Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj, chci se zeptat, kdy se mi vyplatí jako uživateli více naftový motor a kdy více benzinový? Myslím z hlediska častých zastávek při jízdě, vychladnutí motoru a časté znovuzahřívání motoru.

( je pravda, že při častém počtu studených startů a častém znovuzahřívání motoru se více vyplatí benzínový motor?)

nějak nerozumím tomu "vyplatí se". Co jako se má vyplatit ? Je-li to dotaz na provozní náklady, tak je to jednoduchej matematickej příklad. Nebo o co ti jde ? O životnost motoru ?

Jedna se mu urcite o to, aby mu nekdo rekl jestli naftaka nebo benzina, kdyz bude vlastne popojizdet napr. po meste a casto startovat a s nedostatecne zahratym motorem zase vypinat. A taky by asi rad vedel vydrz motoru pri takovem rezimu studenych startu. Je mu asi jedno kolik km najede rocne (ono i popojizdenim se da najet rocne dost a pak by se zdalo ze je lepsi volba diesel nez benzin).

Dle me je lepsi na takoveto jezdeni se studenym motorem benzin, ktery ale zase bude mit velkou spotrebu. U dieselu bude spotreba rapidne nizsi, ale zase bude temito starty trpet vice nez benzinak (pomaleji se zahriva a v zime hlavne baterka).

jo, můj případ, jezdím do práce cca. 4 km takže denně 2 x 4 km; 3 x týdně cesta cca. 30 km, baterka to ale naštěstí v poho zvládá a to je v autí už 5-tým rokem. Je fakt, že v zimě to chce rukavice, neb na těch 4 km se to neohřeje ani o píď. Ale jinak si nemůžu stěžovat, je to první ropák co mám, ale nelituji.

  • Autor
Jedna se mu urcite o to, aby mu nekdo rekl jestli naftaka nebo benzina, kdyz bude vlastne popojizdet napr. po meste a casto startovat a s nedostatecne zahratym motorem zase vypinat. A taky by asi rad vedel vydrz motoru pri takovem rezimu studenych startu. Je mu asi jedno kolik km najede rocne (ono i popojizdenim se da najet rocne dost a pak by se zdalo ze je lepsi volba diesel nez benzin).

Dle me je lepsi na takoveto jezdeni se studenym motorem benzin, ktery ale zase bude mit velkou spotrebu. U dieselu bude spotreba rapidne nizsi, ale zase bude temito starty trpet vice nez benzinak (pomaleji se zahriva a v zime hlavne baterka).

Jsem rád, že mě alespoň někdo pochopil na poprvý. :worthy

Ahoj, chci se zeptat, kdy se mi vyplatí jako uživateli více naftový motor a kdy více benzinový? Myslím z hlediska častých zastávek při jízdě, vychladnutí motoru a časté znovuzahřívání motoru.

( je pravda, že při častém počtu studených startů a častém znovuzahřívání motoru se více vyplatí benzínový motor?)

Na krátký cesty s častými starty určitě benzín.Diesel na to není stavěný, zbytečně mu to zkracuje životnost a studený má také vyšší spotřebu.Bude ti taky v autě zima, protože TDI netopí.

  • Autor
Na krátký cesty s častými starty určitě benzín.Diesel na to není stavěný, zbytečně mu to zkracuje životnost a studený má také vyšší spotřebu.Bude ti taky v autě zima, protože TDI netopí.

:palec2:;)

Na krátký cesty s častými starty určitě benzín.Diesel na to není stavěný, zbytečně mu to zkracuje životnost a studený má také vyšší spotřebu.Bude ti taky v autě zima, protože TDI netopí.

Zase to neni az tak tragicke ze by ten diesel netopil, ale jak jsem uz psal, tak je dle me lepsi volba benzinak, ale za vetsi spotrebu. Mam firemniho benzina a svojeho naftaka a kazdy z nich potrebuje min. tak 3 km aby zacal topit. I kdyz jedu s mojim kratsi trasu tak mi zatim zima nebyla (myslim tim tak min. 10 km nekde ve meste - motor sice nezahraty ale v aute teplo). Klidne bych mu i doporucil naftaka - podle toho na jaky casovy interval to auto chce a kolik asi s nim za tu dobu najede.

