Jirik.DC Vloženo 1. Květen 2008 Sdílet Vloženo 1. Květen 2008 Jó tachometrových To ti fotka nestačí? Tak nějak nevím, co bys ještě rád věděl a viděl víc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cippis Vloženo 1. Květen 2008 Sdílet Vloženo 1. Květen 2008 (editace) bože můj... to sou zase hlody...ty píšeš, že si pořídíš něco, co ti bude výkonově vyhovovat... a máš Oktu 1.9 TDI... a o 1.6 MPI říkáš, že je to tragédie... bože... Kdo tu tvrdí že jezdím s 1,9Tdi . S tou jezdí jen maželka, já má svýho S-Maxe, měl jsem i BMW X5 4,4i, ale to jsem raději prodal. Tam je těch koní na mě moc, až na zabití a zatím se nedokážu moc ovládat, tak abych je nechal odpočívat a doslal spotřebu pod 30. Protože mám tu možnost vybrat si pro jízdu mezi OII 1,6 MPI,1,9 i 2,0 TDi tak jsem si dal s 1,6 Praha - Ostrava a zpět a doufám, že již nikdy více. Rozjet se to dá, ale pružnost 0, po té co tě zpomalí kamion v levým , tak zrychlení šnek. Díky fakt ne. Nechci se tu s Vámi hádat, je to můj názor a především majitelé těhle motoru si je budou hájit do roztrhání těla. Dal jsem ji při koupi OII manželce na výběr mezi 1,6 a 1,9 Tdi po té co se v tom svezla na 1,6 s díky odmítla¨, že je to nějaký chcíplí a to měla mooc hezkou výbavu Prostě investované tisíce do pofiderního chipu, který mi snad zvedne výkon o pár klokanů mi prostě nesedí. Chápu lidi co mají 1,6 MPI - jezdí to relativně levně, tiše a málé nároky na udržbu, malá POV. Ale pokud moje srdce volá po výkonu a pružném zrychlení, tak 1,6 není dobrá volba. Prostě s 130Nm nebo kolik to má, nemůžeš čekat zázraky. Jednoduše shrnuto při mém nájezdu cca 80k km ročně a to 95% po dálnici potřebuju auto co zrychluje jaksi bez potíží jen tak mimochodem lehkým tlakem na plyn Editováno: 1. Květen 2008, autor: cippis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 1. Květen 2008 Sdílet Vloženo 1. Květen 2008 Kdo tu tvrdí že jezdím s 1,9Tdi . S tou jezdí jen maželka, já má svýho S-Maxe, měl jsem i BMW X5 4,4i, ale to jsem raději prodal. Tam je těch koní na mě moc, až na zabití a zatím se nedokážu moc ovládat, tak abych je nechal odpočívat a doslal spotřebu pod 30.Protože mám tu možnost vybrat si pro jízdu mezi OII 1,6 MPI,1,9 i 2,0 TDi tak jsem si dal s 1,6 Praha - Ostrava a zpět a doufám, že již nikdy více. Rozjet se to dá, ale pružnost 0, po té co tě zpomalí kamion v levým , tak zrychlení šnek. Díky fakt ne. Nechci se tu s Vámi hádat, je to můj názor a především majitelé těhle motoru si je budou hájit do roztrhání těla. Prostě investované tisíce do pofiderního chipu, který mi snad zvedne výkon o pár klokanů mi prostě nesedí. Chápu lidi co mají 1,6 MPI - jezdí to relativně levně, tiše a málé nároky na udržbu, malá POV. Ale pokud moje srdce volá po výkonu a pružném zrychlení, tak 1,6 není dobrá volba. Prostě s 130Nm nebo kolik to má, nemůžeš čekat zázraky. Jednoduše shrnuto při mém nájezdu cca 80k km ročně a to 95% po dálnici potřebuju auto co zrychluje jaksi bez potíží jen tak mimochodem lehkým tlakem na plyn OK, ale tak trochu si protiřečíš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cippis Vloženo 1. Květen 2008 Sdílet Vloženo 1. Květen 2008 (editace) Kde ? co? Prostě jen konstatuju, že 1,6 pro mně neee i kdyby měla 5 chipů, 4,4 taky néé protože tam je problém udržet se na uzdě jak s rychlostí ,tak spotřebou ( faktury za servis taky výborný , gumy a brzdy bylo nekončící story) . Jedinou rozumnou volbou pro mne je středně silný ropák. Bohužel prachy neseru, tak jsem dal vale 6 válcovým variantám ( cena servisu fakt stojí za to), až jsem skončil v S maxu. Manželky OII je moje první mbéčko a vzhledem k cenový politice MB a zastaralosti modelu zatím i poslední. Snad facelift pomůže... Editováno: 1. Květen 2008, autor: cippis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ViktorMPI Vloženo 