Přejít na obsah

Xenony fabia vs. xenony OII


Martinoslav

Doporučené příspěvky

Nemuzou tam byt napevno, protoze na schematech maji kazda cast svuj rozmer, mysleno jak trafo, tak vybojka. Takze to nejak jit musi, nekde musi byt nekdo, kdo dodava jen vybojky a ty se nekde montuji do trafa, ale teoreticky je mozne ze ty vybojky jsou naprosto stejne, jediny rozdil je ze D2S je bez trafa a D1S s trafem. Jinak oktavka II osilnuje hlavne kdyz kolem nekoho projizdi a ma ho po sve prave strane, tam opravdy sviti prilis vysoko. Ale tohle se neresi, to delaji i jine auta.

Cili shrnuto a podtrzeno, nikdo nechce vybojky vyndat, nikomu se nechce hrat si s cca 6000k a nikdo neni ochoten se popidit, jestli se daji koupit jen ty samotne vybojky :) Ja pro svuj osobni pocit blaha napisu bud do Osramu, nebo do Philipsu, jak to je s vybojkou a jestli to bude zajimave muzu to sem pripsat.

Editováno: , autor: Eflik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže :

1) Světlo na pravé straně svítí výš, abyste viděli na srnky, chodce a jinou havěť. Kupudivu v Anglii svítí zase levé světlo výše a anglická (rozuměj pravostranná) auta musí mít na kontinent speciální "brejličky" aby neoslňovaly řidiče na levé (kontinentální) straně - snad je to pochopitelné.

(Jinak doporučuji prostudoavt jakýkoliv návod k opravě auta svépomocí od 50. let :) )

2) Záměna H4 a H7 je nemožná nejen proto, že H7 je na čirou optiku - no, a tam rozptyl určuje parabola.

3) Záměnu výbojek Fabie na Octávku (a naopak) nedoporučuju už proto, že ty světla jsou jinak konstruovaný.

4) Činná plocha paraboly Oktávky bude o dost větší, než činná plocha u paraboly Fabie - proto taky jsou jinak nastavené čočky

5) OII je o dost mladší, než F1, a i v Xenonech šel vývoj kupředu.

6) Hodnota 8100K a 5100K neudává teplotu výbojek, ale barvu světla (dopuručuju zadat do Googlu :"absolutně černé těleso") 5400 a 8100K je tak na Slunci.

7) Spojky a rozptylky - to je u brejlí! U aut žádné dioptrie nejsou - to světlo, které vidíte, je určeno plochou paraboly a světelným výkonem výbojky.

(Neměl by někdo na prodej světla - levé +1,5 a pravé +1,0 ?)

8) To, že svítí u Oktávky dál, není tím, že ta Fábie má světla níž, ale tím, že Fábie má špatně nastavená světla (může mít i Oktávka - záleží na tom, jestli je Fabiatik šmudla, nebo Oktavář prase) ... 2-3 cm v téhle výšce nehrají roli, navíc výška světel se řídí předpisy (takže si nemůžete dát na střechu Fábie rám s svítit si jím na cestu - platí pro potkávací světla)

9) Tovární xenony jsou příjemné - rozhodně lepší, než hazardéři s normálníma světlama alá 100W nebo rádobyodborníci s různejma nabastlenima xenonů z hypermarketů - ty první potkávám rád, ty druhý nejraději s heverem.

10) Xenony bych na autě bral (až na tu cenu)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja hodím iný dotaz - má význam do tých xenónov u Fabie investovať? Štandardné svetlá svietia vcelku dobre...

Kto ste menili za xenóny, šli by ste do nich ešte raz?

3 mesiace so com menil z klasiky na origo xenon.

Tot moj nazor:

Hlavny PLUS oproti klasike: lepsie vlastnosti co sa tyka "celkovej svietivosti"

Hlavny MINUS oproti klasike: Prechod medzi svetlom a tmou sa mi zda trochu moc vyrazny.

Ale este raz by som do nich urcite siel. Tych plusov je urcite viac ako minusov oproti klasike. A spolu s kombinaciou dialkovych (silverstar H7) je rozdiel vo "svietivosti" urcite poznat v prospech origo xenonov.

ORIGO XENONUM ZDAR -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže :

1) Světlo na pravé straně svítí výš, abyste viděli na srnky, chodce a jinou havěť. Kupudivu v Anglii svítí zase levé světlo výše a anglická (rozuměj pravostranná) auta musí mít na kontinent speciální "brejličky" aby neoslňovaly řidiče na levé (kontinentální) straně - snad je to pochopitelné.

