Přejít na obsah

2.0 TDI PD (103 kW)


Ludvíček

Doporučené příspěvky

Zdravim vsechny, tak jsem mesic po zaruce v nedeli jedu po dalnici a v cca 120km/hod jsem seslapl plyn a auto naprosto bez reakce proslapl jsem na podlahu a obsolutne zadne zrychleni.Tak jsem zastavil zkontroloval olej, chod motoru na volnobeh a vse OK.Znova jsem auto nastartoval a od te chvili jiz zase bezi jako hodinky.Nesetkal jsem se stim nekdo ?

V servise taky nevedli, tohle ukazala diagnostika VAS.

Zjistena zavada

16618 P0234 000

Regulace plnícího tlaku

regulační mez překročena

Takze vysledek takovy ze mam auto doma ale nevim co snim presne je v servise taky nevedej a ja se jen modlim abych nekde nezustal viset.

Tak kdyby nekdo vedel ..

Mě se to samé stalo u Transportéra 2,5 TDi . Jel jsem po dálnici a podřadil jsem ze šestky na pětku , protože mě to tam poslala nějaká kr... a najednou ,když jsem jíctěl předjet tak nic. Auto zůstalo na těch 90áti a vůbec nechtělo jet . Musel jsem zastavit a znovu nastartovat . Po nastartování to zase jelo jako dřív. Hned další den šlo auto do servisu na výměnu turba. Turbo je vyměněný a auto zase jezdí bez problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netunil jsi motor?

a co jako, kdyby jo ?

Pak by asi záleželo jak je to udělané, né každá úprava je OK ;)

to jistě, ale to se neprojeví jako náhodná ztráta výkonu po ujetí x tisíc km, ale stávalo by se to v určitým režimu pravidelně. To by byla podobná blbost, jako když ty podfukáři z ABC tuning tvrdili, že si jejich SW musí "sednout", než dosáhne optima ! Proto mi ten dotaz stran čipování přišel v tomhle kontextu dost mimo.

Jj, v tom máš pravdu. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Houkání je normální a na rezonance musíš přijít sám.Spolujezdce do kufru a ať zjišťuje.Toho už jsem absolvoval nespočet

Co myslíte, kde vzniká ten pískavý zvuk?

Video a zvuk

tak takhle houkám taky, mám už 116tis. a jinak v poho, ani si už nepamatuju kdy mi to začalo dělat, dny, kdy jsem se neustále rozhlížel a ohlížel po sanitě či policii už mám dávno za sebou, pokud však mám puštěno rádio nevnímám to vůbec.

Editováno: , autor: Rass
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Houkání je normální a na rezonance musíš přijít sám.Spolujezdce do kufru a ať zjišťuje.Toho už jsem absolvoval nespočet

Co myslíte, kde vzniká ten pískavý zvuk?

Video a zvuk

tak takhle houkám taky, mám už 116tis. a jinak v poho, ani si už nepamatuju kdy mi to začalo dělat, dny, kdy jsem se neustále rozhlížel a ohlížel po sanitě či policii už mám dávno za sebou, pokud však mám puštěno rádio nevnímám to vůbec.

jo asi tak. A podivných zvuků se mi dneska ozývá tolik, že už mi to vlastně podivný ani nepřipadá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak toto houkání znám velmi dobře,taky jsem to řešil ze servisama,ale bez výsledku.

Mám firmu s osobní autodopravou a mám mimo jiné i 8x Octávii II,s toho 3x jsou nebo vlastně už částečně byli 2.0 TDi,zbytek 1.9 TDi.Ty 1.9,do nich jen chlapy co pro mě jezdí lejou naftu,sem tam dolejou olej+běžný servis,ale ty dvoulitry jsou chronicky nemocní,ten první co jsem pořídil byl z Března 05 a to bylo opravdu dílo,problémy začali od necelých 50000km vadnými vstřiky,pak 2x turbo,2x hlava válců,setrvák,hydro-zdvihy ventilů pak opět vstřiky atd.nakonec mi došla trpělivost když se ve 213000km zakousnul píst a ojnice proletěla blokem,pochopitelně Boleslav dala od toho ruce pryč,tak jsem pořídil z vrakárny zánovní motor za pětadvacet tisíc,dal se tam,vyřídil jsem předčasné doplacení leasingu a auto šlo fofrem do světa.To samé plus mínus byl druhý 2.0 TDi z února 06 a to měl skoro polovinu km,tam kromě toho zakouslého pístu byli problémy totožné,taky už je díky bohu pryč.

