Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Konstrukčně starý, ale ověřený :kol-142: . Dvě jednašestky nenabízí jen Škoda, ale i VW a Audi a asi vědí dobře proč to MPI do těch aut ještě strkaj :). Mě spíš mrzí, že to FSI ve Škodovce není standartně montovaný v šestikvaltu jako například právě ve VW, protože asi se mnou budeš souhlasit, že na dálnice by se šestka hodila a auto by to utáhlo a v takovým případě si myslím, že by se pro FSI rozhodlo investovat více lidí.

Ne, zatím o tom nepřemýšlím, možná někdy. I když věřím, že chip od sportmotoru bude kvalitní, tak přesto na to nemám ještě odvahu :unsure: .

Jo šestka by se občas hodila, ale jelikož nejezdím dálnice denně (k nejbližší dálnici to mám 80km) a většínou jezdím do 150km/h dálnici tak ta šestka zas pro mě není tak nutná. Kdesik jsem četl, že Golf V s 1.6 FSI má šestku jen o krapánek delší než OII s 1.6 FSI.

Kolik točí 1.6 MPI na pětku při 140km/h? (tachometrových) Mě točí 3850 ot/min

krysarr: díky za odpověď

Marios: při 140 km/h ti to takhle přesně neřeknu, ale bude to někde lehce nad 4000 ot/min.

krysarr: díky za odpověď

Marios: při 140 km/h ti to takhle přesně neřeknu, ale bude to někde lehce nad 4000 ot/min.

Nz :)

Jj, taky tocim nejak tak. Ja bych do pridelani sestky sel, kdyby to nekdo delal, kdyz jsem mel jeste nejakej rozumnej najezd. Davat v poslednich letech Eurotuningu 25k, kdyz to ma najeto hromady km, nema cenu, ale za zivotnost auta by se mi ta investice bohate vratila, kor ted pri vetsich kolech.

  • Autor

Nalákalo mě to dobře,ale jsem ze Zlína-trochu z ruky :(

Nz :)

Jj, taky tocim nejak tak. Ja bych do pridelani sestky sel, kdyby to nekdo delal, kdyz jsem mel jeste nejakej rozumnej najezd. Davat v poslednich letech Eurotuningu 25k, kdyz to ma najeto hromady km, nema cenu, ale za zivotnost auta by se mi ta investice bohate vratila, kor ted pri vetsich kolech.

Ještě se zeptám... kupoval jsi k tomu ten sportovní vzduchový filtr K&N jak doporučujou?

Ještě se zeptám... kupoval jsi k tomu ten sportovní vzduchový filtr K&N jak doporučujou?

Jj, ale asi az pul roku pote, co mi to cipovali. Mel jsem tam predtim nejakej jinej, pak ho vyhodil, bylo to k prdu, ale po cipu to znat je, takze ho vozim porad, jen cistim asi tak 5x castejs, nez doporucuje KN :)

Jj, ale asi az pul roku pote, co mi to cipovali. Mel jsem tam predtim nejakej jinej, pak ho vyhodil, bylo to k prdu, ale po cipu to znat je, takze ho vozim porad, jen cistim asi tak 5x castejs, nez doporucuje KN :)

A je to s tím filtrem znatelně lepší jo?

Nalákalo mě to dobře,ale jsem ze Zlína-trochu z ruky :(

Kdyby sis to nechal někdy chipnout, tak určitě poreferuj a napiš postřehy ;)

A je to s tím filtrem znatelně lepší jo?

Samozrejme se nedaji cekat zazraky, ale malinko to znat je, jde to ochotnejs do otacek. Bez cipu to ale je celkem na prd :) S cipem bych ho tam dal zas, nemit ho tam :)

Zitra sem hodim aktualni udaje po vymene. Rychla jizda uz se konala a to poradna, zatim se nerozsvitila kontrolka. Tak to zitra vse zanalyzuji a napisu.
Trochu se u tech 55KW strácejí stírací kroužky na pístech! :worthy
  • Autor

A jak je to emisema na STK ?

A jak je to emisema na STK ?

"2. Vyhovuje motor i po chiptuningu provedeném firmou Sportmotor emisním předpisům?

Ano, pokud by motory neprošly emisní kontrolou, nemohly by být, v souladu s platnými zákony, provozovány na pozemních komunikacích. Podmínkou ovšem je správná funkce všech systémů vozidla (všech čidel, těsnost sacího systému, turbodmychadlo, vstřikovače atd.).

Motor 1.9 TDI 77 kW s chiptuningem Sportmotor prošel úspěšně měřením emisí v TÜV-ÚVMV Praha dle EHK83 a splňuje tedy EURO4.

Jedná se o kompletní test, kterým procházejí všechny nové sériové motory jdoucí do výroby, ne o emisní kontrolu v rámci STK." [sportmotor.cz]

tady ej řeč o benzínu, ale mělo by to bejt stejný. nicméně už se našel někdo, kdo udělal tuhle, dle mě nesmyslnou investici?

tady ej řeč o benzínu, ale mělo by to bejt stejný. nicméně už se našel někdo, kdo udělal tuhle, dle mě nesmyslnou investici?

O TDI se píše až od druhého odstavce, takže předpokládám, že odpověď v prvním odstavci je obecně pro všechny motory.

