Přejít na obsah

Emppu

Uživatel
  • Počet příspěvků

    59
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Emppu

Přispěvatel

Přispěvatel (5/14)

  • One Year In
  • Collaborator Vzácný
  • Dedicated Vzácný
  • Conversation Starter Vzácný
  • One Month Later

Nedávné oznámení

12

Popularita

  1. Ahoj, tak mi to dneska začalo dělat stejný zvuk také Sice jsem to zaznamenal pouze jednou, po další jízdě a vypnutí motoru už byl klid. Podařilo se přijít na to, co ten zvuk dělalo? 🙂 Díky
  2. Mně ta rez po všech těch letech vylezla až nedávno. Ještě to přes zimu dojezdím a na jaře budeme prahy dělat nové. Kromě toho si to auto nedokážu vynachválit; 325 000km a na autě měním v rámci údržby v doporučených intervalech jen běžné provozní kapaliny a "spotřební" díly. Olej nemizí, motor a vše ostatní je původní mimo nějakých drobností. Dlouhodobá spotřeba stále 6l/100, jako když auto bylo nové.
  3. K tomu bych dodal toliko, že 1000W natož 400000lm ty LEDky fakt nemají. Jednak kdyby měly 1000W, tak by měly svítivost orientačně 100000lm. Jen pro představu, takové LEDky by měly cca 9x větší spotřebu, než běžné halogenové žárovky, přičemž tahat podobné proudy po 12V síti s milimetr tlustými vodiči na 10A pojistce na světlo už je totální blbost. Neříkám že to svítí blbě, ale v případě takto silně zavádějících informací od prodejce bych byl ostražitý.
  4. Trochu s křížkem po funuse, ale když už se tu oháníte tou vyhláškou EHK/OSN č.48: 6.19.7.4 Svítilny uvedené v odstavci 5.11 se nezapnou, když jsou rozsvíceny denní svítilny, kromě případu, kdy jsou denní svítilny provozovány podle odstavce 6.2.7.6.2. Pojďme se tedy podívat, jaké svítilny jsou uvedené v odstavci 5.11: (v textu vyznačeno žlutě) 5.11 Elektrická zapojení musí být taková, aby přední a zadní obrysové svítilny, případné doplňkové obrysové svítilny, případné boční obrysové svítilny a zařízení k osvětlení zadní registrační tabulky nemohly být ZAPÍNÁNY a VYPÍNÁNY jinak než současně. Nyní se podívejme na ten provoz dle odstavce 6.2.7.6.2: 6.2.7.6.2 Denní svítilny jsou v činnosti společně se svítilnami uvedenými v odstavci 5.11, kdy se jako minimální požadavek musí rozsvítit alespoň zadní obrysové svítilny Takže ve výsledku z odstavce 6.19.7.4. vyplývá, že: ... kromě případu, kdy jsou denní svítilny provozovány společně se: předními a zadními obrysovými svítilnami, případně doplňkovými obrysovými svítilnami, případně bočními obrysovými svítilnami a zařízeními k osvětlení zadní registrační tabulky, kdy se jako minimální požadavek musí rozsvítit alespoň zadní obrysové svítilny Závěr z výše zmíněného: Světla pro denní svícení mohou svítit: Samostatně Spolu se zadními obrysovými svítilnami Spolu se zadními obrysovými svítilnami a zároveň s předními obrysovými svítilnami Spolu se zadními obrysovými svítilnami a zároveň s předními obrysovými svítilnami a zároveň s osvětlením SPZ.
  5. Ahoj, Měl bych pár dotazů k dříve zmíněné instalaci tohoto ovladače: Proč je třeba vyrábět vlastní kabeláž? Originální svazek k tomuto ovladači neexistuje? Zapojení do FAKRA na CAN - nebude nějak rušit původní CAN komunikaci, když už tam kabely vedou? Proč musí být kabely k CANu kroucené? Není to těm datům, která po sběrnici chodí docela jedno? Trochu mne tedy děsí ta nutnost demontáže volantu... To je něco, na co jsem si doposud kvůli bezpečnosti netroufl. Díky 🙂
  6. Emppu