Můj známej-osobní mechanik s autor.servisu mi řikal že to zakousnutí pístu neni nic vyjímečnýho že u těch dvoulitrů za to může špatné mazání pístů,nějaká tryska pod pístem která se ráda přicpává nebo prostě nedostatečně maže,to prý mohlo způsobovat i to houkání.

Mám hromadu známých v mé branži dopravců kteří maji 2.0 TDi i v jiných modelech,Passat,A6,Superb a kteří už maj na něm nějaké ty km natočeny a neni nikdo z nich kdo by ho neproklínal.

Ted jelikož potřebuju aspoň 3x trochu výkonější auta protože ty jezději dálky a fakt plně naloženi tak místo 2.0 TDi pořizuju 1.8TSi a zatim si chlapy chrochtaj spokojeností,tak ještě uvidim co časem se z něj vyklube,ale snad to nebude takovej horor jako 2.0 TDi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Karlos3: s těmi problémy s mazáním máš plně pravdu, problém je, že písty nejsou mazané roztřikem oleje od klikovky ale tryskou, která vstřikuje olej do mazacího kanálu v pístu.Když má motor naběháno přes 200 000 dělá to problémy vlivem usazenim, které se časem v mazacích kanálech vyskytnou.Určitě by pomohlo na 200 000 rozebrání motoru a pročistění mazacích cest-ale protože je to nákladná oprava nikdo do toho nejde. Když kluci diskutovali o chipnutí 2.0TDI 103kW na 178kW měl jsem pochybnosti především o tom mazání, které by bylo potřeba posílit silnějším čerpadlem a většíma tryskama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Karlos3: s těmi problémy s mazáním máš plně pravdu, problém je, že písty nejsou mazané roztřikem oleje od klikovky ale tryskou, která vstřikuje olej do mazacího kanálu v pístu.Když má motor naběháno přes 200 000 dělá to problémy vlivem usazenim, které se časem v mazacích kanálech vyskytnou.Určitě by pomohlo na 200 000 rozebrání motoru a pročistění mazacích cest-ale protože je to nákladná oprava nikdo do toho nejde. Když kluci diskutovali o chipnutí 2.0TDI 103kW na 178kW měl jsem pochybnosti především o tom mazání, které by bylo potřeba posílit silnějším čerpadlem a většíma tryskama.

Ale ten známej-osobní mechanik řikal že to ani mít nemusí mít tolik km,že tam měli auta s lehce nad 100000km,naopak se divil že mě to potkalo až tak pozdě.Jestli to známé houkání způsobuje to že je píst nedostatečně mazán,tak to už byl problém tak od 70-80000km.Vím že chlapy co mi jezdily na těch 2.0TDi tak ty si stěžovali na ty hluky tak od 70000km.

No každopádně 2.0Tdi už mi nesmí přes práh garáže,to se fakt VW vůbec nepovedlo,byl jsem zvyklí že staré TDi bylo vždy bez problémů,chlapy mi na tom vždy nejeli hromadu km ( minim.kolem 400000km ) a nikdy mi ty motory nekleknuli,vlastně i ty současné 1.9TDi PD jsou v pohodě,mám jich 5x s toho 2x už maj nad 300000km a jediné co se u toho dělá je běžná údržba.

To jak se tu někde píše že současné 1.9TDi PD žerou moc olej tak bych to tak tragicky neviděl,měl jsem dříve i hodně starých 1.9TDi,ty které měli klasický servis.interval na 15000km s normál syntet.olejem tak ty jezdily s olej.náplní od výměny k výměně a pak totožný motor od 2001 který měl prodloužení interval na 50000km tak tam už se taky muselo dolejvat,takže mi to nepřijde nějak vyjímečné.

