Jump to content

bouchy

Uživatel
  • Content Count

    372
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

22 Excellent

About bouchy

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @mpatrikm Tak to nevím, co jste se učili, možná něco lepšího než obvykle... zrovna tohle bych mohl odcitovat: "Oktanové číslo znamená, že testovací motor pracuje stejně dobře jako s poměrem směsi 2,2,4-trimethylpentanu a heptanu" - kde t.m.p. (neboli isooktan) je ten rozvětvený, který dobře hoří a heptan, nerozvětvený, špatně. Zde "dobře" znamená bez klepání čili detonace. Holt tehdy (70-90 let nazpět?) navrhli nějakou testovací metodu se známými sloučeninami a 100% isooktanu bylo maximum. 102% sice nemá smysl, přesto jsou paliva s takovým o.č. Mimochodem, v benzínu jsou havně jiné sloučeniny, tedy uhlovodíky s různým počtem C, násobných vazeb i přip. skupin. Pozn. - taky jsou odlišnosti ve výsledku, podle použité motorové versus výzkumné metody, viz wiki. Ale ČSN EN i DIN to mají jednoznačně.
  2. bouchy

    Škoda Octavia IV

    Neboli posun ze 230k na 245k nastal při příchodu FL a poslední MR tehdy byla RS jen jako 245k. Takže vzhledem k OIV stagnace. Těch 206kW nebo jiná verze z Leonu (atd.) by se byla hodila. Bylo by to hned auto se skoro tři sta koňmi hybrid nehybrid.
  3. bouchy

    Škoda Octavia IV

    I předek je velmi podobný. Samozřejmě, pokub by stály vedle sebe, OIV bude asi trochu "zazoomovaná" (větší) verze.
  4. bouchy

    Škoda Octavia IV

    Tak už jsem asi našel auto, ze ketrého je většina prvků karoserie okopírovaná... https://bit.ly/2SQLgGJ Pokud už to sem někdo psal..
  5. bouchy

    Škoda Octavia IV

    To je nějaký posun? Ani o kilowatt, řekl bych.
  6. bouchy

    Škoda Octavia IV

    Nějak tam to silnější TSI u RS nevidím...
  7. Jak neexistuje? Ethanol i LPG mají oktanové čílso vyšší. Benzíny do závodních motorů taky.
  8. bouchy

    Škoda Octavia IV

    Ad kuaté tvary - holt je asi taková doba či móda. Hranatý favorit, kulatá FI (ještě to bylo dáváno jako výhoda - "nemožnost" zlomení/vboření a sloupku do kabiny při nehodě), a hle - FII už měla úhel jak z příložníku. Zjevně někdo opět vymyslel, že oblouk bude lepší. Maska celově trochu velká a nízko.... https://images-cdn.9gag.com/photo/aPY3XvP_460s.jpg (nejhorší je, že model 2019 v reálu takle vypadá, měl jsem to od půlky lýtek až někam pod zadek...)
  9. bouchy

