micenko Vloženo 7. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2007 Felicia 1.6 MPi 1996 ma na zohriatom motore volnobežné otáčky 600 ot/min. Klapka bola prehliadnutá a vyčistená v značkovom servise, kedze motor na volnobeh obcas zhasol. Ani po ubehnutí 2000 km sa to nezmenilo. Motor uz nezhasina, ale otáčky su na hranici, ked motor zacina byt "nekludny" 600/min. Na studeno su otacky 1200 a motor bezi pekne. Motor je zivy, ide svizne do otacok, ma pekny zvuk. Ako dosiahnut volnobeh okolo 800 ot/min. Da sa to vobec?. Dakujem za kazdu radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 7. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2007 (editace) Já měl na Felicii 1,6 volnoběžné otáčky kolem 650 a bylo to v pořádku. A dle Škody mají být těch 650 +100/-50 takže by si to měl mít v normě. 800 otáček je u motorů 1,3. Je pravda, že někdy s tím byli problémi a motor zhasínal, třeba některé tuningové firmy když dělaly chip na motoru, tak zvyšovali ty otáčky na těch 800. Editováno: 7. Srpen 2007, autor: KaJe Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
micenko Vloženo 9. Srpen 2007 Autor Sdílet Vloženo 9. Srpen 2007 Ďakujem za odpoved. Asi to je tak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomasch Vloženo 9. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2007 Felicia 1.6 MPi 1996 ma na zohriatom motore volnobežné otáčky 600 ot/min. Klapka bola prehliadnutá a vyčistená v značkovom servise, kedze motor na volnobeh obcas zhasol. Ani po ubehnutí 2000 km sa to nezmenilo. Motor uz nezhasina, ale otáčky su na hranici, ked motor zacina byt "nekludny" 600/min. Na studeno su otacky 1200 a motor bezi pekne. Motor je zivy, ide svizne do otacok, ma pekny zvuk. Ako dosiahnut volnobeh okolo 800 ot/min. Da sa to vobec?. Dakujem za kazdu radu. .. tady ti to "opravěj" za 3400,- kč a bonusem je i vyšší výkon http://www.cimbu.cz/index.php?page=ecu&...p=7&lng=cze Tom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marek250 Vloženo 21. leden 2011 Sdílet Vloženo 21. leden 2011 Mam problém s otáčkami pri studenom motore, po prejdení prvých 200 - 500 metrov, mi po uvolnení plynového pedálu ostávajú otáčky vysieť na 2000, potom až do zohriatia, keď počas jazdy vyradím rýchlosť, tak napr. z 3000 otáčok padne na 1500 kde ručička ostane asi tak 1 - 3 sek. a až potom sa vráti do správnej polohy 800 ot. neviem kde mám hľadať závadu? dakujem pekne Podotikam nerobi to stale,diagnostika nevykazuje zavadu!!!Plynove lanko ma vôlu!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 22. leden 2011 Sdílet Vloženo 22. leden 2011 vyčistit klapku a dát základní nastavení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
octan Vloženo 31. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2012 Zdravím. Potrebujem poradiť pri probléme klesajúceho volnobehu pri zapnutí ventilátoru kúrenia. Pri zapnutí ventilátora na 2,3 alebo 4 volnobeh padne až na 400 . Bez ventilátora cca 900 . Poradí niekto? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 1. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2012 Proměřil bych napětí. Pravděpodobě Ti odchází alternátor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 1. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2012 Nevidím to jako odcházející altík - ten naopak funguje správně (při větším zatížení nějakým spotřebičem ho jeho regulátor víc nabudí, aby vyrovnal pokles napětí v palubní síti). Spíš bych si tipnul na regulační mechanismus škrticí klapky, kterým ŘJ motoru sama nastavuje volnoběh - tato regulace pravděpodobně nefunguje. Vyčisti klapu, s pomocí VAGu překontroluj, jestli ŘJ zvládá řídit servomotorek klapky - a pak budeš chytřejší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