Jinak Octávka 2 je velmi dobrý auto,můžu s vlastní zkušenosti říct že i lepší než Passat,ale ne s 2.0TDi,to je HROB.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak Octávka 2 je velmi dobrý auto,můžu s vlastní zkušenosti říct že i lepší než Passat,ale ne s 2.0TDi,to je HROB.

Potvrzuji, že 1.9TDI je bezproblémové auto, když má dobrou údržbu.Jediné co mi vadí je hlučnost motoru při akceleraci a pod zátěží.Výkonově mi docela stačí i když je fakt, že služebně jezdím většinou sám a s prázdným vozem.Domů jsem si ale koupil raději benzínovou 1.8 TSI-je to mnohem komfortnější jízda a jak tak koukám tak ji máš taky.U mě velká spokojenost s tímto motorem jak to vidíš ty?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potvrzuji, že 1.9TDI je bezproblémové auto, když má dobrou údržbu.Jediné co mi vadí je hlučnost motoru při akceleraci a pod zátěží.Výkonově mi docela stačí i když je fakt, že služebně jezdím většinou sám a s prázdným vozem.Domů jsem si ale koupil raději benzínovou 1.8 TSI-je to mnohem komfortnější jízda a jak tak koukám tak ji máš taky.U mě velká spokojenost s tímto motorem jak to vidíš ty?

Tak přesto že jsem naftovej tak musim uznat že 1.8TSi je fakt velmi povedený motor.Já osobně jezdim s 1.9TDi,jezdim dosti pohodově a klidně,tak mi 1.9TDi bohatě vystačí a navíc už mám s naftou najeto nějaký ten miliónek km tak jsem zvyklí.Je fakt že když byla 1.9TDI PD nová tak jsem se až lekl té hlučnosti při rozjezdu a při akceleraci v zátěži,oproti starým TDI to mělo dosti kovovej tvrdej zvuk,ale přibývajícími km ta hlučnost značně klesala,navíc používám vždy aditiva VIF,jak léto tak zima a ty tu hlučnost taky značně snižují,tak musím říct že když jsem měl nedavno z důvodů servis.prohlídky náhradní Octavii II 1.6MPi tak mi přišla při běžné jízdě o dost hlučnější než moje 1.9TDi,jen ten moment rozjezdu byl tižší,ale následná akcelerace a ostatní jízdní režimy už byla hlučnější.

1.8TSi je ale fakt velmi povedená,118kw s turbíčkem a 250Nm (stejný krouťák jako u 1.9TDi),takže na benzín má síly dosyta,fakt se s tim jezdí krásně,taky je pěkný jak je pořád v tahu bez kolísání,fakt velmi povedené,myslim že timto motorem to má 2.0TDi spočítaný,ještě když je 1.8TSi levnější.

Chlapy co mi jezděj na těch 1.8TSi jsou taky nadšení,dokonce v dálničnim režimu jízdy maji o 1L menší spotřebu než co měli s 2.0TDi,ale zas ve městě maj o necelý litr zas víc,tak s provoznými naklady je to stejné,vlastně i nižší z důvodu absence pravidelných výměn rozvodů (1.8TSi má řetěz ),což je značná finan.úleva.

Ted ještě čeká na obměnu můj poslední 2.0TDi,už je objednána 1.8TSi a musim říct že už aby to bylo,ve středu mi opět volal řidič co mi jezdí na tom poslednim 2.0TDi a opět se mu rozsvítila kontolka výfuk.plynů a navíc bliká kontolka žhavení a píše to Emise do servisu,což už je asi tak potřetí,ale ted to navíc při přidání plynů škube jak zběsilý,v servisu zkusily vše co šlo a nemůžou na to přijít,nevědí co s tim,tak mi volali že žádaj o technickou radu Boleslav tak musim vyčkat.To je fakt neštastnej motor ten 2.0TDi,u tohoto mého posledního 2.0TDi od počátku roku u něj řešily KAŽDÝ MĚSÍC nějakou závadu a už mě to vážně přetalo bavit,navíc v mé branži potřebuju spolehlivost a né se pořád klepat jestli dojedou nebo zas bude někdo volat že se zas něco vysypalo,to fakt ne.Beru že to je jen stroj a ten se může porouchat,ale TOTO,to fakt ne,to neberu.

