Přejít na obsah

Silné pískanie pri akcelerácii


pato3691

Doporučené příspěvky

Zdravím fanúšikov škoda, už 2 roky sa snažím prísť na problém ktorý som nevyriešil a preto sa obraciam na vás. 

Jedná sa o pískanie niečoho pri akcelerácií v otáčkach od 2100 - 2600 cca. Mnoho ľudí povedalo že to píska turbo. To som však dával kontrolovať a podľa mechanika je v poriadku. 

 

Aby sme vedeli, jedná sa o vozidlo Octavia 2 2.0 TDI 103 kW 8V kód motora BMM

 

Čiže ako som už zmienil pri otáčkach od 2100 - 2600 je počuť veľmi silný piskot. Čím prudšia akcelerácia tým hlasitejší piskot. Deje sa to na prevodových stupňoch 2-3-4 aj na ostatných no človek najviac auto pritláča práve v týchto stupňoch.  V aute je už X rokov chip na 132 kW. Turbo bolo pred 3 rokmi na repase.  Po kontrole turba chcel mechanik natlakovať systém a zistiť či niekde nieje diera, diera v hadici, zlá spona a pod. Nemal však nejakú reduckiu na hadicu čiže sa mu to nepodarilo. 

 

Zhotovil som video v motorovej časti auta kde som telefón prilepil na hadicu nad alternátorom, kde je výrazne počuť pískanie. Na videu som práve robil Logovanie kanálov 3, 11 a 13. Od 1800 otáčok do 3500 plný plyn. Niesom odborník na logy no podľa toho sa zdá že turbo tlačí veľmi dobre. Preto kto tomu rozumie mohol by sa pozrieť aj na ten log. 

 

Čo sa týka kontroly turba, to sme robili približne 1 rok do zadu a taktiež zasielam detailnú fotografiu turbíny.  Vedel by mi niekto poradiť o čo sa oprieť čo hľadať kde môže byť chyba ? Je to už druhý rok auto ide ako raketa, výkon na rozdávanie, no už mi to troška lezie na nervy. Ďakujem pekne 

LogOctavia.PNG

Screenshot_20211004-200105.jpg

LOG-01-003-011-013.CSV

Editováno: , autor: pato3691
formulácia
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím,

 

@pato3691 podarilo sa Vám to nejako vyriešiť? Mám presne ten istý motor a úplne rovnaký problém. Auto ťahá super a bez dymu. Turbo hvízdalo od kúpy, no pred týždňom sa začal ozývať aj tento zvuk. Hvizdanie turba počuť stále, paralelne s týmto. Rád by som to nejako vyriešil, no neviem, kde začať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dával som rovnaký príspevok na FB a do úvahy pripadajú 2 možnosti. Tá prvá je tesnenie kolektora výfukových plynov samotné tesnenie stojí pár € ale je tam veľa práce zhodiť turbo DPF a podobne. Dole posielam aj foto kde podfukuje tesnenie je to tam poriadne čierne. Chlapec ktorý mi to poslal ma upozornil že mu zničilo stifty a musel ich odvrtavat. Druhá možnosť je niektoré tesnenie na EGR. Tento týždeň to idem riešiť poriadne popozerať, tak dám vedieť viac ak niečo zistím :)

Screenshot_20211018-112306.jpg

Screenshot_20211018-112301.jpg

Screenshot_20211018-112257.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...