Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Zdravím, mám úplně stejný problém. Při vypnutí motoru napíše infotaiment - slabá baterie, dobíjej jízdou. Poté se vše vypne. Nefunguje kessy, otevření kuftu nohou a nesvítí interier auta. Nejčastěji to dělá při ujetí cca 50km nebo jen po popojížkách po městě. Po víkendu, když se chci dostat tak nefunguje kessy. Musim použít ovladač. Se servisem to řeším už 8 měsíců.

Máte nějaký poznatek, který to vyřeší?

Díky za odpověď.

  • Autor

Ahoj, auto zlobí stále. Přesně jak píšeš. Poslal jsem SZ s tel číslem. Rád bych se spojil přes telefon či whatsapp a porovnal výbavu, jednotky, verze FW, ... Případně další okolnosti. Třeba se nám podaří něco izolovat.

  • 1 měsíc později...
V 9. 7. 2024 na 21:01, buřtík napsal:

Zdravím, mám úplně stejný problém. Při vypnutí motoru napíše infotaiment - slabá baterie, dobíjej jízdou. Poté se vše vypne. Nefunguje kessy, otevření kuftu nohou a nesvítí interier auta. Nejčastěji to dělá při ujetí cca 50km nebo jen po popojížkách po městě. Po víkendu, když se chci dostat tak nefunguje kessy. Musim použít ovladač. Se servisem to řeším už 8 měsíců.

Máte nějaký poznatek, který to vyřeší?

Díky za odpověď.

Mám přesně totéž. Auto půl roku, 10tkm. Zítra jsem objednaný na servis.

 

  • 3 měsíce později...
V 12. 7. 2024 na 13:59, foldynp napsal:

Ahoj, auto zlobí stále. Přesně jak píšeš. Poslal jsem SZ s tel číslem. Rád bych se spojil přes telefon či whatsapp a porovnal výbavu, jednotky, verze FW, ... Případně další okolnosti. Třeba se nám podaří něco izolovat.

Ahoj hoši tak jak jste dopadli?Také stále řeším vybíjení baterie a mám už podezření,že by to mohla dělat BCMka?Díky za info

  • Autor

Ahoj, já si myslím, že jsem našel pravděpodobnou příčinu, ale řešení jsem zatím odložil. Měřil jsem několikrát proudy a napětí na baterce (nějakou dobu po zamknutí a po "odpočinku") záznamovým multimetrem a dospěl jsem k názoru, že baterka je v pořádku nabitá ale infotainment hlásí vybití a nutnost dobití. Z toho mi vyplývá jediná možnost a to, že chybná je část, která měří napětí na baterii. Typuju na nějakou část gateway, jistý si tím ale nejsem.

 

Ujistil jsem manželku, která autem jezdí, že nastartuje. Na to, že nefunguje kessy a je potřeba vytáhnout klíče si zvykla. Servisy chtějí chtějí ať jim tam auto nechám alespoň na 3 dny, což si nemůžeme doma dovolit.

Jsem na tom úplně stejně - na 3 dny jim to nedám, obětoval jsem jeden den a řekli, že je vše ok. Nechal jsem nabíjet doma cca 30 hodin (mínus na kostru, ne na kolík - to jsem minule nevěděl, takže nešla nabít ani za nic) a od té doby je to ok. Tak uvidíme co zima...

  • 5 měsíců později...

Ahoj kluci, tak to mám úplně stejně. Baterie to občas hlásí a nyní nefunguje bezklíčkové ovládání :( V servise 1 den =  nic se nezjistilo. Škoda Superb 3 2016 

  • Autor

Myslím, že jsem na správné stopě. Zkusím to vzít trochu zeširoka:

  • Výstup z logu VCDS jsem hodil do placené verze ChatGPT modelu 3o (aktuálně asi nejchytřejší, co je). Mimo jiné auto v logu opakovaně upozorňuje na to, že KESSY hlásí napětí pod 9 V a zjevně je z toho nervózní.

  • AI nemá vůbec přehled, kde jsou reálně umístěné konektory, body měření a díly. Celkově ale chápe schéma Superbu a vývody, co navrhuje, mi dávají smysl.

Co jsem zatím zkusil (většinu na základě doporučení od AI):

  • Napětí na baterii (plus proti kostře) bylo za všech okolností mezi 12,3 až 12,5 V – po delším stání, při zapnutých spotřebičích bez běžícího motoru, po jízdě i po startu, ... Baterka vypadá v pohodě.

  • AI to vede k závěru, že někde po cestě je přechodový odpor – baterka OK, ale v kabině už pod 9 V.

  • Měřil jsem napětí na šroubech 400A nožové pojistky v motorovém prostoru – je v plastové krabici cca 25x35 cm směrem k levému světlu. Vpředu v řadě cca 6 matic, z pod nich vedou kabely. Tady se rozděluje napětí do kabiny, na alternátor atd. Všude jsem naměřil stejné napětí jako na baterce = tady u mě OK.