Té 1.8TSi se nebojim že by byla nějak poruchová,ta stará 1.8T byl taky super motor.Jeden z řidičů které občas najímám externě na výpomoc když moji řidiči nestíhají,měl ve staré Octávii 1.8T a když jí prodával tak měla najeto ke 350000km a bez závad,jen běžný servis.

Ted jsem zvědav na ty Commonraily,během 2-3týdnů mám slíbenou zkušebku s novym 2.0TDi CR co dávaj do nových Audi A4,tak jsem zvědav co to bude zač.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Karlos3: s těmi problémy s mazáním máš plně pravdu, problém je, že písty nejsou mazané roztřikem oleje od klikovky ale tryskou, která vstřikuje olej do mazacího kanálu v pístu.Když má motor naběháno přes 200 000 dělá to problémy vlivem usazenim, které se časem v mazacích kanálech vyskytnou.Určitě by pomohlo na 200 000 rozebrání motoru a pročistění mazacích cest-ale protože je to nákladná oprava nikdo do toho nejde. Když kluci diskutovali o chipnutí 2.0TDI 103kW na 178kW měl jsem pochybnosti především o tom mazání, které by bylo potřeba posílit silnějším čerpadlem a většíma tryskama.

Ale ten známej-osobní mechanik řikal že to ani mít nemusí mít tolik km,že tam měli auta s lehce nad 100000km,naopak se divil že mě to potkalo až tak pozdě.Jestli to známé houkání způsobuje to že je píst nedostatečně mazán,tak to už byl problém tak od 70-80000km.Vím že chlapy co mi jezdily na těch 2.0TDi tak ty si stěžovali na ty hluky tak od 70000km.

No každopádně 2.0Tdi už mi nesmí přes práh garáže,to se fakt VW vůbec nepovedlo,byl jsem zvyklí že staré TDi bylo vždy bez problémů,chlapy mi na tom vždy nejeli hromadu km ( minim.kolem 400000km ) a nikdy mi ty motory nekleknuli,vlastně i ty současné 1.9TDi PD jsou v pohodě,mám jich 5x s toho 2x už maj nad 300000km a jediné co se u toho dělá je běžná údržba.

To jak se tu někde píše že současné 1.9TDi PD žerou moc olej tak bych to tak tragicky neviděl,měl jsem dříve i hodně starých 1.9TDi,ty které měli klasický servis.interval na 15000km s normál syntet.olejem tak ty jezdily s olej.náplní od výměny k výměně a pak totožný motor od 2001 který měl prodloužení interval na 50000km tak tam už se taky muselo dolejvat,takže mi to nepřijde nějak vyjímečné.

Jinak Octávka 2 je velmi dobrý auto,můžu s vlastní zkušenosti říct že i lepší než Passat,ale ne s 2.0TDi,to je HROB.

haha :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to karlos3 :

Téměř všechno, co jsi o motoru 2.0 TDI napsal ,se mi stalo taky. Jen se modlím, aby než doplatím leasing, už nic nekleklo. Jedny nový vstřiky mám raději v záloze. Chtěl jsem se tě ale na pár věcí zeptat : 1) v servisce je psaná ve 120 t. výměna rozvod. řemene, o kladkách se nic nepíše. Je to asi blbost, takže předpokládám, že se to má vyměnit všechno nebo ne ? 2) Nevíš čím to je, že jsou čím dál horší teplý starty ? Někdo to přikládal právě špatnýmu předvstřiku, vzhledem k vytaženýmu řemenu. Dělalo ti to některý auto ? 3) Mluvíš o koncepci motoru 2.0 TDI od VW se vstřikováním Comon rail. Znamená to, že by se mohl v nějaký dohledný době dávat i do Škodovek ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted jsem zvědav na ty Commonraily,během 2-3týdnů mám slíbenou zkušebku s novym 2.0TDi CR co dávaj do nových Audi A4,tak jsem zvědav co to bude zač.

