wirer Vloženo 6. leden 2024 Sdílet Vloženo 6. leden 2024 zaujímavé, že na toto vylepšenie žiadna téma tak asi začnem, keďže som mal požiadavku na dorobenie svetielok s nápisom ŠKODA. tento krátky postup sa dá využiť aj pre iné svetielka, nemusia byť originál. použiť sa môžu aj čisto biele svetielka (napríklad kufrové moduly), či varovné svetielka smerom dozadu (ako majú vyššie modely). pôvodne som bol v tom, že Scala už má dverné jednotky ako Octavia III a vyššie, no nie je to celkom tak. dvernou "jednotkou" je označovaný motorček sťahovania okien (J386, J387). princíp zapojenia je teda takmer identický ako má Fabia III - pripojíme sa na sťahovanie okien a zámok celý postup sa mi vypisovať nechce, skôr to bude o obrázkoch. prečítať si môžete na webe https://wirer.sk/led_dvere/ Potrebné diely: - 1x - 57A 052 133 - svetlo Karoq s nápisom Škoda, vľavo - 1x - 57A 052 134 - svetlo Karoq s nápisom Škoda, vpravo - 2x - 4B0 971 832 – konektor do svetielka - 2x - 000 979 009 E – pin do konektora zámku dverí - 2x - 000 979 151 E – pin do konektora jednotky okien - 6Y0 867 260 – úchyt tapacíru dverí (iba v prípade zlomenie pôvodných) Začínali sme na strane spolujazdca, demontáž tapacíru. Plastové páčidlo pre uvoľnenie madla a ovládača okien. Zo spodnej strany rovnako ako pri F3 pretočiť maticu, pod madlom 2 torx skrutky. Tapacír začať odťahovať v spodnej časti po celom obvode, následne vytiahnúť smerom hore. odpojiť tiahlo otvárania dverí a prípadné konektory pre svetielka (kľučka, schánka) Zapojenie je jendoduché na popis, schémy sa mi nechce prekresľovať. Plus na červeno-žltý kábel ovládania okien, mínus na bielo-zelený (pin 5) zámku dverí Nové káble omotáme to izolačky, alebo iným vhodným spôsobom prichytíme. Vedieme ich smerom smerom dole, vzdialenostne podľa toho, kde plánujeme výrez svetielka. My sme dávali asi na pol ceste medzi zámkom a motorčekom okna. Na koniec osadíme konektor. Pri strihaní káblov pre konektor pozor, ideálne mať vytiahnutú poistku, ale strihať káble osobitne aby sa nespojili. Ja si nechávam odpojený konektor zámku a strihám separátne. Svetielko osadíme pre kontrolu svietivosti, vyrežeme dieru, poskladáme všetko späť a užívame si výhľad... Dvere vodiča sú podobné. Pri rozoberaní akurát treba odpojiť kontrolku zámku vytiahnutím konektora Plus sa pripája rovnako na červeno-žltý kábel motora okna Mínus ale nesedí podľa schémy farba, možno to menili v priebehu ročníkov. Hľadáme pin 3! Opäť izolačka alebo ine prichytenie, konektor pre svetielko, skúška, vyrezať otvor, poskladať.... To je asi celé pri otvorení dverí sa zapne iba daná strana svetielka, druhé dvere ostanú vypnuté. Fungovalo to na F3, funguje to aj pri Scale Miesta pre svetielko je dosť, odporúčam ale premerať požadované umiestnenie. Pre červené varovné svetielka treba kúpiť konektory a piny podľa typu svetielka. Prípadne je možné napojiť jednu aj druhú variantu, svetielka sa môžu navzájom poprepájať Ďalší adept na montáž?? Stačí napísať... 1 6 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Prof. Birkermaier Vloženo 6. leden 2024 Sdílet Vloženo 6. leden 2024 (editace) Teda. Tolik práce a přitom taková blbost : ) .... odkud že to jsi? 