Přejít na obsah

Stratégia nabíjania


jbalcar

Doporučené příspěvky

Dobry den,

 

mame Skoda Enyaq iV 60 a chcem sa spytat aka strategia je lepšia pre zachovanie čo najlepšej životnosti batérie. Snažím sa dodržiavať pravidlá ako udržovať nabitosť od 20% do 80%, nabíjať čo najpomalším prúdom (1,5kW) a jazdiť relatívne plynule. Každý deň prejdem cca 80km a vždy keď prídem domov tak batériu nechám dobiť na 80%. Je takáto nabíjacia taktika najoptimálnejšia?

 

Ďakujem

Juraj

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 47 minutami, jbalcar napsal:

Dobry den,

 

mame Skoda Enyaq iV 60 a chcem sa spytat aka strategia je lepšia pre zachovanie čo najlepšej životnosti batérie. Snažím sa dodržiavať pravidlá ako udržovať nabitosť od 20% do 80%, nabíjať čo najpomalším prúdom (1,5kW) a jazdiť relatívne plynule. Každý deň prejdem cca 80km a vždy keď prídem domov tak batériu nechám dobiť na 80%. Je takáto nabíjacia taktika najoptimálnejšia?

 

Ďakujem

Juraj

1.5 kw je veľmi malo skôr to tej batérii škodí, najlepšie je od 4kw do 11kw platí pre 60

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@superb10 Podle čeho soudíš, že takto malý proud/dobíjecí výkon je škodlivý? Musel bych asi dlouze hledat (nabíjecí charakteristiku) pro Li-Ion, nebo o co se jedná, ale o příliš nízkém proudu jsem zatím neslyšel. Enyaq lze určitě dobíjet ze zásuvky, ne každá 1f zásuvka je schopna dobíjet 3,7 kW (16A * 230V). S 1,5mm2 vedením bych si to netroufnul.

Co autora vede k takové věci? Ano, snaha pošetřit akumulátory. Nestává se pak člověk otrokem auta? Taky si svoje auto rád umyju, doplním kapaliny a dám mu servis, který potřebuje, ale tohle je asi trochu moc. Jestli chci lepší taktiku, tak bych možná řešil chlazení akumulátorů.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, bouchy napsal:

@superb10 Podle čeho soudíš, že takto malý proud/dobíjecí výkon je škodlivý? Musel bych asi dlouze hledat (nabíjecí charakteristiku) pro Li-Ion, nebo o co se jedná, ale o příliš nízkém proudu jsem zatím neslyšel. Enyaq lze určitě dobíjet ze zásuvky, ne každá 1f zásuvka je schopna dobíjet 3,7 kW (16A * 230V). S 1,5mm2 vedením bych si to netroufnul.

Co autora vede k takové věci? Ano, snaha pošetřit akumulátory. Nestává se pak člověk otrokem auta? Taky si svoje auto rád umyju, doplním kapaliny a dám mu servis, který potřebuje, ale tohle je asi trochu moc. Jestli chci lepší taktiku, tak bych možná řešil chlazení akumulátorů.

 

  

Za noc mi to stiha nabit aj 1fazou aj 3fazami, takze zalezi uz len co je viac šetrnejšie. Chladenie akumulátorov je však automatické autom, či sa mýlim?

 

před 7 minutami, superb10 napsal:

1.5 kw je veľmi malo skôr to tej batérii škodí, najlepšie je od 4kw do 11kw platí pre 60

 

Na zaklade čoho si zistil že to nie je moc dobre? Využívam oficialnu nabijačku do jednofazovej zasuvky, ale mam možnosť to nabíjať aj trojfazovo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, bouchy napsal:

@superb10 Podle čeho soudíš, že takto malý proud/dobíjecí výkon je škodlivý? Musel bych asi dlouze hledat (nabíjecí charakteristiku) pro Li-Ion, nebo o co se jedná, ale o příliš nízkém proudu jsem zatím neslyšel. Enyaq lze určitě dobíjet ze zásuvky, ne každá 1f zásuvka je schopna dobíjet 3,7 kW (16A * 230V). S 1,5mm2 vedením bych si to netroufnul.

Co autora vede k takové věci? Ano, snaha pošetřit akumulátory. Nestává se pak člověk otrokem auta? Taky si svoje auto rád umyju, doplním kapaliny a dám mu servis, který potřebuje, ale tohle je asi trochu moc. Jestli chci lepší taktiku, tak bych možná řešil chlazení akumulátorů.

 

pozri si video rozhovor s doc. Tomášem Kazdou, PhDr., vědcem VUT v Brně

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, jbalcar napsal:

  

Za noc mi to stiha nabit aj 1fazou aj 3fazami, takze zalezi uz len co je viac šetrnejšie. Chladenie akumulátorov je však automatické autom, či sa mýlim?

 

 

Na zaklade čoho si zistil že to nie je moc dobre? Využívam oficialnu nabijačku do jednofazovej zasuvky, ale mam možnosť to nabíjať aj trojfazovo. 

urcite si pozri toto: https://www.youtube.com/watch?v=3DtQqwF6WZI

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, jbalcar napsal:

Chladenie akumulátorov je však automatické autom, či sa mýlim?

U tohoto vozu pravděpodobně ano. Ani tak bych ho asi nenechával v zadeklované garáži (což netvrdím, že se děje). Stejná blbost, jako naložit spalovacímu motoru a pak zamknout vrata.

Pozrem sa, ale nevím, jestli je dobré sázet na jeden názor, zvláště pokud by se snažil šokovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...