Taky si myslím, že 1.8TSI je i servisně dobrý motor.Vychází z motorů 2.0FSI a 2.0TFSIRS a oba tyto motory jsou po servisní stránce bezproblémové.Překvapil jsi mě , že aditiva v naftě tlumí hluk TDI, to musím vyzkoušet. V březnu či dubnu se dočkáš Commonrailů i ve Škodovce-vyjede nový Superb a tam už nový diesely budou montovaný-hovoří se o 2.0 a o 1.6-palivové čerpadlo je stejné a podle něj to nepoznám.U nás už se na spuštění výroby intenzivně připravujeme.Nový Supík bude opravdu pěkné a velmi užitné auto-je to liftback jako OII a proti současnému je to zase pokrok vpřed a pokud se bude vyrábět i kombík bude to bomba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to karlos3 :

Téměř všechno, co jsi o motoru 2.0 TDI napsal ,se mi stalo taky. Jen se modlím, aby než doplatím leasing, už nic nekleklo. Jedny nový vstřiky mám raději v záloze. Chtěl jsem se tě ale na pár věcí zeptat : 1) v servisce je psaná ve 120 t. výměna rozvod. řemene, o kladkách se nic nepíše. Je to asi blbost, takže předpokládám, že se to má vyměnit všechno nebo ne ? 2) Nevíš čím to je, že jsou čím dál horší teplý starty ? Někdo to přikládal právě špatnýmu předvstřiku, vzhledem k vytaženýmu řemenu. Dělalo ti to některý auto ? 3) Mluvíš o koncepci motoru 2.0 TDI od VW se vstřikováním Comon rail. Znamená to, že by se mohl v nějaký dohledný době dávat i do Škodovek ?

Omlouvám se, že na tvůj dotaz odpovídám i já.Musíš vyměnit všechno, tedy i napínací kladku-tu hlavně.Tvoje obavy dobře znám, na našich Oktávkách občas testujem díly palivových soustav, které vyrábíme a při testu auta jedou na max. výkon a tak se problémy s motory samozřejmě projevují a někdy je to skutečně noční můra.Rozvody měníme už na 90 000 protože v tomto kilometrovém proběhu je napínací kladka na dorazu a její schopnost napínat řemen je již omezená.Teplé starty nás nezlobí ale turba,vzduchové váhy, lambda sondy, snímače na motoru a u jednoho motoru nestejné kompresní tlaky a problémy s mazáním.Z našich neblahých zkušeností se ale nedá udělat všeobecný závěr protože naše auta jsou při testech hodně namahaná. Přeto pro běžné používání 2.0 TDI bych vzhledem k způsobu mazání a chlazení pístů viděl jako optimální jezdit v rozmezí otáček 2 200-3 100, při vyšších otáčkách mám pocit, že mazání již není optimální.Taky bych řekl, že je dobré měnit olej na 15 000 včetně i vzduchového filtru-kvůli prachu v oleji.

Jak už jsem odpovídal Karlosovi3 na jaře je Commonrail v novém Superbu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to karlos3 :

Téměř všechno, co jsi o motoru 2.0 TDI napsal ,se mi stalo taky. Jen se modlím, aby než doplatím leasing, už nic nekleklo. Jedny nový vstřiky mám raději v záloze. Chtěl jsem se tě ale na pár věcí zeptat : 1) v servisce je psaná ve 120 t. výměna rozvod. řemene, o kladkách se nic nepíše. Je to asi blbost, takže předpokládám, že se to má vyměnit všechno nebo ne ? 2) Nevíš čím to je, že jsou čím dál horší teplý starty ? Někdo to přikládal právě špatnýmu předvstřiku, vzhledem k vytaženýmu řemenu. Dělalo ti to některý auto ? 3) Mluvíš o koncepci motoru 2.0 TDI od VW se vstřikováním Comon rail. Znamená to, že by se mohl v nějaký dohledný době dávat i do Škodovek ?

