Přejít na obsah

Jak snížit nehodovost?


TomasB

Doporučené příspěvky

to je právě ten problem v každych druhých TN jsou reportaže z nehod jak někdo někam chvátal ....já tomu rozumim když někdo někam pospíchá potom se ale nemůže divit že někdy zato příde trest.

holt silnice jsou pro všechny a ne jen pro firemní řidiče co někam spěchaj

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hm, a třeba můj fotr je řidič z povolání, jezdí se 40ti tunovým Volvem v těžkým terínu. Má před důchodem, předpisy úzkostlivě dodržuje a z bodů má takovej strach, že raději jinam než do práce a pro nákup nejezdí... Tož to je taky super! Říkám, že to nic, ale zhola nic neřeší.

A jdu už si lehnout, zejtra vstávám v 5 a frčím do Litvínova, tak abych cestou neusínal ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

otázkou pořád zůstává, jestli viníky těch nehod jsou opravdu řidiči 18-25 nebo právě tito řidiči jeli na 90 třeba 80 a nějakej magor je předjížděl a nestihnul to... navíc když srovnám sebe, je mi 22 a mého kolegu, kterému bylo nedávno 40, tak on jezdí jak hovado, snaží se nacpat do každý mezery, bojím se s ním prostě jezdit.. já jezdím sice rychle, spíš svižně, ale rozhodně nepředjíždím za každou cenu - mám se rád a bojím se toho, že mě se nic nestane, ale třeba to odnesou kolegové... to je zákon schválnosti.. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyjímka potvrzuje pravidlo je mi 24 a taky nejezdím jako prase (teda aspoň myslím:) ). Ale statistiky mluví jasně.

Taky mě sere na bodovém systému třeba že body za to že je kamion ve špatném tech stavu nebo, že je přetížen dostane řidič, který nemá na výběr. Prostě jet musí jinak ho vyhodí.

Za toto by měl odpovídat provozovatel.

Radary musí být pouze na nebezpečných místech. Jedině tak to budou řidiči brát jako správnou věc a budou jí respektovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

trocha OT, dneska jsem jel za pežotkem, nějaký firemní, jel asi 50 pravoúhlou zatáčku a nechápal jsem, ale on asi zapoměl zatáčet či co, vlítnul do škarpy, tam se vzpamatoval a už rovnal jak ho to rozhodilo. Nakonec to ustál, ale měl namálem. Vůbec nechápu, co to jako předváděl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já se taky zapojím. Je mi 20 a papíry mám tedy dva roky. Tedy bych měl statisticky jezdit jak hovado a způsobovat nehody. Je pravda, že po dvou letech už nedodržuji pravidla tak striktně, jako ze začátku, ale myslím, že má inteligence mi dovolí vyhodnotit, jestli můžu jet na rovném úseku s kvalitní silnicí, nebo na dálnici mimo špičku se slabým provozem něco nad limit. Neříkám, že všichni vrstevníci jezdí s rozumem, ale jezdím celkem pravidelně zhruba se šesti a "jen" jeden jezdí jak hovado. Pravda, čerstvý řidič nemá tolik zkušeností a může způsobit špatnou reakcí nehodu, zamyslel bych se však nad tím, zda pravým viníkem není někdo zkušenější, který mladíka dostal do úzkých. To co vidí zkušený řidič jako bezpečné předjetí, může předjížděnému nováčkovi dost zamotat hlavu a to i tehdy, pokud sám jede rozumně.

Když jsem začínal jezdit, jezdil jsem i hluboko pod limit a není nic lepšího, než debil v dodávce, který se lepí na pr.el, nic mě neštve víc. Neříkám, že to dělají jen řidiči dodávek, ale jasně vedou. Další jsou experti kteří předjíždí auta po jednom, když mám možnost, rád si nechávám odstup, myslím, že tím bezpečnosti jedině prospěji. K čemu to je ale dobré, když se mezi mně a auto přede mnou nacpe chytrolín, kvůli kterému musím zpomalit - za mnou už samozřejmě nalepený další chytrák, který dobržďuje silou vůle. Já tam to místo přeci nenechávám, abych zdržoval provoz a když jede kolona aut konstantní rychlostí, těch 50m už nikoho nezabije. A nechci se tě dotknout TomasiB, ale dělají to především lidé, kteří jezdí pracovně a pořád někam pospíchají.

A s omezením výkonu auta pro začátečníky? Ale! Nepředpokládám, že když máme v autě jedno auto a to auto má například 120kW, že ho táta prodá a koupí auto s nižším výkonem, jenom abych si zařídil. A ne, dvě auta určitě v rodině držet nebudeme, je to zbytečné..... To jako mám v tom případě čekat třeba 5 let, než do našeho auta dorostu a pak do něj sednout bez jakýchkoli zkušeností, protože jsem od autoškoly pět let neseděl za volantem? Jak bezpečné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zatím teda reagují spíše ti mladší, kteří se cítí být dotčeni, docela by se mohli vyjádřit i ti starší

Já se ale necítím dotčen, kdyby jsme se bavili osobně v hospodě u piva, byl bych dotčen. Internetové diskuse se mně nijak osobně nedotýkají. Nahodil si problém, řekl jsi svůj názor na jeho příčiny a navrhl řešení. Já neříkám že nemáš kus pravdy, ale chci ti také nastínit svůj pohled na věc a dát ti podmět k tomu, zamyslet se nad tím, jestli to, co ty za problém nepovažuješ, nemůže pro někoho problém být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, nevidím problém v tom, chce li začátečník jezdit, aby jezdil nízkovýkonovým autem, respektive si ho pořídil. A nebo může jezdit silnějším, ale pod dozorem.