😀 Editováno: 6. leden 2024, autor: Prof. Birkermaier Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 6. leden 2024 Autor Sdílet Vloženo 6. leden 2024 vychod Slovenska ale urcite to zvladne aj niekto blizie pre niekoho blbost, pre niekoho polozka "musim mat". toto je dokonca sluzobne auto, jeho "majitel" si na to zvykol zo sukromnej O4 a predoslej F3, tak to chcel aj tu 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Prof. Birkermaier Vloženo 6. leden 2024 Sdílet Vloženo 6. leden 2024 (editace) Moc se mi to líbí. Jde tam misté toho nápisu dát i normální ledka, aby to čistě fungovalo jako osvětlení místa, kam z auta šlápnu? Editováno: 6. leden 2024, autor: Prof. Birkermaier Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 6. leden 2024 Autor Sdílet Vloženo 6. leden 2024 to je jedno ake svetielko sa pouzije. toto je skor pre inspiraciu a dokaz, ze to je mozne zapojiť Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kubanec scala Vloženo 27. Červenec 2024 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2024 Dobrý den vše jsem udělal úplně stejně vše funguje ALE CCA PO 10 MIN TO ZACNE BLIKAT Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fsociety19x Vloženo 25. Prosinec 2024 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2024 (editace) dovolim s ozivit temu a priniest hlavne niekolko postrehov, skusenosti, jednoducho veci, ktore tu mozno spomenute neboli. Demontaz tapacirov: PREDNE: Co sa tyka madla netreba na demontaz ziadne plastove lizatka, v cca strede zo spodu je maly vyrez staci tam pichnut necht a odtial to tahat a cele madlo lahko povoli. Jeden torx je robeny tak ze vam nemoze vypadnut ale druhy moze bohuzial zapadnut za dvere. Dvere naozaj tahat skor od spodu a akoby od kapoty. od kufra su tam dva ine klipy ktore fakt poriadne drzia-treba len tahat. Nasledne uz len vycvaknut dvere z tesnenia okolo okien a este su akoby zavesene na jednom haku co je platovy kryt pre spatne zrkadlo. Odpajanie konektorov atd tam spomeniem tolko ze panel s tlacidlom na stahovanie okna sa da vytlacit zo spodu netreba teda z vrchu zas plastove lizatka. Co sa tyka svetla osvetlenia klucky bud svetlo vytiahnut z drziaku vo dverach alebo rozpojit konektor zatlacenim mini poistky. Ostatne konektory vysvetlovat netreba. Pre mna bol velky problem tiahlo klucky. Nevedel som ako dostal lanko von je prichytene akoby na 2 miestach no a to lanko z toho druheho miesta co je blizsie pri klucke nevytiahnete bez toho aby ste najprv "rozpojili" biely plastovy cudlik ktory je prave blizsie k plechu dvier. Na SOFEROVEJ strane treba este odpojit svetielko "alarmu" tam je poistka akoby opacna a nestlaca sa ale otvara. Taktiez co sa tyka panela tlacidiel ovladania okien a spatakov tak tuto sa prakticky neda vytlact zo spodu lebo tam zavadzia plast pre dazdnik cize je lepsie to spravit lizatkomz vrchu. Co sa tyka torxu ktory vam moze vypadnut do dveri tak tu aby ste sa vobec k nemu dostali musite najprv demontovat ten panel lebo konektor na ovladanie spatakov zakryva torx. Je tu aj trochu problem s odpojenim konektora pre osvetlenie ulozneho priestoru dveri kedze zas tam zavadzia plast okolo dazdnika. Treba teda poistku stlacit niecim z vrchu a druhou rukou odpajat. Ak tam mate dazdnik bude tam aj trubicka na odvod vody ale ta sa vytiahne sama. ZADNE: postup rovnaky ako predok akurat tu mi akosi nechcel ist panel pre tlacidlo stahovania okna zospodu vytlacit tak som to robil z vrchu lizatkom. Chyba osvetlenie odkladacieho priestoru cize o konektor menej ale zas odpajate konektor pre mini reproduktor. SVETIELKA a KABELAZ: Kupil som z ali dvojite svetielka ktore sa pouzivaju na VW kedy osvetluju priestor pod dverami a zaroven maju vystraznu funkciu z