Přejít na obsah

2.0 TFSI (147 kW)


Martin IV.

Doporučené příspěvky

Pardon, že jsem se opovážil oslovit přímo RS-áky a nepročetl předtím několik set příspěků o podvozku O2...

Jo kamaráde, já musel přeččíst 103 (stotři) stránek o update Columbusu, abych věděl alespoň základní pojmy. A mají pravdu, když si počteš, ledasco se dovíš.... Fakt jo. I když mě to taky štvalo, vůbec se nedivím, já měl taky vždycky pocit, že už jsem to někde četl...a pak to hledal. Ale dá se to-BTW tady nemusí být jen "eresáci", tady je demokracie, můžeš se vyjádřit i když máš něký "basic car". A nevím co tam dávali za kola v r.2006 ale co já vím, tak originál jsou sportcontacty od Conti. Hezký den

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
To je komplet jiny motor. Je podobny hodně 1,8. Rozvod řetězem, vyvažováky v bloku. Filtr v boxu místo centrálního na motoru.

A chlazený je turbo teda vodou oproti vzduch (TFSI), takže v podstatě odpadá nutnost po zatížení nechat turbo vychladnout na volnoběh, i když asi i tak je dobrý to hned nevypínat i u new TSI :) A hlavně si myslím, že se nutně nemusí čepovat N98 a s N95 to není oproti N98 línější...nebo se mýlím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Mates XIV- já Ti člověče nevím, čím to turbo vlastně chladím...mám BWA a tam je jednoznačně dochlazování vodou po zastavení, je to nakreslené i v "té brožuře" a čarvená šipka tam označuje směr toku chladící kapaliny za chodu motoru a modrá při chodu čerpadla dochlazování, přičemž přímo na turbu (přípojná místa chladící kapaliny ) jsou obě barvy. Tak bych spíše řekl, že i turbo u BWA je chlazeno kapalinou. Teda já si myslím, že to tak je na 100%, protože je asi nesmysl táhnout trubky s kapalinou k turbu, které umí být chlazeno kapalinou a pak to využívat jen na nějaké složité "protiběžné" dochlazování. Nicméně už mi tady jeden "expert" nadal, že jako jsem úplně mimo a jen a jen u jeho 1,8 TFSi je KKK chlazené vodou a ostatní jsme neznalci a naše motory nestojí za nic, tak radši už držím ústa a chystám si montérky, že se tam vlezu podívat. Protože ze mne nikdo blbce dělat nebude, já už blbec jsem, jak říkával Sobota. Tak se půjdu přesvědčit, jak velký.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ahoj, tak já mám ten stejný motor v kombi O II RS (5/2008). Když si tady tak čtu, tak si připadám jako totálně neschopný blb. Všichni tady jezdí "třista z místa a dvěstě v městě" a to všechno pod osm litrů. Tak nevím, je mi 47, žádný drak a divoch nejsem, pravda, mám 80% město ale dlouhodobě balancuju na deseti litrech. Nějak se neomezuju, ale po přečtení tady těch spotřeb jsem jel trasu cca 280 km ve velmi úsporném režimu (jen okresky, vyřazování s kopce dolů, plyn jsem v podstatě jen lechtal) a spotřeba na té trase-9,6. Auto má nějakých 32.000, žádná závada, nic tam není a mně ani nepřipadá, že by to na 200koňový motor nějak moc žralo. Přesto mám zcela evidentně největší sptřebu tady-nebo je to tady spolek lidových vypravěčů. Já jsem s tím spokojen, měl jsem Fabii RS, která teda proti tomuto motoru vystřelila doslova jak raketa ale ten "orgasmus" z toho byl opravdu jako ten výstřel. Tenhle průběh se mi líbí mnohem víc, protože "orgasmus" je delší :feve: jinak závady žádné, kromě špatně vsazených okýnek vzadu (ale to je klasika-řeším to furt, ještě se to značkovému servisu nepovedlo opravit ani na tři pokusy, mám 4-letou záruku, tak snad to do konce stihnou)