(Jinak doporučuji prostudoavt jakýkoliv návod k opravě auta svépomocí od 50. let :)  )

2) Záměna H4 a H7 je nemožná nejen proto, že H7 je na čirou optiku - no, a tam rozptyl určuje parabola.

3) Záměnu výbojek Fabie na Octávku (a naopak) nedoporučuju už proto, že ty světla jsou jinak konstruovaný.

4) Činná plocha paraboly Oktávky bude o dost větší, než činná plocha u paraboly Fabie - proto taky jsou jinak nastavené čočky

5) OII je o dost mladší, než F1, a i v Xenonech šel vývoj kupředu.

6) Hodnota 8100K a 5100K neudává teplotu výbojek, ale barvu světla (dopuručuju zadat do Googlu :"absolutně černé těleso") 5400 a 8100K je tak na Slunci.

7) Spojky a rozptylky - to je u brejlí! U aut žádné dioptrie nejsou - to světlo, které vidíte, je určeno plochou paraboly a světelným výkonem výbojky.

(Neměl by někdo na prodej světla - levé +1,5 a pravé +1,0 ?)

8) To, že svítí u Oktávky dál, není tím, že ta Fábie má světla níž, ale tím, že Fábie má špatně nastavená světla (může mít i Oktávka - záleží na tom, jestli je Fabiatik šmudla, nebo Oktavář prase) ... 2-3 cm v téhle výšce nehrají roli, navíc výška světel se řídí předpisy (takže si nemůžete dát na střechu Fábie rám s svítit si jím na cestu - platí pro potkávací světla)

9) Tovární xenony jsou příjemné - rozhodně lepší, než hazardéři s normálníma světlama alá 100W nebo rádobyodborníci s různejma nabastlenima xenonů z hypermarketů - ty první potkávám rád, ty druhý nejraději s heverem.

10) Xenony bych na autě bral (až na tu cenu)

Luxusni odpoved :)

1 - to si troufam rict ze tady vi kazdy, ale de o to ze oktavka sviti vyse nez drtiva vetsina aut, ale to je nepodstatne.

2 - zamena neni ani tak nemozna kvuli cire optice, ale kvuli rozmeru banky a tvaru patice. Kazdopadne ale ani Fabie ani OII NEMA v projektorech zarovky H7, nebo cokoli s vlaknem. :-D

3 - nemel sem rozebranou cast za cockou takze netusim do jake miry je tam rozdil v odrazne plose, ktera odrazi svetlo z vybojky do cocky, ale samotne vybojky u Fabky D2S a oktavky D1S jsou naprosto rozmerove stejne, pominu-li uchyceni starteru vybojky !!

4 - vetsi plocha paraboly ? jak rikam, nemel sem to rozebrane, ale rek bych ze to zase tak znacny rozdil nebude, mluvime li o projektorovych sveltlech.

5 - s tim naprosty souhlas.

6 - tady asi doslo k nedorozumeni, samozrejme se nejedna o fyzickou teploty vybojky, ale o teplotu svetla, barevnou teplotu svetlav Kelvinech, kterou vybojka produkuje, coz znamena, ze nizsi hodnota je vice zluta a tim "teplejsi" a vyssi je zase do modra a tim "studenejsi".

Orientacni tabulka (K - teplota svetla)

10 000K - modra obloha

9 000K - 7 000K - zamracena obloha

5 000K - slunecni svetlo

4 000K - bile svetlo zarivek

2 800K - zarovka

2 100K - zapad slunce

1 000K - svetlo svicky

7 - Spojky (spojne cocky, jinak konvexni cocky), nebo rozptylky (rozptylne cocky, jinak konkavni cocky) jsou nejen u bryli. Zkus se podivat kolem. Vsude kde je treba nejak presne ridit tok svetla se pouzije cocka. Jsou v xenonovych svetlometech, nebo trebas v diodovych parkovackach. Pokud tohle nevis, nema smysl dal diskutovat.

8 - toto nemas smysl resit :)

9 - souhlasim ze nejlepsi je tovarni.

10 - setri a budes mit -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja hodím iný dotaz - má význam do tých xenónov u Fabie investovať? Štandardné svetlá svietia vcelku dobre...

