Přejít na obsah

Fabia 2 - německá vs česká verze


Emppu

Doporučené příspěvky

Ahojte,

 

Mám de facto od výroby svoji opečovávanou F2 Combi 1.4 16V z roku 2008. Nedávno jsem však měl možnost jet úplně stejným autem dovezeným z Německa.

 

Motor je identický (BXW), naprosto stejná výbava, dokonce i rok výroby je tentýž. Překvapilo mne však, že svezení tou německou F2 bylo značně odlišné. Auto je výrazně tišší ( i oproti mé domácí Fabii, která je dodatečně částečně odhlučněná) a přišlo mi, že má na jízdu mnohem komfortnější podvozek - navzdory tomu, že jsou na ní origo kola R16.

 

Můj dotaz je jednoduchý - je možné, že ve verzi pro německý trh došlo oproti domácímu modelu k nějakým vylepšením, zejména v oblasti podvozku či odhlučnění? Čekal bych, minimálně v prvních letech výroby, že půjde prakticky o totožné auto. Zdá se mi to, nebo Němec prostě zase dostal něco lepšího?

Díky :)

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Spíš to bude dáno stavem vozu, pneumatikami... Já přezul manželky 1.2 TSI z původních R15 kol na R16 a pořídil pneu Michelin Primacy 4 a auto se najednou chová jinak, celkově lépe, pneumatiky jsou mnohem tišší, takže klesla celková hlučnost vozu a ani na R16 není auto nekomfortní... "Komfortnější" chování podvozku (změknutí) může být i známkou toho, že tlumiče už jsou starší, byť ještě ne na odpis... Vliv samozřejmě bude mít i kondice motoru, výfuku, to je také slušný zdroj hluku a vibrací...
Jinak pokud by byl v tomto ohledu rozdíl mezi německou a českou verzí (nemyslím si, že by byl), musela by se lišit čísla dílů, které s tím mají co dočinění (tlumiče, pružiny, odhlučnění, atd). Případně by tam některé díly odhlučnění musely být v té německé specifikaci navíc oproti české... Já v ETCE i v dílenské příručce hledal už hodně věcí, ale na nic takového jsem zatím nikde nenarazil...

Editováno: , autor: Miro F.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za reakci. Gumami to určitě nebude, mám měsíc staré nově nazuté letní Continental UltraContact R15, zatímco to německé auto je na starých zimních Barumkách, což jsou snad ty nejhorší pneumatiky, se kterými jsem měl kdy co dočinění :D 

 

Ve výsledku jsem dospěl k závěru, že to byl asi nějaký placebo efekt, protože na svoje vlastní auto je člověk (nebo alespoň já) trochu přecitlivělý a pečlivě se soustředí na každý zvuk, zatímco u cizího auta tyhle věci tolik nevnímá. Měl jsem teď možnost to projet po dálnici, a zas mi přišla ta německá motoricky hlučnější, zde už se asi projevuje absence toho dodatečného odhlučnění přepážky motor/kabina, které mám na svém autě. 

 

Pořád mne ale překvapuje, jak strašně odlišná mohou dvě auta stejného typu být :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každé auto je trochu jiné už jen kvůli tomu, jak se třeba sejdou tolerance, mění se dodavatelé jinak stejných dílů v průběhu výroby... A tím spíš, jak je pak každé jinak provozované a tím pádem jinak stárne a opotřebovává se. Navíc různé části se mohou opotřebovávat nerovnoměrně - na českých tankodromech bude podvozek dříve v háji a motor při pohodovém cestování po okreskách moc trpět nebude, na německých dálnicích, pokud s tím někdo lítá na plný plyn, zase bude podvozek v pohodě a motor bude dostávat čočku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...