Prosinec 11, 201212 r nechapu jak jezdite ja mam porad dle tankovani mezi 9-10lirtry... a ani to moc neovlivnuje leto zima proste porad tak nejak stejne do tech 10. Ani nepoznam rozdil mezi plynem od ruznejch dodavatelu ani v zahranici. Obdivuju jak to dokazete na desetiny vypocitat, nekdo dokonce na setiny Ja zpozornim kdyz podle tankovani do plna mam min nez 9 nebo vic jak 10... By me zajimalo kdo prisel na to ze flaga je nejlepsi... Nebo spis kdo to rozsiril... Hungas, Prima, Shellgas, Vitogaz, Flaga, Paramo a kdovi co jeste je podle me uplne stejnej produkt, jen jinej distributor... uz jsem videl jet tu samou cisternu od jednoho provozovatele k druhemu... Navic dle meho chapani je plyn v CR v jednom zasobniku priteklej jednou trubkou. Navic v plynu nejsou ani zadna pridavana aditiva takze proc je ta flaga jakoze nejlepsi? Upraveno Prosinec 11, 201212 r od silarm
Prosinec 11, 201212 r 24 000 km a na palubním počítači 8,3 l a skutečná kolem 9,5l LPG. Je pravdou, že na dálnici jezdím v levém pruhu. Lze jezdit pod 8 litrů, ale stát se překážkou silničního provozu, to fakt nechci, nepočítám do spotřeby benzín, ale jezdím spíš dlouhé cesty
Prosinec 11, 201212 r já ti to popíšu. jezdím denně 26km do práce a 26 z práce. dá se říci, že pořád stejná trasa. Beru u 3 čerpaček- Flaga Rakvice, polák Dolní DUnajovice, něco- nevím co- Holasice. U všech mi vychází plus minus stejná spotřeba. Tankuju a vím, že jakmile cvakne ventil, mám v nádrži cca 38-39L LPG no a pak točím dál abych cenu vhodně zaokrouhlil. Vynuluju kilometry a jezdím. Jakmile dotankuju zase- doplna, jako vždy, tak odečtu cca 1,5km co mi to jede na benzín.. t.j cca 3km denně, mám to vysledované. Jelikož mám nádrž cca na 7 dní, protže občas jedu víkend do práce, občas nakoupit, občas k našim, tak udělám cca 500km co týden. Odmažu benzín spotřebu a vyjde mi LPG.. takže si myslím, že moje spotřeba je reálná, nebo se blíží velmi blízce realitě.. 22.11 jsme bral plnou plynu v Dunajovicich a taky natural 98, bylo ho pul nadrže, dneska rano mi ubyla ta jedna čarka, takže jsem čárku pod pulkou... to jsou ty ranní starty a občas přívstřik..od toho 22.11 jsem vyjel 2 nádrže a kousek LPG, t.j. asi 80l LPG.. systém mám Tartariny, montáž Boskovice, auto Fabka combi 1.4 63kW, na LPG najeto 5000km, celkově 28t km. montáž byla 5.10.2012. Takže mně vychází momentálně spotřeba kolem 7 litrů plynu. Bral jsem minulou nedeli- LPG Flaga, 41 litrů do vyjeté nádrže, přeplo se na benzín. Včera- pondělí- jsem bral v Holasicích, na tachometru 525km. Tankuju, cvakl ventil na 33,8l, dotankoval jsem na 36l... takže jsme na cca 7 litrech LPG po odečtení benzínové korekce. Nemyslím si, že je těžký si spočítat realnou spotřebu. Upraveno Prosinec 11, 201212 r od JirkaBrno
Prosinec 11, 201212 r Velmi pekna spotreba, to mas tu najnovsiu fabku, ze (16 ventil) . Ja na mojom zravom MPI-cku dokazem ist za 7l len s obrovskym sebazaprenim Drviviu vacsinu jazdenia mam ale to najhorsie na spotrebu, dialnica 140 tacho a mesto (Bratislava), na okreskach sa ale da v pohode ist aj pod 7 aj ked sa clovek nekontroluje tak 7.5-8 litrov. Co by mi ale velmi pomohlo na spotrebu by bol tempomat, nechcem pisat mimo temy ale ma s tym niekto skusenosti? Mam classica 1.4 mpi (50kw) a v servise mi povedali, ze to isto nepojde. Na nete som sa ale docital, ze to len suvisi s centralnou RJ ("musí být 6Q0 xxx xxx nebo 6Q1 xxx xxx, u vozidel s ŘJ číslo 6Q2 xxx xxx, je podmínkou její výměna") nemate nahodou niekto mpi-cko classica a neviete aku ma RJ? Plus neviem ci riadenie LPG sa nenapaja na centralnu RJ a ci aj to by nebol problem, chodim fakt dost po dialnici (aj 400km) a tempomat by pomohol velmi aj na spotrebu aj na strpnutu nohu Packu mam uz namotovanu ale nikde nebol kabel ktory by sa na nu dal pripojit Vopred dik za info Upraveno Prosinec 11, 201212 r od Teq
Prosinec 12, 201212 r tak dálnice Brno- ostrava, jízda za hranicí limitů, 3 dospělí plus plný kufr, spotřeba 8.5l...
