Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

Bladik

Uživatel
  • Počet příspěvků

    1 059
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Statistiky prodejce

  • 0
  • 0
  • 0

Popularita

104 Výborná

1 Sledující

O uživateli Bladik

  • Hodnost
    Veterán
  • Narozeniny 11.3.1982

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://
  • ICQ
    334220788

Návštěvy profilu

1 442 zobrazení profilu
  1. Bladik

    Kódování funkcí na Superba III (VCDS)

    Ahoj, to jsem nechtěl, zase rozohnit takovou debatu..pokusím se to vysvětlit, i když to asi nebude úplně erudované :) Jde o to, že se naprosto změnil projev na sešlápnutí brzdového pedálu a i jeho účinnost na sílu sešlápnutí je jiná, prostě lepší. Např. pomalé popojíždění do garáže, tzv. na doraz, jde pomocí jemného sešlapování brzdového pedálu úplně v pohodě, do tohoto zásahu jsem vždy posledních pár cm poskakoval a reakce na pedál byla přímo katastrofální(podotýkám, že nemám zapnutý autohold). @bojler to co si napsal tak o něco takového se jednalo
  2. Bladik

    Kódování funkcí na Superba III (VCDS)

    Nee ty brzdy nemají nic společného s DCC či úpravama co dělal Ferda, ale asi by to spíše lépe popsal on...pokud teda bude chtít :)
  3. Bladik

    Kódování funkcí na Superba III (VCDS)

    Včera, po dlouhé době, návštěva u Ferdy....a asi jako vždy a jako každý naprostá spokojenost. Po upgradu asistentů pozoruji ohromné zlepšení v DLA. Lane asist se chová dle mého lépe...akorát mi přestal fungovat ve městech(tipuji pod 50km/h) a nebo se mi to zdá? :) Samozřejmě ostatní věci jako je vypnutí rekuperace, rozšířené nastavení DCC-club sport je fakt znát :) ... Ale co bych vyzdvihl jsou ty brzdy...taková kktina, ale úplně jiné chování...tohle je fakt super a nečekal jsem že to poznám. Ferdo díky..
  4. Bladik

    monitor výkonu

    Zkoušel jsem několikrát a nic nefunguje. Lze dodělat pouze Offroad režim, ale ten je pro standardní ježdění k ničemu.
  5. Bladik

    Rekuperace energie

    Ok, tak poslední oponentura...když budu řídit alternátor tak budu řídit jeho otáčky a na tom jsme se shodli, že je to velice nehospodárné. Budícím proudem řídím hodnotu výstupního napětí, tzn. že v podstatě reguluji elektrickou veličinu, nikoliv mechanickou.... Kdybych si dal pokaždé korunu když podřízeným vykládám i velice jednoduché věci několikrát než-li pochopí co chci, už bych dnes byl někde na soukr. ostrově a nemusel řešit rekuperaci ve svém autě :)) Howgh Zpět k rekuperaci: Dnes na palubáku +3° a rekuperace běžela naplno :( ... to by mě zajímalo jak je to teda s tím omezením na teplotu a nebo jestli se hodnota hraniční teploty neinkrementuje o nějakou bulharskou konstantu.
  6. Bladik

    Rekuperace energie

    Ano napsal si to správně dokázat to neumíš a také spoustu jiných věcí neumíš... Ale kdyby sis přečetl mé následné komenty(po tom v kterém jsem na tebe zaútočil) tak jsem v podstatě potvrdil tvůj popis...akorát napsané v CZ :) A trvám na tom, že alternátor se musí nabudit před nastartováním vozu a pak se pouze budícím proudem reguluje výstupní napětí....tzn. alternátor se neřídí, řídí se to co teče z něj. misocko mal si pravdu s tym riadenim alternatora = misocko měl si pravdu s tím řízením alternátoru
  7. Bladik

    Rekuperace energie

    Ano citoval jsem odborný terminus, protože evidentně OnMiT i ostatní pisatelé ví o čem mluví...jenže v tvém případě hrozí akorát rozdávání mínusů a ničeho jiného. Závěr: Rekuperace je blbost, díky ničení baterky ničí přírodu mnohem více, než-li těch pár gramů CO2.
  8. Bladik

    Rekuperace energie

    @OnMiT312Princip je evidentně trošku jinde: při rekuperaci se napětí na regulátoru sníží pod napětí akumulátoru (asi 12 V). Spotřebu elektřiny pak kryje energie uložená v akumulátoru. Magnetické pole rotorového a statorového vinutí alternátoru posune vektor síly odporu do příznivější oblasti zátěžové charakteristiky. Alternátor tak pracuje s nižším odporem, takže z klikové hřídele spalovacího motoru odebírá menší mechanickou energii. Tzn. že alternátor musí být nabuzen a kryje určitou spotřebu energie. Jak se systém vyrovnává s dvěmi různými zdroji o různých hodnotách napětí, které by se z principu měly mezi sebou vyrovnávat to už bude asi trochu vyšší dívčí. Spotřeba vozu ve standardním režimu - RJ, světla, rádio, zesilovač, chod motoru a vše s ním spojené co spotřebovává el. energii při palubním napětí 12V musí být v desítkách A => tohle baterka nemůže dlouhodobě ustát :( Máš pravdu, změnilo se toho opravdu hodně....
  9. Bladik

