Přejít na obsah

Spotřeba ve skutečnosti - 1.5 TSI, 110 kW


tomashewk

Doporučené příspěvky

Ahoj, pro stávající, případně i budoucí majitele Sup4 by nebylo od věci zde trochu posdílet zkušenosti se spotřebou této motorizace v reálném provozu. Případně by se diskuse dala rozvinout i směrem k nějakým typům, jak s touto motorizací jezdit efektivně.

 

Moje zkušenosti/spotřeby:

 

Superb IV 1.5 TSI 110 kW, kombi, najeto kolem 3000 km, tankuji obyčejný N95 u EuroOil. Nepoužívám VIF (zatím).

 

image.thumb.jpeg.537c41d2dedc650f9988dde7d3dad527.jpeg

Rychnov nad Kněžnou - Praha (cca 2/3 trasy po dálnici - zde nastaveno na tempomatu 140 km/h, výškový profil - spíše z kopce), spotřebu jsem moc neřešil

 

image.thumb.jpeg.989e62550e9fc3ab4b8ed478856857f6.jpeg

Praha - České Budějovice (cca 2/3 trasy po dálnici - zde nastaveno na tempomatu 140/150 km/h, výškový profil - spíše do kopce), spotřebu jsem moc neřešil

 

image.thumb.jpeg.f30f491eee171cf843d2c835e2895569.jpeg

Nové Hrady - Tábor - Milevsko - Praha (cca 1/2 trasy po dálnici - zde nastaveno na tempomatu 130/140 km/h, výškový prodil - docela z kopce), spotřebu jsem moc neřešil

 

image.thumb.jpeg.6af1fb963c0accfb432bc61ef696d645.jpeg

Tachov - Praha (cca 4/5 trasy po dálnici - zde nastaveno na tempomatu 130/135 km/h, výškový profil - docela z kopce), spotřebu jsem se snažil řešit a přesto výsledek nic moc

 

Snažím se aplikovat poznatky Martina Vaculíka ke stejnému motoru z O4 (1.5 TSI m-Tec), kde se mu daří spotřeba 4,7l/100km. Ale chápu, že Superb a ještě combi má k liftback Octavii docela daleko. Navíc Vaculík do svých Loděnic jel z Prahy poměrně hodně z kopce.

 

https://www.auto.cz/video-martin-vaculik-radi-jak-jezdit-usporne-tentokrat-zadarmo-146696

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chce to viac predvídať a maximálne využívať plachtenie a ak je vzdialenosť na spomalenie plachtením moc krátka, tak zase brzdiť čo najviac motorom (=so zaradenou rýchlosťou).
Ak ja sa s 2.0 TSI (S3 facelift liftback) dokážem dostať pod 5 litrov, tak sa to určite dá aj s 1.5 TSI v S4 (aj keď je to kombík). Treba si odjazdiť niečo, zvyknúť si na jazdenie s týmto motorom (u mňa to trvalo asi 10 tisíc km),  minimálne adaptívny tempomat a prevodovku dať do Eco režimu a pôjde to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, kdysi jsem míval manuál a tam jsem brzdil motorem jedna radost. Tato S4 je ale automat, takže brzdění motorem/rekuperaci dělá auto samo dle radaru (pokud se přibližuje auto) nebo dle prediktivního tempomatu - blížím se k obci/zatáčce apod. Vůbec nevím, jak bych autu mohl jinak brzdění motorem vnutit (možná podřaděním pádlem? - ale to je pak hrozně vytočené). 

Všechno mám na režim Eco hned od začátku :-).

No, budu to dál pozorovat a podávat hlášení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, ak práve plachtíš a vidíš, že dopravná situácia bude vyžadovať brzdenie, tak je dobré hneď ťuknúť do pádla, aby tam bol zaradený nejaký rýchlostný stupeň. Nemusí byť nízky a nemusíš túrovať motor do červeného, môže to byť aj najvyšší možný prevod, pointa je v tom, že pri zaradenej rýchlosti je spotreba nulová, kým pri plachtení ak motor beží tam je nejaká spotreba.

