Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Až na toho ošklivýho turka na těch fotkách to vypadá krásně :kol-48:

Ahoj.Tak jsme doma.Napíšu pár poznatků z cest.Cesta tam jela po pobřeží Egejského moře a je tam celkem hodně měst a na magistrále kolem pobřeží se to i celkem ucpává,cestu domů jsme se rozhodly jet vnitrozemím směrem na Istanbul.Vyjeli jsme v utérý ve 4 ráno z Alanye, směrem na Antályi,provoz mírný ale ne slabý,dále na Burdur,tam jsme z auta zahlédli známé jezero,Kutahya ,Bursa.Celá cesta vedla v silnici dálničního tipu.Málo měst,málo semaforů,jen v turecku snad nemají vůbec respekt z policie.Na motorce jezdí 3,i 4 bez přilby,v autech jelo mnohdy i 7 dospělích lidí,co se týká rychlosti,ve městě jsem se držel ostatních,tedy kolem 80km/h a to jsem byl nejpomalejší,někteří i 130 a víc.U Bursy jsme najeli na dálnici a říkám si konečně využiji ten čip co mám nalepený na předním skle.Už z dálky vidíme nádherný,ale obrovský most a říkáme si,to ještě nemůže být Bospor,přijedeme blíž a náhle platidla.Přijedu k závoře a čekám že se mi odečte peníze z čipu,ale místo toho vykoukne klučina z mýtnice a Turecky mi vysvětluje,že most se platí a cena je ted ale přesně nevím ale něco okolo 85 Lir.Trošku mě zamrazilo a říkám si že to je dost,ale vzhledem k tomu že pro cestu vnitrozemím jsme se rozhodly jet na poslední chvíli a info o cestách v Turecku je minimum jsme na výběr neměli.Později jsem zjistil,že jsme tam mohli přejet opět lodí,nebo to objet vnitrozemím trochu více z prava,ale ukazatele na cestách jsou jen v Turečtině a dokud jsem nepřijel a neviděl most,tak jsem ani nevěděl,že tam nějaký stojí.Po té už jsme přijížděli na předměstí Istanbulu.Tam už to ale popojíždělo.Zesta přes Istanbul trvala asi 2 hodiny a jen jsme popojížděli.Je ale třeba říct,že to je opravdu velké město.Má 14 milionů obyvatel a ročně přibývá dalších 100 000.Je opravdu dlouhé.měří kolem 50km.Most přes Bospor se už ale neplatil.Co me ale v Turecku párkrát naštvalo,na dálnicích i na silnicích se párkrát zezadu přiřítilo nějaké luxusní auto,které jelo 200 a víc,tmavé skla a v přední masce jim to blikalo modro červeně,jako policii.Policie to ale podle mě nebyla,jen si boháči takto urychlují cestu.Já se jim snažil uhnout,ale Turci na ně sraly.Takových aut jsem viděl jen v okolí Istanbulu 10,pak 2 v Srbsku a 1 v Madarsku.Příjezd na Turecké hranice,jdu do free shopu pro cigára a dívám se na ceny.Karton LM19E kus,2 ks 34E a 3 ks 39.Nevím kolik se toho brát může,ale cena rozhodla že 3 kusy.Přijedem k okénku a tam už odstavené Německé auto s Turkama a celnik už drží 2kartony v ruce a usmívá se.Říkám si,že 3 kartony byla chyba.Celnice která se dívala do kufru,mě požádala at ji otevřu kufr a povatáhnu jednu z tašek co tam máme.Naštěstí cigára byli za jinou.Můžeme jet dále.Turecké hranice jsme absolovali za hodku.Bylo asi 4 oodpoledne.Říkáme si,dojedem do Dragomanu a tam přespíme.Jedem dále,na trakiji zastávka v Mc donaldu a tam už jsme cítili na záchudku pověstné Bulharská kanály.Nevím jak to tam dělají,ale i kolem hotelů v létě odporně smrdí kanalizace.Toto v Turecku nebylo.Ve 20 hod příjezd do Dragomanu,ubytování v hotýlku,cena 40E.Včera jsme vyrazili opět ve 4 ráno,Bg hranice asi 40 minut,Bački vinogrady asi 30 minut ,příjezd do Havířova v 17 hod.Zhrnutí z dovolené?Turecko má pěknou přírodu,je ale dost hornaté a i cesty mnohdy stoupaly vysoko.Pokud bylo stoupání do 6%tak to bylo na tabulích,pokud bylo strmější,na tabuli už bylo jen %.Země to je ale velice chudá.Pokud nenarazíte na nějakého podvodníka jako já,tak jsou velice milí,ochotní a nápomocní.Celou cestu jsem se modlil at auto tuto cestu zvládne a nenechá nás tam.Naštestí vše dopadlo dobře a teploty při cestě zpět už byli lehce nad 30,tak vše ok.Je to ale opravdu dálka.Po celé cestě Tureckem jsem neviděl jedinné auto z Eu,nebo CZ.Jen pár Německých Turků.Alanya se nám líbila,ale autem už tím směrem asi v životě nepojedu.Viděli jsme pro nás nepoznané,ale příště to bude asi jiným směrem.Octávka má na tacháči 140 000km a zvažuji,že ji prodám a koupím novou.Rádi cestujem a toto už byli nervy,jestli se někde nepokazí.Naštěstí je to pašík,ale už má něco najeto.Byl to ale výhodný kup.Stala nová 280 tis a ted bych jí myslím  ještě prodal za slušný peníz,ale nová stojí 400 a výš a to už je dost.Díval jsem se i na roční ,ale nevím.Jestli příjde nějaká super nabídka na koupi tak do toho asi půjdu,jinak si ji ještě necháme.Jsem ale Škodovkář,tak další auto už asi na Lpg nebude.Později hodím ještě pár foto z cest.

