Publikováno Květen 16, 20241 r Zdravím, Mám dotaz, ale možných příčin bude určitě mnoho. V průběhu denního používání auta ho nastartuju cca 4x. První startování většinou na drc, ale druhé už se jen roztočí motor a nic. Můžu nechat točit i 10sek. Bez výsledku. Vypozoroval sem ale, že pokud neudělám prodlevu v pozici klíčku na žhavení, ale rovnou otočím klíček z nulové polohy do startovací polohy tak auto vždy nastartuje. A vypozoroval sem to i automechanika, který moje auto startoval z nulové polohy rovnou na startování bez jakékoli prodlevy žhavení. Takže bych nečekal že by to mělo něčemu ubližovat, přesto by mě příčina zajímala. Baterie je nová. Děkuji z jakékoli názory.
Květen 16, 20241 r Ta kontrolka žhavení na budících je pouze psychologická. Neříká nic o tom, jestli jde ve skutečnosti proud do žhavících svíček. Pokud je venku cca 15°C a víc, tak se do žhavících svíček vůbec proud nepouští. Pokud je trochu chladněji, tak se do žhavících svíček pouští proud až po nastartování motoru (tzv. dožhavení). Musí být fakt zima, aby se do žhavících svíček pouštěl proud ještě před startováním. Naopak pokud je motor úplně vymrzlej, tak kontrolka žhavení po 20s zhasne, ale proud do žhavících svíček se pouští ještě chvíli potom, i když nenastartuji. Mám to vysledované, protože jsem si do auta doplnil opravdovou kontrolku žhavení napojenou přímo na žhavící svíčky. Ten problém, co popisuješ, podle mě vůbec nesouvisí se žhavením. Závady na ŘJ motoru jsi kontroloval přes diagnostiku? Upraveno Květen 16, 20241 r od shrek_85
Květen 17, 20241 r Pokud ŘJ motoru nehlásí žádné chyby, tak by to chtělo zkontrolovat ještě měřené hodnoty, jestli jsou v toleranci podle dílenské příručky (aspoň ty v nastartovaném stavu při volnoběhu).
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.