Miloš Vloženo 18. Květen 2008 Sdílet Vloženo 18. Květen 2008 (editace) Ahoj dnes jsem se pustil do výměny páčky tempomatu, protože ta má přestala nějak fungovat. A tady je postup. Vše úspěšně odzkoušeno a zdokumentováno. Co je potřeba: klíč tisícihran č.12(nebo torx 55) zrcátko šroubovák - krátký, asi 0,5-0.8mm, může být i 1cm gola sadu(není nutné, ale lepší) s torxi špiony nebo plátek do pilky vrták 2 - 2,5 mm páčku na výměnu lepidlo na šrouby dílenská příručka kod rádia 1. Odpojit baterii. Není však nezbytně nutné, pokud má někdo dost odvahy a zručnosti. Pozor - je možné že opětovném připojení bude potřeba zadat pin radia!!! 2. Otočit volant o 90 stupňů do prava a nalézt na zadní straně otvor. Zde je zaháklí airback - doporučuji použít zrcátko, poté to jde velice jednoduše. Nikdy jsem to nedělal a s pomocí zrcátka práce na 30s na oba. 3. Pomalu sundat airback a odpojit konektor - pokud zvládnete vyháknout airback do 5 min. od odpojení baterie - neodpojuje konektor airbagu. Počkejte raději těch 5 minut. Není to ověřené, ale protože se živím jako opravář elektroniky, tak vím co to dokáže. Z důvodu zápisu chyby airbagu. 4. Vzít klíč - tisícihranný č.12 (nebo torx 55 - jako v mém případě, nesehnal jsme tisícihran č.12), ale mnohem lépe bude použít originál. 5. Než sundáte volant, zkontrolujte polohu volantu - měl by to být drážka - drážka, když ne poznamenejte si polohu. Fixem nebo něčím podobným. 6. Sundáte volant 7. Nyní povolíte 3 šrouby (torx č.25) plastu sloupku řízení. Jeden je zespodu, vedle stavění volantu a dva na čele pod volantem. 8. Šroubovákem rozcvakneme plast od sebe - nejlépe právě na místě pod volantem(není poté vidět případná drobná oděrka). 9. Nyní se dostáváme na velmi jemnou práci . Započneme s odpojováním řídící jednotky elektroniky sloupku řízení. Vyšroubujeme Torx č.8 na čele. Nyní vezmeme vrták a strčíme ho otvoru pod vyšroubovaným šroubkem a zatlačíme zlehka směrem doprava až cvakne zámek. Poté šáhněte dozadu na řídící jednotku. Na levé straně je velký konektor a nad nim (přibližně v prostředku řídící jednotky)je další pojistka.Tu je potřeba zmáčknout dovnitř. Když se povede, je jednotka uvolněna. Konektory není potřeba odpojovat! Obrázky s popisem jsou v Dílenské příručce 94-7 (elektrická zařízení). Někde tady na fóru je odkaz na stažení. 10. Demontujeme vratný kroužek volantu s kluzným kroužkem - viz.: dílenská příručka 94-7 str. 2 11. Stáhneme snímač úhlu natočení volantu . 12. A jsme na kličkách - použijeme špiony nebo popřípadě plátek pilky - zasuneme ho do otvoru vedle volantu a odjistíme. Další pojistka je ze zadu páčky. Zase dobře vidět - dílenská příručka 94-7 str. 3 13. Při sestavování postupujeme přesně opačně - nasadíme novou kličku, nasadíme snímač úhlu, vratný kroužek, nasadíme řídící jednotku, plasty, volant(šroub natřeme lepidlem ),airback 14. Když jsme si jisti,že je vše O.K. (radši vše pořádně zkontrolujeme) připojíme baterii a můžeme odzkoušet. Editace : Kontrolka Airbagu a protiskluzu se rozsvítí, vždy když se odpojí baterie!!! Je to naprosto normální!!! Není se čeho bát Po projetí a hlavně vyzkoušení, asi 100m,vše zhasne a věřím, že vše je O.K. Po asi 14 denním zkoušení vše O.K. Kdyby snad měl někdo nějaký jiný nápad nebo názor - může dopsat. Díky za přečtení Miloš Editováno: 13. Srpen 2009, autor: Miloš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.