1. Květen 2008 Sdílet Vloženo 1. Květen 2008 Už jsou tu zas ty Nm.. má to víc než 130 a diesel bude mít snad vždycky víc. Chápu, že turbo je příjemná záležitost a ta "dieselová sportovnost" může poskytnout člověku pocit, že "letí", ale realita je taková, že zrychlení má 1.9 o 0.5 s lepší než 1.6 a to musí možná ještě dobře řadit.. a to je podstatný rozdíl že , jak moc se asi projeví v běžným provozu?! V pružným zrychlení ten rozdíl asi bude o něco větší a když jezdíš velký náběh km s drtivou většinou po dálnicích, tak je jasný, že atmosférický benzín není nejvhodnější volba. Asi pro tebe jsem jeden z těch hájitelů svých motorů, ale nejsem žádným zastáncem jedné či oné varianty, jen někdy nechápu to argumentování, že 1.6 je v porovnání s 1.9 něco slabýho, jen proto, že nedisponuje turbem s jeho příjemným efektem při záběru většího krouťáku v menším spektru otáček, což je logický. K tomu chipu.. to přece není jen o tom zvednutí těch pár klokanů jak říkáš.. pokud poskytovatelé chiptuningu nelžou, tak motor z výroby má určitý rezervy, který dokážou vyplnit (zklidnění motoru, lepší ochota jít do otáček, lepší reakce plynu, větší využití energie, menší spotřeba..). Zkoušel jsem několikrát nalít 100 oktanový benzín a bylo poznat, že mu chutná víc bež N95 a že ta energie je líp využívána.. jasně, není to nic převratnýho, taky to možná pozná jen ten, kdo ten motor už zná, ale pokud něco takovýho dokáže udělat i ten malý chip, tak proč ne? Cena je tomu úměrná, nemusí to být jen o zvyšování výkonu o desetikoně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ViktorMPI Vloženo 1. Květen 2008 Sdílet Vloženo 1. Květen 2008 Marios: je to tak, u toho benzínu to zrychlení opravdu tak necítíš, ale je tam. Měl jsem půjčenýho Roomstra 1.4 TDI a i u něj byl cítit lehký turboefekt, ale v reálu při pohledu na tachometr to šlo dost pomalu (zrychlení 16.5 s). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ViktorMPI Vloženo 1. Květen 2008 Sdílet Vloženo 1. Květen 2008 Já když to sledoval, tak jsem to měl stejně jako Jirik, ale tak mě napadá, jestli to nemůže třeba o těch 100 otáček zvednout klimatizace?! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OII Vloženo 1. Květen 2008 Sdílet Vloženo 1. Květen 2008 Také přihodím svou trošku do mlýna.Šest let jsem jezdil služební OI s motorem 1,6. S naprostou spokojeností jsem nalítal 350 000 km a nikdy jsem nepociťoval méněcenost na dálnici (jedině někdy ve čtyřech lidech a přeplněném kufru). S motorem jsem byl natolik spokojen, že jsem si OII s 1,6 koupil domů.Nové služební mám OII 1,9, takže můžu srovnávat. Akcelerace dle mého mínění je prozatím u 1,9 malinko větší, ale zvuková hladina je vysoko. To 1,6 při akceraci není tolik slyšet, proto vzniká dojem že to nejede. Ale koncové rychlosti jsou naprosto stejné. A to svou 1,6 nemám ještě pořádně zajetou. Jediný výrazný rozdíl je spotřeba ve prospěch 1,9 ( z 1,9 ujedu na nádrž 870 km s 1,6 tak 740). Ale když se vrátí ze služební cesty a sednu do svojí 1,6, tak si myslím že to auto nemá motor - prostě balzám na uši. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirik.DC Vloženo 1. Květen 2008 Sdílet Vloženo 1. Květen 2008 To Marios: Pardon..tak fyziku sem tahat nebudu..on totiž už samotný přenos práce z motoru na kola bude nejspíš nějaký dar z hůry, co nemá s fyzikou a mechanikou nic společného..stejně tak přenos vůbec není mimo jiné o násobení momentu přes převody atd..to už vůbec nic takového v poháněcím ústrojí člověk nenajde, že. Koukni do vzorečků a pak se vyjadřuj, ono totiž i tady platí, že jablka patří k jablkům a hrušky k hruškám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cippis Vloženo 1. Květen 2008 Sdílet Vloženo 1. Květen 2008 no vrátí me se k meritu věci. Nikomu 1,6 neberu, já říkáme pro ně to není. Známá s ní jezdí po