  • AI mi doporučila další měřicí body směrem do kabiny, ale podle popisu jsem žádný z nich nenašel – až na zásuvku cigaretového zapalovače.

  • V přední zásuvce záleží napětí dost na odběru – čím větší proud, tím víc klesá. To by potvrzovalo přechodový odpor. Jen ho najít…

  • Zapnul jsem zapalování (ale nestartoval). Jak naskočily displeje, xenony atd., napětí v zásuvce šlo dolů o 0,5–0,7 V oproti baterce. Zkusil jsem přivést mínus přímo z motorového prostoru – rozdíl zůstal, ukostření to nebude.

  • Po startu, když běží alternátor, napětí logicky vyskočí, to je normální. Ale jakmile motor vypnu, ale nechám zapnutou elektřinu, rozdíl tam pořád je – těch 0,5–0,7 V.

  • A teď zásadní poznatek: projel jsem auto kolem pár bloků s voltmetrem v zásuvce. Po zastavení a vypnutí motoru začalo napětí v zásuvce brutálně kolísat – trvalo to cca 30 s. Většinu času kolem 9 V, jednou dokonce jen 5 V. Tohle je ono!!!

  • Při větší zátěži se zřejmě projeví přechodový odpor někde mezi 400A pojistkou v motoru a malou pojistkovkou v kabině. KESSY podle všeho bere napětí ze stejného místa jako zásuvka.

  • Podle ChatGPT se u mě asi jedná o terminál T30, který vede z motorového prostoru do kabiny, ale po cestě se ještě rozděluje. Údajně navařený spoj, nikoliv něco normálního. 

Ještě komunikuju přes WhatsApp s jedním kolegou z fóra. U něj možná pomohlo dotáhnout šrouby u pojistky v motorovém prostoru. Držím mu palce. U mě to bude asi někde dál po cestě.

 

Teď se snažím přesvědčit nějakého autoelektrikáře, ať to rozebere a pořádně proměří. 

Takže můj postřeh o tomto víkendu.

V pátek baterka dobita do plná. Cesta Praha - Brno, tam auto stalo přes noc, pak malá popojíždí cca 10 km, tam stalo 3/4 dne a pak cesta zpátky bez vypnutí motoru 🙂

Přijedu před dům a hláška: Akumulátor 12 V je téměř prázdný. Systém infotainment se vypne. 😟

Takže zase nabíjení a přijedu druhý den do práce a už nejde kessy. Baterka je originál, měněná v servisu 3.2025: 000915089BC BATERIE, NAPLNENA A DOBIT

Tak nevím co dále... 

  • Autor

Měř baterii, na pojistkách, v zásuvce, ... Naprázdno bez motoru s malým odběrem, s velkým odběrem, za jízdy, ihned po jízdě a vypnutí motoru. Podívej se do logu diagnostiky. Čekal bych, že baterie bude OK a problém bude dále v elektroinstalaci.

Chybové kódy z jiných jednotek:

19. CAN Gateway

U140600: Příliš vysoký statický proud
→ Možná slabá baterie, odcházející relé nebo špatný modul v síti CAN.

05. Systém autorizace startu motoru

U112100: Chybějící zprávy na datové sběrnici (např. Klemmen_Status_01 a ELV_01)
→ Může souviset s imobilizérem nebo zámkem volantu (ELV). Projevem může být např. dočasné nefunkční startování či výpadky klíče.

08. Klimatizace a topení

B10AF04: Vadné čidlo kvality vzduchu
→ Nezávažná chyba, ale ovlivňuje automatické přepínání vnitřní cirkulace.

P171900: Omezení funkce od řídicí jednotky motoru
→ Týká se pravděpodobně PTC topení (elektrický dohřev).

36. Nastavení sedadla řidiče

8 chyb typu:

B135xxx: Chyby základního nastavení motorů (výškové, posuvné, opěradlo atd.)

B2F0100, B201200: Chybná nebo nekompletní datová sada
→ Zřejmě došlo k odpojení baterie nebo chybě při kódování/úpravě řídicí jednotky. Základní nastavení motorů sedadel chybí – doporučeno provést přenastavení přes diagnostiku.

55. Korektor světlometů

U112300: Chybná hodnota z kamery ve zprávě sběrnice
→ Není kritická, ale může být problém s přední kamerou (pro automatické světla, lane assist apod.).

5F. Informační systém (navigace)

B105413: Přerušený obvod antény GPS
→ Navigace nemusí mít signál. Často vadný kabel nebo anténa.

 

Dneska budu pokračovat ve zkoumání 🙂

  • Autor

Pošli kompletní výstup z VCDS do ChatGPT a popiš mu probém. Ideálně placené verze o3. Verze zdarma to snad také dá. Já s chatem takhle diskutoval celkem úspěšně.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.