Listopad 17, 200915 r no tak konečne sa moje škaredé káčatko menína krásnu labuť a to vďaka beduinovy fotene mobilom ale je to fakt supa Upraveno Listopad 17, 200915 r od nero150
Listopad 18, 200915 r diky lukas pouzival som tieto ledky LED PLCC2 BLUE 300/120° http://gme.sk/sk/index.php?product=960-070 LED PLCC2 WHITE 1200/120° http://gme.sk/sk/index.php?product=960-071 LED PLCC2 RED 150/120° http://gme.sk/sk/index.php?product=960-069 a bacha ked budes ojednavat tak pod displejmy su po tri ledky biele ...
Září 26, 201113 r Přidám se s troškou do mlýna. Kromě podsvícení palubky a budíků (viz http://forum.skodaho...ost__p__1544181) jsem řešil podsvícení topení. V návodech na změnu podvícení se řeší změna použitím více LEDek, zapojených v sérii a pro každý knoflík zvlášť, ale já to řešil jinak. Podsvícení u mechanického topení jsem vyřešil jednou home made 4LEDkou s PLCC2 diodami, zapojenými vždy po dvou kusech v serii, vždy s odporem 330Ohm/2W. Mají společný přívod uchycený do plastové patice T5 2x4,9d (z nepoužité LED žárovky). Zasunuta je pak do původní objímky žárovky v topení. Řeknu vám, je to piplačka, sesadit to dohromady, ale funguje to. Omezením při tvorbě této diody je jen to, že nesmí profil odporů a diod přesáhnout cca 9mm, což je vnitřní půměr otočného knoflíku, a musí to být namačkaný dost na sebe i co se délky týká. Je to jen tak tak. Aby se knoflík volně otáčel a neunášel 4LEDku, musel jsem zkusmo obrušovat profil LEDek, abych docílil naprosto volného pohybu v knoflíku na 4LEDce. Aby se nedotkly opačné póly protilehlých párů LEDek, jsou mezery zafixovány izolační vložkou, zajištěnou gelovým vteřiňákem. Možno použít i tavné lepidlo. Přidávám schémátko zapojení T5-4diody. + je v patici ovladače ventilátoru topení vpravo ve směru jízdy. Upraveno Listopad 8, 201113 r od miklisek
Říjen 6, 201113 r potřeboval sem tak nějak vědět kde všude musim přidávat odpory k novejm modrejm diodám. na některejch místecj to je dost problém. mám hotové už dveře řidiče a spolujezdce po malý opravě. a dál u budíků jestli tam někdo přidával odpory nebo jestli jen vyměnil kus SMD diody za kus.
Říjen 6, 201113 r jedine kde davas odpor klasicky ja davam 1K je na ohrev okna a ASR (ESP) a potom smd odpor velkost si uz nepamatam na pristrojovku ak chces mat 2 farby napr cervene rucicky a modre pozadie ...(palivo a teplota motora) niekto tam pajkuje len kus droutu... ostatne ledky menis len kus za kus. ale este skus hladat je tu toho mraky... Upraveno Říjen 6, 201113 r od Whitefabia
Říjen 6, 201113 r U tlačítek se odpor dávat nebo měnit nemusí, pokud dáváš 3mm diodu za 3mm diodu, co tam už je (aspoň u OI ano). Jinak všude jinde, kde se dává LED místo žárovky, tak nutno spočítat odpor dle Ohmova zákona. Zde i na netu jinde najdeš informací, jak to dělat víc než dost. U palivoměru a teploměru nedoporučuju dát LEDky jen tak bez odporu v serii 4ks. Odpálíš je při vyšším napětí a proudu. I pokud tam dáš odpor s malou hodnotou, hapruje hodnota napájení bez běžícího motoru a s běžícím motorem, takže LEDky svítí málo a při startu zhasínají a po startu zas svítí tak akorát. To jim dvakrát nesvědčí. Nejlepší je rozdělit je na 2 a 2 ks se samostatným odpory (viz Beduin).
Září 5, 201213 r Přidám se s troškou do mlýna. Kromě podsvícení palubky a budíků (viz http://forum.skodaho...ost__p__1544181) jsem řešil podsvícení topení.................................. (smazáno autorem příspěvku, aby bylo místo na nový popis ) Včera provedena repase, resp. výroba nové speciální žárovkodiody do ovladače topení. Původní řešení neustále zlobilo díky velkým odporům, které se dřely o vnitřek knoflíku a tím občas rupl plíšek kontaktu diody. Když došly náhradní diody a moje trpělivost s opravami, došlo na výrobu nové verze diody, konstrukčně upravené. Základ je opět stejný, část patice T5 (plastové tělo) z koupené diodové žárovky. Dva odpory 300Ohm (nějaké ruské z tátova součástkového šuplíku) umístěné vedle sebe a spájené vývody k sobě, jeden vývod je ponechán delší a je použit pro spojení s přívodem proudu. Na opačné vývody obou odporů jsou napájené dva páry diod, každý pár je situován do "L", oba páry jsou pak spájeny na společný přívod proudu (na fotkách není vidět, je schován v těle patice a končí pod spojením obou párů diod). Pro centrální přívody proudu do žárovkodiody (na straně odporů) je použit poměrně tlustý Cu drát s izolací, druhý přívod je bez izolace. Tlustý je kvůli dostatečné pevnosti celé sestavy diod s odpory.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.