Kto ste menili za xenóny, šli by ste do nich ešte raz?

Kazdy kdo je ma ti rekne, ze by do nich sel a kdo je nema by je rad mel. Nejde jen o komfortnejsi osvetleni vozovky, ale i o vzhled auta. Auto s xenonama se mi libimnohem vic nez bez nich.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja hodím iný dotaz - má význam do tých xenónov u Fabie investovať? Štandardné svetlá svietia vcelku dobre...

Kto ste menili za xenóny, šli by ste do nich ešte raz?

Kazdy kdo je ma ti rekne, ze by do nich sel a kdo je nema by je rad mel. Nejde jen o komfortnejsi osvetleni vozovky, ale i o vzhled auta. Auto s xenonama se mi libimnohem vic nez bez nich.

Jo jo vzhlad je tiez omnoho lepsi. Ale to nie je podstatne lollol;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja hodím iný dotaz - má význam do tých xenónov u Fabie investovať? Štandardné svetlá svietia vcelku dobre...

Kto ste menili za xenóny, šli by ste do nich ešte raz?

Kazdy kdo je ma ti rekne, ze by do nich sel a kdo je nema by je rad mel. Nejde jen o komfortnejsi osvetleni vozovky, ale i o vzhled auta. Auto s xenonama se mi libimnohem vic nez bez nich.

ne, mě jde jen o ty světla - že se ti líbí víc je chválihodné, můžou se líbit víc i ostatním - pro mě je u takových věcí "krása" nepodstatná.

Bohužel za cenu 20k Kč se mi při mém kilometrovém nájezdu nevyplatí.

Až budou stát tolik, co dnešní H4/H7 - nebo max. 2x tolik, pak ano !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Luxusni odpoved :)

1 - to si troufam rict ze tady vi kazdy, ale de o to ze oktavka sviti vyse nez drtiva vetsina aut, ale to je nepodstatne.

2 - zamena neni ani tak nemozna kvuli cire optice, ale kvuli rozmeru banky a tvaru patice. Kazdopadne ale ani Fabie ani OII NEMA v projektorech zarovky H7, nebo cokoli s vlaknem. :-D

3 - nemel sem rozebranou cast za cockou takze netusim do jake miry je tam rozdil v odrazne plose, ktera odrazi svetlo z vybojky do cocky, ale samotne vybojky u Fabky D2S a oktavky D1S jsou naprosto rozmerove stejne, pominu-li uchyceni starteru vybojky !!

4 - vetsi plocha paraboly ? jak rikam, nemel sem to rozebrane, ale rek bych ze to zase tak znacny rozdil nebude, mluvime li o projektorovych sveltlech.

5 - s tim naprosty souhlas.

6 - tady asi doslo k nedorozumeni, samozrejme se nejedna o fyzickou teploty vybojky, ale o teplotu svetla, barevnou teplotu svetlav Kelvinech, kterou vybojka produkuje, coz znamena, ze nizsi hodnota je vice zluta a tim "teplejsi" a vyssi je zase do modra a tim "studenejsi".

Orientacni tabulka (K - teplota svetla)

10 000K - modra obloha

9 000K - 7 000K - zamracena obloha

5 000K - slunecni svetlo

4 000K - bile svetlo zarivek

2 800K - zarovka

2 100K - zapad slunce

1 000K - svetlo svicky

7 - Spojky (spojne cocky, jinak konvexni cocky), nebo rozptylky (rozptylne cocky, jinak konkavni cocky) jsou nejen u bryli. Zkus se podivat kolem. Vsude kde je treba nejak presne ridit tok svetla se pouzije cocka. Jsou v xenonovych svetlometech, nebo trebas v diodovych parkovackach. Pokud tohle nevis, nema smysl dal diskutovat.

8 - toto nemas smysl resit :)

9 - souhlasim ze nejlepsi je tovarni.

10 - setri a budes mit -_-

na tohle nemám už sílu ...

ale jo, říkat zrcadlu čočka si klidně můžeš ...

ostatně toto forum je demokratické

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja hodím iný dotaz - má význam do tých xenónov u Fabie investovať? Štandardné svetlá svietia vcelku dobre...

Kto ste menili za xenóny, šli by ste do nich ešte raz?

