Přejít na obsah

Turbodúchadlo


tudorko

Doporučené příspěvky

Mám O1 81kw tdi a turbo začína raplovať.Padalo do núdzoveho režimu tak som rozchodil tyčku dal som aj wd-sprej.Už to nepadá do núdzaku ale tyčka podla mna ešte nechodí tak lahko.Turbo má za sebou 200-tisíc km.

Čítal som tu na forume o čistení turba aj som to hovoril opravárom ale oni sa boja do toho pustit.Jednému známemu to vraj robily v bratislave za 9000sk.

1-Keby som sa ja pustil do rozobrania turba a vyčistenia tak by som usporil pekny balík ,lenže to netreba potom vyvážiť?A kolko má potom životnosť

2-Mám možnosť kúpiť nové nepoužite turbo za 15000sk brať či nebrať?

Kolko stojí nové turbo,lebo som počul aj 50000 aj 20000 a na netu neviem najť cennik

Dakujem za odpovede

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám taky ten problém!někde sem četl že se ta tyčka dá nahmatat z vrchu ale neumím to najít!nahmatám turbo,z obou stran potrubí a zespod je hadička nic víc sem nenašel.jak se k té osičce dostanu?jinak nevíte náhodou jaké použít hadičky?v servisu mi tlačí 5m za 1500 kč,méně mi prý nedají že je to tak od dodavatele! :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nahmatat se dá úplně v pohodě, vychází z regulační podtlakové plechovky, takže je zhruba uprostřed turba. Když za ní zvrchu vemeš a zatlačíš ji do plechovky měla by jít bez zadrhnutí. Když nastartuješ motor, měla by zajet do plechovky. Pokud se tak nestane, pak je naklápění zatuhlé a je potřeba rozpůlit turbo a vyčistit ho. Vřele doporučuji navštívit zde zmiňované fŕum dieselpower, najdete tam velmi mnoho informací a návodů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja som najprv ohnul silnejší drát a zo spodku som zahákol na vrch tyčky a ťahal som horedole. Potom som to robil aj z vrchu pomocou tyčky asi 6mm a tláčal som do banky.Po vyskúšaní už to nepadalo do núdzaku ani na 3800-4000 otáčkach.

KOlko stojí nové turbo?

post-26-1169885296.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

acháááááááááááááááááááááááááááááá!já si říkám do pí .....,kde to je,zespodu plechovky hadička,z vrchu je nějakej šroub bo co,tooooooooojooooooooo,díkes zítra to jdu prubnout znovu ale jestli se nehne tak to mám prolít oilem?přece ho nebudu v téhle zimě vyndavat a nechat ho vyčistit za 4 tága ne?nejsem hnup ne?a po nastartování má tedy zajet?celá?ne!?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když vezmeš za to táhlo rukou a sjedeš s tím do spodní polohy, tak přesně tak by to mělo udělat samo po nastartování. Nic olejem neprolívej, zatuhlé je to uvnitř mezi naklápěním a stěnou, kde se usadily saze,kde to stejně neproleješ. Když se poptáš na Dieselpoweru, kluci to dělaj i za míň peněz 1.000 - 2.000,- a jistě i tady by se našel někdo, kdo by ti to udělal. A pokud táhlo nezajede dolů, nemusí být samozřejmě problém nutně v turbu. Může být prasklá membrána v plechovce a tím unikat podtlak díky kterýmu se turbo nepřeklápí. Vadný může být i ventil N75, kterej je zodpovědný právě na naklápění lopatek v turbu. To lze zjistit přes VAG.

P.S. - já svoje turbo taky "rozhejbal" tím, že sem hodněkrát hejbal s tím táhlem a už sem najel asi 20.000 km a zatím vše OK.

