Přejít na obsah

Má smysl ještě kupovat Rapida?


Charbukow

Doporučené příspěvky

Ahoj všichni :)

Uvažujeme o koupi auta za 20tis+/-. Svého času jsem měl Rapida 136 a musím říct, že mě to k němu pořád táhne. To auto má prostě sportovní duši a to se mi na něm líbí. Krásně se v něm jezdilo a až na drobnosti si nevzpomínám, že by s ním byl problém. Mám na něj prostě super vzpomínky.

Otázka zní, jestli ještě dnes má smysl znovu koupit Rapida...? Vím, že nejlepší jsou 136 z posledních let, takže o jiném ani neuvažuji, ale nevím, jak dlouho ještě bude možné u nich prodlužovat STK, jak je to s náhradními díly, servisem, nevím, jak je to teď s palivem, jestli se v tom dá jezdit na Natural, jestli se v tom dá vyjet za hranice atd.

A pokud nedoporučíte Rapida, jaký jiný slušný vůz se dá v téhle cenové kategorii pořídit?

Tak prosím poraďte, vítám každý názor a předem děkuji :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja nevim, do Rapida bych uz nesel - podle me je to uz skutecne minulost a to po vsech strankach.

Kolem 25-30 tis. Kc (kdyz budes chvili hledat) najdes solidniho Favorita z poslednich let (nove modely, tedy 1993-1994) a to je myslim za podobny penize nejrozumnejsi kup. Dilu vsude hromady, dokonce i originalni dily nejsou prehnane drahy (vyjimky se najdou) a servis neni problem, opraví to kazdej mechanik.

No a konec koncu, prestoze dnesni meritka jsou skutecne jinde, bezpecnost (jak aktivni tak i pasivni) Favorita je mnohem vyssi nez Rapida.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
No ja nevim, do Rapida bych uz nesel - podle me je to uz skutecne minulost a to po vsech strankach.

Kolem 25-30 tis. Kc (kdyz budes chvili hledat) najdes solidniho Favorita z poslednich let (nove modely, tedy 1993-1994) a to je myslim za podobny penize nejrozumnejsi kup. Dilu vsude hromady, dokonce i originalni dily nejsou prehnane drahy (vyjimky se najdou) a servis neni problem, opraví to kazdej mechanik.

No a konec koncu, prestoze dnesni meritka jsou skutecne jinde, bezpecnost (jak aktivni tak i pasivni) Favorita je mnohem vyssi nez Rapida.

No nevím, ale ta bezpečnost u toho favorita nebyla o nic vic lepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

no ja nevim proc Rapida nedoporucujete. Ma to temer stejny motor jak facko jen to vypada o 100% lip. Ja mam Rapida a favorit se muze jit zakopat i felinama. Predjedte me v tech kramech kdyz jedu 170km/h Motor mam seriovy. Jestli ma nekdo zajem tak mu natocim video jak jedu tech 170....kdo ma lespi gumy tak 190 taky jde...pri 5500ot/min na 5ku pri stalem prevodu 4,22.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ja nevim proc Rapida nedoporucujete. Ma to temer stejny motor jak facko jen to vypada o 100% lip. Ja mam Rapida a favorit se muze jit zakopat i felinama. Predjedte me v tech kramech kdyz jedu 170km/h Motor mam seriovy. Jestli ma nekdo zajem tak mu natocim video jak jedu tech 170....kdo ma lespi gumy tak 190 taky jde...pri 5500ot/min na 5ku pri stalem prevodu 4,22.

170km/h lol nebo dokonce 190km/h....ale ale

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zde se jako oddany skodovkar (oddany veteranum, ne tem srackam od VW) musim priznat ze tachac u skodovky je opravdu optimisticky, kdyz ukazuje 180 (coz u rapida 136 lze dosahnout) jede ve skutecnosti tak 160 cca. Pokud je v aute rozvodovka 4,22 a lehce se potuni motor (vacka, hlava ...) tak to dokaze jet rychleji, ale musi byt podvozek a karoserie v dobrym stavu. Ne ze to nakej kokot nechal zreznout ... No furt lepci rapid nez HyperTurboPotkan zejo :)

-_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zde se jako oddany skodovkar (oddany veteranum, ne tem srackam od VW) musim priznat ze tachac u skodovky je opravdu optimisticky, kdyz ukazuje 180 (coz u rapida 136 lze dosahnout) jede ve skutecnosti tak 160 cca. Pokud je v aute rozvodovka 4,22 a lehce se potuni motor (vacka, hlava ...) tak to dokaze jet rychleji, ale musi byt podvozek a karoserie v dobrym stavu. Ne ze to nakej kokot nechal zreznout ... No furt lepci rapid nez HyperTurboPotkan zejo :)

-_-

No jasně že VŠECHO je dneska přeci lepší než HTP.......hlavně pomalu 30 let starý 105 - 120 - 130-tky. A všechny tito dnes už zařaditelní do kategorie VETERÁNI jezdí lépe-rychleji, jsou bezpečnější a prostě nej.....

Já můžu srovnávat.....vlastnil jsem taky jednu velice zachovalou 120-tku..... ;)

Editováno: , autor: Marek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jasně že VŠECHO je dneska přeci lepší než HTP.......hlavně pomalu 30 let starý 105 - 120 - 130-tky. A všechny tito dnes už zařaditelní do kategorie VETERÁNI jezdí lépe-rychleji, jsou bezpečnější a prostě nej.....

