Přejít na obsah

Špatné dobíjení za tepla


Scofield

Doporučené příspěvky

Ahojte, už v létě jsem si všimnul, že mi auto dobíjelo nějak míň než by mělo (mám polarfis, takže vidím kolik dobíjí). Na podzim a přes zimu se to zpravilo, ale jak je teď venku okolo 10 stupňů, tak si začínám všímat jedné věci. Standartně za studena na volnoběh to dobíjí 14,4 se zapnutými spotřebiči (světla, klima, rádio, vyhřívané sedačky) a poté při jízdě se to +- drží. Po zahřátí auta to lehce spadne ale drží to rozmezí 14,2-14,3 i při dlouhé trase. Nicméně jakmile po nějaké delší trase, kdy se motor celý dobře prohřeje někde zastavím a nechám to auto nastartované na volnoběh, tak během 10-15 minut spadne napětí na 13,6-13,7 a tak se to drží. Napětí nijak nereaguje na zvýšení otáček. Poté co se rozjedu alespoň na 70 km/h, tak po nějakých necelých 2 minutách to z těch 13,6 začně opět stoupat a drží znovu 14,2. Po zastavení napětí zase po pár minutách začne klesat. Z toho jsem si vyvodil, že altík normálně dobíjí, ale jakmile se zahřeje, tak přestane tolik dávat, po rozjezdu začně opět do motorového prostoru proudit chladný vzduch, který altík ochladí a zas začně pracovat jak má.

Otázka zní: Má to tak dělat? Nebo tam něco začíná odcházet a případně co.

Octavia II 2.0 TFSI BWA 147kw MR08

Díky za rady :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...