    Rekuperace energie

    @misocko - nechápeš základy - alternátor generuje proud tím, že s ním motor "otáčí", na výstupu z alternátoru leze něco co se musí usměrnit a to je to co se právě řídí/reguluje. Alternátor dává do systému proud, který si žádají zátěže ve vozidle. Systém odpojuje nedůležité spotřebiče, tak aby nezatěžoval alternátor a tím pádem ušetřil pár kapek paliva a emise. Alternátor se neřídí, ten se prostě točí podle toho jak se točí motor(ideální otáčky alternátoru, aspoň za mé doby, byly 8-10 tis.), můžeš řídit a regulovat to co jde z něj a případně tím, že odpojíš zátěž tak snižovat jeho "mechanický" odpor vůči motoru. Alternátor je přesně řečeno přeměna kinetické energie na energii elektrickou. K tomu buzení, alternátor se musí nabudit ještě před nastartováním vozidla, dochází k tomu při otočení klíčku do polohy 1...jak tento systém funguje u bezklíčkového startování nevím, jestli se budí alternátor hned po otevření vozidla a nebo jestli systém budí alternátor při zmáčknutí tlačítka start a po nabuzení teprve nastartuje ... to nevím. Na vývoji systému napájení el. soustavy vozidel včetně dobíjení jsem pracoval cca před 15-ti lety a ledaco se od té doby změnilo :) @Lukas_86 - ano já jsem zářným případem, kdy mě tento skvělý systém dojebal baterku a popisoval jsem někde v minulosti této zaplácané diskuze. Bohužel odešla v naprosto nejhorším možném dni po 100km ujetých na dálnici a poté co jsem auto ustrojil a připravil tak, aby mohlo vozit nevěstu, jsem ho už nenastartoval a na baterce bylo celých 9V(stáří vozu - 2roky a 130 000 - bohužel většina dálničních na tempomat)! A myslím, že pochopení, jak systém funguje, včetně principu není úplně špatné i pro ostatní. Tyto systémy fungují pouze v laboratorních podmínkách. Ať už se na principu funkce alternátoru shodneme nebo ne, tak rekuperace brzdné energie je prostě absolutní blbost.
  10. Bladik

    Rekuperace energie

    V podstatě máte oba pravdu, jen jsou tam "drobné" nepřesnosti z hlediska systému řízení a elektriky jako takové. Alternátor neřídíte, alternátor zatěžuje motor podle toho kolik si vozidlo žádá proudu. PWMkem se může řídit akční člen nikoliv generátor jako takový. V případě, že dojde k brždění motorem, řídící jednotka která se stará o dobíjení baterky "připojí" nabíjení na max a používá rychlodobíjení, což může být jak zvýšeným napětím tak i maximálním proudem co baterka vydrží. Proto je také nutné při výměně baterky nakódovat v řídící jednotce hodnoty vyměněné baterky. Aspoň si teda myslím, že podle toho jednotka počítá maximální napětí a proud, který může dát do nabíjení. To jestli je tohle řízené nabíjení řešeno pomocí PWM to už nevím na to musí odpovědět jiní.
  11. Bladik

    Rekuperace energie

    Neosuhlasím, mě odešla baterka asi po 2,5 roce a to během léta. Odešla z minuty na minutu...ráno jsem nastartoval ujel po dálnici 100km na benzince zhasnul a už skoro nenastartoval. Druhý den ráno jsem již nenastartoval...a to auto používám na dlouhé cesty(nyní po 3a1/4 roce mám najeto 160tkm ) a docela dost brzdím motorem...musím říci, že jsem si myslel, že o svém autě vím hodně, ale o této "feature" jsem netušil a ledacos mi tím došlo => tohle chci fakt vypnout
  12. Bladik

    Výrobní vady a špatné zpracování Superbu III.

    Nerozumím tomu proč bys to lepil sám, když je to v záruce?? Korozi na tažněm jsem měl po půl roce provozu. Na druhou stranu musím přiznat, že tažné používám hodně často...cca 1-2x do týdne. Ta koroze se dá docela solidně očistit a pravidelně promazávám, od té doby je klid. To samé mi řekli ve Škodovce, odřené používáním=pravidelně promazávat a mám takový dojem, že takovýto postup je napsán i v údržbě v návodu...někde mi to servisák ukazoval.
  13. Bladik

    DSG řadící páka

    To by mohlo byt podobne, ale zkusenosti s tim nemam
  14. Bladik

    DSG řadící páka

    Tak jsem se konečně o víkendu odhodlal a dotáhl jsem ten návod jak na výměnu DSG voliče. Doufám, že je popis dostatečně detailní a v případě špatně použitých obratů či výraziv mimo automotive hantýrku se omlouvám, opravdu jsem neměl čas se psaním odborného článku. V případě, že by to někdo chtěl ve voze přemontovat a necítil se na to, mohu nabídnout své služby, mám za sebou čtyři výměny a už vím co a jak a kde na co šáhnout aby to povolilo Výměna voliče DSG.docx
  15. Bladik

    DSG řadící páka

    Není čas se k tomu dostat :( ... pokusím se co nejdřív to zmáknout...
×