Já můžu srovnávat.....vlastnil jsem taky jednu velice zachovalou 120-tku..... ;)

Tak samozrejme ze fobie je bezpecnejsi. Ale jinak, v cem je HTP lepci nez motor Š130? Jen emise ;) Kdyz na to slapnes aby to jelo tak to zere jak nezjednany ikdyz ma jen 3 valce. Kdyz fobii tak aspon 1,4 MPI :)

Stary auta sou jen pro lidi ktery to bavi. Samozrejme takovy auto potrebuje vic udrzby, ale pokud to nekoho bavi delat tak proc mu to berete :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jasně že VŠECHO je dneska přeci lepší než HTP.......hlavně pomalu 30 let starý 105 - 120 - 130-tky. A všechny tito dnes už zařaditelní do kategorie VETERÁNI jezdí lépe-rychleji, jsou bezpečnější a prostě nej.....

Já můžu srovnávat.....vlastnil jsem taky jednu velice zachovalou 120-tku..... ;)

Tak samozrejme ze fobie je bezpecnejsi. Ale jinak, v cem je HTP lepci nez motor Š130? Jen emise ;) Kdyz na to slapnes aby to jelo tak to zere jak nezjednany ikdyz ma jen 3 valce. Kdyz fobii tak aspon 1,4 MPI :)

Stary auta sou jen pro lidi ktery to bavi. Samozrejme takovy auto potrebuje vic udrzby, ale pokud to nekoho bavi delat tak proc mu to berete :feve:

Nikdo tady nikomu nebere, že se chce šťourat ve starým autě / i když ho někteří mají opečováváný a vypadá jako nový /. Ale polemizoval bych o tý spotřebě. Všeobecně se stalo již zcela normální, že ten kdo nemá HTP, tak ho automaticky haní.....kolik z těch co to říkají v tom skutečně jelo? A tím nemám namysli 200 m někde na parkovišti u supermárketu.Ale co psal big.boss, že na sériovce lítá v poho 170 tak to asi není až tak zcela pravda...že....a když bude mít lepší gumy tak dokonce 190? Nejsem si jist, ale nemá Š tacháč jen do 180?Pánové držte se v reálném světě.Pokud má ale jistotu a tvrdí, že sem hodí video jak mastí 170 ať to tedy udělá....ale nechci ho při tom potkat nasilnici :-)

Editováno: , autor: Marek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S HTP sem najel asi 500km a bylo to pro me utrpeni. Mozna by se hodil do nejakyho malyho auta, ale ne do fabie, je proste moc tezka. (pominu jeho zvuk a vibrace v urcitym rozsahu otacek ;) )

Ano tachac je do 180 ale funguje dal ikdyz stupnice neni o to nejde, stejne ukazuje tak o 20km/h vic na konci. Ty lepsi gumy to myslel asi kvuli ovladatelnosti, protoze jednou sem dal dopredu zimaky 155/80 tusim a neslo to v 80 ridit :kuk: geometrie OK, jak sem vratil 165/80 tak dobry. Nakonec asi budu mit lepci koupit 175/70, ale to zas utikam od tematu. Realnych 170 udela maximalne rapid 135 ci 136, musi byt ovsem v dobry kondici ...Š130 - nevim nevim, mozna z kopce lol Ale stejne o co go kdyz tu mame urcity omezeni zejo. Treba 50 v obci 90 venku a tak podobne ;) Ono jak psal ze mu udela 170 Š 130 v serii je mozny, protoze to znamena cca 150 v realu :) Rychlost je dobry brat pomoci GPS :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja nevim nevim - spise kdyz uz to vidim nekde na vrakaci ci u dedy ve stodole tak nejak nemam ani chut do toho sednout. Mel jsem MBcko, mel jsem i chvilku 105, pak favo a ted Octu, ale ja bych uz to nekupoval - uz ani v bazarech to nechteji.

Je opravdu videt jak se vozovej park obnovuje. A videt dnes MBcko ci 1203 uz je u nas pomalu raritou

20 tisic tak mozna tak vrazit do malo shnileho fava, jine a mene stare + lepsi Ceske auto za ty prachy nenajdes

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

tak já mám htp i rapida. v dobách největší slávy jel rapid i 190 (tacho) se sériovým motorem.

teď stojí v garáži. chtěl jsem ho prodat, ale nakonec jsem se rozhodl ho zachránit a

provést kompletní renovaci a trochu ho omladit. exteriér zůstane až na pár změn

identický, ale interiér se pomalu překopává na fabii.

mám k tomu autu silný vztah a nemůžu se ho zbavit nebo koukat jak rezne v garáži.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak mam 135ku... ted se opravuji zadni lemy, neni jednoduche to rozjet na 170 tady u nas a na dalnici to mam trochu dal ale pristi vikend ti to natocim pokud nepojedu sam...nehodlam v te rychlosti delat nic jineho nez ridit. A s tou rychlosti sem myslel na tacho a cim ze je to tak o 15km/h min. Jestli myslis ze fakt kecam tak si zajdi na skoda techweb http://skoda.panda.cz a zeptej se na foru. A ver tomu ze nikdo se svoji Fobii htp bys me neujel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak mam 135ku... ted se opravuji zadni lemy, neni jednoduche to rozjet na 170 tady u nas a na dalnici to mam trochu dal ale pristi vikend ti to natocim pokud nepojedu sam...nehodlam v te rychlosti delat nic jineho nez ridit. A s tou rychlosti sem myslel na tacho a cim ze je to tak o 15km/h min. Jestli myslis ze fakt kecam tak si zajdi na skoda techweb http://skoda.panda.cz a zeptej se na foru. A ver tomu ze nikdo se svoji Fobii htp bys me neujel.

A okud jsi? Že bychom to spolu vyzkoušeli, myslím porovnání aut...ty 135 a já HTP......

A souhlasím s Mácou, že těch věčnejch narážek na HTP už bylo dost....

Editováno: , autor: Marek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...