Ja teda jazdím skôr podľa predpisov (len sem tam mám náladu a využívam plný výkon auta) a hlavne jazdím plynulo. Dlhodobú spotrebu mám podľa tankoavia 7,97. Tiež mám motor BWA. Papierovo má kombinovanú spotrebu 7,9 a najnovšie 2,0 TSI majú 7,5, tak až taký rozdiel to zase nie je. Tankujem 100 oktánový EVO benzín od Slovnaftu. Moje spotreby nájdeš aj na www.spritmonitor.de pod menom DiamantSK. Pri 80% podiele mesta je tých temer 10 litrov OK. Ak mám 100% podiel mestskej premávky, tak sa musím dosť snažiť, aby som mal spotrebu pod 10 litrov. Pri maximálnej snahe o ekonomickú jazdu sa mi 37 km dlhú trasu Prešov - Košice (ale vrátane prejazdu mestom) podarilo niekoľko krát prejsť so spotrebou 5,4. Pritom výškový rozdiel oboch miest je cca 30 m a na trase je potrebné prekonať ešte jeden väčší kopec.

Jízda na neutrál z kopce? :blink: Tak jezdil naposled kdysi dávno můj táta s žigulíkem, řekl bych že úspornější je mít z kopce zařazenou rychlost...

Tak, ako tu už padlo (skater), vyradiť rýchlosť pri jazde dole kopcom má význam aj dnes. Je to výhodné, ak netreba auto spomaľovať a za kopcom treba zrýchľovať. Vtedy je skutočne výhodnejšie nechať vyradené. Naopak, ak treba auto spomaľovať, je dobré radiť tak, aby čo najdlšiu trasu bola na PP tá magická spotreba 0.

A pre extrémistov, u OII ide posilňovač riadenia aj keď sa vypne motor a počas jazdy dole kopcom je zapnuté zapaľovanie. Ale v praxi som to nikdy nevyužíval, nejde posilňovač bŕzd. Prišiel som na to náhodou, keď som sa posúval v kolóne dole kopcom.

u TFSI 2.0 spotřeba se zapnutou klimatizací klidně 3l/ za hodinu. Alespoň to občas ukazuje MFD. To jen pro informaci....

3 l/h je fakt veľa. Nebolo to náhodou 3 l/100 km pri jazde na voľnobeh? Takto by to dávalo zmysel. Mne sa v lete so zapnutou klimatizáciou a ventilátorom pustenom na plno podarilo dosiahnuť spotrebu 1,5 l/h.

Okrem toho mám aj najnovší prírastok vo vozovom parku s motorom 2,0 TFSI 155 kW, tak časom poreferujem. Zatiaľ mám po prvom tankovaní spotrebu 11 litrov. Ale ide o "trochu" väčšie auto než Octavia.

Editováno: , autor: Diamant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Diamant-no a co jsi jako tou citací mých příspěvků chtěl říct? Že už blbec jsem? No dobře, ale já se jen ptal Matese, jak to vlastně je s tím turbem. Tak nevím, nechci se hádat, ale nechceš k tomu něco napsat? :feve:

Vzhľadom na to, že som jednou správou odpovedal na viac príspevkov, bolo nevyhnutné uviesť citáciu, aby bolo jasné, na čo reagujem. Nechcel som citáciou povedať nič viac a nič menej.

Ohľadom toho turba, zrejme ide o to chladenie, že? Nemám tu teraz schému chladenia s motorom 2,0 (BWA) a nikdy som to ani neriešil, či tam voda je, alebo nie. Ale pozrel som do ETKY a od turba vedú aj 2 vodné trúbky. Takže bude chladené aj vodou, nie iba olejom.