Prosinec 12, 201212 r Velmi pekna spotreba, to mas tu najnovsiu fabku, ze (16 ventil) . Ja na mojom zravom MPI-cku dokazem ist za 7l len s obrovskym sebazaprenim Drviviu vacsinu jazdenia mam ale to najhorsie na spotrebu, dialnica 140 tacho a mesto (Bratislava), na okreskach sa ale da v pohode ist aj pod 7 aj ked sa clovek nekontroluje tak 7.5-8 litrov. Co by mi ale velmi pomohlo na spotrebu by bol tempomat, nechcem pisat mimo temy ale ma s tym niekto skusenosti? Mam classica 1.4 mpi (50kw) a v servise mi povedali, ze to isto nepojde. Na nete som sa ale docital, ze to len suvisi s centralnou RJ ("musí být 6Q0 xxx xxx nebo 6Q1 xxx xxx, u vozidel s ŘJ číslo 6Q2 xxx xxx, je podmínkou její výměna") nemate nahodou niekto mpi-cko classica a neviete aku ma RJ? Plus neviem ci riadenie LPG sa nenapaja na centralnu RJ a ci aj to by nebol problem, chodim fakt dost po dialnici (aj 400km) a tempomat by pomohol velmi aj na spotrebu aj na strpnutu nohu Packu mam uz namotovanu ale nikde nebol kabel ktory by sa na nu dal pripojit Vopred dik za info Ahoj, osobní zkušenost s LPG a tempomatem jen a jen dobré. Nic se nikde nehádá. Opravdu to souvisí s centrální jednotkou a je to tak jak píšeš 6Q0 a 6Q1 umí tempomat - jen správně napojit, aktivovat přes VAG a funguje. Jak napojit - na to je tady na foru samostané téma. Jak zjistit kod centrální jednotky: a) podívat se přes VAG kabel nebo sundat plast pod volantem a podívat se přímo na jednotku. Adresa 09: Centrální elektrika Řídící jednotka: 6Q1 937 049 Máme doma jednoho clasica v základní výběvě (r.v. 2004, HTP) a ten má 6Q2.
Prosinec 12, 201212 r tak podle me tempomat spotrebu zvedne... lepsi kdyz rychlost se jemne meni s profilem trasy... ale na dlouhe cesty to bez tempomatu nejde....
Prosinec 12, 201212 r když držím rychlost na D1 na stejné úrovni, mám těch 9,5 litru ( v průměru, 50% dálnice a zbytek státní silnice), kdybych jel podle motoru, určitě by spotřeba výrazně spadla. Ale uspořit 0,5 - 1 litr LPG na 100 km pro mne není velká úspora za to omezení ostatních řidičů ( těch co mají zapnutý tempomat) Upraveno Prosinec 12, 201212 r od treo
Prosinec 12, 201212 r jo me taky muze nastvat kdyz me nekdo timto zpusobem brzdi... ale jeste horsi jsou tempovatovy jezdci kteri jedou o 5km/h-10km/h ryhleji nez ty predjizdej te nekolik minut a zavrou te za kamionem.... takze si pekne zabrzdis ze 140km/h na 80km/h aby jsi nasledne zase mohl zrychlovat na 140. Pritom staci aby kolega na chilku pridal nebo vypl tempomat a zpomalil... jinak co jsem zpozoroval tak tempomat na octavce je co nejvice nastaven na setreni, tzn kdyz clovek jede z nejakeho klesani tak jednotka neutne motoru palivo uplne ale necha auto mirne zrychlovat (co mam vypozorovano tak zhruba 10% z nastavene rychlosti) Az po te dochazi k uplnemu zaskrceni paliva a brzdeni motorem Ale stale tempomat je konfortni zalezitost, za ktery se musi zhruba toho 0.5-1l (dle profilu trasy) priplatit
Prosinec 12, 201212 r tak dálnice Brno- ostrava, jízda za hranicí limitů, 3 dospělí plus plný kufr, spotřeba 8.5l... Tak pri mojej 50 kw MPI ked idem nad limit (150 +) a nebodaj aj nalozeny to sa da v pohode ist aj za 11-12 litrov to je uz masaker. A nehovorim o zvukovom prejave motora pri takych otackach Upraveno Prosinec 12, 201212 r od Teq
Prosinec 12, 201212 r jo me taky muze nastvat kdyz me nekdo timto zpusobem brzdi... ale jeste horsi jsou tempovatovy jezdci kteri jedou o 5km/h-10km/h ryhleji nez ty predjizdej te nekolik minut a zavrou te za kamionem.... takze si pekne zabrzdis ze 140km/h na 80km/h aby jsi nasledne zase mohl zrychlovat na 140. Pritom staci aby kolega na chilku pridal nebo vypl tempomat a zpomalil... jinak co jsem zpozoroval tak tempomat na octavce je co nejvice nastaven na setreni, tzn kdyz clovek jede z nejakeho klesani tak jednotka neutne motoru palivo uplne ale necha auto mirne zrychlovat (co mam vypozorovano tak zhruba 10% z nastavene rychlosti) Az po te dochazi k uplnemu zaskrceni paliva a brzdeni motorem Ale stale tempomat je konfortni zalezitost, za ktery se musi zhruba toho 0.5-1l (dle profilu trasy) priplatit Pokud rychlost s tempomatem běhá v 10%, tak to není žádný zázrak. Jezdím do 300 km a tak to přežiji i bez něho. Chtěli za něj do mého auta asi 10 000 Kč a to jsem tedy nedal,. Nejúsporněji se jezdí v noci, člověk jede v menším provozu a nikoho nebrzdí, když jede úsporně. Rychlíky pustím a šneky předjedu, ve dne je to boj, taková Jižní spojka v Praze v 16 a nebo ve 23 hodin je velký rozdíl. Když mne dráždil kolega s 1,9 TDI spotřebou, tak jsem projel jeho trasu do práce podobným tempem za 6,6 litru LPG a je klid, na peníze má kilometr dražší :-)
Prosinec 12, 201212 r tempomat je pro dalkaře, na me trase se mi nevyplatí.. taky jsem o něm uvažoval, myslím, že by to vyšlo kolem 3OOO,ale zjistil jsem, že pro mé potřeby je to nanic.. to raději vyhřívané sedačky za ty prachy..