prednej casti. Daju sa kupit aj s kabelazou ale je to zbytocne pretoze kabelaz je kratka cize leda ju tak vyuzit na nejake cvične ucely. Postup vyroby kabelaze a hlavne jej napasovanie do auta som zvolil iny dovolim si povedat lepsi. Najprv som si rozmeral kolko budem potrebovat a kade kabelaz povediem a nasledne doma v klude som spravil spolocny tejping pre oba vodice cca 5-10 cm a potom tejpoval kazdy kablik samostatne. Takto zapaskovane vodice idu priamo pri povodnej kabelazi ale su pripevnene mini bindrami na asi 4 miestach kto chce stacipripevnit aj cez PVC spot taping. vyhoda spociva v tom ze pokial sa na dverach bude este neico robit alebo nejaka oprava a podobne je velmi jednoduche kablovku pre svetielka demontovat. Postup z navodu sice vodice zakryje kedze sa pripaskuju na komplet k povodnej kabelazi ale tak ci tak ich je vsak vidiet v oblasti klipov a hlavne vela stastia tomu kto bude musiet v buducnosti odpaskovavat textilnu pasku po celej dlzke. REZANIE TAPACIRU Kapitola sama o sebe a zabrala mi bud rovnaky cas ako elektro alebo aj viac. Zacnem asi tym ze uz by som to znova veru robit nechcel. Klasicke obdlznikove svetielka su oproti tomu malina a myslim ze aj opica zvladne vyrerat obdlzik do plastu a potom ho len zvacsovat a zvacsovat az pokym sa svetielko vmesti a zaroven pevne drzi. Cize ak sa vam s tym nehce zdrzovat kupte si klasicke svetielka pripadne si ich kablom prepojte aby ste mal aj biele aj cervene. Moje dvojite svetielka su vsak akoby ovalne a hlavne treba rezat spodok a aj predok tapaciru. Co je este vacsi problem je to, ze svetielka v tapacire nebudu drzat na "tele" ale drzia len vdaka 4 uchytom cize staci ked vo vrchnej casti urezete milimeter, dva viac plastu a svetlo nebude mat ako drzat na tych plastovych zobacikoch. Ja som to inak cele poistil special lepidlom od loctite na plasty, ktore dokaze lepit aj material PP-coze je zrovna tapacir. Kazde dvere mi zabrali asi aj 2 hodiny s tym, ze soferovu stranu som robil ako druhu cize je lepsie spravena. Pri zadnych dverach je uz bohuzial mierny sklon kedze su kratsie a teda svetielko je jemne zo šikma a horsie sa to rezalo. Svetielka tak ci tak nebudu uplne licovat na dvere a pre pokoj na dusi dom ich teda komplet presiel ciernym silikonom. ELEKTRO CAST: V prvom rade sa treba rozhodnut ci pouzijete spajkovanie alebo krimpovanie. Na tuto temu je milion videi, clankov a krimpovanie to vyhrava nuz len treba si uvedomit ze je rozdiel krimpovat na komaxe s crimp force analyzerom pripadne ked ste clovek co pracuje v automotive a na dennej baze krimpuje manualne desiatky terminalov na linke a je rozdiel ked doma krimpujete na kolene. tiez s treba uvedomit ze kazdy terminal je robeny na urcity priemer vodica a tu sa v navode krimpuju dva vodice do jedneho terminalu čož je proste "prasačina"...pri spajkovani staci dodrzat spravny postup kde mat hrot a kde cin, mozno teplotu a zvladne to aj laik. Taktiez treba brat do uvahy ze spajkovacku ma vacsina ludi doma pripadne stoji par korun, cin detto kdezto pri krimpovani potrebujete najprv zohnat terminaly, vypichovatka a hlavne krimpovacie klieste ktore sa pohybuju aj cenovo 100 a viac EUR kazdopadne na ALI sa daju zohnat ako cela sada ovela lacnejsie. Kedze ja som krimpovacie klieste mal, rozhodol som sa pre krimpovanie: PREDNE DVERE: konektor motorceka sa rozobera lahko, treba povolit poistku a tahat-tym sa z konektora oddeli jeho akoby druha cast a je plny pristup k