Vždy jsem měnil kompletní rozvody včetně vod.pumpy.Jen u prvního 2.0TDi jsem se při výměně rozvodů na pumpu vykašlal a kolem 150000km začala téct,takže veškeré práce včetně nového řemenu (byl totál.násáknutí chlad.směsí) ZNOVU !!! Pokáždé měněno dle výrobce ve 120000km !!!

Na špatný teplý starty si chlapy co mi jezdily na těch dvouliterch stěžovali všichni,jediné co kdy tomu nachvilku pomohlo bylo po výměně vstřiků,pak už jsem to neřešil protože mi o tom povídal každej kdo měl tento motor,tak jsem to bral jako neduhu tohoto motoru.

Jasně že CommonRail,v ceníku Audi A4 už je v katalogu i ceníku,začátek prodeje Prosinec 2007,je to 2.0TDi-CR 105kw/320Nm.Známej z autor.dealera Audi řikal že do 2.týdnů jim to tam budou navážet,tak jsem si hned zamluvil zkušebku.Ve Škodě bude nejdřív v novym Superbu,u Octávky bude až s příchodem faceliftu (dle info.přímo od prodejce).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Karlos3: s těmi problémy s mazáním máš plně pravdu, problém je, že písty nejsou mazané roztřikem oleje od klikovky ale tryskou, která vstřikuje olej do mazacího kanálu v pístu.Když má motor naběháno přes 200 000 dělá to problémy vlivem usazenim, které se časem v mazacích kanálech vyskytnou.Určitě by pomohlo na 200 000 rozebrání motoru a pročistění mazacích cest-ale protože je to nákladná oprava nikdo do toho nejde. Když kluci diskutovali o chipnutí 2.0TDI 103kW na 178kW měl jsem pochybnosti především o tom mazání, které by bylo potřeba posílit silnějším čerpadlem a většíma tryskama.

Ale ten známej-osobní mechanik řikal že to ani mít nemusí mít tolik km,že tam měli auta s lehce nad 100000km,naopak se divil že mě to potkalo až tak pozdě.Jestli to známé houkání způsobuje to že je píst nedostatečně mazán,tak to už byl problém tak od 70-80000km.Vím že chlapy co mi jezdily na těch 2.0TDi tak ty si stěžovali na ty hluky tak od 70000km.

No každopádně 2.0Tdi už mi nesmí přes práh garáže,to se fakt VW vůbec nepovedlo,byl jsem zvyklí že staré TDi bylo vždy bez problémů,chlapy mi na tom vždy nejeli hromadu km ( minim.kolem 400000km ) a nikdy mi ty motory nekleknuli,vlastně i ty současné 1.9TDi PD jsou v pohodě,mám jich 5x s toho 2x už maj nad 300000km a jediné co se u toho dělá je běžná údržba.

To jak se tu někde píše že současné 1.9TDi PD žerou moc olej tak bych to tak tragicky neviděl,měl jsem dříve i hodně starých 1.9TDi,ty které měli klasický servis.interval na 15000km s normál syntet.olejem tak ty jezdily s olej.náplní od výměny k výměně a pak totožný motor od 2001 který měl prodloužení interval na 50000km tak tam už se taky muselo dolejvat,takže mi to nepřijde nějak vyjímečné.

Jinak Octávka 2 je velmi dobrý auto,můžu s vlastní zkušenosti říct že i lepší než Passat,ale ne s 2.0TDi,to je HROB.

haha :)

Nevim co je úsměvného na tom že Octávka lepší než Passat.

Dobře,možná LEPŠÍ je trochu přehnané,ale né každopádně horší.

