Přejít na obsah

Max. rozměr disků a ET na RS I


Hrábě Fernétti

Doporučené příspěvky

Kontrolní otázečka :

:help: Jaký lze dostat maximální rozměr disků, ET a pneu na sériovou Octávii RS I ??? :help:

Pokud možno bez jakýchkoliv dalších úprav a "stále" použitelnou pro běžný provoz po pozemních komunikacích (obzvláště pak po offroudové dráze na D1) !!!

s disky 8,5x18 ET32 na pneu 225/40 R18 budou nějaké potíže či nikoliv ???

:worthy Převeliké díky za vaše sdílení svých drahocenných zkušeností. :worthy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kontrolní otázečka :

:help: Jaký lze dostat maximální rozměr disků, ET a pneu na sériovou Octávii RS I ??? :help:

Pokud možno bez jakýchkoliv dalších úprav a "stále" použitelnou pro běžný provoz po pozemních komunikacích (obzvláště pak po offroudové dráze na D1) !!!

s disky 8,5x18 ET32 na pneu 225/40 R18 budou nějaké potíže či nikoliv ???

:worthy Převeliké díky za vaše sdílení svých drahocenných zkušeností. :worthy

Tam jde o to jak se na to bude tvářit ten podvozek když Tě náhodou zastaví tak jak na to budou koukat policajti :kol-46:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vzhledem k tomu, že asi tuším, jaké disky chce Hrábě Fernétti použít, tak v této kombinaci (8,5x18 ET32 + 225/40 R18) si může nechat na základě typového listu docela jednoduše nechat zapsat do TP a policajti můžou koukat jak chcou....

A ta šířka 225 je výrobcem disku přímo doporučena a jedině s touto pneu to právě lze legálně dostat do TP.

Jinak ale, pokud se skutečně jedná o Dotz Hanzo, o kterých jsi uvažoval, tak v tomto rozměru výrobce upozorňuje na MOŽNOU POTŘEBU úpravy blatníků, takže bacha. Asi bude hodně záležet i na podvozku (snížení a tvrdost - i když píšeš, že to bude série), tady to chce skutečně nějakou osobní zkušenost někoho, kdo tuhle kombinaci má nebo měl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle už je rozměr tak na těsno,že to poznáš až na autě.Nyní mám 8x18" ET 32,pneu 225/40R18 na TDI sníženém o 40mm a musel jsem vzadu vyříznout plast nadkolí.Předek bez úpravy OK.

8,5x18" ET 32 mám objednaný a jdu cestou typového listu a v něm jsou 225/40R18 jako jediná povolená pneumatika.Na širším ráfu bude trochu víc natažená než na 8",tak si myslím,že se tam vejde líp,ale je to jen teorie.Jinak 225/40 může být i na 9" ráfku,tak nevidím nutnost dávat šíři 235 na ráfek 8,5".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na RS mám v TP povolený 7x17 ET38 a pneu 205/50 R17 89W a těch by se dalo v tom nepřeberném množství disku určitě vybrat. (podotýkám že můj počáteční úmysl byl koupit 16" disky na leto + 3x Bridgestone Turanza ER30 a sjet rezervu). Jenže v 6,5x16 nebylo nic co by lahodilo mému oku, 7x16 už bych musel připsat do TP, vlezeš do 17" a je jasno co chcu a i s typovým listem. Mě osobně se Dotz Hanzo líbí i v konf. na mým autě - :palec2: prostě super !!!

A rozdíl cca 8.000Kč mezi 17" a 18" diskama i s pneu při přechodu z 16" není až tak velkej. Obavy jsou jen z šířky a ET disků - 8x17 ET32 nebo 8,5x18 ET32 a toť už má otázka abych nemusel upravovat lemy či co jiného.

Na http://www.alcar.cz/6565_CZ.711C93EE7664e1...591493d72e630f9 podle auta a disků hned zjistíš možný rozměr/y pneu který budeš mýt v TP, což by bylo v mém případě bylo u 18" - 225/40 R18 88 a u 17" - 215/45 R17 87W nebo 225/45 R17 90. Pak nehrozí, že by měli orgáni nebo na STK nějaký problémy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na RS I je povolen max 17", mam 225/45 r17 a je to uz hodne tvrdy, co pak 18"? :huh: A na siri 8.5 bych volil asi nejuzsi 235 :palec2:

Když vlezu třeba na http://www.pneunet.cz/technicke-info/ tak na disk 8,5x18 můžu dát 225,235,245 a 255/40 R18 nebo 255/35 R18. Jenže podle TÜV homologace pro zápis do TP na http://www.alcar.cz/6565_CZ.711C93EE7664e1...591493d72e630f9 je možné pouze pneu 225/40 R18.

A co se týče tvrdosti, říkal kolega z práce že ten rozdíl není až takovej (vozí si auta z venku na 1-2 roky a momentálně má Astru na 215/45 R17) - je jasný že čím jdu níž ta tím to bude tvrdší. Ale pořád to nebude tak jak na galuskovým kole !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když vlezu třeba na http://www.pneunet.cz/technicke-info/ tak na disk 8,5x18 můžu dát 225,235,245 a 255/40 R18 nebo 255/35 R18. Jenže podle TÜV homologace pro zápis do TP na http://www.alcar.cz/6565_CZ.711C93EE7664e1...591493d72e630f9 je možné pouze pneu 225/40 R18.

A co se týče tvrdosti, říkal kolega z práce že ten rozdíl není až takovej (vozí si auta z venku na 1-2 roky a momentálně má Astru na 215/45 R17) - je jasný že čím jdu níž ta tím to bude tvrdší. Ale pořád to nebude tak jak na galuskovým kole !!!

Jak jsem psal, já bych volil nejužší 235, protoze 225 odrež kola o prvni chodnik. Samozrejmě, že rozdil neni takovy, pokud srovnas o jednu velikost (16 a 17 nebo 17 a 18 nebo 18 a 19), ale pokud pak na zimu das 16 a na leto 18, tak rozdil urcite poznas. A nemuzes srovnat pohodlny podvozek Astry s tvrdym RS, u Astry budou rozdily v tvrdosti mensi nez u RS.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal, já bych volil nejužší 235, protoze 225 odrež kola o prvni chodnik. Samozrejmě, že rozdil neni takovy, pokud srovnas o jednu velikost (16 a 17 nebo 17 a 18 nebo 18 a 19), ale pokud pak na zimu das 16 a na leto 18, tak rozdil urcite poznas. A nemuzes srovnat pohodlny podvozek Astry s tvrdym RS, u Astry budou rozdily v tvrdosti mensi nez u RS.

Holt k chodníkům musíš jezdit tak abys je neodřel a je jedno jakou máš velikost disků, ale přikloním se k tobě a k autům co máme a zůstanu taky u těch 17" kol s pneu 225/45. Vono strčit 18" kola s pneu 225/40 na už tak dost tvrdej RS podvozek nelze srovnávat třeba s 1,9 TDi. Nemohu posoudit z vlastní zkušenosti, ale myslím si že 17" na RS budou skoro stejně tvrdý jako 18" třeba na tom TDi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

225/40/19 8,5J19 ET35 a bez problémů by tam vlezly i větší. Jedinej problém je, že do TP zapíšeš max 18tky. A pokud ti někdo bude řikat, že se na tom nedá jezdit, že je to tvrdý - tak mu řekni ať si dá na auto pořádnej podvozek a né nějakej kostitřas. Já mám 225/40 a v zadu dětskou sedačku a naprosto v pohodě. I sériovej podvozek je lepší než to co se prodává jakoby sportovní za pár kaček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...