P.S.: Je možné, že to těleso čočky s výbojkou je prostě na tu parabolu moc těžké a proto se to dříve či později projeví?
Listopad 17, 200618 r mam xenony par tydnu a pozoruji to take,ale myslim,ze to nebude tak hrozne .. u me je to asi hlavne tim,ze jsem byl zvykly na halogenova svetla a tam jsem to nepozoroval .. ale jak pisi kluci vyse,da se s tim zit .. myslim,ze na funkcnost a zivotnost xenonu by to nemelo mit zadny vliv .. nebo se pletu .. ?? ja jsem navic snizen o 35 mm a tak kazda nerovnost a hrbol je citit .. ale neresim to .. myslim,ze to delaji kazda svetla presne jak pise Martas,ale u xenonu je to vice viditelne ..
Listopad 18, 200618 r já si toho všimnu jen na volnoběh (proti zdi nebo za autem) jinak to nepoznám oproti H4 to svítí úplně jinak a taky když vidíš auto z xenony a pak s obyč lampama tak je to 100 a 1. Takže já bych si je instaloval zas.
Listopad 18, 200618 r Znam to ze Superba, vsiml jsem si toho ale jen na volnobeh proti zdi pri parkovani. Byl to 1.9 TDi 96kW, delalo to jen leve svetlo (bixenon, halogen jsem nemel moznost zkoumat).
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.