Já měl Passaty už od roku 1998.Ten předposlední model co jsem kupoval pro sebe nový ve 2003,byl sice velmi dobrý,ale nová Octávka proti němu je daleko vychytanější auto s mnohem lepšíma jízd.vlastnostma.Dobře mezi starou Octávkou a tehdejšim Passatem i když měli zhruba totožnou techniku byl veliký rozdíl,ale ted mezi novou Octávkou a současnim Passatem už tomu dávno tak neni,to jsou stejná auta v jiném obleku,navíc Octávka vyhráva svojí praktičností a mnohem hezčim interiérem ( a to neni jen z mojí hlavy,ale i dle testu a článku v AutoNews ).Jediné co je u Passatu plus je to že má více příplatkových verzí,takže se do něj dá narvat víc věcí a pak možná vypadá hodnotnějc,pak elektrohydaulická ruční brzda(ikdyž nevim jestli zrovna toto je výhoda) každopádně je to modernější a pak to modernější startování zamáčknutím klíčku,ale standartně stejně vybavený Passat vr. Octávia jsou podle mě stejné auta,akorát že Octávka vyhráva praktičností (kufr),příjemnějším interiérem a navíc CENOU (dle AutoNews a dva další testy ) a jen s tim musim souhlasit.Já když se rozhodl tehdy že prodám Passata tak jsem lítal mezi Autosalónem VW a Škoda a poměřoval a prostě jsem těm článkům musel dát za pravdu a těd jsem rád že jsem tak udělal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díky hoši oběma za odpovědi, ale prasknul by mi, když slyším, že to snad každýmu za tepla blbě startuje a doposud nikdo nezjistil proč. Co v tý fabrice do pr..ele dělaj. Takovou závadu přeci musejí mít zmapovanou skrz naskrz ne ?!

Podle mého známého s autor.servisu už min.dva roky ve fabrice tyto motory neřešej nějakým inovováním a vychátáváním neduhů,tam už se to připravuje na příchod nové generace motorů (commonrailů)

Řikal že dřív jezdily min.2 do roka na školení s toho min.jednou speciálně na motory,ted už na motorech nikdo nebyl víc jak rok a půl (prý nejsou žádné změny),jen jim přijdou max.aktuál.zdělení jak co případně řešit + co maj navykládat majitelům vozů a tj.vše.

Těch 2.0TDi je škoda,i když jsem spočátku od něj čekal víc,zklamal mě ten nástup výkonu,tak stejně když se roztočil tak tahal moc hezky,to kam se hrabe 1.9TDi........akorát ty poruchy mi způsobily to že o tomto motoru nemůžu ani slyšet.ŠKODA to bych od VW nečekal ani náhodou po zkušenosti se starýma TDI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Karlos3: s těmi problémy s mazáním máš plně pravdu, problém je, že písty nejsou mazané roztřikem oleje od klikovky ale tryskou, která vstřikuje olej do mazacího kanálu v pístu.Když má motor naběháno přes 200 000 dělá to problémy vlivem usazenim, které se časem v mazacích kanálech vyskytnou.Určitě by pomohlo na 200 000 rozebrání motoru a pročistění mazacích cest-ale protože je to nákladná oprava nikdo do toho nejde. Když kluci diskutovali o chipnutí 2.0TDI 103kW na 178kW měl jsem pochybnosti především o tom mazání, které by bylo potřeba posílit silnějším čerpadlem a většíma tryskama.

Ale ten známej-osobní mechanik řikal že to ani mít nemusí mít tolik km,že tam měli auta s lehce nad 100000km,naopak se divil že mě to potkalo až tak pozdě.Jestli to známé houkání způsobuje to že je píst nedostatečně mazán,tak to už byl problém tak od 70-80000km.Vím že chlapy co mi jezdily na těch 2.0TDi tak ty si stěžovali na ty hluky tak od 70000km.

No každopádně 2.0Tdi už mi nesmí přes práh garáže,to se fakt VW vůbec nepovedlo,byl jsem zvyklí že staré TDi bylo vždy bez problémů,chlapy mi na tom vždy nejeli hromadu km ( minim.kolem 400000km ) a nikdy mi ty motory nekleknuli,vlastně i ty současné 1.9TDi PD jsou v pohodě,mám jich 5x s toho 2x už maj nad 300000km a jediné co se u toho dělá je běžná údržba.

