Přejít na obsah

Při otočení klíčku se občas nerozsvítí kontrolky v přístrojovce a nejde nastartovat


Kodlitko

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

 

jsem přes rok majitelem Roomsteru 1.4 16V (BXW), modelový rok 2007. K autu jsem dostal servisní historii, od koupě jezdil bez problémů. Je to rodinné auto pro manželku a děti, takže servis nezanedbávám. Oleje v motoru a převodovce, svíčky, zadní tlumiče a brzdy. Nicméně jediný servisní zásah v elektrice byla výměna původního přelámaného svazku do dveří u řidiče a náhrada autorádia za sadu pro montáž neoriginálního. Mimořádně zazlobí mikrospínač v zámku řidiče (celkem asi 5x jsem musel otevřít zadní dveře, abych se dostal do kufru a jednou se mi auto zamklo).

 

Jinak s autem nebyly problémy po celou dobu, až doteď:

 

Čtvrtek večer: při startování (tj. klíček v druhé poloze a startér točí) mi kompletně zhasly budíky a motor nenaskočil. Vypnutí klíčku ani vytažení ze spínačky nepomohlo - kontrolky při opakovaných pokusech stále nesvítily. Až teprve asi na desátý pokus se rozsvítily a motor chytil. Raději jsem s tím na místě už neexperimentoval a jel rovnou domů. Doma jsem to zkusil ještě párkrát nastartovat a motor vždy naskočil, nicméně po startu se někdy rozsvítila kontrolka porucha dynamických světlometů, které ale v autě nejsou nainstalovány.

 

Pátek ráno

Motor naskočil na druhý pokus, při prvním startu nevšiml jestli kontrolky byly zhasnuté a rovnou jsem zkoušel startovat podruhé). Rozsvítila se kontrolka motoru (pečené kuře), ani po delší jízdě nezhasla. V práci jsem zašel za naším autařem, ten napíchl Roomstera na diagnostiku (Delphi) a našel spoustu chyb, od chyby komunikace ABS přes nízký tlak v Climaticu, chybu lambda sondy až po celkové selhání komunikace po sběrnici (bohužel jsem si je nevyfotil). Nicméně i přes tyto chyby auto normálně jelo, všechno fungovalo. Chyby byly vymazány a auto startovalo normálně.

 

Sobota odpoledne:

Auto stálo asi 20 hodin, normálně jsem přišel a nastartoval. Ujel jsem necelých 15 km, pak auto stálo asi jen 10 minut a problém se opakoval - po otočení klíčku žádné kontrolky nesvítí, startér točí, motor nechytá. Na čtvrtý pokus vypnout/zapnout spínačku se kontrolky rozsvítily a auto chytlo, nicméně opět pípala a svítila kontrolka poruchy nepřítomných dynamických světlometů (pečené kuře už ne). Autem jsem dojel k benzince, natankoval a tentokrát kontrolky po otočení klíčku problikly. Nastartoval jsem už na druhý pokus. Dojel jsem domů a před barákem zkusil 10x vypnout-zapnout-nastartovat a bez problémů.


Dneska jsem si teprve uvědomil, že asi 14 dní nazpět jsem se setkal s tím, že občas nechytlo na první pokus. Nicméně to bylo většinou v mrazivém ránu, takže jsem tomu nevěnoval žádnou pozornost.

 

Vypozoroval jsem následující:

1. I když v první poloze klíčku nesvítí kontrolky v budíkách, neoriginální rádio se spustí (připojeno na S-kontakt) a ventilátor na Climaticu taky (jde regulovat rychlost).
2. Jak motor chytne, žádné problémy už nenastanou (žádné výpadky kontrolek, tachometru nebo otáčkoměru apod.).

3. Nezáleží, jestli auto delší dobu stálo nebo ne, problém se vyskytuje náhodně.

 

Dokázal by někdo poradit, na co bych se měl zaměřit při hledání chyby? Předpokládám, že bude problém v elektrice - nějaký špatný kontakt v konektoru, ukostření, spínačce nebo tak. Je nějaká slabina FII/Roomstera, která by to mohla dělat? Auto nechci dávat do autorizáku, jelikož s nimi nemám moc dobré zkušenosti a pravděpodobně bych jen platil pokusy vyřešit problém výměnou drahých dílů jako přístrojovka apod.

 

Všem moc děkuji za rady. Popř. pokud byste poradili někoho v okolí Budějovic, Písku, Příbrami nebo Plzně, na koho bych se s mým problémem mohl obrátit, budu moc vděčný.

 

Karel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S největší pravděpodobností je chyba ve spínací skříňce - kontakt č. 15. Ventilátor klimatizace není napájen přes něj, ale přes kontakt č. 75 a x-relé. Rádio je napájeno přes   S_kontakt 86s. 

Výměna spínací skříňky Škoda Fabia | Fabiaauto.cz - Škoda Fabia

Spínací skříňka Německo 4B0905849 (skoda-dily.cz)

 

Pokud by při zapnutém zapalování a nefunkční přístrojové desce fungovaly nějaké jiné spotřebiče, které potřebují zapnuté zapalování, tak by chyba mohla být v pojistce č. 2 (ovládání nastavení sklonu světlometů, panel přistrojů).

Spínací skříňka.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šel jsem to hned změřit: baterie má po dni stání 12.6V. Při zátěži startérem spadne napětí na 10.7V. Měřil jsem to přímo na baterii multimetrem, takže to nebude zrovna přesné.

 

Nicméně to opravdu vypadá na spínačku, po zakvedlání klíčem v zámku se budíky probudí a náhodně házejí tu chybu dynamických světlometů. Spínačku mám objednanou, tak dám vědět po výměně.

 

Děkuji za rady.

Karel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den, tak jsem včera vyměnil spínačku a dnes najeto skoro 300 km bez závad. Problém tedy vyřešen.

 

Jen bych potřeboval vědět, jestli je zakápnutí červíků barvou nutné nebo ne. Já včera neměl po ruce žádnou barvu, tak jestli to mám znovu rozebírat nebo ne.

 

Díky

Karel

Editováno: , autor: Kodlitko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...