michal032 Vloženo Úterý v 21:00 Sdílet Vloženo Úterý v 21:00 Mám měsíc nového Enyaq RS a při nabití baterky na 100% mi ukazuje dojezd 414 km. Mám možnost srovnat se stejným Enyaq Sportline (85) a zde pokud je nabitý na 100% ukazuje 515 km dojezd. Máte někdo srovnání? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OnMiT312 Vloženo před 17 hodinami Sdílet Vloženo před 17 hodinami (editace) Vypocet predikce dojezdu je podobne jako u aut se spalovacim motorem predevsim zavisly na spotrebe behem predchozich jizd. Pokud se budu s autem pouze courat po meste nebo pojedu klidnou jizdou mimo mesto s nizkou spotrebou, muze dojezd po plnem nabiti klidne vystoupat nad 500 km. Pokud doletim domu po ceste na dalnici, muze predpokladany dojezd spadnout nekde ke 300km. U BEV do tohoto vypoctu navic ve vetsi mire vstupuje teplota baterie a okolni podminky. Odpoved na otazku dojezdu pro plne nabity Enyaq s 82kWh muze baterii znit: "Nekde mezi 300 a 600 km". Stale jde jen a pouze o odhad dojezdu a realny dojezd bude opet predevsim zavisly na podminkach a zpusobu jizdy. Navic ve tvem pripade nelze asi primo srovnavat dvoumotorovou RS verzi (predpokladam na 21" kolech) s jednomotorovou Sportline 85 verzi (asi na 20" kolech). Stejne jako u 4x4 verzi spalovacich aut, bude i zde, co se tyce spotreby, ctyrkolka vzdy v nevyhode. Pokud mas podezreni, ze neni neco v poradku s trakcni baterii, doporucuji ti si koupit BT ODB II dongle (napr. ELM327) a zkontrolovat parametry baterie pres CarScanner. Nemyslim si vsak, ze odhad dojezdu 414 km na plne nabitou baterii je u RS verze je "podezrele" malo. Editováno: před 17 hodinami, autor: OnMiT312 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal032 Vloženo před 14 hodinami Autor Sdílet Vloženo před 14 hodinami Díky za reakci. Chápu, že záleží hodně na stylu jízdy podle kterého se pak v průběhu jízdy mění celkový dojezd. Nicméně baterka má svojí kapacitu a pokud nabíjím na 100% měla by pořád ukazovat stejnou hodnotu, která se samozřejmě potom v průběhu jízdy mění a to na základě jízdního profilu, využívání dalších spotřebičů v autě, atd. Další zjištění. Včera ráno jsem nabil na 100%, ukazovalo dojezd 421km. Ráno sednu do auta, vyjedu z garáže a dojez mám 380km. Vážně by mě zajímalo, kde se ty hodnoty berou a jak se přepočítávají ?? BT ODB II mám a tam jsem nic nezjistil. Možná koukám špatně? Přikládám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OnMiT312 Vloženo před 12 hodinami Sdílet Vloženo před 12 hodinami Max energy content 78.2kWh, aktulalni stav 77.2kWh. Rozptyl napeti clanku 8.1mV je vpohode, ale je to vysoke SoC, takze je to vybalancovane. Neni tu teplota, ale jinak hodnoty z CarScanneru se mi zdaji byt OK. Ten rozdil dojezdu prave muze byt zmenou teploty baterie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal032 Vloženo před 11 hodinami Autor Sdílet Vloženo před 11 hodinami Diky. Takže podle OBD vše v pořádku? pokud to tedy chápu správně, tak podle údajů baterka se mi nabije v pořádku, skoro do plna. Kde najdu údaj o degradaci baterky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OnMiT312 Vloženo před 10 hodinami Sdílet Vloženo před 10 hodinami Udaj o degradaci resp. SoH je pouze vypoctena hodnota udavajici kolik energie je baterie schopna pojmout pri plnem nabiti v pomeru k jeji vyuzitelne kapacite. Vychazime-li z toho, ze Enyaq MY24 udava pri max. SoC vyuzitelnou kapacitu 78.2kWh a tvuj realny aktualni stav byl 77.175kWh (predpokladam ze snimek je pri plnem SoC), tak je vypoctena hodnota SoH 98.7% (tudiz degradace 1.3%). Tyto hodnoty ale opet nezohlednuji jeji teplotu a pocet cyklu (ve tvem pripade pouhych 5 full cyklu). Predpokladam, ze mas najeto neco kolem 2 tis. km. Tudiz bych pockal alespon dalsich 10 full cyklu, kdy BMS bude mit vice dat a pak bych auto pomalu nabil na AC na 100% a podival se na hodnoty zjistene hodnoty znovu. Samozrejme je dobre oboje vztahovat ke stejne teplote baterie, jinak muzou byt vysledky zavadejici, protoze s klesajici teplotou baterie (zvlaste pak pod nulou) rapidne roste jeji vnitrni odpor a tak klesa i jeji vyuzitelna kapacita. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal032 Vloženo před 8 hodinami Autor Sdílet Vloženo před 8 hodinami Fajn, díky. Mám najeto cca 1200 km. Degradace 1.3% 😞, tak to jsem zvědavý kam to půjde dál. Zkusím tedy chvíli počkat a pak změřím znovu. Je ještě nějaký údaj z BMS, který bych měl sledovat? Baterku a její ukazatel dojezdu při 100% nebudu řešit. Je to zavádějící a neustále se to bude měnit, bohužel nevím jaké vstupy se berou pro výpočet. Viz moje ranní zjištění, kdy mi večer říká nájezd 421 km a ráno při rozjezdu 380km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OnMiT312 Vloženo před 5 hodinami Sdílet Vloženo před 5 hodinami S degradaci 1.3% bych si vubec hlavu nelamal. 1. Tento vypocet je hooooodne orientacni a hlavne nezohlednuje teplotu, takze realne to muze byt klidne mene (nebo vice). 2. Z RC modelu si pamatuji, ze nektere Li-ion clanky dosahly sve plne kapacity az po 5-10 cyklech. Samozrejme je to jina chemie a jiny level, ale i to zde muze hrat roli. 3. Soucasna degradace tak mala, ze se pohybuje spise v rozmezi statisticke chyby a vyrobnich toleranci. Proto bych vyckal a zaver udelal po vice nabijecich cyklech. Zde ale pocitej s tim, ze v prvnich dvou letech je casova degradace nejvyssi, pak nasleduje temer stagnace aby se nasledne zacala projevovat degradace vlivem poctu provedenych cyklu. Studii pro NMC chemii je dostupnych na netu hromada Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.