Upraveno od dusan.k

tak obrovská gratulace Dušane, že jsto to celé zvládli a bez úhony :palec2:

dusane super.. 140 000km je v dnesi dobe zajete auto, pokud ma auto kvalitni servis, nebal bych se toho.. mas jednoduchy motor a era vadnych tesneni pod hlavou a-la skoda 120- je uz dacno pryc.. co vim, znami jezdi chorvatsko s  fabii HTP s 250000km na hrbe a nikdy zadny problem.. i kdyz, stat se muze vsechno a radeji bych zustal v chorvatsku nez v turecku.. tj fakt,, 

Co bych za to dal. Já příští týden vyrážím do Chorvatska s 18 let starým autem a s přes 350 tisíci km v motoru. Ale do Turecka bych s tím nejel, ale tam bych nejel s žádným autem, fakt tě obdivuji. 

Tady pár slíbenych foto.

IMG_0270.JPG

IMG_0294.JPG

IMG_0298.JPG

IMG_0300.JPG

IMG_0302.JPG

IMG_0303.JPG

IMG_0308.JPG

IMG_0310.JPG

IMG_0317.JPG

IMG_0515.JPG

IMG_0532.JPG

IMG_0534.JPG

IMG_0541.JPG

IMG_0542.JPG

IMG_0555.JPG

IMG_0565.JPG

IMG_0567.JPG

IMG_0568.JPG

IMG_0570.JPG

IMG_0571.JPG

č1 pohled na druhou pláž z hradu v Alanyi

č5a6,7,8 nový most před Istanbulem

č9 elektronický čip na placení dálnice.Je nalepený na předním skle,poplatek se odečte automatick,stačí při platidlech jet rychlostí do 30km/ha závora se zvedne.

č10,lod,kterou jsme jeli z Evropy do Asie

č12,předpokládané uzemí,kde ležela dřive Troja

č15,přijezd do Antálye

č16,kleopatřina pláž

č19,přistav v Alanyi

Tak pánové po delší době :D.

Dušane, pěkná cesta a jak jsi psal o Turkovi, tak svině jsou všude a postřeh tě uchránil mnohem většího problému. Takže gratuluju. K tvému dotazu na porovnání spotřeby. Od doby Octávky II. generace se považuju za klidného řidiče, takže většina mých dat nemusí odpovídat obecné většině. Samozřejmě jednou za čas si ráno přispím, případně potřebuji rychlý přesun. Octávii II. generace jsem za necelých 5 let najezdil cca. 120tkm, při kterých jsem pečlivě datoval spotřebu (analogově, ne digitálně). S autem dojíždím 20 km do práce cca. 5 x týdně, nákupy po městě, občas výlet po dálnici do Prahy, na Moravu, 1-2 ročně zahraniční dovolená po dálnici. Motor, včetně instalace LPG byl dle mého v dobré kondici, kdy na dálnici nebyl problém dosáhnout tachometrových 200 km/hod na LPG, bez cukání, přepínání na benzín, bez přívstřiku. (roční průměry 7.9 - 8.2 l/100km LPG + 0.4 - 0.8 l/100km N100) S novější Octávií mám zatím najeto necelých 10tkm, tak vypovídací hodnota nebude úplně super, ačkoliv několik dálničních přesunů již bylo (celkový průměr 5.66 l/100km N95). K tvému hlavnímu dotazu na dálnici můžu napsat, že v tomhle režimu je hlavní rozdíl mezi 1.6 mpi a 1.2 Tsi.