Prosinec 12, 201212 r Jirko tempomat je pecka.Měl jsem ho ve fabce a za týden ho jdu dodělávat do Pola k Vašovi.Mělo by to stát 2600kč a Oktávka bude následovat na jaře.Můžeš ho klidně použít i po městě a ne jen na dálnici.Jinak s Polem dneska cesta Z Saalbach do Kaplic a zpět asi 600 km ,spotřeba podle tankování asi 5.9 lpg plus ale ten neštastný benzín.Ale nevím kolik.Nebyla to ale taková katastrofa jako minule.Jel jsem ale opatrně.Nabral jsem 25 litrů benzínu.Něco ubylo,ale kolik těžko říct kolik.
Prosinec 18, 201212 r Mě to vycházelo na Fabce 1,2 při cestě z Ústí do Olomouce 2/3 po dálnici 130-140km/hod potom 1/3 okresky rovných 8 l LPG,druhý auto VW Golf 3 1,8 úplně to stejný a to tam je obyč. podtlak.Ve fabii sekveční BRC Plug-drive to je o něčem jiném. Fabii moc cesta po dálnici nesvěčí,ale mimo to vychází i do 6,5 l LPG na delší cestu. Upraveno Prosinec 18, 201212 r od GOLF10
Prosinec 18, 201212 r njn, páč při 130-140km/h točí 4500 ot. a to už fakt na úsporu není To já vím ,že to tak je.Na naše ježdění to ,ale stačí. Stejně najedeme nejvíc km mimo dálnici.
Prosinec 18, 201212 r tak to určitě, dovča popř. nějaká ta Praha 3x do roka při tom nájezdu co mám je tak možná 15%
Prosinec 18, 201212 r Měl jsem před octavii fabii 1,2 HTP 51 kW a ta dálnici nesnášela, jela. ale žrala jako neuvázaná....půlku po dálnici a půlku po státní, spotřeba nad 7,5 litru benzínu, dnes s octavii 1,6 LPG do 9,5 litru LPG, pěkná úspora v nákladech na palivo ( jel jsem často v noci okolo 7 litrů LPG s octavii, ale nebaví mne to :-), šikovní by uměli jet i za méně )
Prosinec 18, 201212 r vcera dotankovano... 490 km na 36L LPG.. ocisteno od benzinove spotreby jinak ja mam 3900ot pri 140km/h, takze muzu jet 130 na dalnici lalacek bez pristriku, pac pristrik zacina u 3900ot pri plnem plynu a jizde na hovado mi to vychazelo na 8.5l lpg plus trochu benzinu.. Upraveno Prosinec 18, 201212 r od JirkaBrno
Prosinec 18, 201212 r nemusíš nám hlásit každé tankování....průměrná spotřeba se počítá z posledních 10 tisíc, i palubáky to dělají, pak se snulují, sepíší palivo, hodiny, průměry.....máš trošku mylné informace o systému přívstřiku ale to nevadí, když si myslíš, že ti to tak funguje, necháme tě při tom....
Prosinec 18, 201212 r Karel má pravdu, není to striktně dáno otáčkama, ale i zatížením, takže se ti klíďo může stát že když pojedeš z kopce a budeš to jen lechtat, tak ti ten přivstřik nebude zapínat ani třeba při 4000 ot.
Prosinec 18, 201212 r já vím, otáčkama, polohou plynového pedálu a zatížením.. jo pane Bartáku, nechte mě přitom, naštěstí mně LPG funguje na 100%, takže u mě spokojenost... víc psat nemá smysl...
Prosinec 20, 201212 r OI RS combi - podle palubáku dlouhodobá 9,4l/100km a podle přepočtu ujetých km na nádrž to sedí (když odečtu zahřátí na 40°C na benzín cca 15km) 37-38 litrů na cca 395-410km Upraveno Prosinec 20, 201212 r od H8me
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.