Editováno: , autor: Diamant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Mates XIV- já Ti člověče nevím, čím to turbo vlastně chladím...mám BWA a tam je jednoznačně dochlazování vodou po zastavení, je to nakreslené i v "té brožuře" a čarvená šipka tam označuje směr toku chladící kapaliny za chodu motoru a modrá při chodu čerpadla dochlazování, přičemž přímo na turbu (přípojná místa chladící kapaliny ) jsou obě barvy. Tak bych spíše řekl, že i turbo u BWA je chlazeno kapalinou. Teda já si myslím, že to tak je na 100%, protože je asi nesmysl táhnout trubky s kapalinou k turbu, které umí být chlazeno kapalinou a pak to využívat jen na nějaké složité "protiběžné" dochlazování. Nicméně už mi tady jeden "expert" nadal, že jako jsem úplně mimo a jen a jen u jeho 1,8 TFSi je KKK chlazené vodou a ostatní jsme neznalci a naše motory nestojí za nic, tak radši už držím ústa a chystám si montérky, že se tam vlezu podívat. Protože ze mne nikdo blbce dělat nebude, já už blbec jsem, jak říkával Sobota. Tak se půjdu přesvědčit, jak velký.

Hele prohlížel jsem si to dneska pořádně a i motor BWA má trubky s vodou k turbu. Je to chlazeny vodou. Koncepce turba je na 1,8 TSi stejná.

Jinak 1,8 má turbo od BORGWARNER a motor BWA taky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravim Vas,

panove mam jeden dotaz, konecne po dlouhych peripetiich sem se rozhodl pro O2 RS TFSi. (Uvazoval sem o Volvu S60 D5, O2 2.0 TDi Elegance) Chci se Vas jen zeptat co rikate napr. na kus, ktery ma najeto cca 120K - 150K km. Je to dost, ci normalka. A taky co se na tomhle motoru nejvic kazi, procetl jsem to tady ohshora dolu a nic moc sem nenasel. Oproti u 2.0 TDi toho byly mraky, proto jsem od ni upustil. Budu moc rad za Vase KOMPLEXNI poznatky.

Diky moc Vsem a uz se tesim az nejakou dle svych predstav vyberu a dorazim na sraz! :-)

Stepan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Komplexní poznatky nemám. Podle mne jeden z nejlepších benzínových motorů. Pokud budeš jezdit hodně ve městě, počítej s vysokou spotřebou (ale to je asi jasné). Předtím jsme měli "fabiovou eresu" a ten "výstřel" z "nuly na 60 km/hod" to neumí. Ovšem jinak je ten motor úplně jinde a podle mne naprosto skvělý. Co ovšem udělá po 150.000 km, to nemohu předjímat. Pokud s tím jezdilo nějaké "čuně" typem "za studena až na podlahu", tak zcela čistě laicky si myslím, že to asi vliv mít bude. Je tady na foru už i jeden zadřený motor tohoto typu (BWA), ale ten byl čipnutý a nikdo neví kým a jak. Já jsem cca půl roku řešil, jestli eresu s tímhle motorem nebo tdi cr, ale pak jsem se rozhodl pro tohle. Shrnu to asi tak-o tom motoru nevíš (neslyšíš a jede), ale chlastá fest (i když-a teď zas píchnu do vosího hnízda-tady s ním valná většina jezdí "za osm"). Tedy pokud neřešíš spotřebu a chceš "velmi výkonný koncernový benzínový motor" a Superb 3,6 FSI je pro Tebe drahý (nebo by Ti tam chybělo to turbo), pak není lepší volba.A když to bude "čiplý", tak bych ten bazar s takovým nájezdem nebral (ale to je jen můj názor). Hodně štěstí při výběru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednoznačne ide o najlepší benzínový motor. Ale ak s tým jazdí nejaké prasa, tak môže byť v horšom stave. V princípe ten motor nemá nejaké slabé miesta, preto je dosť ťažké nájsť nejaké chronické poruchy (na rozdiel od 2,0 TDI).

