Fabian18 Vloženo 19. Duben 2022 Sdílet Vloženo 19. Duben 2022 Zdravím všechny, vyskytl se mi problém s dobíjením na OI. TDI 81kW r.v. 97. Rozsvítila se mi kontrolka dobíjení, auto přestalo dobíjet - OK, vyndal jsem alternátor, byly už docela sjetý uhlíky a jeden kroužek pro buzení rotoru už byl prakticky bez mědi, tudíž to nebudilo. Vyměnily se uhlíky, kroužky a jede se dál. Po montáži alternátor dobíjel krásných 14,3V. První jízda cca 50km, v pohodě, kontrolka nesvítí. Další, kratší jízda v noci, se mi už zdálo, že to nějak málo svítí, ale neřešil jsem to. Další start druhý den, kontrolka dobíjení se rozsvítila. Po chcípnutí a opakovaném startu už ne. Ovšem alternátor NEdobíjí. Takže aktuální stav, alternátor NEDOBÍJÍ, ale kontrolka NESVÍTÍ... Na volnoběh se světlama je napětí cca 11,8V, po vytočení motoru k 3000ot/min. se zvedne na 12,3V. Víc ani ťuk. Nemáte někdo tip, po čem jít dál? Všem moc děkuju za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hardhouse.trip Vloženo 19. Duben 2022 Sdílet Vloženo 19. Duben 2022 Špatně vyměněno? A co řemenice na altíku? Mě se stala stejná věc. 320 km od baráku mírný rachot v motorovém prostoru, a pak zjistím, že mi jaksi slabě svítěj světla. Druhý den už přestal jít Climatronic, začaly svítit kontrolky ABS, ESP, airbagu, a pak to prostě zdechlo a nenaskočilo. Tobě se aspoň rozsvítila kontrolka, ale mně vůbec. Nerozsvítila se při zapnutí zapalování, ani během špatného dobíjení. Když pak rozebrali ten altík, tak řemenice měla vůli jako prase... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fabian18 Vloženo 19. Duben 2022 Autor Sdílet Vloženo 19. Duben 2022 před 1 minutou, hardhouse.trip napsal: Špatně vyměněno? A co řemenice na altíku? Mě se stala stejná věc. 320 km od baráku mírný rachot v motorovém prostoru, a pak zjistím, že mi jaksi slabě svítěj světla. Druhý den už přestal jít Climatronic, začaly svítit kontrolky ABS, ESP, airbagu, a pak to prostě zdechlo a nenaskočilo. Tobě se aspoň rozsvítila kontrolka, ale mně vůbec. Nerozsvítila se při zapnutí zapalování, ani během špatného dobíjení. Když pak rozebrali ten altík, tak řemenice měla vůli jako prase... Tak to doufám, že ne, dostat to z auta byl děsnej porod... Dělal to autoelektrikář. Měnil kroužky, uhlíky a ložisko. Když jsem montoval alternátor na zpět, pocitově při zkoušce rukou šel krásně. Mě právě ta kontrolka teď nesvítí, i přesto, že to nedobíjí... To je zvláštní. Tak nevím, kde je problém, ale přijde mi to, jak by to bylo málo nabuzené. Ten alternátor něco málo dává, předtím byl úplně KO. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danno1771 Vloženo 19. Duben 2022 Sdílet Vloženo 19. Duben 2022 Možno blbá otazka, ale pri montáži sa ti nesralo že by si niektorý kábel uvoľnil alebo zle uchytil a po tých pár km sa uvoľnil a preto to nedobija? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fabian18 Vloženo 19. Duben 2022 Autor Sdílet Vloženo 19. Duben 2022 před 3 minutami, danno1771 napsal: Možno blbá otazka, ale pri montáži sa ti nesralo že by si niektorý kábel uvoľnil alebo zle uchytil a po tých pár km sa uvoľnil a preto to nedobija? Otázka je to správná, ale "bohužel" je vše na svém místě.. :-D Jak říkám, po montáži změřeno a vše naprosto OK, až po chvilce ježdění zase problém... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danno1771 Vloženo 19. Duben 2022 Sdílet Vloženo 19. Duben 2022 Ešte ma napadlo, ja som mal síce benzínovú O1 ale na altiku ked prestal dobíjať som menil regulátor napätia a v ňom boli aj uhlíky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 19. Duben 2022 Sdílet Vloženo 19. Duben 2022 Celkem častá závada byla utržený drát, ktarý nabuzoval alternátor, skus vytočit motor přes 3000ot jestli se nabíjení nechytne. Jinak bych to viděl na vadný alternátor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fabian18 Vloženo 19. Duben 2022 Autor Sdílet Vloženo 19. Duben 2022 před 3 hodinami, Petr L. napsal: Celkem častá závada byla utržený drát, ktarý nabuzoval alternátor, skus vytočit motor přes 3000ot jestli se nabíjení nechytne. Jinak bych to viděl na vadný alternátor. Dráty jsou všechny OK, to jsem kontroloval hned jako první. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 19. Duben 2022 Sdílet Vloženo 19. Duben 2022 @Fabian18 - bezprostředně předcházející příspěvek se necituje, viz pravidla fora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.