JirkaW Vloženo 1. Červenec 2007 Vloženo 1. Červenec 2007 Dostal se mi do rukou protokol z měření geometrie mého vozu (Fabia Combi) a zaráží mě jedna hodnota. Tou je příklon na přední ose, kde se hodnoty mezi sebou diametrálně liší(vlevo 3°44', vpravo 13°27') . A to i oproti hodnotám záklonu. Zajímalo by mě, jaká hodnota příklonu je předepsána a jaké jsou tolerance, neboť z protokolu to není vidět. A jestli je tato hodnota vůbec seřiditelná a na co má vliv. V servisu nastavovali jiné parametry, ale s tímto nikdo nic nedělal. Auto táhne doprava, nemají na to vliv osazené pneumatiky a já už nevím, co s tím. Citovat
Cagman Vloženo 1. Červenec 2007 Vloženo 1. Červenec 2007 dnes jsem byl nahodou taky .. neporadim s toleranci hodnot, ale u me jsou 9°56' a 9°17' Citovat
jargoon Vloženo 11. Červenec 2007 Vloženo 11. Červenec 2007 (editace) Příklon je úhel osy otáčení spodního kuláku od kolmice na vozovku. Takže buď rameno moc dovnitř/ven (pravé ven, levé dovnitř) nebo blbě díra v těhlici. Že by jsi měl od výroby křivě díru v těhlici pro rejdový čep? Jednu stranu moc svisle a druhou moc nakřivo? Nebo celou nápravnici doprava? Taky se podívej, jestli nemáš urvané silenbloky v rameni. Toto jsou jen teoretické úvahy nad rozdílem těchto dvou úhlů. Taky může být jen nakloněné auto. Znám takové, co si pilovali dírky v rameni pro čep, aby měli na obou stranách stejné úhly. Viz obr. Odklon - A, příklon - B. (Prostřední osa je kolmice.) Odklony máme samozřejmě mínusové, protože máme kola lehce do "A" a ne do "V". Přesto bych se tím netrápil. Editováno: 13. Červenec 2007, autor: jargoon Citovat
Majký Vloženo 12. Červenec 2007 Vloženo 12. Červenec 2007 jí mám příklon vlevo +7°10' a vpravo +11°25' Citovat
Cerf Vloženo 25. Červenec 2007 Vloženo 25. Červenec 2007 Me Fabie taky tahne doprava. Pry s tim geometrie nema co delat. Je to pneumatikama. Stava se to treba kdyz prehodis predni za zadni. Nekdo to resi rozdilnym tlakem v pneumatikach Citovat
fabka2004 Vloženo 25. Červenec 2007 Vloženo 25. Červenec 2007 Me Fabie taky tahne doprava. Pry s tim geometrie nema co delat. Je to pneumatikama. Stava se to treba kdyz prehodis predni za zadni. Nekdo to resi rozdilnym tlakem v pneumatikach ak si bol na geoske a vsetko mas v tolerancii, resp vytargetovane, tak skus vymenit pneu na diskoch, pootacat ci poprehadzovat a uvidi, na 99% to pomoze, mne tiez pomohlo (a laserova geoska za 1200SK ukazala ze mam skoro vsteko v strede a auto aj tak tahalo do strany) Citovat
Cerf Vloženo 26. Červenec 2007 Vloženo 26. Červenec 2007 ak si bol na geoske a vsetko mas v tolerancii, resp vytargetovane, tak skus vymenit pneu na diskoch, pootacat ci poprehadzovat a uvidi, na 99% to pomoze, mne tiez pomohlo (a laserova geoska za 1200SK ukazala ze mam skoro vsteko v strede a auto aj tak tahalo do strany) Byl sem taky na laserove geometrii, vsechno OK. nastesti sem za ni nemusel davat takove hrisne prasule jako ty. Nezbyva nez prehodit predni za zadni. Citovat
Cagman Vloženo 26. Červenec 2007 Vloženo 26. Červenec 2007 zalezi na tom, kde jsi na te geosce byl, ja v Brne, bez zadnych znamych v servisu a litr v haji ... Citovat
fabka2004 Vloženo 26. Červenec 2007 Vloženo 26. Červenec 2007 pozor nielen prehodit zadne za predne, ale aj prehodit tu istu pneu na disku, skratka ju pootocit o 180` v jednom smere (X) a o 180` v druhom smere (Y) Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.