A kdyz srovnam spotrebu u 1.4 benzinu (denne popojizdky ve meste) a naftak 2.0 (mereno tehdy jen ve meste) tak benzinak bere soustavne 10-11l a naftak tehdy vzal kolem 7l (jinak dlouhodobou mam nekde pod (u) 6 l)! Je to rozdil cca az 4 l na 100 km. A to uz je dost velky rozdil! Kazdy si spocita kolik na 100 km usetri korun.

Zase to neni az tak tragicke ze by ten diesel netopil, ale jak jsem uz psal, tak je dle me lepsi volba benzinak, ale za vetsi spotrebu. Mam firemniho benzina a svojeho naftaka a kazdy z nich potrebuje min. tak 3 km aby zacal topit. I kdyz jedu s mojim kratsi trasu tak mi zatim zima nebyla (myslim tim tak min. 10 km nekde ve meste - motor sice nezahraty ale v aute teplo). Klidne bych mu i doporucil naftaka - podle toho na jaky casovy interval to auto chce a kolik asi s nim za tu dobu najede.

A kdyz srovnam spotrebu u 1.4 benzinu (denne popojizdky ve meste) a naftak 2.0 (mereno tehdy jen ve meste) tak benzinak bere soustavne 10-11l a naftak tehdy vzal kolem 7l (jinak dlouhodobou mam nekde pod (u) 6 l)! Je to rozdil cca az 4 l na 100 km. A to uz je dost velky rozdil! Kazdy si spocita kolik na 100 km usetri korun.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Samozřejmě záleží co si kdo představuje pod pojmem krátká jízda po městě.Já když ujedu po našem městečku 7 km se 4čtyřmi zastávkami tak si o topení od TDI můžu nechat zdát.Jízda po větším městě s najetím víc jak 10 km je i v TDI komfortní to je pravda. Motoru s to ale asi moc nelíbí.

to nechápu, mě teda do 3km topí...

to nechápu, mě teda do 3km topí...

Jednoduše, když ujedu 2,5 km na 20 minut zastavím a zase popojedu, tak to moc netopí.

  • Autor
Jednoduše, když ujedu 2,5 km na 20 minut zastavím a zase popojedu, tak to moc netopí.

Asi tak sem to i myslel, když sem to téma zakládal :palec2:

  • Autor

Nechci si kupovat žádný další auto, jenom mě to zajímá ze zvědavosti..

Protože někde jsem četl, že pro diesel je lepší když běží třeba celej den v kuse, než když se často startuje a vypíná... atd. atd..

Asi tak sem to i myslel, když sem to téma zakládal :palec2:

jenze to bude stejny i u benzinu. Mam to vyzkouseny a ta spotreba este ze jsem to neplatil :o

ty vole, naftovej motor se vyplatí kdykoliv... zeptej se Lukeho! ;):D :D :D

chacháááááááá a k tomu ještě nejlíp milion smajlíků

víc snad netřeba komentovat

Upraveno od Luke288

Jednoduše, když ujedu 2,5 km na 20 minut zastavím a zase popojedu, tak to moc netopí.

No jo, ale v tom pripade mas uplne jedno jestli mas pod kapotou benzin nebo naftu, jelikoz se nezahreje ani jeden a trpet budou oba vice ale asi ten diesel. I kdyz pri dnesnich kvalitach oleju by to ani nemuselo byt tak tragicke!

hlavně při tomhle způsobu použití se asi diesel v žádným směru nevyplatí

hlavně při tomhle způsobu použití se asi diesel v žádným směru nevyplatí

Asi ne, to mas pravdu, ale podle me i tak by mel mit mensi spotrebu dieslacek nez pri stejnem provozu benzinak.

to i podle mě

  • Autor
to i podle mě

Spotřebu jo, to je jasný! Ale jde o to, který z nich při takovémhle způsobu používání odejde dřív? (pro doplnění)

podle mě nafta...

Podle me taky nafta pujde do kytek drive!

  • Autor

Hlavně mi příde, že benzín už je prostě od výroby stavěnej na drastický zacházení :wallbash:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.