Kazdy kdo je ma ti rekne, ze by do nich sel a kdo je nema by je rad mel. Nejde jen o komfortnejsi osvetleni vozovky, ale i o vzhled auta. Auto s xenonama se mi libimnohem vic nez bez nich.

ne, mě jde jen o ty světla - že se ti líbí víc je chválihodné, můžou se líbit víc i ostatním - pro mě je u takových věcí "krása" nepodstatná.

Bohužel za cenu 20k Kč se mi při mém kilometrovém nájezdu nevyplatí.

Až budou stát tolik, co dnešní H4/H7 - nebo max. 2x tolik, pak ano !

oni nestojí 20K, ale tak půlku toho co píšeš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2marvin: co myslis, je trebas hlavicka klasicke LED (5mm prumer a pulkulova hlava) cockou anebo je to jen, aby se lepe strkala do vyvrtane diry? ;-)

a tak jsem se rozběhl a hlavu strčil mezi 2 rychlíky - ano čtvereček odformujeme lépe. (Š+G)

Klasické ledky byly válcové s kulovou špičkou - aby to světlo mělo lepší prostorový tok.

Ne, u ledek je jedno, jak vypadají ... mohou být klidně do kužele... akorát různá síla toho plastu pak to světlo jinak pohlcuje a láme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja hodím iný dotaz - má význam do tých xenónov u Fabie investovať? Štandardné svetlá svietia vcelku dobre...

Kto ste menili za xenóny, šli by ste do nich ešte raz?

Kazdy kdo je ma ti rekne, ze by do nich sel a kdo je nema by je rad mel. Nejde jen o komfortnejsi osvetleni vozovky, ale i o vzhled auta. Auto s xenonama se mi libimnohem vic nez bez nich.

ne, mě jde jen o ty světla - že se ti líbí víc je chválihodné, můžou se líbit víc i ostatním - pro mě je u takových věcí "krása" nepodstatná.

Bohužel za cenu 20k Kč se mi při mém kilometrovém nájezdu nevyplatí.

Až budou stát tolik, co dnešní H4/H7 - nebo max. 2x tolik, pak ano !

oni nestojí 20K, ale tak půlku toho co píšeš

Nevím, odkud ty ceny bereš, ale ŠA nabízí toto:

Koukal jsem do konfigurátoru a tam je nabízejí pro 1.2 HTP až od verze ELEGANCE za příplatek Xenony za 20.500 + 2.500 za ostřikovače (podmínka nutná), což dělá dohromady kulatých 23.000,-

Klasické světlo na Fabii vyjde na cca 7500,- (x2) = 15.000,- /pár

Takže xenony mi vycházejí na 15 tKč + 23 tKč = 38.000,- / pár

7 500 vs. 19 000 je už trochu rozdíl, nemyslíš ?

Nehledě na to, že některé naše spoluobčany ty světla nenechávají v klidu - a jezdit bez světel (s dírou v masce) se mi nechce.. nene, zatím na xenony není čas. A dobastleniny odmítám už z principu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja hodím iný dotaz - má význam do tých xenónov u Fabie investovať? Štandardné svetlá svietia vcelku dobre...

Kto ste menili za xenóny, šli by ste do nich ešte raz?

Kazdy kdo je ma ti rekne, ze by do nich sel a kdo je nema by je rad mel. Nejde jen o komfortnejsi osvetleni vozovky, ale i o vzhled auta. Auto s xenonama se mi libimnohem vic nez bez nich.

ne, mě jde jen o ty světla - že se ti líbí víc je chválihodné, můžou se líbit víc i ostatním - pro mě je u takových věcí "krása" nepodstatná.

Bohužel za cenu 20k Kč se mi při mém kilometrovém nájezdu nevyplatí.

Až budou stát tolik, co dnešní H4/H7 - nebo max. 2x tolik, pak ano !

oni nestojí 20K, ale tak půlku toho co píšeš

Nevím, odkud ty ceny bereš, ale ŠA nabízí toto:

Koukal jsem do konfigurátoru a tam je nabízejí pro 1.2 HTP až od verze ELEGANCE za příplatek Xenony za 20.500 + 2.500 za ostřikovače (podmínka nutná), což dělá dohromady kulatých 23.000,-

Klasické světlo na Fabii vyjde na cca 7500,- (x2) = 15.000,- /pár

Takže xenony mi vycházejí na 15 tKč + 23 tKč = 38.000,- / pár

7 500 vs. 19 000 je už trochu rozdíl, nemyslíš ?

