Publikováno Září 28Zář 28 Zdravím, přemýšlím na objednáním nového Kodiaqu a rozhoduji se mezi 2.0 TSI a 1.5 PHEV. Docela mi vadí absence 4x4 a 3. řady sedadel u PHEV, ale s tím se tak nějak počítá, auto není nafukovací. Co mě ale překvapilo tak je, že PHEV varianta nenabízí nezávislé topení. V technických údajích jsem nikde nenašel jeho přítomnost a tudíž se ptám je tam nebo ne? Pokud ne tak proč tam není možné ho přidat?
Září 28Zář 28 Vzhľadom na možnosť ohrevu/chladenia interiéru zo zásuvky, alebo z batérie, je nezávislé kúrenie vlastne zbytočné. Viem, môže nastať situácia, kedy by sa to hodilo, ale to znamená pridanie ďalších okruhov vody a tým pádom už pre aj tak komplikované PHEV by sa museli robiť dve verzie vodných okruhov. Vzhľadom na malý záujem o túto extra výbavu asi nedáva zmysel to ponúkať.
Září 28Zář 28 PHEV nepotřebuje nezávislé topení. Na rozdíl od TSI umí už v základu nejen topit, ale i chladit (klimatizovat ne jen profukovat vzduchem z venku) zamčené auto. Plyne to z podstaty věci - základní klimatizace i topení je elektrické, aby to fungovalo bez spuštěného/zahřátého motoru. Spouští se přes infotainment nebo mobilem stejně jako přídavné nezávislé topení u TSI.Jediná (divná) limitace tam je ta, že v průběhu "pomalého" střídavého nabíjení (11kW) se spustí topení/chlazení až po nabití baterie. U rychlého nabíjení lze nabíjet i klimatizovat/topit současně.
Pondělí v 19:102 dny Ne, PHEV nezávislé topení opravdu nemá, a neexistuje způsob jak ho tam dostat ve výrobě. Mám objednaný Kodiaq íVéčko, ale je bez. Je to škoda, nyní v íVéčkovém Superbu Webasto mám originál z výroby. Tak to budu muset pět roků vydržet, než skončí záruka a pak se po něčem podívám. Snad mi bude ohřev z baterie stačit, používám to dost často.
před 13 hodiny13 hod No, asi máme rozdílnou definici, co je to vlastně nezávislé topení. 🙂Nezávislé topení je zařízení, které s pomocí přímého hoření fosilních paliv /benzin nebo nafta/ po svém spuštění ohřívá 10-15 minut ledovou vodu, která pak následujících 15-20 minut ohřívá interiér bez nutnosti nastartovat motor. - to Kodiaq II PHEV opravdu nemá a mít asi ani nemůže.Nezávislé topení je systém, který ohřívá interiér vozidla aniž by pro svůj provoz potřeboval zapnutý motor vozidla. - tak to PHEV má. Používá k tomu elektřinu a teplo valí do interiéru téměř ihned. Navíc umí i chladit, takže je to spíš nezávislá klimatizace.Počkej si, až Ti autíčko dorazí. Ono se to blbě porovnává. Mezi 13kWh baterií a 25kWh baterií je docela rozdíl. I to jak zapojuje rekuperaci ve spolupráci s předním radarem. Já při běžném nájezdu po městě vůbec neřeším, odkud se teplo bere a nastupuji vždy do předehřátého a vychlazeného auta. Na delších cestách, pokud vím, že nehodlám nabíjet, tak si jen hlídám, aby kapacita baterie nešla pod 30%. Pro zaryté dieseláky je to určitě obrovský problém a důvod k vystoupení ze všech organizací včetně OSN, pro mě jsou to 3 kliknutí na displeji. To, že nemusím myslet na odjezd 20 minut dopředu a nepřicházím k autu obklopenému smradem ze spalin, oceňuju řádově víc. Upraveno před 13 hodiny13 hod od Petrik
před 6 hodiny6 hod Máš pravdu tak napůl, jak jsem výše uvedl, skutečně mám v autě nainstalované nezávislé topení Webasto (originál z výroby), které při ohřevu pálí benzín a ohřívá vzduch v kabině a jestli ohřívá vodu v chlazení ani netuším, stejně jedu na elektriku, ohřáto mám tak do pěti minut. U toho motor běžet nemusí. Ohřev jenom z baterie je také možný, avšak kvůli nižší kapacitě ubyde z dojezdu. A zase to tolik nesmrdí, bufíka používám i v garáži. Souhlas, když jedu někam dál bez možnosti, tak v baterii nechávám taky nějaké procento, cca 20%.A v létě vychlazení interiéru bez běžícího motoru - super. Občas někde při čekání s chutí pozoruji nechápavé pohledy lidí, když ve vedru sedím v zavřeném autě, u kterého je slyšet jenom nějaký běžící ventilátor 😉PS: A s naftou jsem jezdil 16,5 roku, než jsem přesedl do iV
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.