Na velkou motorku taky nemůžeš hned, je tam taky omezení na výkon.

Editováno: , autor: TomasB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, nevidím problém v tom, chce li začátečník jezdit, aby jezdil nízkovýkonovým autem, respektive si ho pořídil. A nebo může jezdit silnějším, ale pod dozorem.

Na velkou motorku taky nemůžeš hned, je tam taky omezení na výkon.

Mimo to, že mi to přijde celkem diskriminační, jelikož jak jsem již psal, každý nemá možnost mít dvě auta v rodině a jedno auto už prostě je silnějsí, nevidím slabé vozy jako velkou výhru. I pro bezpečnost je výkon potřebný. Pravda, u motorek určité omezení je, ale myslím, že ne takové, jaké ty navrhuješ u aut. Mám za to, že když se rozhodnu pro řidičák na motorku až ve třiceti, můžu hned na nejsilnější a ne postupně ( pokud je to jinak, rád se nechám poučit). Tak jako tak, ale motorka není až tak běžný dopravní prostředek jako auto, tudíž bych takové omezení bral jako určitou diskriminaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vidíš, já v tom diskriminaci nevidím

naopak, myslím, že je to i dost vstřícné vůči mlaďochům, když by mohli za volant dříve. A pro všechny by to bylo i přínosné, protože toto by určitě hodně pomohlo ke zvýšení kvality bdoucích plnohodnotných řidičů. To vidím na některých známých, kteří si dělali řidičák i hodně po třicítce a jsou to řidiči na baterky. Viz. můj švagr. Vůbec si nerozumí s motorem, auto trpí a je nebezpečný svému okolí.

Editováno: , autor: TomasB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vidíš, já v tom diskriminaci nevidím

Já ano, například dnes jsem musel do Prahy na přijímačky na VŠ, být systém, jaký navrhuješ, vstávám ve tři ráno na vlak a u přijímaček usínám. Proč? Vždyť auto je před barákem, co je komu do výkonu? Zatím nemám trestné body, nezpůsobil jsem nehodu a troufnu si říct, že ani krizovou situaci. Mám být omezován jen proto, že jsem ve "špatném" věku? Ať tedy stát zpřísní udělování ŘP. Nejsem ani proti psychotestům, které určitě mnoho napoví, ale myslím si, že házení do jednoho pytle s ostatními není to pravé

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ano, například dnes jsem musel do Prahy na přijímačky na VŠ, být systém, jaký navrhuješ, vstávám ve tři ráno na vlak a u přijímaček usínám. Proč? Vždyť auto je před barákem, co je komu do výkonu? Zatím nemám trestné body, nezpůsobil jsem nehodu a troufnu si říct, že ani krizovou situaci. Mám být omezován jen proto, že jsem ve "špatném" věku? Ať tedy stát zpřísní udělování ŘP. Nejsem ani proti psychotestům, které určitě mnoho napoví, ale myslím si, že házení do jednoho pytle s ostatními není to pravé

psychotesty jsou píčovina jak mrakodrap, ale to rozdávání řidičáků, to ano, to je hodně slabý místo, to souhlasím a nakonec jsem už to taky psal, jak bych si to představoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ano, například dnes jsem musel do Prahy na přijímačky na VŠ, být systém, jaký navrhuješ, vstávám ve tři ráno na vlak a u přijímaček usínám. Proč? Vždyť auto je před barákem, co je komu do výkonu? Zatím nemám trestné body, nezpůsobil jsem nehodu a troufnu si říct, že ani krizovou situaci. Mám být omezován jen proto, že jsem ve "špatném" věku? Ať tedy stát zpřísní udělování ŘP. Nejsem ani proti psychotestům, které určitě mnoho napoví, ale myslím si, že házení do jednoho pytle s ostatními není to pravé

no jo, tak si kup svoje. Já si taky koupil svoje a od prvního dne jsem jezdil svým

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano. možná má TomasB pravdu s výchovou. Já jezdil první rok jen s tátou, až pak jsem začal jezdit sám. Nejdřív kratší trasy do krámu, k zubaři a pod., pak i delší. Nyní už má ale ke ,ě důvěru a myslím, že by mě nechal řídit jakékoli auto. Pokud však rodiče koupí dítěti auto za řidičák a třeba ho ani nevidí jak jezdí, je to chyba. Ale ne tak chyba dítěte, jako spíš rodičů.

Když jsem si dělal ŘP, stal se u nás ve městě prů..r, který způsobil mladý řidič. Pocházel ze stejné autoškoly jako já a instruktor mi říkal, že na něm bylo hned vidět, že je magor a že tak bude i jezdit. Říkal to o něm prý i inspektor, ale podmínky pro udělení ŘP splnil a tak ho musel dostat..... Kde je chyba? Kdyby ten řidičák nedostal, což všichni považovali za správné. Nic by se nestalo.

P.S. Hoďte někdo odkaz na ty statistiky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...