Našel.. zkus se podívat o pár příspěvků výš.

ale to je krysařík a jedničková oktávka. podle mě je to zbytečnost

Tohle 100pro delaji tesnici krouzky na zdvihatkach ventilu a prave to ze se ti to objevuje kdyz jedes vyssi rychlosti => vetsi otacky motoru a unika ti olej do valcu a spalujes ho. Doporucil bych ti vymenu neni to zase az tak drahe a muze ti to usetrit katalizator apod. Pokud se ti teda neobjevuje olej v chladici kapaline a po jinych takovychto zaludnostech(pak z toho kouka tesneni pod hlavou apod. zverstva) ... mam stejnou zkusenost z OI a z Felicie 1.6, v obouch motorech po 150tkm vymena techto tesneni a pak byl zase pokoj od dolevani oleje, ale chce to opravdu zjistit zda to jeste neunika nekudy jinudy.

K tomu servisu sou to nejaky paka tohle je nejcastejsi oprava techto motoru...po skrtici klapce teda :)

PS: Samozrejme vytahane rozvody nemaji vliv na spotrebu oleje...jen bych si na takoveto rozvody daval pozor..potkany motor neni vubec nic prijemneho!

Jestli je to zbytečnost nebo ne nevím, proto zjišťuju informace, kdybych o tom v budoucnu třeba uvažoval.

Že u přeplňovaných motorů se ten výkon softwarově dá zvednout podstatně výš než u atmosféráků je jasná věc, ale ta cena je tomu taky úměrná.

"Životnost u přeplňovaných motorů závisí především na stylu jízdy, na pravidelně prováděných servisních prohlídkách v souladu s doporučeními výrobce vozidla, včasné výměně rozvodového řemenu (pokud je jím motor vybaven) v souladu s doporučeními výrobce a výrazně rovněž na kvalitě používaného paliva a motorového oleje (proto doporučujeme použití plně syntetických olejů a pouze značkových paliv a to bez jakýchkoliv dodatečných přísad). Zde může dojít při běžném používání a zejména při dodržení výše uvedeného, ke snížení životnosti max. o 5%, u motorů nepřeplňovaných nedochází ke snížení životnosti vůbec. " [sportmotor.cz]

Zatím si říkám proč ne.. pokud to udělá spolehlivá firma, která má dlouholeté zkušenosti a poskytuje záruku, lidé jako krysarr si to vychvalují, chování motorů se zlepší, lehce menší spotřeba něco z investovaných peněz vrátí, atd. Třeba někdy zjistím negativní argumenty, který můj názor definitivně změní.

pozor na marketingový hlášky na stránkách úpravců, tomu nikdy 100% nevěř

pozor na marketingový hlášky na stránkách úpravců, tomu nikdy 100% nevěř

To máš pravdu!

Cimbu a Sportmotoru bych ze všech úpravců ale už asi věřil nejvíc. ABC Tuning bych nenechal sáhnout ani na ventilek po tom, co se napsalo a jaký měli lidi zkušenosti.

Já bych se toho tak nebál. Taky o tom uvažuji. Bavil jsem se o tom s Rosťou ze zdejšího fóra a ten mi to jen doporučil. Měl to na jednom ze svých aut (myslím, že to byla FELICIA)

To je pravda , měl jsem to ve Feldě 1.6 a dodnes s tím chipem motor jezdí a opravdu velice dobře.Jediné co Feldy je asi jiné oproti Okině-tam se provádí skutečně HW zásah do desky tištěných spojů v ŘJ-výměna procesoru a ještě snad něčeho, takže v servise nemůže nastat situace, že by chip smazali-a taky se to nikomu za 10 let co jsem s Feldou jezdil nepodařilo.Překvapujete mě, že v Okině se jen nahraje nový SW do ŘJ a není výměna procesoru.I u atmosférického motoru chip smysl má taky, protože pomůže zvednout krouťák v nižších otáčkách a i když ne o moc je to znát a v běžném ježdění to pomůže.Motor se rychleji nadechne k většímu výkonu.Samozřejmě turbo to nenahradí ale ještě jsem neslyšel o žádné firmě, která by k atmosférickému motoru dodatečně montovala turbo, byť jen k měkkému přeplňování.

Samozřejmě chipování atm. motoru nepřináší velký přínos výkonu ale je taky podstatně levnější.

U tý atmosféry bych se toho vůbec nebál a mít MPI tak už jezdím s čípkem. :)

Dobře, a jakýho úpravce byste doporučili? Mně příjde nejsympatičtější zatím ten Sportmotor, když tak pročítám ty názory a zkušenosti.

Dobře, a jakýho úpravce byste doporučili? Mně příjde nejsympatičtější zatím ten Sportmotor, když tak pročítám ty názory a zkušenosti.

Já jsem měl chip od Cimbu a 10 let v 1.6 Feldě a OK, bez problémů. Ve firmě jsme měli chiplou od Cimbu i 2.0TFSI v RS a taky bez problémů.

Sportmotor bohužel neznám tak se nemohu vyjádřit.

Upraveno od Rosta1.8

Zkušenosti nemám, ale asi bych zkusil Sportmotor.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.