    Škoda Octavia IV

    Ad ovládání ventilace/klimatizace... tak to jsem asi jeden z těch, co to moc nechápou...už jsem psal jinde, jakmile potřebuju rychle vytopit interiér, nezbude mi nic, než natočit HI a nastavit sklo+kabinu, posléze sklo+nohy. Automat a i ne-HI poloha mi byla schopná hnát sotva vlažný vzduch do ksichtu... asi to fakt neumím používat, ale při jízdě za ledovky nebo sněhu fakt potřebuju mít odmlžený všechny skla a mrznout taky nechci. Holt jsem na to zvyklý z mechanického topení, kdy jsem pouštěl větrák na II, pak pokroutil směrem a asi po 20km teplotou. Pak už automat má smysl, ale do tý doby manuál moc nenahradí. A ano, mám ohřev sedaček i čelního skla, ale to není všelék. A ne, vlasy si v tom nefénuju, je to fakt jen ochrana před prochladnutím. Už i u OIII je mnohé skryté v menu - profily klimatizace, AirCare,.. @xmen201 Fakt je to s 1,5 tak špatné? Já bych do litru určitě nešel, no dvoulitr, i ten slabší bude asi o dost lepší, leč poněkud dražší a žíznivější. Osobně jsem se v 1,5 neprojel, ale asi bych měl. V kombinaci s DSG musí to skákání být snad nejhorší, říká selský rozum... Pak jedině bazar a nějakou 1,4, jsou-li. Jel jsem v tom 5 minut a marné to nebylo. Bylo to prázdné, studené a po rovině, takže tak. Za mně TDI nikdy, krom stavu, kdy točíš 100+km denně, což je i míň, jak doporučený "rentabilní" nájezd u dieselu. Na věčně studené ježdění kolem komína ne, to je smrt. Pro děti, kočárky atd nevím, zda se nekouknout jinde po nějakém "autobusu". Nic než posuvné dveře bych pak až asi nechtěl :) Poněkud líp se to tam rovná, než na sedačky nad vozovkou. I škodovka dělá pár modelů, jinak Citroen, Ford,... Z tohohle pohledu je ta OIV taková žvýkačka a la Hjondé, zadek asi horší, ale předek jednoznačně lepší po zpraseném FL. Což jsem celkem tvrdil už od FII (ač názorově sám..) Uvidíme, jak ereso, motorem i designem.
  10. Zatím jsem (vzhledem k velikosti piskly a četnosti použití) vyzkoušel jen dvě značky - Sheron a teď Den Braven. Sheon jednoznačně s delší trvanlivostí (rozprašovač), nedělá tolik fleků, co Den Braven (sprej). Asi bych zkusil hlavně boční, na umyté sklo, nanést třeba 2 vrstvy. Musí se to často obnovovat a lihové ostřikovače to odstraňují. Jinak i na FII s věčně problematickými lištami A sloupků to pozoruji od nova. Děje se to hlavně kolem nohy zrcátka. Problematické proto, že byla svolávačka na to těsnění, čili výměna, pak se to odchlíplo z těch "hmoždinek" (=další výměna) a nakonev výměna skla a ocas, co to měnil, tak do toho zjevně praštil pěstí při usazování, což jsem zjistil za dlouho při mytí na slunci. Takže rozpraskané. Samozřejmě, jak je to odchlíplé, tak to těsní o to hůř.
  11. To určitě není od břitů stěračů. Moje auto je např. sestavené tak, že jeden trn stěrače drhne o otvor v krytu mezi kapotou a čelním sklem. Nic to nedělá, ale není to dobře sesazené (sklo bylo měněné, což je teď poznat i na nesouměrnosti mezer kolem palubky atd.; dole byl i vnější kryt. Nijak se to u mě neprojevuje. Mám spíš potíž s Aerotwiny, že nestírají krajní polohy (obloček vlevo dole a asi 10 cm vpravu dole, v místě dálniční známky). "Originální" Valea toto nedělaly, ale zase měly tak třetinovou výdrž. Takže v tomto případě pramazat, co jde, třeba i sundat ten kryt. Určitě ne WDčkem, ale konkorem, olejem na šicí stroje aj.
  12. Není možná třeba pro ignoranty, kteří nepoužívají střední zpětné zrcátko, ale jinak naprostá nutnost po nastoupení do auta před vyjetím a pak několikrát, než veškerá voda (kondenzát i dešťová) odteče ze střechy. Pak na každé křižovatce za deště.
  13. Nebyla a nic jsem neignoroval. To auto jezdí dejme tomu jednou týdně. Díky za upozornění, nejseš první. Asi si budu nástupy do auta točit jak jůtůber.
  14. Klíč nic nenaznačí, vlastní zkušenost. Prostě během jízdy chcípnul a už nešlo zamknout auto. Náhradní baterka v peněžence byla ještě v horším stavu, dle svítivosti připojené žárovky, nějaký noname, skladovačka prý až 10 let. V paněžence byla 1,5 roku.
×
×
  • Create New...