terminalu ktory potrebujeme cize cerveno-zlty. Na vypichnutie si treba zaobstarat sadu vypichovatok bud z ALI/allegro. Neodporucam ziadne ihly, noznice a podobne. Kedze ide o dvoj-kridelkovy terminal treba naraz zatlacit na obe kridelka. Pri krimpovani si treba uvedomit fakt ze kablovka je vyrobena aby mala specifikovanu dlzku+toleranciu a tak si dovolim povedat ze mate max 2 sance na zakrimpovanie potom uz bude vodic kratky. Taktiez odporucam kupit viac terminalov a najprv si cvicne natrenovat ako zbuchat "prasačinu" zakrimpovanie 2 vodicov do jedneho terminalu. ci zvolit polohu vodice na sebe alebo vedla seba. Taktiez si treba natrenovat spravne zakrimpovanie v zmysle tom, ze terminal ma 2 krimpovace casti, jedna krimpuje kridelka okolo izolacie aby vodic drzal a druha krimpuje terminal na žily vodča na prenos elektrickej energie. Odstrihavat povodny terminal odporucam hned za miestom kde sa kridelka terminalu zarezavaju do izolacie a nasledne orezavackou odstranit izolaciu-tymto usetrite par milimetrov z dlzky vodica. Pri spajani zil 2 vodicov a pred zakrimpovanim si odporucam jemne tieto 2 vodice zapaskovat aby zily pekne spolu drzali nez to zakrimpujete. Pri motorcekovom konektore ide nasadanie terminalu do konektora OK avsak pri konektore zamku dveri treba davat pozor. Tento konektor ma poistku ktoru staci povolit nechtom a tahat do boku, tym sa odkryju terminaly. Dany terminal ma len jedno kridelko ale treba ho zatlacit 2x aby ste dostali terminal von z konektora. tento konektor ma velmi maly vnutorny priestor a preto je krucialne zvolit co najmensi priemer vodica. pokial date hrubsi, 2 spolu zakrimpovane vodice do konektora nevlozite a aj ked pouziteje najtensi mozny tak treba pouzit viac sily. Je to cele o tom ze na vodice, terminaly a konektory sa robia tzv matchng testy a nie su stavane na to aby boli 2 vodice v 1 terminaly/konektore. ZADNE DVERE: Postup podobny ako predok akurat pre motorcek bude stacit o cosi kratsi kabel a zaroven konektor motorceka je iny. v prvom rade ho nejaka hlava pomazana otocila a tak cervena poistka nie je od strany interieru ale dveri, pomohol som si hacikom zo sady vypichovatok. Konektor sa nesklada z 2 casti ako v predu a poistka na uvolnenie terminalov sa len akoby vyklapa smerom nahor a treba s tym narabat velmi jemne aby sa nezlomila. Spolujazdcove dvere pripajate zas motorcek cerveno zlty a zamok dveri pripajate pozicia 5. Dvere za soferom zas motorcek cerveno zlty a zamok dveri pripajate pozicia 2. Spravne pozicie si odporucam overit pred krimpovanim. Ja som na to vyuzil prave kablovecku zo svetielok z ALI, ktora bola kratka kde som ustrihol koniec terminalov a tie som prikladal do pozicii v konektoroch a tym overil ci svetielko svieti a ci zhasne po zavreti dveri. ZMONTOVANE: Nuz u mna nasledovalo zapojenie baterie, pretestovanie ci svetielka svietia, utiahnutie bindrov aby kablovka drzala pevne pri povodnej a nasadenie tapaciru. Pri soferovych dverach nezabudnut ze konektor pre spataky vam blokuje torx. ja som si teda konektory panelu zapojil oba, utiahol torx a az potom panel nasadil. Taktiez pri vsetkych dverach odporucam vzdy najprv zatahovat torx ktory moze vypadnut do dveri. Dvere vzdy najprv osadit na gumovom tesneni okien. Prikladam random fotky z montaze a video vysledku. VID_20241225093025 (online-video-cutter.com).mp4 Editováno: 25. Prosinec 2024, autor: fsociety19x edit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.