Přejít na obsah

Nafta vs Benzín


Komárek

Doporučené příspěvky

Ahoj, chci se zeptat, kdy se mi vyplatí jako uživateli více naftový motor a kdy více benzinový? Myslím z hlediska častých zastávek při jízdě, vychladnutí motoru a časté znovuzahřívání motoru.

( je pravda, že při častém počtu studených startů a častém znovuzahřívání motoru se více vyplatí benzínový motor?)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedna se mu urcite o to, aby mu nekdo rekl jestli naftaka nebo benzina, kdyz bude vlastne popojizdet napr. po meste a casto startovat a s nedostatecne zahratym motorem zase vypinat. A taky by asi rad vedel vydrz motoru pri takovem rezimu studenych startu. Je mu asi jedno kolik km najede rocne (ono i popojizdenim se da najet rocne dost a pak by se zdalo ze je lepsi volba diesel nez benzin).

Dle me je lepsi na takoveto jezdeni se studenym motorem benzin, ktery ale zase bude mit velkou spotrebu. U dieselu bude spotreba rapidne nizsi, ale zase bude temito starty trpet vice nez benzinak (pomaleji se zahriva a v zime hlavne baterka).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, můj případ, jezdím do práce cca. 4 km takže denně 2 x 4 km; 3 x týdně cesta cca. 30 km, baterka to ale naštěstí v poho zvládá a to je v autí už 5-tým rokem. Je fakt, že v zimě to chce rukavice, neb na těch 4 km se to neohřeje ani o píď. Ale jinak si nemůžu stěžovat, je to první ropák co mám, ale nelituji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedna se mu urcite o to, aby mu nekdo rekl jestli naftaka nebo benzina, kdyz bude vlastne popojizdet napr. po meste a casto startovat a s nedostatecne zahratym motorem zase vypinat. A taky by asi rad vedel vydrz motoru pri takovem rezimu studenych startu. Je mu asi jedno kolik km najede rocne (ono i popojizdenim se da najet rocne dost a pak by se zdalo ze je lepsi volba diesel nez benzin).

Dle me je lepsi na takoveto jezdeni se studenym motorem benzin, ktery ale zase bude mit velkou spotrebu. U dieselu bude spotreba rapidne nizsi, ale zase bude temito starty trpet vice nez benzinak (pomaleji se zahriva a v zime hlavne baterka).

Jsem rád, že mě alespoň někdo pochopil na poprvý. :worthy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, chci se zeptat, kdy se mi vyplatí jako uživateli více naftový motor a kdy více benzinový? Myslím z hlediska častých zastávek při jízdě, vychladnutí motoru a časté znovuzahřívání motoru.

( je pravda, že při častém počtu studených startů a častém znovuzahřívání motoru se více vyplatí benzínový motor?)

Na krátký cesty s častými starty určitě benzín.Diesel na to není stavěný, zbytečně mu to zkracuje životnost a studený má také vyšší spotřebu.Bude ti taky v autě zima, protože TDI netopí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na krátký cesty s častými starty určitě benzín.Diesel na to není stavěný, zbytečně mu to zkracuje životnost a studený má také vyšší spotřebu.Bude ti taky v autě zima, protože TDI netopí.

Zase to neni az tak tragicke ze by ten diesel netopil, ale jak jsem uz psal, tak je dle me lepsi volba benzinak, ale za vetsi spotrebu. Mam firemniho benzina a svojeho naftaka a kazdy z nich potrebuje min. tak 3 km aby zacal topit. I kdyz jedu s mojim kratsi trasu tak mi zatim zima nebyla (myslim tim tak min. 10 km nekde ve meste - motor sice nezahraty ale v aute teplo). Klidne bych mu i doporucil naftaka - podle toho na jaky casovy interval to auto chce a kolik asi s nim za tu dobu najede.

A kdyz srovnam spotrebu u 1.4 benzinu (denne popojizdky ve meste) a naftak 2.0 (mereno tehdy jen ve meste) tak benzinak bere soustavne 10-11l a naftak tehdy vzal kolem 7l (jinak dlouhodobou mam nekde pod (u) 6 l)! Je to rozdil cca az 4 l na 100 km. A to uz je dost velky rozdil! Kazdy si spocita kolik na 100 km usetri korun.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zase to neni az tak tragicke ze by ten diesel netopil, ale jak jsem uz psal, tak je dle me lepsi volba benzinak, ale za vetsi spotrebu. Mam firemniho benzina a svojeho naftaka a kazdy z nich potrebuje min. tak 3 km aby zacal topit. I kdyz jedu s mojim kratsi trasu tak mi zatim zima nebyla (myslim tim tak min. 10 km nekde ve meste - motor sice nezahraty ale v aute teplo). Klidne bych mu i doporucil naftaka - podle toho na jaky casovy interval to auto chce a kolik asi s nim za tu dobu najede.

A kdyz srovnam spotrebu u 1.4 benzinu (denne popojizdky ve meste) a naftak 2.0 (mereno tehdy jen ve meste) tak benzinak bere soustavne 10-11l a naftak tehdy vzal kolem 7l (jinak dlouhodobou mam nekde pod (u) 6 l)! Je to rozdil cca az 4 l na 100 km. A to uz je dost velky rozdil! Kazdy si spocita kolik na 100 km usetri korun.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Samozřejmě záleží co si kdo představuje pod pojmem krátká jízda po městě.Já když ujedu po našem městečku 7 km se 4čtyřmi zastávkami tak si o topení od TDI můžu nechat zdát.Jízda po větším městě s najetím víc jak 10 km je i v TDI komfortní to je pravda. Motoru s to ale asi moc nelíbí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednoduše, když ujedu 2,5 km na 20 minut zastavím a zase popojedu, tak to moc netopí.

No jo, ale v tom pripade mas uplne jedno jestli mas pod kapotou benzin nebo naftu, jelikoz se nezahreje ani jeden a trpet budou oba vice ale asi ten diesel. I kdyz pri dnesnich kvalitach oleju by to ani nemuselo byt tak tragicke!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...