městě za 7,5l. Téma řeší cip do tohle motoru. Já tvrdím že to nemá smysl, pokud někomu nestačí má si koupit něco, aby mu to výkonově vyhovalo, že vydané peníze jsou neadekvátní zisku PS. Prostě než tam něco bastlit, tak bych to poslal do světa a koupil si něco co mi bude vyhovat. Dnešní trh je tááák bohatý jen se podívat okolo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ViktorMPI Vloženo 1. Květen 2008 Sdílet Vloženo 1. Květen 2008 Na tohle jsem už reagoval "cippis: já myslím, že chiptuning nemusí být pro ty, kterým výkon nevyhovuje, jen je tendence ho mít vyšší, jinak by to eReSáci asi nedělali." Je to furt dokola.. jistým způsobem pravdu máš, jiným zas ne. Fakt je ten, že chiptuning se dělá a ještě asi dlouho dělat bude. Jestli to je dobrá věc nebo není nevím, protože s tím nemám zkušenosti, takže všechno je to pro mě zatím jen takový teoretický. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krysarr Vloženo 2. Květen 2008 Sdílet Vloženo 2. Květen 2008 (editace) Prosil bych zpet k tematu od slintu nekoho, kdo vi neco jen z toho, co jedna baba povidala a potrebuje machrovat a pritom jezdi fordem, dekuji Editováno: 2. Květen 2008, autor: krysarr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dadacek Vloženo 2. Květen 2008 Sdílet Vloženo 2. Květen 2008 (editace) 1 l = 32 Kč? na co to jezdíš?já kupuju Natural 98 za 30,20 Kč NA NAt 95 v Brně ceny šly fest nahoru.. momentálně Shell za 31,7.. Pod 30Kč v Brně asi neseženu.. Ceny nat 98 jsou někde jsou kolem 34 aji a výš :´( Proto při cestě přes Olomouc tankuju tam (hodně levný benál). Vorlajz: a nebo máš zlatou kartu do makra se slevou na benál Editováno: 2. Květen 2008, autor: dadacek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dadacek Vloženo 2. Květen 2008 Sdílet Vloženo 2. Květen 2008 Já když to sledoval, tak jsem to měl stejně jako Jirik, ale tak mě napadá, jestli to nemůže třeba o těch 100 otáček zvednout klimatizace?! Nebude to spíš, že každej motor je originál a každej to může mít + - těch 100 otáček? Jinak mých 3900 bylo bez klimy a dobře, mohlo to být třebas i 3850.. (při 130 je lepší se více věnovat řízení jak přesné poloze otáčkoměru). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 2. Květen 2008 Sdílet Vloženo 2. Květen 2008 To Marios: Pardon..tak fyziku sem tahat nebudu..on totiž už samotný přenos práce z motoru na kola bude nejspíš nějaký dar z hůry, co nemá s fyzikou a mechanikou nic společného..stejně tak přenos vůbec není mimo jiné o násobení momentu přes převody atd..to už vůbec nic takového v poháněcím ústrojí člověk nenajde, že. Koukni do vzorečků a pak se vyjadřuj, ono totiž i tady platí, že jablka patří k jablkům a hrušky k hruškám Si mě špatně pochopil. Já to myslel tak, že k tomu abychom doložili že benzín je rychlejší jak dyzl nepotřebujeme znát principy fyziky. Stačí se podívat do letáku škodovky a porovnát "zhruba" stejné motorizace, i když ono slovo stejné není na místě pač porovnávat atmosféru benzín a turbodyzl je rozdíl. Nicméně i tak jak jsem psal výše, tak benzín bude vždy rychlejší jak podobný (podobný jen výkonem v kW) dyzl a Nm může mít kolik chce, ale dokud k těm Nm nepřidá i trochu využitelné spoktrum otáček tak bude vždy horší... K tomu není fyzika potřeba, k tomu stačí umět číst. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KRYSIMLADE Vloženo 2. Květen 2008 Sdílet Vloženo 2. Květen 2008 No, zjednodušeně řečeno, výkonem je dána maximální rychlost, zrychlení se odvíjí od kroutícího momentu.. Kuci nefim... Tak mam asi 1.6 zdechlou o(( Zkouseli sme 1.9Tdi na 16'' proti me 1.6Mpi na 16'' Bez klimatizace rovinka nebyla sance do kopce nebyla sance vubec. S klimatizaci to nekomentuji. Na 1.9Tdi nebyla skoro znat na 1.6Mpi dost... Proveden krizovy test tedy kazdej test vzdy oba ridici. Prostor - Za Dobrisi na starem letisti. Delka 1 Km Auta mela plne nazdrze a byla zahrata na provozni stav- Aby ten naftak jeste pak odjel o)) Tak nevim... Bud mam mizernou 1.6 ikdyz na Vagu je vse ok. Nebo proste neco nesedi v realite nazoru co tu ctu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