Príklad takejto situácie je, keď sa blížiš ku kruhovému objazdu mimo obce. Ak pustím plyn/vypnem tempomat takých 800 metrov pred kruháčom, tak pekne k nemu doplachtím a zhruba 30-35-kou ho prejdem. Ak ale počas toho vidím, že pri vjazde do kruhového objazdu stále čakajú autá, alebo z iného dôvodu ten kruháč nebudem môcť prejsť bez zastavenia, tak ťuknem do páčky podradenia, čím dosiahnem, že autom do dorazím do kruhového objazdu trochu neskôr, čo znamená, že stojím kratší čas, je vyššia šanca, že nakoniec nebudem musieť zastaviť lebo dorazím o pár sekúnd neskôr a zároveň som tých posledných pár (sto) metrov oproti plachteniu išiel s nulovou spotrebou. Podotýkam ale, že ja nemám (mild-)hybrid pohon a nepoužívam ani stop-štart systém auta, lebo stále vypínanie a štartovanie motora mi je proti srsti.

Druhý zaujímavý príklad je, keď sa blížim 70-kou ku svetelnej križovatke s pomerne rýchlim cyklom a z diaľky vidím, že práve naskočí červená. Som napríklad 400-500 metrov ďaleko. Ak budem plachtiť, určite musím pri križovatke zastaviť a budem tam čakať povedzme 10-15 sekúnd. Ak namiesto plachtenia začnem okamžite brzdiť motorom, pravdepodobne dorazím v čase, kedy síce už naskakuje zelená, ale autá predo mnou sa rozbiehajú moc pomaly a nakoniec budem musieť aj takmer, alebo úplne zastaviť a rozbiehať sa takmer/úplne z nuly. Ak ale hneď v momente naskočenia červenej intenzívnejšie zabrzdíš klasickou brzdou napr. zo 70 na 35-ku a zvyšných povedzme 350-450 metrov budeš plachtiť/dobrzďovať motorom (podľa situácie), tak kvôli nižšej rýchlosti bude trvať dlhšie a kým prídeš na ku križovatke, stihne naskočiť zelená, aj autá pred tebou sa už stihnú dostatočne rozbehnúť, a ty začneš akcelerovať napríklad z rýchlosti 15-20 km/h a nie z (takmer) nulovej rýchlosti, čo je samozrejme lepšie pre spotrebu.


Jednoducho:

  1. Čo najviac plachtiť a jazdiť bez brzdenia.
  2. Ak to bez brzdenia nepôjde, tak namiesto doplachtenia radšej spomaľovať so zaradenou rýchlosťou.
  3. Snažiť sa prvé dva body aplikovať tak, aby opätovná akcelerácia začala s čo najvyššej počiatočnej rýchlosti.
  4. Čo najviac predĺžiť čas toho kým je auto v pohybe (ideálne s nulovou spotrebou) a čo najviac skrátiť čas státia (platí pre deaktivovaný stop-štart).
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo, tohle je všechno jasný. Nejdůležitěší zásada - neztrácet kinetickou energii, tj. zbytečně se nezastavovat a zbytečně se nerozjíždět + u aut předchozích generací platilo, že brzdění motorem je vždy lepší než volnoběh, protože volnoběh taky něco polyká. 

 

U těch m-Hev je to ale teď s bržděním motorem a volnoběhem úplně jinak. Motor je schopný i během plachtění vypínat a při brždění motorem spíš dochází k nabíjení reverzibilního 48V akumulátoru, jež do nějakého krouťáku dovede motoru pomáhat se zrychlením a zároveň jej nahazuje při Start & Stop. Tedy toliko teorie. V praxi mi ale přijde, že auto hlásí volnoběh, ale na otáčkoměru není ručička na nule, tj. motor stále běží. Olej je na 100 stupních, takže kvůli tomu, že je motor studený to není. Na druhou stranu to neukazuje žádnou okamžitou spotřebu. No, budu to muset ještě víc sledovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tento motor mám, najazdené cca 10 000 km, ale mám liftback - trošku lepšia aerodynamika.

nedávno som išiel trasu Trenčín Bruntá/Bruntál Trenčín a obe som dal pod 5 L/100km, tam ale nieje dialnica, keď sa ide prevažne dialnica tak mám normálne okolo 6 L/100 km, jazdím tak 140km/h, ale adaptívny tempomat moc nepoužívam, len keď je fakt prázdna dialnica, s tempomatom to žerie určite viac, nevie predvídať.

Ďalej mám vypnutý ten ekoasistent ktorý rieši rekuperáciu (sám ti pribrzďuje za autami, pred obcami), keď je zapnutý tak to niekedy necháva zaradené a zapnutý motor aby mohol rekuperovať, ja radšej jazdím predvídavo a keď dám nohu z plynu chcem aby vyradilo a zhaslo motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...