    AUX

    Ahoj, Pro oživení přidávám možné řešení AUX vstupu u "čínského" autorádia, kde zpravidla není napinovaný původní AUX ve FAKRA svorkovnici. Sice rádio má vlastní LTE internet a Bluetooth, ale spolujezdkyně stále občas ráda postaru hraje ze svého mobilu přes kabel 😁 (zvuk je navíc výrazně kvalitnější než přes BT). Tahle vychytávka se dá koupit na Ali, a včetně USB portů se na opačném konci zapojí přímo do svorkovnice na rádiu, většina současných čínských rádií má vzadu konektory stejné. Dají se koupit i varianty s AUX kabelem nebo bez konektorů. Přišlo mi, že záslepka napravo od climatronicu je vhodné místo, kam ji umístit, jak pro nabíjení mobilů tak pro AUX
  7. H4 světla se mi strašně nelíbí. Ony ty H7 svítí úplně v pohodě... Když nejsou vypálené Dnešní problém s H7 je, že většina parabol má dávno po životnosti. Pokud někdy někdo homologuje LEDky do H7, nechám zrenovovat parabolu v čočce, a měl by být klid.
  8. Já vím. Jenže pro F2 jsou zatím homologované LED jen H4 do paraboly, H7 do čočky zatím ne. Ty nightbreaker co jsi poslal mají 3500K, to je dost teplý odstín. Já mám Nightbreaker Cool Blue Intense 5000K, ale jak vidět na foto výše tak do 6000K teploty LED to má ještě hodně daleko. Ale to není nic, co bych nečekal
  9. Mlhovky vypadají takhle 🙂 Ve dne to skoro není vidět, ale v noci svítí moc pěkně. Mají zajímavě řešenou "optiku" té paraboly, že to krásně koncentruje světlo na vozovku a nikam jinam... Už by to jen chtělo schválit do těchto H7 světel LEDky, mám ten modrý nightbreaker, ale rozdíl v teplotě je pořád hodně vidět...
  10. Je to na autě 🙂 Nakonec jsem spínaných 12V naměřil na té svorkovnici u nádobky ostřikovačů. Kontrolní signál jde klasicky z parkovačky od svorkovnice světel. Je to takto výrazně jednodušší než tahat dráty dovnitř, ale i tak to byl celkem slušný zákrok Vypadá to moc hezky. A i ty mlhovky svítí ve tmě velice slušně.
  11. Ahoj, víte někdo, kde je tedy v motorovém prostoru snadno dostupná svorka 15, nejlépe aniž by člověk musel rozebrat půl auta? Vím že je u ŘJ motoru (sem cokoli zapojovat je blbost), na servo ani ventilátor dochlazování se mi taky sahat nechce, navíc je to velmi špatně dostupné. Tahat to z kabiny znamená opět rozebrat půl palubní desky, a hlavně nechápu, proč prostě nemůže být na alespoň jedné pojistce u motoru 😞
  12. Tak jsem si říkal, že zatímco mechanik nemá čas, zkusím využít volných dní a zapojit to sám. No, zatím neúspěšně. Dostat se od motorového prostoru do kabiny ke spínači světel, třeba průchodkou táhla otevírání kapoty, je prakticky nemožné bez nutnosti rozebrat půl palubní desky. Do toho se mi fakt nechce. Tak jsem si řekl, že místo zbytečné práce seženu svorku 15 v motorovém prostoru. Jenže ona prakticky nikde rozumně napojit nejde. Vyvedená je akorát k řídicí jednotce motoru, řj ventilátoru dochlazování nebo čerpadlu servořízení. Na tak klíčové systémy se mi hrabat nechce, nehledě na to, že svorkovnice na poslední dvě zmíněné jsou prakticky nedostupné. Zkusil jsem ještě svorkovnice ke světlům, kde třeba na F1 či O1 je na pinu 1 svorka 15. Jenže u F2 tomu tak není a na pinu 1 je napětí až při zapnutých potkávacích světlech. Zítra ještě zkusím proměřit jakousi svorkovnici u nádobky ostřikovačů, ale moc šancí tomu nedávám. Jsem z toho popravdě docela otrávený, a nechápu, že i v pojistkovém boxu u akumulátoru je vše svorka 30.
  13. Ukážu, hned jak to bude na autě Zatím testováno jen na laboratorním zdroji a od té doby jsem na to neměl čas Ale do té doby můžu aspoň přidat důkaz, že to funguje
  14. Ahoj, Tak už vyřešeno. 🙂 Mlhovky svítí OK, problém byl, že aby řídicí modul sepnul mlhovky, musí zároveň detekovat 12V na klíčku, na parkovačce i na mlhovce, a to postupně v uvedeném pořadí. ... Zatímco my jsme celkem logicky předpokládali, že mlhovky jsou prakticky na zbytku nezávislé a tudíž by měly svítit, jakmile se objeví 12V na mlhovce. 🙂
  15. Máme problém. Vše je zapojeno jak má být, přesně podle schématu. Jenže nesvítí mlhovky. Jediné možné vysvětlení, co nás napadá, jestli náhodou nepřibalili do balení špatný ovládací modul, který je pouze pro DRL bez mlhovky, viz přiložené schéma k DL03 a schéma na ovládací krabičce. DRL svítí OK. @TOMUS, nevíš náhodou? Testováno na laboratorním zdroji i na autě.
×
×
  • Vytvořit nový...