Jump to content

Nádrž - kolik tankujete?


Recommended Posts

diky... :kol-31: pri dotankovani jeste zalezi jestli clovek tankuje do prvniho cvaknuti (to pak natankuje opravdu jen 43 l do 0 km dojezdu) anebo pak rucne po okraj - tam se ale vejdou navic uz jen 3 litry a vic ani tuk. Mel jsem i Tourana a ten byl na preplnovani nadrze rekordman. Do 60 l nadrze se veslo 75 litru, cili jeste 15 litru po prvnim cvaknuti... :kol-47:

Edited by marekjez
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Marekjez: Tohle jsou velmi užitečné informace :kol-47: , a najde se jen málo lidí co má tu odvahu na jejich zjíštování....

 

Jinak ještě k tomu dotakovávání "na doraz", co se stane když tam dáš maximum co to jde a včas to nestopneš... palivo vyteče vrchem přes víčko nádraže? Nebo je tam nějaký přepad... takhle to mají totiž motorky, je tam přepad a hadička dolů na zem, zřejmě ale kvůli tomu, že nádrž je vpodstatě nad motorem, který je většinou navíc horký, takže by mohlo dojít k požáru.... :kol-43:

Link to post
Share on other sites

Třeba u Golfu je taky přepad (ale až za okrajem hrdla nádrže), resp. je tam hadička, která ti to svede do podběhu na pneumatiku. Takhle už jsem taky jednou tankoval (už je ručně, tzn. malým přítokem) - zamyslel jsem se a pak mě pán vedle u stojanu upozorňoval, že už pod sebou mám loužičku... :kol-28: No, musel jsem trochu Vapexovat...

Edited by marekjez
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

pozor na to, při minimálním průtoku mají stojany tendenci dávat míň, resp. dávají míň, protože průtokoměr nění na minimální průtok stavěn!

 

je to tak i O III pod víčkem je odtok... bylo to tak i u O II, O I ....

Link to post
Share on other sites

také jsem cca 2 roky zpět zkoušel u passata...na dojezd 0 km jsem ujel cca 80 km ryhlostí 140 km/h a motor zastavil na dálnici za Vídní.  dostal jsem pokutu od debilních rakouských policajtů a musel zaplatit asistenční službu, která mi dovezla 10 litrů nafty v kanystru (celkem 150 EUR).... :kol-44:

  • Upvote 4
Link to post
Share on other sites

jj, když se to natankuje nadoraz tak to vyteče někde za zadním kolem, tedy nejdříve to normálně přeteče přes hrdlo a až potom tou dírkou ven, když přeliješ hodně, tak to samozřejmě ta slabá hadička nepobere a klasicky si poliješ blatník, kolo případně i sebe.... :kol-26:

 

Jinak ten dojezd vážně programoval nějakej idiot, naposled když jsem natankoval doplna, dojezd  950km, po ujetí 157km dojezd ukazoval 990km,

úplnej Chuck Noris....ještě chvíli jet tak ta nafta asi začala přetékat ven  :kol-46:

Link to post
Share on other sites

Souhlas, škoda spíš, že MFA a Navi nezobrazuje zbývající množství paliva v nádrži (tahle zpráva na Infot. CANu je), ale přepočítává to. Kdybych věděl, že tam mám 25 litrů, tak si přece mohu udělat sám propočet, jakým způsobem jízdy, tj. jakou spotřebou mi to vystačí na požadované kilometry... Snad se to do MIB brzy dostane.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

> Viewer

Při dotankování je to pravidlem. Myslel jsem si, že je to stylem jízdy (spotřebou) před dotankováním, ale po vícero měřeních se mi to až tak jasný nezdá, uvidíme co léto a teplo (tedy jestli mě nepřestane bavit to detailně sledovat). Teď se začínám klonit k mašlence, že při dotankování vezme nějakou defaultní hodnotu, a teprve při jízdě začne hlídat skutečnou spotřebu. Ale proč by to dělal? Úspora paměti? To by mohl zorpovědět pouze programátor, který má přístup k algoritmům výpočtu. Ještě se zkusím podívat (jestli si vzpomenu), jaká prům. spotřeba naskočí v paměti Od startu těsně po odjezdu od pumpy.

Link to post
Share on other sites

Že by se algoritmus výpočtu dojezdu lišil dle motorizace?? To mi přejde divné...

Anebo si natankoval tolik opravdu díky benzinové pumpě, resp. palivu, protože nepění tolik jako nafta.

Mně se na dojezd 0 km vejde po cvaknutí vždy jen 43 l (1.6 TDi)

Link to post
Share on other sites

K rozdílnému algoritmu nevidím důvod, důležité jsou hodnoty které se do něj dostávají. A ty by také měly být stejné pro naftu i benzín. To pěnění nafty by mohli mít vliv, ale nikdy jsem neměl naftu.

Jde o to, na koho reaguješ, Losky má v podpisu Současnost - Yeti 2.0 TDi 103 kw, 2013, 4x4, Ambiente trumf

 

Ha, teď koukám, že Losky změnil autí a já si blbě přečetl jeho příspěvek zde :kol-44:

 

 

    

Edited by oct
Link to post
Share on other sites

Víc by mě ale zajímalo, jestli okamžitá spotřeba při stání je reálná. Třeba když by měl nastartováno a šel spát, zda třeba za 5hod to sežere těch 5-6L. Řeším to z důvodu, že občas mi prdne v bedně a jedeme někam autem a když není čas shánět ubytování či ani nálada, tak přespíme v autě. A napadlo mě, jak je to v zimě, protože nárazově spát v autě kolem nuli je trošku moc na mou rozmazlenost:))))))))))

Edited by Losky83
Link to post
Share on other sites

Tak včera se mě podařilo, byť nechtěně, něco podobného jako marekjezovi. Mastil jsem služebně do Nizozemí a nechtěl jsem víckrát tankovat než jednou. No a jak už to tak bývá a v Německu jsou ty benzínky dost daleko od sebe, ujel jsem na nulu asi 120km. Pak už jsem musel (psychika funguje) sjet do nějaké vesnice k Aralu a natankovat. Do 55 litrové (mám 4x4) jsem nakulil 56,27 litru. To, že jsem byl fakt na nule mě řekl start po tankování. Jednak motor dýl točil, pak naskočil a zase chcípl. Tak jsem teda zase startoval, chvíli dýl to točilo a pak v pohodě naskočil. Zkušenost tak je i to, že když u nových motorů dojde palivo, není to evidentně takový problém.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...