V podstate môže byť opotrebované to, čo u hocijakého iného turbo benzínu. Teda turbo môže byť vybehané a púšťa olej, valce nemusia mať správne tlaky a pod. Proste úplne klasické veci. Akurát si nie som istý, ale zdá sa mi, že 2,0 TFSI má rovnako riešené zapaľovacie cievky ako u motorov FSI a tie sú citlivé na vlhkosť. Takže napr. po vystriekaní motora wapkou môže preniknúť vlhkosť do cievky a tá odíde. Motor pôjde len na 3 valce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky moc vsem,

takze jestli jsem to sprave pochopil ani tak nezalezi na najetych km, ale na stavu zachazeni, ze? Jiank kdyby s tim nekdo zastudena jezdil jak prase, tak mi teda odejde turbo a budu ho muset v nejhorsim koupit (stoji kolem 20-30 tisic, ze?) jinak je to co se tycce kilaku jedno. A

A co by ste mi tedy doporucili? Priplatit si treba tech 50 tisic navim, ale mit kus, ktery ma pod 100K km najeto nebo je to fakt jedno? Ptz tak jako tak nezjistim, jak s tim kdo jezdil.

Jo a co rikate na ty auta co maji certifikace Auto-Plus? Vite o tom neco blizsiho? Ja totiz rodicum kupoval Fabii s autoplus certifikatem a po dvou letech fakt super - no problemo, myslite, ze to ma cenu? ( i kdyz ten kus co tam maji s timhle uz ma najeto 146 K km)

Diky za rady kluci, moc si toho vazim :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Historie auta (tedy ta, která je známá a "zdokladovaná") je podle mne vůbec to nejdůležitější , co se dá při koupi auta zohlednit. je to jedno, jestli je to Fabia 1,2 HTP nebo Superb 3,6 FSI. Obecně si myslím, že všechny turbomotory jsou náchylnější na zacházení, takže nelze zobecnit, jestli 100.000 km nebo pod 100.000km. Koupě staršího auta je vždycky tak trochu risk, který se dá dobře minimalizovat jasným původem vozu. A možná i otom je to AutoPlus, nebo jak to nazýváš. Přeju hodně štěstí a myslím, že 2.0 TFSI je dobrá volba-znovu opakuji, pokud neřešíš spotřebu. Jezdí ale moc krásně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za reakci,

kazdopadne o takovemto autu bez historie bych ani neuvazoval. Co se tyce spotreby tak je pravda, ze ji trosku resim, ale zaroven chci auto, ktere pojede a bude....jak to rict...pruzne, ze se na nej budu moci spolehnout. Kazdopadne hned po koupi pujde chip od supersportu a pak vyhledove i vyfuk s brzdami od nich. To bude vse co na aute udelam. Hodlam si ho nechat dost dlouho. (auta mi totiz vydrzi rok a pul max. :-)

Jo a co kdyz tedy bude stav a km jasne, ale bude s tim zachazeno spatne? Co tam tedy odejde? Ono turbo? To je tech cca 25 tis kc?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych teda do čipu nešel. No uvidíš sám. Podle mne je výkon toho motoru dostatečný i na -na české siknice a poměry-dostatečně rychlé svezení (na zabití sebe a půl ulice to stačí určitě) ale já už jsem přece jen starší, nějakou tu mrtvolu jsem už na cestě viděl a tak se na to asi dívám jinak. Každopádně, vyber dobře-jezdi hlavou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako s ým kto zachádzal sa len tak ľahko nedozvieš. Istým vodítkom by mohli byť termíny servisov. Ak s tým jazdil často v meste (studené štarty) prípadne ako prasa, tak je dosť pravdepodobné, že sa skrátia servisné intervaly. A potom už jedine zistiť, kto bol majiteľ a opýtať sa jeho okolia, aký to je človek a ako by asi taký človek mohol jazdiť.

Radim1234 - myslím, že ani s 2,0 TFSI nie je problém jazdiť úsporne pri troche sebaovládania, ale samozrejme za 6 litrov ako Fabia 1,2 HTP to nebude.