To jak se tu někde píše že současné 1.9TDi PD žerou moc olej tak bych to tak tragicky neviděl,měl jsem dříve i hodně starých 1.9TDi,ty které měli klasický servis.interval na 15000km s normál syntet.olejem tak ty jezdily s olej.náplní od výměny k výměně a pak totožný motor od 2001 který měl prodloužení interval na 50000km tak tam už se taky muselo dolejvat,takže mi to nepřijde nějak vyjímečné.

Jinak Octávka 2 je velmi dobrý auto,můžu s vlastní zkušenosti říct že i lepší než Passat,ale ne s 2.0TDi,to je HROB.

haha :)

Nevim co je úsměvného na tom že Octávka lepší než Passat.

Dobře,možná LEPŠÍ je trochu přehnané,ale né každopádně horší.

Já měl Passaty už od roku 1998.Ten předposlední model co jsem kupoval pro sebe nový ve 2003,byl sice velmi dobrý,ale nová Octávka proti němu je daleko vychytanější auto s mnohem lepšíma jízd.vlastnostma.Dobře mezi starou Octávkou a tehdejšim Passatem i když měli zhruba totožnou techniku byl veliký rozdíl,ale ted mezi novou Octávkou a současnim Passatem už tomu dávno tak neni,to jsou stejná auta v jiném obleku,navíc Octávka vyhráva svojí praktičností a mnohem hezčim interiérem ( a to neni jen z mojí hlavy,ale i dle testu a článku v AutoNews ).Jediné co je u Passatu plus je to že má více příplatkových verzí,takže se do něj dá narvat víc věcí a pak možná vypadá hodnotnějc,pak elektrohydaulická ruční brzda(ikdyž nevim jestli zrovna toto je výhoda) každopádně je to modernější a pak to modernější startování zamáčknutím klíčku,ale standartně stejně vybavený Passat vr. Octávia jsou podle mě stejné auta,akorát že Octávka vyhráva praktičností (kufr),příjemnějším interiérem a navíc CENOU (dle AutoNews a dva další testy ) a jen s tim musim souhlasit.Já když se rozhodl tehdy že prodám Passata tak jsem lítal mezi Autosalónem VW a Škoda a poměřoval a prostě jsem těm článkům musel dát za pravdu a těd jsem rád že jsem tak udělal.

no,tak jednak jsou to 2 různé třídy, Octávie je o třídu níž a pokud nějaký test porovnával vozy, které nejsou ve stejné třídě dá se pochybovat o jeho odbornosti. Dále je tu věc značek, Škoda bude pořád jen Škoda, potom VW a potom Audi, tak to je děleno i v koncernu, nejen mezi zákazníky. Denně jezdím s O2, sám mám Passata B5 Facelift a O2 co mají najeto 30 tis.km a výš jsou bohužel rozklepaný herky, žádný komfort ani zdaleka ve srovnání s Passatem co má najeto 150 tis.km. Náprava u O2 krok zpět, sice jednodušší a možná míň poruchová, ale určitě ne komfortnější. V Passatu je mnohem víc místa uvnitř,jak vpředu tak vzadu, pocitově ve vyšších rychlostí se v O. necítím tak dobře, interiér je dost subjektivní věc, ale jaký se líbí mě asi nemá cenu psát :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle čeho se auta dělí na ty třídy? nějak mi nejde na rozum, proč je passat ve vyšší třídě než OII? osobně mam najeto něco přes 100tis a že by byla nějaká rozhrkaná herka, to vůbec ne, třeba starší generace A6 nám vrzala daleko víc. jinak vybírat OII x passat- tak už jenom kdyz vidim tu přístrojovku, tak má u mně 100bodů oktávka. podvozek má taky podle toho co jsem měl možnost porovnat sportovnější, takže opět bod pro OII. tzn nějak nikde nevidim ty důvody proč připlácet za passata. rozhodně znak maska s VW ve znaku neni nic tak světobornýho, aby mě donutilo plácnout se víc přes kapsu...jak je na tom passat s velikosti kufru? myslim, že opět vede OII...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...