Přejít na obsah

shrek_85

Uživatel
  • Počet příspěvků

    180
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

2 758 zobrazení profilu

Oznámení shrek_85

  1. @Pavel_RB Olejový filtr dotahuji momentovým klíčem na 20 Nm dle dílenské příručky. Dá se na to koupit 14ti-hranný ořech: https://www.ahprofi.cz/klic-na-olejove-filtry-74mm-14-hran-vag-liata0296f
  2. shrek_85

    Autobateria

    Blinkery spíná ŘJ vozu, tak nejspíš bude přilepený kontakt relé v té jednotce. ŘJ vozu je nad spojkovým pedálem vlevo, viz fotka.
  3. shrek_85

    Autobateria

    @rudolfstiburek64 V lepším případě tam budou spálené jen pojistky. Pokud shořely i řídící jednotky, tak to asi bude horší. Zkontroluj napřed pojistky přímo na akumulátoru, potom ty vevnitř u pantů dveří řidiče. Panel přístrojů je SB1 (stálý plus) a SB16 (spínaný plus). Hlavní pojistka řídící jednotky vozu je SB43.
  4. Zajímavé provedení. Bohužel je to vyfocené jenom z jedné strany a není tam vidět, jestli tam je nějaká elektronika na regulaci konstantního proudu nebo je to jen v sérii s rezistorem. Technická data k tomu pro jistotu neuvádí vůbec. Pokud to je jen v sérii s rezistorem, tak intenzita světla strmě kolísá s drobnými výkyvy palubního napětí. Např. když vypnu motor a zapnu blinkry, tak ve stejném rytmu bliká i vnitřní LED osvětlení. Já jsem do vnitřního světla vpředu uprostřed kupoval tyhle LED žárovky: https://www.autio.cz/62195-led-sufit-42mm-bila-12v-24v-17w.html https://www.autio.cz/55161-zarovka-led-t10-bila-12-24v-5w.html Mají integrovaný step-down měnič, který řídí konstantní proud LED chipy v celém rozsahu vstupního napětí. Čím větší je vstupní napětí, tím menší je vstupní proud. Takže se to nehřeje a intenzita světla je pořád stejná i při kolísání vstupního napětí.
  5. @Štěpán H Díky za info! V tom případě bude opravdu stačit step-down s nízkým klidovým odběrem a automatickým vypnutím při podpětí na vstupu + jeden tranzistor. Hlavní problém asi bude sehnat kabel s tím 10-pin konektorem na konci.
  6. @Hellik To spíš vypadá na problém s regulací turba. Zkontroloval bych podtlakové hadice a elektromagnetické ventily. Udělej si přes diagnostiku test akčních členů řídící jednotky motoru.
  7. Já mám DPF, olej jsem měnil VW 508.00 0W-20 jednou za dva roky dle DP (tedy do první STK dohromady 2x) a na emisích byla při zvýšených otáčkách čistá nula. Auto jezdí na 100oktan od Benziny/Orlen.
  8. @Radim955 Já mám pořád to původní radio. Píská mi to už přes 4 roky a žádná elektronika v autě mi neodchází. Toho bych se nebál. Jen to pískání v uších bylo ze začátku nepříjemné, ale člověk si časem zvykne...
  9. shrek_85

    Brzdy

    Myslím, že zadní kotouče na Fabii mají vždycky stejný rozměr. Přední brzdy se dělají ve dvou provedeních: FS-III a FN-3. Ty první mají na třmenu vyražené FS-III z vnější strany, to jsou ty menší. Na FN-3 je z vnější strany vidět drátová pružina a jsou od pohledu větší. Na FN-3 se nedají nasadit 14" kola, protože se tam ty brzdy nevlezou. 15" kola tam pasují tip ťop. U té signalizace opotřebení si nejsem jistý. Mám 1.0 TSI 81kW v téměř plné výbavě s prodlouženými servisními intervaly a signalizaci opotřebení tam nemám. V dílenské příručce o tom nějaké zmínky jsou, ale tipl bych si, že většina vyrobených Fabii to neměla.
  10. shrek_85

    Poloosy

    Ten kryt tam je proto, aby se manžeta vnitřního kloubu poloosy nepoškozovala teplem sálajícím z výfukové soustavy.
  11. Motor 1.0 TSI ventilové víko nemá. Ten horní díl motoru je "skříň vačkových hřídelů" a sundává se komplet i s vačkovými hřídeli. Takže se napřed musí demontovat čerpadlo chladící kapaliny, rozvodový řemen a odpojit vstřikovací čerpadlo a hadice pro chlazení turbodmychadla. Tohle bych preventivně určitě nedělal...
  12. Utažení šroubů na přestavovači vačky jsem kontroloval dva roky zpátky a všechno bylo v pohodě (po dvou letech a 21 000km). Není potřeba kvůli tomu sundávat trubku vedení vzduchu. Akorát bylo potřeba otočit klikou, abych se dostal k jednomu z těch pěti šroubů. @shmaicNe, není to stejné téma. Tam se mluví o šroubech, co drží vačkový hřídel (pod víkem ventilů).
  13. shrek_85

    Brzdy

    @suri.To jsem nevěděl. Tak aspoň ušetřím, až ty destičky jednou budu měnit. Akorát je zajímavé, že v dílenské příručce Brzdové systémy pro Fabii III se o nich pořád píše: "18 - Držák třecího segmentu; při výměně třecích segmentů vždy vyměnit; přiřazení --> Elektronický katalog originálních dílů"
  14. shrek_85

    Brzdy

    @ferokuldaKupoval jsem je před rokem na Fabii I: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1j0615231-meziplech-skoda-26025.html a myslel jsem, že pasují i na Fabii III. Podle VINu mi to teď taky píše, že na Fabii III nepasují. Na první pohled ty brzdy vypadají úplně stejně, ale na Fabii III jsem ty zadní ještě nerozebíral, protože ty zatím (4 roky a 48 000 km) fungují zcela bezúdržbově.
  15. shrek_85

    Brzdy

    To lepidlo časem povolí, i když brzdy nerozebíráš. Na funkci to nemá vliv. Když dáváš ty původní destičky zpátky, tak není potřeba je znovu přilepovat. Meziplechy tam z výroby jsou a při výměně destiček by se podle dílenské příručky měly dávat vždy nové meziplechy. Když ty staré meziplechy mají správný tvar a trochu je přimázneš vysokoteplotní pastou, tak budou taky fungovat. Bez meziplechů bych tam destičky určitě nedával. K origo destičkám se teď nepřibalují ani meziplechy ani nové šroubky na přichycení třmenu. Když jsem to kupoval na skoda-dily.cz, tak jsem jenom za origo meziplechy + šroubky dal 712 Kč. Za tu cenu se dá koupit neoriginální sada i s destičkami.
×
×
  • Vytvořit nový...