Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravím, mám úplně stejný problém. Při vypnutí motoru napíše infotaiment - slabá baterie, dobíjej jízdou. Poté se vše vypne. Nefunguje kessy, otevření kuftu nohou a nesvítí interier auta. Nejčastěji to dělá při ujetí cca 50km nebo jen po popojížkách po městě. Po víkendu, když se chci dostat tak nefunguje kessy. Musim použít ovladač. Se servisem to řeším už 8 měsíců.

Máte nějaký poznatek, který to vyřeší?

Díky za odpověď.

Vloženo

Ahoj, auto zlobí stále. Přesně jak píšeš. Poslal jsem SZ s tel číslem. Rád bych se spojil přes telefon či whatsapp a porovnal výbavu, jednotky, verze FW, ... Případně další okolnosti. Třeba se nám podaří něco izolovat.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo
V 9. 7. 2024 na 21:01, buřtík napsal:

Zdravím, mám úplně stejný problém. Při vypnutí motoru napíše infotaiment - slabá baterie, dobíjej jízdou. Poté se vše vypne. Nefunguje kessy, otevření kuftu nohou a nesvítí interier auta. Nejčastěji to dělá při ujetí cca 50km nebo jen po popojížkách po městě. Po víkendu, když se chci dostat tak nefunguje kessy. Musim použít ovladač. Se servisem to řeším už 8 měsíců.

Máte nějaký poznatek, který to vyřeší?

Díky za odpověď.

Mám přesně totéž. Auto půl roku, 10tkm. Zítra jsem objednaný na servis.

 

  • o 3 měsíce později...
Vloženo
V 12. 7. 2024 na 13:59, foldynp napsal:

Ahoj, auto zlobí stále. Přesně jak píšeš. Poslal jsem SZ s tel číslem. Rád bych se spojil přes telefon či whatsapp a porovnal výbavu, jednotky, verze FW, ... Případně další okolnosti. Třeba se nám podaří něco izolovat.

Ahoj hoši tak jak jste dopadli?Také stále řeším vybíjení baterie a mám už podezření,že by to mohla dělat BCMka?Díky za info

Vloženo

Ahoj, já si myslím, že jsem našel pravděpodobnou příčinu, ale řešení jsem zatím odložil. Měřil jsem několikrát proudy a napětí na baterce (nějakou dobu po zamknutí a po "odpočinku") záznamovým multimetrem a dospěl jsem k názoru, že baterka je v pořádku nabitá ale infotainment hlásí vybití a nutnost dobití. Z toho mi vyplývá jediná možnost a to, že chybná je část, která měří napětí na baterii. Typuju na nějakou část gateway, jistý si tím ale nejsem.

 

Ujistil jsem manželku, která autem jezdí, že nastartuje. Na to, že nefunguje kessy a je potřeba vytáhnout klíče si zvykla. Servisy chtějí chtějí ať jim tam auto nechám alespoň na 3 dny, což si nemůžeme doma dovolit.

Vloženo

Jsem na tom úplně stejně - na 3 dny jim to nedám, obětoval jsem jeden den a řekli, že je vše ok. Nechal jsem nabíjet doma cca 30 hodin (mínus na kostru, ne na kolík - to jsem minule nevěděl, takže nešla nabít ani za nic) a od té doby je to ok. Tak uvidíme co zima...

  • o 5 měsíců později...
Vloženo

Myslím, že jsem na správné stopě. Zkusím to vzít trochu zeširoka:

  • Výstup z logu VCDS jsem hodil do placené verze ChatGPT modelu 3o (aktuálně asi nejchytřejší, co je). Mimo jiné auto v logu opakovaně upozorňuje na to, že KESSY hlásí napětí pod 9 V a zjevně je z toho nervózní.

  • AI nemá vůbec přehled, kde jsou reálně umístěné konektory, body měření a díly. Celkově ale chápe schéma Superbu a vývody, co navrhuje, mi dávají smysl.

Co jsem zatím zkusil (většinu na základě doporučení od AI):

  • Napětí na baterii (plus proti kostře) bylo za všech okolností mezi 12,3 až 12,5 V – po delším stání, při zapnutých spotřebičích bez běžícího motoru, po jízdě i po startu, ... Baterka vypadá v pohodě.

  • AI to vede k závěru, že někde po cestě je přechodový odpor – baterka OK, ale v kabině už pod 9 V.

  • Měřil jsem napětí na šroubech 400A nožové pojistky v motorovém prostoru – je v plastové krabici cca 25x35 cm směrem k levému světlu. Vpředu v řadě cca 6 matic, z pod nich vedou kabely. Tady se rozděluje napětí do kabiny, na alternátor atd. Všude jsem naměřil stejné napětí jako na baterce = tady u mě OK.

  • AI mi doporučila další měřicí body směrem do kabiny, ale podle popisu jsem žádný z nich nenašel – až na zásuvku cigaretového zapalovače.

  • V přední zásuvce záleží napětí dost na odběru – čím větší proud, tím víc klesá. To by potvrzovalo přechodový odpor. Jen ho najít…

  • Zapnul jsem zapalování (ale nestartoval). Jak naskočily displeje, xenony atd., napětí v zásuvce šlo dolů o 0,5–0,7 V oproti baterce. Zkusil jsem přivést mínus přímo z motorového prostoru – rozdíl zůstal, ukostření to nebude.

  • Po startu, když běží alternátor, napětí logicky vyskočí, to je normální. Ale jakmile motor vypnu, ale nechám zapnutou elektřinu, rozdíl tam pořád je – těch 0,5–0,7 V.

  • A teď zásadní poznatek: projel jsem auto kolem pár bloků s voltmetrem v zásuvce. Po zastavení a vypnutí motoru začalo napětí v zásuvce brutálně kolísat – trvalo to cca 30 s. Většinu času kolem 9 V, jednou dokonce jen 5 V. Tohle je ono!!!

  • Při větší zátěži se zřejmě projeví přechodový odpor někde mezi 400A pojistkou v motoru a malou pojistkovkou v kabině. KESSY podle všeho bere napětí ze stejného místa jako zásuvka.

  • Podle ChatGPT se u mě asi jedná o terminál T30, který vede z motorového prostoru do kabiny, ale po cestě se ještě rozděluje. Údajně navařený spoj, nikoliv něco normálního. 

Ještě komunikuju přes WhatsApp s jedním kolegou z fóra. U něj možná pomohlo dotáhnout šrouby u pojistky v motorovém prostoru. Držím mu palce. U mě to bude asi někde dál po cestě.

 

Teď se snažím přesvědčit nějakého autoelektrikáře, ať to rozebere a pořádně proměří. 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...