Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobry den,

 

mame Skoda Enyaq iV 60 a chcem sa spytat aka strategia je lepšia pre zachovanie čo najlepšej životnosti batérie. Snažím sa dodržiavať pravidlá ako udržovať nabitosť od 20% do 80%, nabíjať čo najpomalším prúdom (1,5kW) a jazdiť relatívne plynule. Každý deň prejdem cca 80km a vždy keď prídem domov tak batériu nechám dobiť na 80%. Je takáto nabíjacia taktika najoptimálnejšia?

 

Ďakujem

Juraj

1.5 kw je veľmi malo skôr to tej batérii škodí, najlepšie je od 4kw do 11kw platí pre 60

před 47 minutami, jbalcar napsal:

Dobry den,

 

mame Skoda Enyaq iV 60 a chcem sa spytat aka strategia je lepšia pre zachovanie čo najlepšej životnosti batérie. Snažím sa dodržiavať pravidlá ako udržovať nabitosť od 20% do 80%, nabíjať čo najpomalším prúdom (1,5kW) a jazdiť relatívne plynule. Každý deň prejdem cca 80km a vždy keď prídem domov tak batériu nechám dobiť na 80%. Je takáto nabíjacia taktika najoptimálnejšia?

 

Ďakujem

Juraj

1.5 kw je veľmi malo skôr to tej batérii škodí, najlepšie je od 4kw do 11kw platí pre 60

@superb10 Podle čeho soudíš, že takto malý proud/dobíjecí výkon je škodlivý? Musel bych asi dlouze hledat (nabíjecí charakteristiku) pro Li-Ion, nebo o co se jedná, ale o příliš nízkém proudu jsem zatím neslyšel. Enyaq lze určitě dobíjet ze zásuvky, ne každá 1f zásuvka je schopna dobíjet 3,7 kW (16A * 230V). S 1,5mm2 vedením bych si to netroufnul.

Co autora vede k takové věci? Ano, snaha pošetřit akumulátory. Nestává se pak člověk otrokem auta? Taky si svoje auto rád umyju, doplním kapaliny a dám mu servis, který potřebuje, ale tohle je asi trochu moc. Jestli chci lepší taktiku, tak bych možná řešil chlazení akumulátorů.

 

  • Autor
před 2 minutami, bouchy napsal:

@superb10 Podle čeho soudíš, že takto malý proud/dobíjecí výkon je škodlivý? Musel bych asi dlouze hledat (nabíjecí charakteristiku) pro Li-Ion, nebo o co se jedná, ale o příliš nízkém proudu jsem zatím neslyšel. Enyaq lze určitě dobíjet ze zásuvky, ne každá 1f zásuvka je schopna dobíjet 3,7 kW (16A * 230V). S 1,5mm2 vedením bych si to netroufnul.

Co autora vede k takové věci? Ano, snaha pošetřit akumulátory. Nestává se pak člověk otrokem auta? Taky si svoje auto rád umyju, doplním kapaliny a dám mu servis, který potřebuje, ale tohle je asi trochu moc. Jestli chci lepší taktiku, tak bych možná řešil chlazení akumulátorů.

 

  

Za noc mi to stiha nabit aj 1fazou aj 3fazami, takze zalezi uz len co je viac šetrnejšie. Chladenie akumulátorov je však automatické autom, či sa mýlim?

 

před 7 minutami, superb10 napsal:

1.5 kw je veľmi malo skôr to tej batérii škodí, najlepšie je od 4kw do 11kw platí pre 60

 

Na zaklade čoho si zistil že to nie je moc dobre? Využívam oficialnu nabijačku do jednofazovej zasuvky, ale mam možnosť to nabíjať aj trojfazovo. 

před 8 minutami, bouchy napsal:

@superb10 Podle čeho soudíš, že takto malý proud/dobíjecí výkon je škodlivý? Musel bych asi dlouze hledat (nabíjecí charakteristiku) pro Li-Ion, nebo o co se jedná, ale o příliš nízkém proudu jsem zatím neslyšel. Enyaq lze určitě dobíjet ze zásuvky, ne každá 1f zásuvka je schopna dobíjet 3,7 kW (16A * 230V). S 1,5mm2 vedením bych si to netroufnul.

Co autora vede k takové věci? Ano, snaha pošetřit akumulátory. Nestává se pak člověk otrokem auta? Taky si svoje auto rád umyju, doplním kapaliny a dám mu servis, který potřebuje, ale tohle je asi trochu moc. Jestli chci lepší taktiku, tak bych možná řešil chlazení akumulátorů.

 

pozri si video rozhovor s doc. Tomášem Kazdou, PhDr., vědcem VUT v Brně

 

před 8 minutami, jbalcar napsal:

  

Za noc mi to stiha nabit aj 1fazou aj 3fazami, takze zalezi uz len co je viac šetrnejšie. Chladenie akumulátorov je však automatické autom, či sa mýlim?

 

 

Na zaklade čoho si zistil že to nie je moc dobre? Využívam oficialnu nabijačku do jednofazovej zasuvky, ale mam možnosť to nabíjať aj trojfazovo. 

urcite si pozri toto: https://www.youtube.com/watch?v=3DtQqwF6WZI

Před hodinou, jbalcar napsal:

Chladenie akumulátorov je však automatické autom, či sa mýlim?

U tohoto vozu pravděpodobně ano. Ani tak bych ho asi nenechával v zadeklované garáži (což netvrdím, že se děje). Stejná blbost, jako naložit spalovacímu motoru a pak zamknout vrata.

Pozrem sa, ale nevím, jestli je dobré sázet na jeden názor, zvláště pokud by se snažil šokovat.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.