Do čipu som nešiel ani ja, motor jazdí krásne aj bez neho a ja teda čipom neverím. Prečo by výrobca neponúkol vyšší výkon a nižšiu spotrebu, keby to bolo také jednoduché a lacné? Musí to mať svoje ALE ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych teda do čipu nešel. No uvidíš sám. Podle mne je výkon toho motoru dostatečný i na -na české siknice a poměry-dostatečně rychlé svezení (na zabití sebe a půl ulice to stačí určitě) ale já už jsem přece jen starší, nějakou tu mrtvolu jsem už na cestě viděl a tak se na to asi dívám jinak. Každopádně, vyber dobře-jezdi hlavou.

Diky za rady, urcite to rozvazim, zase nejsem ten typ 200 v meste, chci auticko hlavne pres Prahu do prace, udelat trosku paradu (no jo sem mladej :-) a o vikendech s pritulkou na chatu na Sumavu. Dalnice jezdim 139 dle gps a vykon chci jen na rezervu a potom na okruh. :-) Ale uvidime, jeste pocitam se super audiem atd. Kazdopadne se nebojte, az me potkate uvidite me dlouho, pokud tedy nepojedete Vy 200km/h. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli chceš vědět nějaké názory na AUTO PLUS tak tady

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=68766

No po tom co sem to procetl, tak si myslim, ze je to fakt jedno kde to koupis. Jedine je vzit auto, hodinu s nim jezdit, pak do servisu pak koupit a jen se klepat, kde se co najde. A ja jim veril, my to kupovali na Jarove a naprosta pohoda. Jinak diky za tip, ale ne moc pozitivni :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako s ým kto zachádzal sa len tak ľahko nedozvieš. Istým vodítkom by mohli byť termíny servisov. Ak s tým jazdil často v meste (studené štarty) prípadne ako prasa, tak je dosť pravdepodobné, že sa skrátia servisné intervaly. A potom už jedine zistiť, kto bol majiteľ a opýtať sa jeho okolia, aký to je človek a ako by asi taký človek mohol jazdiť.

Radim1234 - myslím, že ani s 2,0 TFSI nie je problém jazdiť úsporne pri troche sebaovládania, ale samozrejme za 6 litrov ako Fabia 1,2 HTP to nebude.

Do čipu som nešiel ani ja, motor jazdí krásne aj bez neho a ja teda čipom neverím. Prečo by výrobca neponúkol vyšší výkon a nižšiu spotrebu, keby to bolo také jednoduché a lacné? Musí to mať svoje ALE ...

Uvidime co si predbezne vyberu, co se tyce toho motoru tak sem mnohem vic v klidu, nez kdybych kupoval TDi. (pardon vsem co maji diesel) Kazdopadne to chce servis a VAG pred koupi a dlouhou jizdu, tam se pozna dost.

Ja budu jezdit tak 75% mesto Praha, takze to nebude zrovna usporne, ale uvidim, myslim, ze bych se do 11 mohl vejit, i kdyz ted mi 1.4 16V 74 kw Fabie papa 9.5. Ale to je jen mesto, nic jinyho.

Co se tyce cipu tak premyslim o CIMBU a ted o SUPERSPORTU ptz delaji komplex tuning, ne jen cip, ale i vyfuk, brzdy a udelaji cip na miru - ne ze jen nahrajou soft a papa.

Dle meho nazoru, vyrobce tam nechava rezervu a dela motor tak, aby to vse odpovidalo i dilum, ktere jsou na vice modelu a dale, aby taky motor byl v pohode a mohl mit rezervu co se tyce zivotnosti. Kdyz je tam treba ted jeste 20% rezervy tak si myslim, ze kdyz se to poslne na 5% tak se nic moc nestane. Nehodlam s tim najezdit 500 000km. Tot ale muj nazor, treba to tak neni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...