marko100le Vloženo 9. Květen 2022 Vloženo 9. Květen 2022 (editace) Dobry deň, už viacero ludi čo vozi auta zo zahraničia mi povedalo že vw group má nejaký sáčok v nádržke chladenia ktorý keď praskne po určitom čase upchá niektoré časti chladenia či kúrenia. Ja som ho už zo svojej nádržky vitiahol chvala bohu celý. Je to vraj v každej nadržke z napisom mit silikat. Ak už existuje nejaka tema, tak sa ospravedlnujem Chcel by som vedieť vaše skusenosti. Na zahraničnych fora to všetci vyberaju alebo menia nadržky na vodu. Editováno: 9. Květen 2022, autor: marko100le Citovat
dzenda7 Vloženo 14. Květen 2022 Vloženo 14. Květen 2022 Ahoj, ten silikat má údajně zabránit korozi a různým usazeninám zevnitř motoru. Ještě jsem neslyšel, že by se to někomu protrhlo, pokud to toho nedrbeš, tak by se nic nemělo stát. Citovat
dfga Vloženo 14. Květen 2022 Vloženo 14. Květen 2022 Riešenie je to vyhodiť a vymeniť G13 za G12 evo. Ale pokiaľ je G13 čistá v nádržke a motor drží pri jazde 90 zbytočne to riešiť. Citovat
stanmar Vloženo 17. Květen 2022 Vloženo 17. Květen 2022 Silikát v nádobce chladícího okruhu se opravdu používá k ochraně hliníkových součástí a má chránit systém před korozí. Chladicí kapalina G13 totiž obsahuje křemičitany, které se však časem spotřebovávají, zvlášť pokud je motor vystaven vysokým teplotám a tepelnému zatížení. Nevím jestli systém ucpává samotný silikát - u motorů koncernu VW je právě často už samotným problémem chladící kapalina G 13, ta konkrétně při tepelné zátěži degraduje a tím sama ucpává následně především topný systém. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.