Přejít na obsah

Bionafta


octavka19tdi

Doporučené příspěvky

Zdar, Znám spustu lidí, co na ní jezdili, teda ještě v době, kdy se prodávala u pump. Vyplatí se to, pokud jezdíš hodně a auto jezdí denně. pak je celkem problém když chceš přejít zpět na normální naftu, musíš vše vyčisti, vyměnit filtr.... Někdo si stěžoval, že to žere těsnění v čerpadle, ale to nevím, moc tomu nevěřím... Když si člověk vezme, co na tom maj nalítáno autobusy kilometrů..... Taky trochu klesne výkon, ale nemám zkušenost u TDI, jen u TD. Je to znát hlavně při akceleraci. Známej má automaty na kafe po celý ČR a jezdí doplňovat směsy, má citroen XM a na bionaftu měl najeto 450 tis. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nabral jsem jednu nádrž čistého MEŘO a zvýšila se mi spotřeba asi o litr, tak jsem si spočítal, že mně to vyšlo stejně jako jet na naftu, tak sem se na to vysral.

Nabral jsem 2x... a kašlu na to... o nějakým ušetření nemůže být řeč. Jedině že bych měl obrovský řepkový pole... nebo podíl v JZD. Žádné problémy jsem nepozoroval, auto jelo tak nějak normálně :huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když jsem kupoval octu tak mi říkali at ji hlavně do toho neberu. Zkoušel jsem to do traktoru a ted jsem měnil všechny filtry tak když se to vezme tak úspora žádná akorát horší výkon.Do auta bych to nedal nikdy sice jsou takový dobroudruzi co to tankují do auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když jsem kupoval octu tak mi říkali at ji hlavně do toho neberu. Zkoušel jsem to do traktoru a ted jsem měnil všechny filtry tak když se to vezme tak úspora žádná akorát horší výkon.Do auta bych to nedal nikdy sice jsou takový dobroudruzi co to tankují do auta. Ekologický přínos - no nejsem si tak jistej, vzhledem k tomu, že výroba vyžaduje nějaké energie. Bilanci jsem nedělal, proč se tím taky zabývat, ale je otázkou, jak by to vycházelo stran celkových emisí.

octa je na to už stavěná, ale prostě se to díky vyšší spotřebě nevyplatí. Sice je levnější, ale zase jí víc projedeš, takže nula od nuly pojde. Mluvím o čistém MEŘU, ne o té míchané s naftou! Meřo podle mně nemá moc šanci, to olej je lepší. Možná si umím představit směs MEŘO/olej, ale to jsem nezkoušel. Když todle ale tankuješ, tak musíš jezdit, protože při delším pobytu v nádrži se kazí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V dnesni dobe so to uz prakticky nevyplati, protoze po vstupu do EU se sjednotila spotrebni dan na klasicke nafte a bionafte. Drive toto palivo nebyla zatizene tak vysokou spotrebni dani kvuli podpore biologickych paliv. Takze ted je cena skoro stejne, prodej rapidne klesl a vetsina cerpacich stanic ji stahla z nabidky.

Kdysi jsem na ni jezdil, spotreba byla vyssi cca. o 5%, vykon nizsi tak o 10%, ale jezdilo se za levno. Nevyhoda byla, ze pomerne snadno v zime tuhnula, takze se musela pridavat aditiva nebo trocha benzinu. To, ze by to zralo tesneni jsem neslysel a to, ze se pak musi vycistit palivovy system pri prechodu na normalni naftu take slysim poprve...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky panove ,takze to nema moc smysl do nadrze lit,asi by se to vyplatilo jen v pripade kdy by byl velkej cenovej rozdil.Takze zustanu u nafty.

klidně si naber nádrž na porovnání a uvidíš. Ale čistý MEŘO asi jen tak rychle neseženeš. Musíš vědět, kam pro to zajet a to to ještě musej prodávat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty naše rotačky bio snesou, ale do commonrailů firma Bosch toto palivo výslovně nedoporučuje ! Jinak mé zkušenosti z dřívějška-výkon v pohodě, ale neustále se mi to zasíralo tím šlemem, a konečná byla když jsem to smíchal s normální naftou, neustálé čištění od toho šlemu-i když dneska to dokonaleji čistěji odstředivkou. Závěrem, do Oktule bych to nedal ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bionafta je hlavně kvůli ekologii a né ceně. :palec2:

jenže tady bych si nebyl až tak jistej tou ekologií, rozhodně olej vyjde z ekologického hlediska mnohem lépe. Jde o to, že se musí započítat i znečištění připadající na výrobu i všech surovin, ze kterých se vyrábí. Musí se započítat i jejich doprava,...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jednoduchá odpověď: http://www.dieselpower.cz/forum/index.php -_- A čti a vzdělávej se.

Moje osobní zkušenost: sníží se výkon, zvýší se spotřeba. Autu se nic neděje. Je jasný, že si svých "miláčků" hledíte a vážíte, ale je to furt jenom diesel, který toho snese docela dost. Jako čirej nesmysl se mi jeví sdělení, že se musí pročistit palivovej systém po přechodu z bio na naftu?????? To kdo vyčet kde?

to TomasB: je vidět, že víš o čem je řeč ;)

Editováno: , autor: kartmen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jednoduchá odpověď: http://www.dieselpower.cz/forum/index.php -_- A čti a vzdělávej se.

Moje osobní zkušenost: sníží se výkon, zvýší se spotřeba. Autu se nic neděje. Je jasný, že si svých "miláčků" hledíte a vážíte, ale je to furt jenom diesel, který toho snese docela dost. Jako čirej nesmysl se mi jeví sdělení, že se musí pročistit palivovej systém po přechodu z bio na naftu?????? To kdo vyčet kde?

to TomasB: je vidět, že víš o čem je řeč ;)

to nikde vyčítat nemusíš.To jsou zkušenosti s tím čištěním palivové soustavy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty naše rotačky bio snesou, ale do commonrailů firma Bosch toto palivo výslovně nedoporučuje !

A kolik lidí má ve škodovce common-rail? ;)

bavíme se o palivu a né o motorech ve škodovkách, jinak dobrý pokus jak se udělat důležitým :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bavíme se o palivu a né o motorech ve škodovkách, jinak dobrý pokus jak se udělat důležitým :D

Aha, tak jsem se asi přehlédl, domníval jsem se totiž, že jsme na škodafóru.

myslím, že ses nepřehlédl, jen jsi nepřekousl, že toto téma vzal někdo více ze široka.... Už to dál nebudu pitvat neb to není smysluplné, měj se -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...