1.6mpi jela dálnici za 10+ (když jsem nejel striktně do 120km/hod), při max tachometrových 120 se dalo jet dle obsazení 9 - 10 l),

1.2Tsi (110 koní, 6Q) na dálnice při tachometrových 120 km/hod 4.8-5.3 dle obsazení, pak spotřeba plynule narůstá, při 150-160 jsem měl cca. 6.5, ale to byl jeden přesun Pha x domů (70km),

auto jede líp, táhne od nějakých 1800 otáček, plynule nahoru až k červenému poli :D. Samozřejmě to není žádná raketa, ale proti 1.6 fajná změna.


 

Malto, tubusy na aquapark byli v Ravadinovu už loni, takže jsme očekávali že se posunou.

Pro nás letos letní dovolená padla. Z mé druhé části se vyklubalo 3 týdenní školení, takže nejbližší termín pro dovču je 7.10., kdy připadlo v úvahu Turecko, Tunis, Egypt, ale žena rezolutně odmítla omezení přinášející muslimské země. Takže to vypadá na krátkou podzimní říjnovou dovču na Lago di Garda. Ale ještě není 100%..

 

aha, tak už si to nepamatuji, že už tam loni něco málo bylo a myslím že ani moja ne, bo jsme byli překvapeni oba, když jsme jeli tama letos poprvé okolo.

fotka c 16 je hruba.. pokud vsechny splasky z tech tisicu baraku a bytu tecou do more, jak predpokladam, tak teda dobrou chut DD

Loni byly vyskládané okolo areálu zámku, taky vedle parkoviště + vzadu za rybníkem, kde dokončovali fontánu už bylo vidět, že tam provádějí zemní práce. Jen jsme neměli představu jak to bude vypadat. Paňmáma tam byli včera a říkali, že je to pěkné, zase pokročili, ale taky zdražili vstup do zámku.

jj, už to někdo psal na orbíku, že z 10 Leva na 20. Tak předpokládám, že už zpřístupnili i vnitřek, od té doby co jsme tam byli my, za ty prachy, bo za nás byla jen zahrada, jedna věž a ta polozakrytá restaurace u rybníčku.

tak nová informace na Orbíku, furt je to jenom "zahrada"

Ahoj, jo ja vim, dekuju... musim jen vymyslet kde a kdy se potkame... )))

tak už se nám blíží konec srpna a to mi připomnělo, že má na roomovi STKáčko do konce září. Vzhledem k tomu že mi cestou zpět z BG rožnul check (poslední dobou když mi blikne, tak vždy při dálničním režimu, když zvolním - příliš bohaté ... holt mamina ho moc nehoní a já ho zase naopak proženu, tak je z toho možná trochu rozhozen ;) ) ... nicméně jak jsem psal, cestou zpět se mi rožl, tak jsem to doma píchnul na ten malý bazmek na mobil a zjistil krom obvyklé chyby ještě nízkou účinnost katalyzátoru ... což mě znepokojilo, bylo to vůbec poprvé v historii aut co mám. Minulý týden jsem si proto udělal VAGem na noťasu readness kód a obavy potvrzeny. Jedničky u katu a lambd :huh:. Čili vlastně stejný problém jak u Fábule, což jsme loni vyřešili "jdoucím STKáčkem". Bohužel, jak už jsem letos četl, nebo slyšel nějaké náznaky, pro letošek (jak jsem správně předpokládal u Fábiie a proto její STK uspíšil o půl roku) se přitvrdilo a už "to nejde". Takže nám nezbylo nic jiného, než objednat kat, obě lambdy a vzhledem k tomu, že jsem tak nějak příležitostně plánoval obměnu celého výfukového potrubí (tlumič za vlnovcem už slušně rezonuje nějaký ten pátek), tak jsem to přihodil na hromadu také ... takže momentálně čekám na větší zásilku za 17 300,- a pak se budu domlouvat s někým, kdo mi to vezme od bloku motoru až po zadní nárazník z gruntu celé v novotě. Takže zase jsme museli ukrojit z koláče na nový vozový park ... nicméně i tak už jedeme v pátek pobrat nějaké rozumy do saloonu kousek od nás a pak se ještě pojedeme podívat jinam na jednu roční Fábuli (kterou už sleduji delší dobu)

Kat nemusí být špatný, můžou to dělat jen lambda sondy. Napřed bych vyměnil je a pak by se vidělo.

no, měl jsem původně stejnou myšlenku ... nicméně tak nějak jsem pročítal na netu životnosti těchto dílů a u obou se uvádí do 150 000km, takže jsem se nakonec rozhodl, než nějak laborovat, prostě to vyměnit komplet a musí být klid.