Editováno: , autor: Matrix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jo,ale kolega tudorko psal výše že to rozchodil wd-40,no mě to turbo šlo když jsem to kupoval,dostal jsem se na max.rychlost což je ted nemožné,pak jsem se párkrát pokoušel dostat výš ale od 120km/h auto výrazně zpomalí anejede,chcípnu natočím a zase to jde,jdu tedy na to kouknout

jinak na volnoběh to nevypadne tak asi jen při zátěži

Editováno: , autor: octaviaman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Typické padání do nouzového režimu. Je vidět že ty lopatky budou zatuhlé fest. Ale tam nejde o tu osičku, tu klidně postříkej, ale nebude to mít moc valnej vliv si myslím. Problém totiž vzniká uvnitř turba, jak ukazují přiložené fotografie.

post-26-1169993046.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A takhle vypadá zruba podobně turbo jako máme my, akorát že tohle má jinde tu u plechovku na naklápění. Ale z toho můžete vidět to táhlo a jeho vliv pohybu na naklápění. Všímejte si spíš té plechovky, co je v pozadí, jakoby vespodu toho turba.

post-26-1169993339.jpg

Editováno: , autor: Matrix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak hotovo,no co myslíš?5mm víc ani tuk!postříkal jsem to tím wd,no a ted budu v nějakých těch intervalech chodit zkoušet a stříkat atd.atd.!jelikož je venku kosa a dílnu nemám tak to do jara takhle vydržím a uvidíme.nejhorší je že je k tomu přístup jak k penězům.zkusím ještě sundat ten kryt na vrchu motoru,ale asi to nepomůže.ideální by bylo tam něčím na to tlačit přece jen jde to ztuha.jinak říkal tatík že ho kdysi na kamionu u Magnuma čistili taky ARVOU a prý pohoda,každých 100 000 km,a fungovalo dobře,tak nevím jestli mám někoho shánět na čištění,prý to nic není jen se musí pokaždé měnit těsnění.tak budem vidět!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tím WDčkem nevyřešíš vůbec nic... já svoje táhlo zatlačím prstem až až na doraz do plechovky, má to odpor, ale musí to jít bez zadrhnutí. Nejsem schopen odhadnout, jak dlouhý te chod toho táhla je. Ale není to že by to do té plechovky zaje úplně celé samozřejmě, je to omezené tím, na čem je to táhlo přidělané a to opisuje kruhovou dráhu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo,jasně nahmatal jsem něco jakoby T a to vede dál někam k motoru nebo kam to zjevně zatlačuje tu tyčku,ale jak říkám 5mm!myslíš wd nic jo?no já na zarezlý většinou používám brzdovou kapalinu teda pokud je to možné ale tady nevim nevim,sned nějaký odrehzol nebo povolrez.nevím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konečně sem našel obrázek, který vystihuje jak to tam u turba vypadá a na co se má tlačit. Musel sem zabriuzdat až do dílenské příručky Octavie II :) Ale jinak to je to samé. Takže když se zvrchu zatlačí na to táhlo (zvýrazněná část) musí bez zadrhávání chodit ve směru těch šipek. Lépe se nahmatá ta část, do které je táhlo zavěšené. Je to otočný čep s pákou a na té páce je táhlo zavěšené.

post-26-1170087151.jpg

Editováno: , autor: Matrix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže pokud s táhlem jde hýbat a po startu nezajede do nádobky, pak je závada buď ve ventilu N75, v hadicích co vedou k nádobce je díra, anebo může být vadná samotná nádobka.

Pokud s táhlem hýbat nejde, pak je zatuhlé turbo a je potřeba ho rozpůlit a vyčistit. Ventil N75 se dá otestovat přes akční členy ve VAGu, musí cvakat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže pokud s táhlem jde hýbat a po startu nezajede do nádobky, pak je závada buď ve ventilu N75, v hadicích co vedou k nádobce je díra, anebo může být vadná samotná nádobka.

Pokud s táhlem hýbat nejde, pak je zatuhlé turbo a je potřeba ho rozpůlit a vyčistit. Ventil N75 se dá otestovat přes akční členy ve VAGu, musí cvakat.

Já jsem měl také to táhlo nepohyblivé,sundal jsem táhlo z čepu turba a zjistil že je zaseklé táhlo na podtlakové membráně a čep naklápění lopatek chodil dobře. Na vrakáči jsem sehnal jinou membránu a tu pak vyměnil přímo na autě,turbo nemuselo dolů. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...