modrafelda96 Vloženo 23. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2012 zajímalo by mě, proč u Feldy 1,6 před faceliftem byly volnoběžné otáčky nižší (asi 640 ot/min.) a po faceliftu byly zvýšeny. Jaký k tomu byl důvod? Na jakou hodnotu byly otáčky po faceliftu přesně zvýšeny? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 24. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2012 Pamatuješ si zvuk starých škodovek 100/110? Ty měly po ohřátí a po vyřazení sytiče volnoběh cca 480-520rpm, ten zvuk by se dal charakterizovat jako "brbly--brbly--brbly--brbly...". Po nich přišly "šáde" řady 105/120 a ty měly od výrobce nastavený volnoběh 820 ± 50rpm - jejich zvuk byl stabilní a plynulé "vrrrrrrrrrrrrr". Spousta motoristů zvyklých na volnoběžné pobrblávání si "stovek" to řešila v servisech a chtěla volnoběh opět stáhnout, jenže dostali vysvětlení, že ty zvýšené volnoběžné otáčky zmírňují vibrace a zlepšují stabilitu volnoběhu, takže lze použít menší otryskování = chudší směs pro volnoběžný chod. Ve finálním součtu to znamenalo snížení spotřeby jenom asi o 0,5dcl na hodinu, což sice u jednoho auta není absolutně nic, ale v součtu na počet aut a dobu životnosti jednoho vozidla to znamenalo poměrně solidní "ekologizující" pokrok. Myslím že u té 1,6 byl důvod pro zvednutí volnoběhu podobný - zlepšení stability otáček, zmenšení "cukanců" při přeřazování - prostě celkově kultivovanější chod, když už po zavedení katalyzovaných výfuků není tolik důvodů pro snižování obsahu nespálených CHx ve výfukových plynech při volnoběhu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DEER Vloženo 8. leden 2013 Sdílet Vloženo 8. leden 2013 (editace) Docela by mě zajímalo jestli mu to pomohlo. Mám obdobný problém s tímto motorem v Octavii - pokud je chladno cca pod 10°C tak po nastartování studeného motoru a následném přidání a ubrání plynu volnoběžné otáčky zůstanou na 2000 a spadnou až po cca minutě. Škrtící klapku jsem dal novou, ale naprosto nic se nezměnilo. Nejde mi do hlavy ta závislost na venkovní teplotě :-/ Další problém mám s pocukáváním při rychlejším přidání nebo ubrání plynu. Na diagnostice v servisu samozřejmě nic nenašli... Editováno: 8. leden 2013, autor: žralok Necituj předchozí příspěvek ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 8. leden 2013 Sdílet Vloženo 8. leden 2013 a bylo uděláno základní nastavení se smazáním adaptačních hodnot, nebo proběhla jen výměna klapky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DEER Vloženo 9. leden 2013 Sdílet Vloženo 9. leden 2013 Radši jsem jim to i napsal: - provést vymazání adaptačních hodnot - provést uvedení do základního nastavení Jestli to opravdu dělali je otázka. Nemohlo by to způsobovat vadné čidlo teploty a tlaku nasávaného vzduchu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 9. leden 2013 Sdílet Vloženo 9. leden 2013 teplotní čidlo by to mohlo být, to by chtělo ale prověřit VAGem v bloku měřených hodnot, mám pocit že u Oktávky 1,6 je dvojokruhové, kdy jeden okruh dává info na budík a druhé dává hodnoty do ŘJ, je možné že jedno bude dobré a druhé může házet nesmysly. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
modrafelda96 Vloženo 14. Duben 2013 Sdílet Vloženo 14. Duben 2013 mám problémy s volnoběhem u Feldy 1,6 AEE, za studena běží motor pravidelně a otáčky jsou v normě, po zahřátí je to také v pořádku, ale pokud je motor horký, třeba když stojím v koloně, tak motor běží nepravidelně, je cítit lehké cukání a je to znát i na otáčkoměru, ale otáčky se pořád drží kolem těch 640 ot/min. Předtím to nedělalo, motor běžel pravidelně i když byl horký. Chtěl bych se zeptat, jestli to mohou být příznaky znečištěné škrtící klapky nebo to spíš vypadá na čidlo teploty? Díky za radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tattol Vloženo 10. Květen 2020 Sdílet Vloženo 10. Květen 2020 (editace) Zdravím, měl jsem problém, že se mi po ohřátí Dusila nedalo se s tím jet, diagnistika určila vstrik a lamda sondu, vyměněno a asi dobrý ale pořád mi litaj otáčky nahoru dolů, takže to nakonec chcípne. Dělá to fakt až po ohřátí za studena klid. Editováno: 10. Květen 2020, autor: Tattol Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pivo Vloženo 24. Květen 2020 Sdílet Vloženo 24. Květen 2020 A co servomotor regulace volnoběhu v klapce sání ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.