Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Tak já taky přispěju se svou špetkou do mlýna..použil jsem tenhle: http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/casedgspr-castrol-edge-sport-10w60-fabia-fabia-2-roomster-octavia-octavia-2-superb-superb-2-yeti.html mám chipnutou 1,8 TSI v Superbu a motoru lepší olej rozhodně neublíží..měním v rozmezí mezi 10-15000..první výměnu jsem udělal po 5000km a ten olej byl černej,jak bota s kouskama stříbrných "pilin" Motor si holt sedá... Ofiko výměnu mám po 30000, tak doufám,že Škodováky dokopu k tomuhle oleji

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Jde mi o mazání turba, to že to máš čiplé je jedna věc. Určitě ji nechipoval nový motor, takže se mi ty tvé stříbrné šupinky moc nelíbí :-(

problém je, že 10W60 je určena pro atmosférické motory hlavně - BMW M3, Porsche 911 a AMG atmosféra nebo kompresor. Prostě motor co točí.

To turbo potřebuje trochu jiné mazání, hlavně od začátku a 10W60 trvá ohřátí na provozní teplotu dejme tomu 30sekund a 0W30 maže po 5 sekundách.

Opravdu doporučuji 0W30, pokud máš svůj motor a turbo rád - určitě lepší volba než 10W60

Vloženo (editace)

Chipoval jsem takřka nový motor-cca 5000 km..a vypouštěl jsem první náplň originálního oleje ještě před chipem,takže ty šupiny mě nepřekvapujou..brácha to měl ve služebním TSIčku ve Fabce úplně stejné a to je bez chipu. Nový motor si prostě sedá..s tím olejem uvidím..no.. beztak po 10000 km bude další výměna...Longlife intervaly se mi nezdají

Editováno: , autor: Boumik
Vloženo

Jo tak od škodovky je jasný, že Castrol ... s BMW je škoda největší testovač olejů castrolu, ale na závody škoda jede Shell :-) a aditiva do olejů stejně vyrábí 3 firmy na světě, tak je to ve finále jedno :-)))

  • o 4 měsíce později...
Vloženo

Kluci... mám jednu otázku. Je tady někdo, kdo si mění olej a filtry doma a ne v servise? Na předchozím autě jsem si to dělal sám.. minule jsem supa dal do servisu, ale ted tak přemýšlím, proč. Stejně jsem zjistil, že olej nevysávají, ale jen vypustí a to si dokážu udělat sám. Tak nevím proč jim platit. Může tam nastat nějaká komplikace? Třeba zavzdušnění při výměně paliváku nebo něco.., ale odvzdušnění bude asi atomatické předpokládám...

díky

Vloženo

myslím že až na vyjímky tady nenajdeš nikoho kdo by si to nedělal sám.Proč platit servisu takové částky když to chce jen čas a uděláš to sám.Nic u toho nehrozí.Klidně se do toho pusť.Jinak co se týká palivového filtru tak ten nemusíš měnit při každé výměně oleje.Já třeba měním co tři výměny oleje.Bavím se samozřejmě o paliváku.Olejový filtr měním pokaždé.

Vloženo

Dokonce i ja jsem schopny si ojel vymenit sam. A to je co rict. Ovsem pokud ma clovek misto, kde to provest.

Po vypusteni oleje a vyndani filtru je dobra vec jeste vzit dlouty sroubovak a na dne nadoby olej. filtru najit takovej cudl - je to vypustni ventil a kdyz se na nej zatlaci, odtece jeste trocha toho zbytkoveho oleje/humusu, co zustane na dne. Cili davas novej filtr do "cisteho". Mozna uz's to vedel, ale treba ne :-)

Vloženo

Tak to jsem nevěděl s tím olejákem. Ono vlastně u supa je jen ta vložka že?? Ten kryt zůstává pořád stejný. Ono vyměnit olej není problém.. spíš mi šlo o to že doma to nevypustíš všechno. vždycky ti tam něco zůstane... ale je to asi minimum no...

Vloženo

jj, jenom vlozka, takze ti uvnitr na dne zustane prave ten zbytkovej bordylek a prebytecny olej. Zmacknes ten ventil sroubovakem a ono to odtece. Tim aspon trochu zajistis, ze ten novej filtr davas do cistyho.

Vloženo

no a já ještě potom vemu a foukám do motoru a ikdyž to není nic moc tak i tak odteče další trocha.Stím ventilem jsem to taky nevěděl.Tam jsem to vždy odsával bálonkem a hadicí takže díky za tip

Vloženo

Ještě nechápu jednu věc. když je olej třeba 5W-40, tak číslo 40 podle článku zde http://oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko určuje viskozitu oleje při letních teplotách. Zimní teploty chápu, že při startu ten olej není zahřátý a je jiná viskozita. Ale v létě ten olej musí být v klidu ne?? A když se přeci olej v autě zahřeje tak má kolem 90 stupňů... tak nechápu co tam v píšou o okolních teplotách. To na to přece nemá vliv ne?? Mám totiž vybraný olej 5W-30 s normou 505.01 pro krátký intrval. Tak přemýšlím jestli není lepší vzít nějaký 5W-40. Ale nechápu prostě to druhé číslo..

Vloženo

první číslo je na zimu- udává jak bude motor mazat v zimním období.Čím menší číslo,tím je olej řidší a rychleji maže.

Druhé číslo je na léto- udává kdy olej neztrácí ještě potřebné mazací schopnosti.Zase čím větší je číslo,tím větší teplotu olej zvládne a není snížena jeho mazivost.

Já používám 5W-40 proto,že můj motor už je postarší pán a tudíž kdybych dal třeba 0W-30(tzv.longlife) tak by mi to více teklo jelikož už těsnost motoru není tak dobrá.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...