Nehledě na to, že některé naše spoluobčany ty světla nenechávají v klidu - a jezdit bez světel (s dírou v masce) se mi nechce.. nene, zatím na xenony není čas. A dobastleniny odmítám už z principu.

jsou i jiné cesty a ceny než montáž ve fabrice, ale to je tu už popsáno včetně všech detailů, takže prosím nerozebírat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je opravdu moc i na me :smich:

Dobra uznavam, cocky jsou jen v brylich a to sklo pred vybojkou v xenonovych svetlometech je tam jen na paradu, mozna i na obtiz. Stejne tak diody jsou valcove jen proto, at vlezou do diry, jejich zakonceni pri lomu svetla nahraje zadnou roli. V podstate by se mohly zalit jen malou vrstvou cireho plasu a svitily by stejne. Odpadne problem s udavanim vyzarovaciho uhlu diody, protoze pak budou vsechny svitit stejne. Ono v podstate ani neexistuje ten lom svetla. Proste vsechno je to habadura. Projektorove svetlo sviti hure nez klasicke v parabole, protoze ten kus skla tam je opravdu zbytecny a parabola ktera odrazi svetlo z vybojky, je smesne mala oproti parabole, ktera je pouzita pro H7, takze jasne musi svitit mene. Protoze na velikosti zalezi.

:smich::smich::smich:

Jinak sem mel pocit ze tohle tema bylo na porovnani svitivosti xenonu v OII a ve Fabii, ale to jen tak na okraj. Nic jsem nerek. :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, odkud ty ceny bereš, ale ŠA nabízí toto:

Koukal jsem do konfigurátoru a tam je nabízejí pro 1.2 HTP až od verze ELEGANCE za příplatek Xenony za 20.500 + 2.500  za ostřikovače (podmínka nutná), což dělá dohromady kulatých 23.000,-

Klasické světlo na Fabii vyjde na cca 7500,- (x2) = 15.000,- /pár

Takže xenony mi vycházejí na 15 tKč + 23 tKč = 38.000,- / pár

7 500 vs. 19 000 je už trochu rozdíl, nemyslíš ?

Nehledě na to, že některé naše spoluobčany ty světla nenechávají v klidu - a jezdit bez světel (s dírou v masce) se mi nechce.. nene, zatím na xenony není čas. A dobastleniny odmítám už z principu.

Marvine:

víš odkud ty ceny beru? z vlastní zkušenosti, já je totiž mám dodělávané a dokupované tady na fóru, takže o ceně něco vím a když píšu za půl tak na to dám hlavu, jestli ti to takhle stačí,

dobastleniny???? to jako myslíš co?, já koupil komplet origo lampy, vyměnil a v pohodě, kus za kus origo za origo, naklápění kolečkem seřídit a jezdím. výměna cca 20-30 min.

Editováno: , autor: JaKr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Nevím, odkud ty ceny bereš, ale ŠA nabízí toto:

Koukal jsem do konfigurátoru a tam je nabízejí pro 1.2 HTP až od verze ELEGANCE za příplatek Xenony za 20.500 + 2.500  za ostřikovače (podmínka nutná), což dělá dohromady kulatých 23.000,-

Klasické světlo na Fabii vyjde na cca 7500,- (x2) = 15.000,- /pár

Takže xenony mi vycházejí na 15 tKč + 23 tKč = 38.000,- / pár

7 500 vs. 19 000 je už trochu rozdíl, nemyslíš ?

Nehledě na to, že některé naše spoluobčany ty světla nenechávají v klidu - a jezdit bez světel (s dírou v masce) se mi nechce.. nene, zatím na xenony není čas. A dobastleniny odmítám už z principu.

Marvine:

víš odkud ty ceny beru? z vlastní zkušenosti, já je totiž mám dodělávané a dokupované tady na fóru, takže o ceně něco vím a když píšu za půl tak na to dám hlavu, jestli ti to takhle stačí,

dobastleniny???? to jako myslíš co?, já koupil komplet origo lampy, vyměnil a v pohodě, kus za kus origo za origo, naklápění kolečkem seřídit a jezdím. výměna cca 20-30 min.

JJ taky nechápu jaký dobastleniny...u F stačí vyměnit...žádné dodělávání kabelua pod. jako u Octavky..

Jen tak mimochodem já koupil origo xenony s výbojkama za 3 500Kč!!!!! :smich:lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...