Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den,

 

máme v domácnosti 2 vozy:

 

1)      Škoda Octavia III, 1.6 TDI 81kW Ambition Combi

Datum První Registrace: 8.3.2016

Stav Tachometru: cca 120 000

 

2)      Škoda Rapid, 1.0 TSI 70 kW Monte Carlo Spaceback

Datum První Registrace: 30.5.2018

Stav Tachometru: cca 120 000

 

Chystáme se jeden z těchto vozů prodat.

Hlavním kritériem pro prodej je, nechat si ten vůz, u kterého se dají očekávat menší náklady na opravy v horizontu následujících cca 3 let.

Předpokládány nájezd je cca 15 000 km a to především ve městě.

Vzhledem k plánovanému použití nehraje roli to, že Octavia je větší auto vyšší kategorie, opravdu jde pouze o očekávatelné náklady na nutné opravy.

 

Předem díky.

Diesel do mestaj e skor trapenie...na druhej strane ten trojvalec ktovie kolko vydrzi. Tazka dilema :-) Je to loteria ale zase tieto modely nemaju drahe ND...Asi by som predal Octaviu.

Tříválcové litrové TSI jsou docela držáky, neni to nějaký systémový problém. Odhadovat náklady na údržbu je těžké, pokazit se může cokoli a to člověk nepředpoví. Rapid by mohl být levnější na údržbu a případně opravy, ale jak jsem psal, toto je jen předpoklad a je to loterijní v podobě konkrétního kusu.

I když nehraje roli použití ve městě, stejně kvůli tomu bych zvolil Rapida, do města je agilnější, líp se s ním parkuje a diesel do města na krátké jízdy je nesmysl. Nákladově díly a opravy OIII, a ještě k tomu diesel, budou vyšší.

Octavia je, co se týče komfortu, úplně jinde. 

Na druhou stranu, při opravách TDI motoru jsou náhradní díly v průměru až třikrát dražší než u benzínového motoru. Najetých 120 tisíc kilometrů už je stav, kdy mohou začít odcházet drahé součástky.

Například spojková sada stojí 6 tisíc korun u benzínu oproti 20 tisícům u TDI. DPF/CAT vyjde na 68 tisíc vs. 24 tisíc korun. Vstřikovač je za 14 tisíc oproti 2,8 tisíce. Palivové čerpadlo stojí 8 tisíc u benzínového motoru, ale u TDI až 40 tisíc korun – vše ve prospěch TSI.

Je to jenom o tom jestli řešíš ekonomiku, nebo užitou/komfortní hodnotu.

Upraveno od LosDavos

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.