creck Vloženo 2. Květen 2008 Sdílet Vloženo 2. Květen 2008 no spis by asi bylo vhodnejsi porovnavat auta jako 1.6 - 1.9 SDI , 1.8T,2.0T - 1.9TDI, atd... je asi jasne ze 1.9 s turbem bude o neco zatahovejsi (i kdyz tu s motorem 66kw jsem v pohode i na rozjezd s 1.6 dostal) velmi zajimava by podle me osobne byla motorizace 1.6 s turbem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ViktorMPI Vloženo 2. Květen 2008 Sdílet Vloženo 2. Květen 2008 Tak mam asi 1.6 zdechlou o(( Takhle bych to asi taky viděl, když ti vypnutí klimy hne s autem. no spis by asi bylo vhodnejsi porovnavat auta jako 1.6 - 1.9 SDI , 1.8T,2.0T - 1.9TDI, atd... Tak to si nemyslím. Srovnával bych výkonově srovnatelný auta. Turbo nemusí znamenat vždy výhru. velmi zajimava by podle me osobne byla motorizace 1.6 s turbem Tak to by porvalo, to by ty 1.9 zfouklo z cesty . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KRYSIMLADE Vloženo 3. Květen 2008 Sdílet Vloženo 3. Květen 2008 Takhle bych to asi taky viděl, když ti vypnutí klimy hne s autem. Mno je cas to VAGem nastavit na default a zkusit. Zavady to zadny nepise. Uvidime Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 4. Květen 2008 Sdílet Vloženo 4. Květen 2008 Vorlajz: a nebo máš zlatou kartu do makra se slevou na benál nn... v Makru benzín skutečně nekupuju... jezdím na JETku... a tam byl minulý týden N98 za 30,20 a teď je za 30,80 ... jinak stooktany stojej u OMV a Benziny 33,50... ale v DC už 34,50.. prostě v Ústí je ten benzín relativně "levný" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dadacek Vloženo 4. Květen 2008 Sdílet Vloženo 4. Květen 2008 Grrr, 98ka levnější jak prostá 95ka u jakýkoliv neznačkový benzinky Kam jsem se to nastěhoval.. Začínám sledovat spotřebu tabulkou v exelu stáhlou zde na foru tak uvidíme jak kecá palubák.. ještě mám jakousi java apli, ale uvidíme.. Když budu mít dobrou náladu dám koktě napít 98 či 100 a uvidíme jestli to poznám Po euforii z koupě jsem do ní lil V Povery, ale výkon nikde nic.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ViktorMPI Vloženo 4. Květen 2008 Sdílet Vloženo 4. Květen 2008 dadacek: ja zkusil už V-power Racing 100 a Vervu od Benziny a poznat to je, ale musíš už motor znát. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dadacek Vloženo 4. Květen 2008 Sdílet Vloženo 4. Květen 2008 Viktor: a reálnej přínos otho, že to je o 3ká dražší ? Mě přijde, že ani ne..? Nebo možná jak píšeš, ještě neznám natolik svůj motor.. (aspon se bodíky sbíraj když už nic ). Nebo spíš než znát motor, když to má ještě prd najeto, tak to taky nemá výsledný efekt ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 4. Květen 2008 Sdílet Vloženo 4. Květen 2008 Když budu mít dobrou náladu dám koktě napít 98 či 100 a uvidíme jestli to poznám Po euforii z koupě jsem do ní lil V Povery, ale výkon nikde nic.. dle mě úplně zbytečný.... má-li auto jezdit minimálně na N95 je zbytečný tam lejt něco "lepšího"! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dadacek Vloženo 4. Květen 2008 Sdílet Vloženo 4. Květen 2008 Vorli neska sem V Pover nalil do Fábky, měla prázdnou, kvůli klíčence jsem se slitoval, a po nastartování, zařazení 1 a 2 jsem se nestačil divit jak vystřelila.. Povině jsem přikázal do Fáby tankovat V Pover.. v Oktě se mi toto ještě nepovedlo, tak nevím Ale prostě občas ji dopřeju něco lepšího jak "obyčejný" benzin.. Nevím čím to, ale na víčku mám dokonce N91/95 a ne 95/98 jak je to v návodu a u jinejch 1.6 Oktávek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.