Tak s Octávkou jsme se po 5 letech rozloučili.Váhal jsem jestli prodat,ale po Turecku se ozvala spojka a než měnit dál a dál,tak jsme ji nabídli.Dostal jsem za ní 179tis,což mi připadalo velmi dobré,ale kupující byl spokojen,že cena je nízká.Mě připadalo,že auto za víc prodat nejde.Nová stála 279tis tak ztráta 100 za 5 let není tak hrozná.Dívám se ted po nějaké roční,ale moc na výběr kolem 300 tis není.Uvažoval jsem i o nové,ale ta pod 400 není,a to už je celkem dost.Boužel Octávka už s lpg nebude.Byl jsem se projet dieslem,jede to pěkně,ale i tsi by nevadilo.Chtel bych tam ale prodlouženou záruku 4 nebo5 let a těch je minimum.

Dušane, to jsi to vzal s autem hopem. Myslím, žes jí mohl poslat dráž, za baťovku 199 bez problémů, nad 200 s čekáním na kupce, ale určo by šla. Cenu si lépe drží díky LPG instalaci. Na roční octávku do 300 zapomeň, teda jestli se nechceš spokojit s holobytem, který se budeš stydět postavit vedle kterékoliv lépe vybavené fábie.  Doporučuju postavit vedle sebe octávii v základu versus aspoň trochu výbavy. Je to dost markantní rozdíl a kdokoliv se v autě chce cítit dobře pochopí, že trochu výbavy mít musí. Jinak na octavku III je dodělání čehokoliv buď nemožné, případně nesmyslně cenově přestřelené. Sám jsem to řešil, když jsem auto hledal, dokonce jsem se ptal zdejších kapacit, kolik by mě stálo dodělání dalších věcí a nakonec jsem na škodaplus, sautu zadal základní podmínky vyskočilo mi 7 aut v 5 barvách s různým náběhem a cenou trochu převyšující můj limit, ale s rozumným dosahem, o který jsem zvýšil úvěr.   

Malto, 8-10.9. se budu vyskytovat u Borove, takze kdyby jsi mel cas, pripadne jestli bydlis nekde pobliz, muzem udelat ,,pliska bussines,,

v Borové u Městečka Trnávky? Pokud ano, tož to by si mohl (budeš muset) vzít přes nás, bo na Brno se přes Březinu nedostaneš, rozjebali tam most

ikdyž teď si tak vzpomínám, to je ta Borová co jsi byl i loni že? Tedy u Poličky ... to už je pro mě krapet z ruky, ale kdyby jsi nechtěl jet po státovce na Brno, můžeš jet na Mor.Třebovou, Chornice a okolo nás ;)

Mirku děkuji za objasnění spotřeby.Byl jsem se dívat na pár Octávek,původně jsme byli rozhodnutí,že na combi trvat nebudem, a navíc cena u combíků je o dost vyšší,nakonec rozhodlo uplně něco jiného.Díval jsem se na jetý Seat leon combi,cena 300tis,říkám si,že se podívám kolik stojí nový,a u nás u Hellera cena 322 tis.Samozřejmě že to byla čína a cena byla podmíněná  financováním od škofinu,sleva 20tis a výkup starého auta cena 20tis.Nakonec mi ale nabídl možnost že mají akci auto za polovinu,ta ale vycházela s ceny 355tis,tedy dám polovinu,potom 24 měsícu platím pouze pojištění a poté doplatím druhou půlku bez navýšení.Toto mě asi nekoplo.Chtěl jsem Octávku,ale než kupovat starší,beru nové.Pořad se to ve mě bije,jestli jo nebo ne,ale to čas ukáže.Je to 1.2 63kw combi,je to velikostně podobné jako Octávka,možná trošku menší,ale má to v základu celkem slušnou výbavu.Dálkový centrál,loketku,radio s bluetooh,handsfree,multifunkční volant,pal pc,vyhřívané sedačky,dvouzonovou digitální klimu a ještě pár věcí navíc.Je to ale ve vnitř takové hranaté.Octávka je v tomto pěknější.Nemá to tempomat,prý jde dodělat za 5 tis,a alu kola.Ty koupím ale asi až na jaře.Lpg v tomto autě asi už nebude,ale možná přijde nějaká lákavá nabídka a nechám se zlákat.Přikoupil jsem ještě 4letou záruku cena 2700kč na víc.Jestli budete chtít,hodím sem pár foto.

Upraveno od dusan.k

Ahoj,no ja tě nechci nějak odrazovat,ale motorizace 1.2 Tsi 63kw je na Leon celkem málo,hranični je ta 1.2 81 kw,ja bych šel už aspoň do 1.4 Tsi,at pak nelituješ,ja jel z 1.2 tsi 81 kw a ten motor je dobry do auta velikosti Fabie.Doporučuji se s tim projet.Jinak koukni na Seat.cz a na skladovky když tak ještě.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.