mondzo Vloženo 16. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2008 Mna by zaujimalo, co tankuju do svojich milackov majitelia Octavie l RS. Takisto ma zaujima tematika podradovania s medziplynom a kolki z vas to vyuzivaju pri sportovejsej jazde? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 16. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2008 Takisto ma zaujima tematika podradovania s medziplynom Meziplynem při podřazení rozhodně nic nezkazíš, motor není tolik namáhám deceleraci, v postatě si tím motor šetříš.Má to smysl hlavně při sportovní jízdě samozřejmě.Já tento způsob podřazování používám i normálně např při nutnosti podřazení při jízdě z dlohého prudkého kopce apod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danone Vloženo 16. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2008 jj aj ja podrazujem s medziplynom. Podla mna tym usetris aj spojku ale hlevne je ze spolujazdci nepocutuju take kupance a ta jazda je plynulejsia Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mondzo Vloženo 16. Srpen 2008 Autor Sdílet Vloženo 16. Srpen 2008 hm pekne teda, no ja sa to momentalne ucim, nie je to take jednoduche spicka pata pri tom podradovani, ale casom to pride. tiez som toho nazoru, ze sa tym setri motor... zaujimalo by ma este co tankujete do svojich milacikov, ja tankujem shell v-power, zevraj by mal byt uspornejsi a aj cistit nejakym sposobom motor, neviem co je na tom pravdy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rostik Vloženo 16. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2008 Proti meziplynu nic nemám,ovšem pokud se to dělá jak má.Většina mladíků hází patky a má při protočení motoru sešláplou spojku,ťuky,ťuky na hlavu!Posadil bych je do starýho Zetoru a můžou počítat zuby! A dát ten správnej meziplyn se musí taky umět jinak podle mě ty synchrony na těch synchronizovanejch převodovkách zbytečně trpí. Znalí jistě pochopí co jsem tím chtěl říct a ti neznalí nechť přemýšlí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nosal Vloženo 16. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2008 Jízda s meziplynem je daleko plynulejší, ale chce to cvik (souhlasím s Rosťou) - nás to učili na PV3S a tam pokud obě hřídele neměly stejné otáčky, tak se zařadit nedalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davon Vloženo 16. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2008 Ja se priznam, ze jsem si myslel, ze se to dela jen ve V3S a LIAZ :D a ne u sportovnich Skodovek... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 16. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2008 ještě jsi zapoměl na Ferrari, do roku cca 93 neměli jištěnej synchron Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jardachal Vloženo 17. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2008 Tak nevím jak u RS, ale já použiju meziplyn jen výjimečně , když si situace vyžádá podřadit objeden rychlostní stupeň. Jinak naposledy jsem jezdil s meziplynem ve Š120 kde byly synchrony v háji a kvalty 3 a 4 jsem házel úplně bez spojky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mondzo Vloženo 17. Srpen 2008 Autor Sdílet Vloženo 17. Srpen 2008 Proti meziplynu nic nemám,ovšem pokud se to dělá jak má.Většina mladíků hází patky a má při protočení motoru sešláplou spojku,ťuky,ťuky na hlavu!Posadil bych je do starýho Zetoru a můžou počítat zuby! A dát ten správnej meziplyn se musí taky umět jinak podle mě ty synchrony na těch synchronizovanejch převodovkách zbytečně trpí. Znalí jistě pochopí co jsem tím chtěl říct a ti neznalí nechť přemýšlí. Ako si to myslel "hází patky a má při protočení motoru sešláplou spojku,ťuky,ťuky na hlavu!"? Ja to skusam zatial na pc volante (mam 3 pedalovy), aspon chytit techniku do noh a v aute zatial len vtedy, ked podradujem s tym, ze nepotrebujem zaroven aj brzdit (pata-spicka mi zatial nejde). Niekedy je to pekne plynule, niekedy to proste plynule nie je. Mohol by si jednoducho popisat ako podradujes ty? napr zo 4. na 3. stupen? Celkom ma to zaujima. Pozrem este po nejakych videach na nete. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dmiklos Vloženo 17. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2008 Meziplyn sem se naučil na 105tě dvojka z trojky do kopce bez zráty rychlosti a toček snad ani jinak nešla...Ale k dotazu, rostik tím myslel to (alespoň doufám), že po vyřazení vyššího stupně musíš pustit spojku, pak přidat plyn, sešlápnout sp. a zařadit nižší st. Rychlost a přesnost závisí na cviku. Hlavně jde o to nedržet sešláplou spojku při přidávání plynu - to je zvěrstvo. Co se týče správné dávky - musíš přidat tolik, aby se ti po zařazení nehnul otáčkoměr - ani nahoru ani dolu. Máš to jednodušší, že ho máš, na starejch kárách si to musel slyšet. Dobrá převodovka způsobila, že už ho moc nepoužívám, ale obas když si chci "zajet" nebo při rychlém předjíždění ho tam cpu automaticky a požitek je hned jinej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jardachal Vloženo 17. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2008 Jak píšeš. Když to umíš je to o požitku. Jinak když to neumíš, tak to zdržuje a je to na nic. A podle otáčkoměru je to na prd. To se musí slyšet. Což je tet pro nová auta s rádiem problém. To 120ky byli jiný kafe. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dmiklos Vloženo 17. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2008 Taky zkušenost - s tim otáčkoměrem, snažil sem se jen poradit, když to umíš podle sluchu, tak už ho samo nepotřebuješ, ale na fabuli nic nepoznáš, když to zmrvíš, zato stodváca ti nic "neodpustila". Podle mne mu to ale pomoct může - dostane cit a začne to slyšet mnohem dřív než jen podle sluchu - jak sem psal na fábce moc nepozná, že to udělal blbě. PS: jo to bejvávali časy, rád vzpomínám.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mondzo Vloženo 17. Srpen 2008 Autor Sdílet Vloženo 17. Srpen 2008 Ok, super, dakujem za radu a skusenosti, ale naozaj mi nejde do hlavy, ci je naozaj potrebna dvojita spojka pri podradovani. pozeral som par videi na nete a malokto pouzival dvojitu spojku ako bolo popisane vyssie. Myslim, ze staci zaslapnut spojku, vyhodit vyssi stupen podrzat otacky a zaradit mensi stupen. Myslim, ze su to dva rozne sposoby pri podradovani, no mozno sa mylim... idem hladat dalej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jardachal Vloženo 17. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2008 To je ta nevýhoda, že to nepoznáš, ale výhoda, že nic nepokazíš. Otevřít okýnka, vypnout rádio a poslouchat a poslouchat. Max jen mrknut na ot jestli se trefil chce to hodně cviku. Ja to v oktě taky na 100% neodhadnu. Zdá se mi to už zbytečný. pubertu mam už zasebou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dastax Vloženo 17. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2008 nestačí to, jen si zkus co to udělá. opravdu když chceš meziplyn, musíš vyhodit rychlost, pustit spojku, prošlápnout plyn a nahodit rychlost.. ovšem zrovna u RS se mi to při dravější jízdě buď nedaří, nebo mi to nepřijde rozdílný. Ano, když někde dobržďuju nebo jemně podřadím, tak cítím jak je to s meziplynem plynulejší, bez cuknutí, ... Ale když potřebuju pořádně podřadit tak, že stejně otáčky vlítnou tam, kde už je turboefekt, tak tam rozhodně necítím rozdíl. Možná je to tím, že se mi zdá, že se to v té síle turba úplně ztratí. ale kde jsem to zkoušel u kámošova BMW 320i, samozřejmě bez turba, tak tam je rozdíl markantní...rozhodně to tomu pomůže když si ze 4ky hodíš s mezyplynem 2ku a dupneš na to, tam je ta síla najednou znát... -------- ad k tankování: hlavně tankuju 95tku. Nemůžu u nás totiž natankovat 98čku... Ale popravdě nevím, jestli bych jí tankoval. Občas jsem jí tankoval, jednou jsem zkusil i Shell V-Power a popravdě jak nejezdím pravidelně, tak nevím, jestli to má nějaký účinek. Kdyby to rozhodně snižovalo spotřebu jak lidi říkají, tak bych do toho šel, protože by se rozdíl v ceně v té spotřebě vrátil. To ovšem nevím :-( Ale chtěl bych to někdy zkusit, narvat jí třeba 100vkou benzínem a pak bych viděl. Ovšem abych se taky doplatil, toho se taky bojím:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dmiklos Vloženo 17. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2008 Kdysi jsem četl nějakou novinku tuším od bavora, že se dá do 150 řadit pod plnym plynem - ale dle mě je to zvěrstvo. Ono jde asi o to, že to mám zažitý ze starý 105ky a tam kdybys nepoužíval dvojitou spojku, tak si za chvilku odprásk ložisko na přítlačáku - mimo jiné pokud to používáš skutečně přesně, tak i oděr obložení na spojce jde téměř k nule - vím ze zkušeností - 105ce s tímhle stylem vydržela 160tis - dál nevím - prodej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jardachal Vloženo 17. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2008 Myslim, ze staci zaslapnut spojku, vyhodit vyssi stupen podrzat otacky a zaradit mensi stupen. To pak ale není meziplyn. Tím že pustíš spolku roztočis hřídel v převodovce a srovnáš otáčky ozubenych koleček než dosebe zapadnou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dmiklos Vloženo 17. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2008 Jasně spojuje to dvě věci naráz - ale používal jsem to jen při řazení dolu - a pokud tam máš cca 3000 a podřazuješ musíš tam dostat 4200 a to docílíš i s dvojitým sešlapem. Nechápu co na tom není "meziplyn", pokud udržíš rychlost ale na nižší stupeň. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jardachal Vloženo 17. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2008 (editace) Meziplyn je sešlapnutí plynu mezi dvěma sešlapnutí spojky. Spojka-"mezi"plyn-spojka . To co popisoval je jen pouštění spojky pod plynem. Tak předpokládám jezdí všichni skušení řidiči, jinak je to hup , cuk jízda a kurvy se s tím úplně všechno od motoru až po kafe v držačku Editováno: 17. Srpen 2008, autor: Jardachal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dmiklos Vloženo 17. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2008 Asi sem to blbě pochopil, myslel jsem, že když drží spojku, tak přidá a pak řadí níž... S postupem sice nesouhlasím, ale účel to splní... Pokud to myslel jinak, tak soráč. Správný postup sem myslím popsal jasně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jardachal Vloženo 17. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2008 Asi si tu moc nerozumíme, ale snad si to nějak přebere Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BadyS Vloženo 17. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2008 leju Shell N95 nebo V-power (když jedu firemně) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mondzo Vloženo 17. Srpen 2008 Autor Sdílet Vloženo 17. Srpen 2008 Nasiel som nieco taketo: heel&toe downshift technique Here is a step-by-step guide on how to heel-and-toe downshift. It will explain how to shift from fourth gear to third gear, though the technique will work for any downshift. 1. Begin braking for the corner with your right foot. The location of the pedals and the size of your foot will dictate where you position your foot on the pedal, but most likely it should be canted a little to the right, closer to the throttle pedal. 2. Push in the clutch with your left foot. 3. This is the hard part. With your right foot still applying pressure to the brakes, roll the outside edge of your foot outward and downward to touch the throttle pedal. The pedal design on some cars makes this easier to do than on others. Use the outside of your right foot to blip the throttle. Blipping the throttle means temporarily raising the engine rpms to match the wheel speed. The exact amount of revs needed is dependent on a variety of factors, but it is usually between 1,000 rpm to 2,000 rpm more than the current engine rpm for a one-gear downshift. 4. Move the shifter to third gear. 5. Release the clutch with your left foot. Tak co si o tom myslite, nic tam nie je pisane ohladom double clutch. Hm? Alebo to diskutujeme o dvoh roznych veciach? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dastax Vloženo 17. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2008 (editace) podle mě 2 různý věci.. někde jsem viděl video, ale tohle je podle mě, když dobržďuješ a podřazuješ při tom, že tomu přidáváš otáčky. Proč bys jinak dupal na brzdu, kdybys chtěl podřadit třeba před předjetím?... ale radši nechám odpověď na někom zkušenějším Editováno: 17. Srpen 2008, autor: dastax Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.